Designovou koncepci vnější podoby nového Yarisu definují výrazy ‚zhuštěný a živý‘ – vždy připraven vyrazit na cestu a užít si to. Svými ‚zhuštěnými‘ rozměry se odlišuje od konkurentů v této třídě, kde se nové vozy s každou další generací zvětšují. Toyota naopak Yaris zkrátila o 5 mm, ale současně prodloužila rozvor o 50 mm, což vozu propůjčuje potřebnou agilitu a manévrovací schopnosti v městském provozu a při parkování. Zůstal však zachován vnitřní prostor a vůz poskytuje pohodlný interiér – což jsou základy pro jeho „velký-malý“ charakter.
Díky platformě GA-B bylo možné vůz snížit o 40 mm, avšak prostor pro hlavu zůstalzachován, neboťc posádka sedí o něco níže. K lepšímu výhledu řidiče směrem vpředn napomáhái snížení kapoty. Rozšířením karoserie o 50 mm narostl vnitřní prostor vpředu i vzadu, přičemž širší rozchod předních i zadních kol se podepsal na nižším a širším postoji vozidla.
Pojetím exteriéru se ještě umocnil optický efekt zhuštěných proporcí s nápadnými charakteristickými křivkami podél boků vozu, evokujícími pohyb vpřed. Dynamickyt tvarované přední i zadní blatníky stvrzují celkově čistý a soudržný vzhled; společně s plasticky tvarovanými panely dveří působí dojmem agility a okamžité připravenosti vozu vyrazit na cestu.
Přídi vévodí velká maska chladiče a centrálně umístěné logo Toyota. K dynamickému vzhledupřispělo posunutí základny předních A-sloupků směrem dozadu a prodloužení kapoty. Nová světla používají LED zdroje a jejich součástí jsou i ukazatele směru, které se po zapnutí střídají se světly denního svícení. Světlomety jsou protaženy směrem k předním kolům – tento markantní stylistický prvek zároveň opticky zkracuje přední převis vozidla.
Návrh kokpitu byl postaven na koncepci ‚ruce na volantu, oči na vozovce‘. Informace se řidiči přímo a srozumitelně předávají pomocí trojice vzájemně propojených zdrojů: centrální dotykové obrazovky systému Toyota Touch, multi-informačního TFT displeje v kapličce přístrojů a 10" barevného head-up displeje. Díky většímu head-up displeji se řidič lépe soustředí na vlastní řízení bez zbytečného odvádění pozornosti. Na čelní sklo v zorném poli řidiče se promítají klíčové jízdní údaje a varování, jako např. pokyny navigace a rychlostní omezení.Nový Yaris může být vybaven řadou dalších high-tech prvků komfortní a funkční výbavy, jako je např. bezdrátová nabíječka s dostatečnými rozměry i pro chytré telefony nejnovější generace, vyhřívání volantu a speciální ambientní osvětlení kabiny kolem kokpitu řidiče.
V rámci nejdůležitějšího pohonného ústrojí pro nový Yaris se poprvé představuje nová hybridní technologie čtvrté generace od Toyoty. Tento systém 1.5 Hybrid Dynamic Force je přímo odvozen od větších systémů 2,0 a 2,5 litru, které byly nasazeny v nových modelechC Corolla RAV4 a Camry. Při vývoji postupovali konstruktéři stejně pečlivě v otázkách velikosti a hmotnosti komponent s cílem dosáhnout co nejnižší spotřeby a emisí.
Hybridní pohon zahrnuje nový benzínový tříválec 1.5 Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem a proměnným časováním ventilů. Podobně jako u čtyřválců 2,0 a 2,5 litru těží z pečlivých úprav zaměřených na snížení vnitřního tření a mechanických ztrát, resp. maximální účinnost spalování. Uvedená jednotka dokonce vykazuje celosvětově nejrychlejšíspalování, což napomáhá k vysokému točivému momentu za nízkých otáček i dobré spotřebě paliva. Kromě toho je vybavena vyvažovacím modulem, který pomáhá potlačovat hluk a vibrace motoru. Díky tomu dosahuje termodynamické účinnosti 40 %, tedy vyšší než typické vznětové motory, a tak má o 20 % nižší spotřebu paliva a emise CO2 než stávající Yaris. Systémový výkon se zároveň zvýšil o 15 % a díky odladění přenosu výkonu vůz nabídne jistější a přirozenější reakce.
Hybridní převodovka byla zcela přepracována a nyní používá novou konstrukci se dvěma osami, která je kompaktnější (o 9 %). Výsledkem je převodové soukolí s nízkými ztrátami a menšími celkovými rozměry, přinášející lepší jízdní schopnosti a umožňující snadnou zástavbu do platformy GA-B nového Yarisu.
Uvedený systém rovněž používá novou a výkonnější lithium-iontovou hybridní baterii, která přispívá k dynamičtějšímu zrychlování vozidla. Nová baterie je nejen výkonnější, ale i o 27 % lehčí než hybridní baterie typu NiMH, kterou nahrazuje.
Nový Yaris se na vybraných trzích bude nabízet i s benzínovými tříválci 1,5 a 1,0 litru.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?