Designovou koncepci vnější podoby nového Yarisu definují výrazy ‚zhuštěný a živý‘ – vždy připraven vyrazit na cestu a užít si to. Svými ‚zhuštěnými‘ rozměry se odlišuje od konkurentů v této třídě, kde se nové vozy s každou další generací zvětšují. Toyota naopak Yaris zkrátila o 5 mm, ale současně prodloužila rozvor o 50 mm, což vozu propůjčuje potřebnou agilitu a manévrovací schopnosti v městském provozu a při parkování. Zůstal však zachován vnitřní prostor a vůz poskytuje pohodlný interiér – což jsou základy pro jeho „velký-malý“ charakter.
Díky platformě GA-B bylo možné vůz snížit o 40 mm, avšak prostor pro hlavu zůstalzachován, neboťc posádka sedí o něco níže. K lepšímu výhledu řidiče směrem vpředn napomáhái snížení kapoty. Rozšířením karoserie o 50 mm narostl vnitřní prostor vpředu i vzadu, přičemž širší rozchod předních i zadních kol se podepsal na nižším a širším postoji vozidla.
Pojetím exteriéru se ještě umocnil optický efekt zhuštěných proporcí s nápadnými charakteristickými křivkami podél boků vozu, evokujícími pohyb vpřed. Dynamickyt tvarované přední i zadní blatníky stvrzují celkově čistý a soudržný vzhled; společně s plasticky tvarovanými panely dveří působí dojmem agility a okamžité připravenosti vozu vyrazit na cestu.
Přídi vévodí velká maska chladiče a centrálně umístěné logo Toyota. K dynamickému vzhledupřispělo posunutí základny předních A-sloupků směrem dozadu a prodloužení kapoty. Nová světla používají LED zdroje a jejich součástí jsou i ukazatele směru, které se po zapnutí střídají se světly denního svícení. Světlomety jsou protaženy směrem k předním kolům – tento markantní stylistický prvek zároveň opticky zkracuje přední převis vozidla.
Návrh kokpitu byl postaven na koncepci ‚ruce na volantu, oči na vozovce‘. Informace se řidiči přímo a srozumitelně předávají pomocí trojice vzájemně propojených zdrojů: centrální dotykové obrazovky systému Toyota Touch, multi-informačního TFT displeje v kapličce přístrojů a 10" barevného head-up displeje. Díky většímu head-up displeji se řidič lépe soustředí na vlastní řízení bez zbytečného odvádění pozornosti. Na čelní sklo v zorném poli řidiče se promítají klíčové jízdní údaje a varování, jako např. pokyny navigace a rychlostní omezení.Nový Yaris může být vybaven řadou dalších high-tech prvků komfortní a funkční výbavy, jako je např. bezdrátová nabíječka s dostatečnými rozměry i pro chytré telefony nejnovější generace, vyhřívání volantu a speciální ambientní osvětlení kabiny kolem kokpitu řidiče.
V rámci nejdůležitějšího pohonného ústrojí pro nový Yaris se poprvé představuje nová hybridní technologie čtvrté generace od Toyoty. Tento systém 1.5 Hybrid Dynamic Force je přímo odvozen od větších systémů 2,0 a 2,5 litru, které byly nasazeny v nových modelechC Corolla RAV4 a Camry. Při vývoji postupovali konstruktéři stejně pečlivě v otázkách velikosti a hmotnosti komponent s cílem dosáhnout co nejnižší spotřeby a emisí.
Hybridní pohon zahrnuje nový benzínový tříválec 1.5 Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem a proměnným časováním ventilů. Podobně jako u čtyřválců 2,0 a 2,5 litru těží z pečlivých úprav zaměřených na snížení vnitřního tření a mechanických ztrát, resp. maximální účinnost spalování. Uvedená jednotka dokonce vykazuje celosvětově nejrychlejšíspalování, což napomáhá k vysokému točivému momentu za nízkých otáček i dobré spotřebě paliva. Kromě toho je vybavena vyvažovacím modulem, který pomáhá potlačovat hluk a vibrace motoru. Díky tomu dosahuje termodynamické účinnosti 40 %, tedy vyšší než typické vznětové motory, a tak má o 20 % nižší spotřebu paliva a emise CO2 než stávající Yaris. Systémový výkon se zároveň zvýšil o 15 % a díky odladění přenosu výkonu vůz nabídne jistější a přirozenější reakce.
Hybridní převodovka byla zcela přepracována a nyní používá novou konstrukci se dvěma osami, která je kompaktnější (o 9 %). Výsledkem je převodové soukolí s nízkými ztrátami a menšími celkovými rozměry, přinášející lepší jízdní schopnosti a umožňující snadnou zástavbu do platformy GA-B nového Yarisu.
Uvedený systém rovněž používá novou a výkonnější lithium-iontovou hybridní baterii, která přispívá k dynamičtějšímu zrychlování vozidla. Nová baterie je nejen výkonnější, ale i o 27 % lehčí než hybridní baterie typu NiMH, kterou nahrazuje.
Nový Yaris se na vybraných trzích bude nabízet i s benzínovými tříválci 1,5 a 1,0 litru.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.