Chcete tahat jachtu nebo tank? Ford má řešení

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 29. září 2019, 20:05 Aktualizováno 30.9.2019, 12:47 Google+

Před nedávnem si kamarád pořídil trošku větší motorový člun. Aby ho mohl převážet za svým Mercedesem GL, které má tažné zařízení na 3,5 tuny, musí mít člun prázdnou nádrž a kotva včetně řetězu se veze v kufru auta. V Americe takové problémy nemají. Ford nyní přišel s novou řadou F Super Duty, která je opravdovým králem v tažení těžkých přívěsů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.09. 21:59) Napište svůj názor
Ford F-Series

Ford F-Series | foto: Ford

Sdílejte článek

Fordův pick-up poháněný dieselovým Power Stroke V8 6,7 litrů nabízí výkon 354 kW (480 koní) a točivý moment vrcholí hodnotu takřka lokomotivních 1423 N.m. Na takzvaném "husím krku" je Ford schopen tahat návěs o celkové váze 16 782 kg, což stačí na malý tank (bojové vozidlo pěchoty BVP-2 váží 14 300 kg), popřípadě nemalou jachtu. Při použití konvenčního tažného zařízení klesá váha na 10 976 kg. Což je stále 3x více, než jakékoliv osobní auto prodávané v České republice.

Komu nafta nevoní, může sáhnout po benzínové V8 6,2 litru s výkonem 287 kW (390 koní) a točivým momentem 583 N.m. Ten zvládne přívěsný vozík o hmotnosti 3 560 kg. K dispozici je i silnější benzínová jednotka V8 o obsahu 7,3 litru s výkonem 320 kW (435 koní) a točivým moment 644 N.m. U něj maximální zatížení přívěsu Ford neudává. Ale méně, než u slabšího benzínového motoru to pravděpodobně nebude.

U nás si musíme v drtivé většině případů vystačit s tažnou váhou do 3 500 kg. Pokud potřebujete tahat vyšší váhy, ale nemůžete, popřípadě nechcete řídit nákladní automobil, nezbývá, než se spolehnout na šedý dovoz automobilů vyráběných za velkou louží.

Vytisknout

Diskuze: Chcete tahat jachtu nebo tank? Ford má řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.09.2019 21:59 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

reklama

Doporučujeme

BMW S 1000 RR

Mnichovští připravují divizi M v "jedné stopě"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  2. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

  3. Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

  4. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  5. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  6. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud