Před nedávnem si kamarád pořídil trošku větší motorový člun. Aby ho mohl převážet za svým Mercedesem GL, které má tažné zařízení na 3,5 tuny, musí mít člun prázdnou nádrž a kotva včetně řetězu se veze v kufru auta. V Americe takové problémy nemají. Ford nyní přišel s novou řadou F Super Duty, která je opravdovým králem v tažení těžkých přívěsů.
Fordův pick-up poháněný dieselovým Power Stroke V8 6,7 litrů nabízí výkon 354 kW (480 koní) a točivý moment vrcholí hodnotu takřka lokomotivních 1423 N.m. Na takzvaném "husím krku" je Ford schopen tahat návěs o celkové váze 16 782 kg, což stačí na malý tank (bojové vozidlo pěchoty BVP-2 váží 14 300 kg), popřípadě nemalou jachtu. Při použití konvenčního tažného zařízení klesá váha na 10 976 kg. Což je stále 3x více, než jakékoliv osobní auto prodávané v České republice.
Komu nafta nevoní, může sáhnout po benzínové V8 6,2 litru s výkonem 287 kW (390 koní) a točivým momentem 583 N.m. Ten zvládne přívěsný vozík o hmotnosti 3 560 kg. K dispozici je i silnější benzínová jednotka V8 o obsahu 7,3 litru s výkonem 320 kW (435 koní) a točivým moment 644 N.m. U něj maximální zatížení přívěsu Ford neudává. Ale méně, než u slabšího benzínového motoru to pravděpodobně nebude.
U nás si musíme v drtivé většině případů vystačit s tažnou váhou do 3 500 kg. Pokud potřebujete tahat vyšší váhy, ale nemůžete, popřípadě nechcete řídit nákladní automobil, nezbývá, než se spolehnout na šedý dovoz automobilů vyráběných za velkou louží.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.