Před nedávnem si kamarád pořídil trošku větší motorový člun. Aby ho mohl převážet za svým Mercedesem GL, které má tažné zařízení na 3,5 tuny, musí mít člun prázdnou nádrž a kotva včetně řetězu se veze v kufru auta. V Americe takové problémy nemají. Ford nyní přišel s novou řadou F Super Duty, která je opravdovým králem v tažení těžkých přívěsů.
Fordův pick-up poháněný dieselovým Power Stroke V8 6,7 litrů nabízí výkon 354 kW (480 koní) a točivý moment vrcholí hodnotu takřka lokomotivních 1423 N.m. Na takzvaném "husím krku" je Ford schopen tahat návěs o celkové váze 16 782 kg, což stačí na malý tank (bojové vozidlo pěchoty BVP-2 váží 14 300 kg), popřípadě nemalou jachtu. Při použití konvenčního tažného zařízení klesá váha na 10 976 kg. Což je stále 3x více, než jakékoliv osobní auto prodávané v České republice.
Komu nafta nevoní, může sáhnout po benzínové V8 6,2 litru s výkonem 287 kW (390 koní) a točivým momentem 583 N.m. Ten zvládne přívěsný vozík o hmotnosti 3 560 kg. K dispozici je i silnější benzínová jednotka V8 o obsahu 7,3 litru s výkonem 320 kW (435 koní) a točivým moment 644 N.m. U něj maximální zatížení přívěsu Ford neudává. Ale méně, než u slabšího benzínového motoru to pravděpodobně nebude.
U nás si musíme v drtivé většině případů vystačit s tažnou váhou do 3 500 kg. Pokud potřebujete tahat vyšší váhy, ale nemůžete, popřípadě nechcete řídit nákladní automobil, nezbývá, než se spolehnout na šedý dovoz automobilů vyráběných za velkou louží.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?