NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

bohy / AutoRoad.cz, 17. října 2019, 23:50 Google+

Designovou koncepci vnější podoby nového Yarisu definují výrazy ‚zhuštěný a živý‘ – vždy připraven vyrazit na cestu a užít si to. Svými ‚zhuštěnými‘ rozměry se odlišuje od konkurentů v této třídě, kde se nové vozy s každou další generací zvětšují. Toyota naopak Yaris zkrátila o 5 mm, ale současně prodloužila rozvor o 50 mm, což vozu propůjčuje potřebnou agilitu a manévrovací schopnosti v městském provozu a při parkování. Zůstal však zachován vnitřní prostor a vůz poskytuje pohodlný interiér – což jsou základy pro jeho „velký-malý“ charakter.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Yaris

Toyota Yaris | foto: Toyota

Sdílejte článek

Díky platformě GA-B bylo možné vůz snížit o 40 mm, avšak prostor pro hlavu zůstalzachován, neboťc posádka sedí o něco níže. K lepšímu výhledu řidiče směrem vpředn napomáhái snížení kapoty. Rozšířením karoserie o 50 mm narostl vnitřní prostor vpředu i vzadu, přičemž širší rozchod předních i zadních kol se podepsal na nižším a širším postoji vozidla.

Pojetím exteriéru se ještě umocnil optický efekt zhuštěných proporcí s nápadnými charakteristickými křivkami podél boků vozu, evokujícími pohyb vpřed. Dynamickyt tvarované přední i zadní blatníky stvrzují celkově čistý a soudržný vzhled; společně s plasticky tvarovanými panely dveří působí dojmem agility a okamžité připravenosti vozu vyrazit na cestu.

img-responsive

Toyota Yaris | foto: Toyota

Přídi vévodí velká maska chladiče a centrálně umístěné logo Toyota. K dynamickému  vzhledupřispělo posunutí základny předních A-sloupků směrem dozadu a prodloužení kapoty. Nová světla používají LED zdroje a jejich součástí jsou i ukazatele směru, které se po zapnutí střídají se světly denního svícení. Světlomety jsou protaženy směrem k předním kolům – tento markantní stylistický prvek zároveň opticky zkracuje přední převis vozidla.

Návrh kokpitu byl postaven na koncepci ‚ruce na volantu, oči na vozovce‘. Informace se řidiči přímo a srozumitelně předávají pomocí trojice vzájemně propojených zdrojů: centrální dotykové obrazovky systému Toyota Touch, multi-informačního TFT displeje v kapličce  přístrojů a 10" barevného head-up displeje. Díky většímu head-up displeji se řidič lépe soustředí na vlastní řízení bez zbytečného odvádění pozornosti. Na čelní sklo v zorném poli řidiče se promítají klíčové jízdní údaje a varování, jako např. pokyny navigace a rychlostní omezení.

Nový Yaris může být vybaven řadou dalších high-tech prvků komfortní a funkční výbavy, jako je např. bezdrátová nabíječka s dostatečnými rozměry i pro chytré telefony nejnovější generace, vyhřívání volantu a speciální ambientní osvětlení kabiny kolem kokpitu řidiče.

img-responsive

Toyota Yaris | foto: Toyota

V rámci nejdůležitějšího pohonného ústrojí pro nový Yaris se poprvé představuje nová hybridní technologie čtvrté generace od Toyoty. Tento systém 1.5 Hybrid Dynamic Force je přímo odvozen od větších systémů 2,0 a 2,5 litru, které byly nasazeny v nových modelechC Corolla RAV4 a Camry. Při vývoji postupovali konstruktéři stejně pečlivě v otázkách velikosti a hmotnosti komponent s cílem dosáhnout co nejnižší spotřeby a emisí.

Hybridní pohon zahrnuje nový benzínový tříválec 1.5 Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem a proměnným časováním ventilů. Podobně jako u čtyřválců 2,0 a 2,5 litru těží z pečlivých úprav zaměřených na snížení vnitřního tření a mechanických ztrát, resp. maximální účinnost spalování. Uvedená jednotka dokonce vykazuje celosvětově  nejrychlejšíspalování, což napomáhá k vysokému točivému momentu za nízkých otáček i dobré spotřebě paliva. Kromě toho je vybavena vyvažovacím modulem, který pomáhá potlačovat hluk a vibrace motoru. Díky tomu dosahuje termodynamické účinnosti 40 %, tedy vyšší než typické vznětové motory, a tak má o 20 % nižší spotřebu paliva a emise CO2 než stávající Yaris. Systémový výkon se zároveň zvýšil o 15 % a díky odladění přenosu výkonu vůz nabídne jistější a přirozenější reakce. 

Hybridní převodovka byla zcela přepracována a nyní používá novou konstrukci se dvěma osami, která je kompaktnější (o 9 %). Výsledkem je převodové soukolí s nízkými ztrátami a menšími celkovými rozměry, přinášející lepší jízdní schopnosti a umožňující snadnou zástavbu do platformy GA-B nového Yarisu.

Uvedený systém rovněž používá novou a výkonnější lithium-iontovou hybridní baterii, která přispívá k dynamičtějšímu zrychlování vozidla. Nová baterie je nejen výkonnější, ale i  o 27 % lehčí než hybridní baterie typu NiMH, kterou nahrazuje. 

Nový Yaris se na vybraných trzích bude nabízet i s benzínovými tříválci 1,5 a 1,0 litru. 

Vytisknout

Diskuze: NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  5. Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

  6. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud