Před nedávnem si kamarád pořídil trošku větší motorový člun. Aby ho mohl převážet za svým Mercedesem GL, které má tažné zařízení na 3,5 tuny, musí mít člun prázdnou nádrž a kotva včetně řetězu se veze v kufru auta. V Americe takové problémy nemají. Ford nyní přišel s novou řadou F Super Duty, která je opravdovým králem v tažení těžkých přívěsů.
Fordův pick-up poháněný dieselovým Power Stroke V8 6,7 litrů nabízí výkon 354 kW (480 koní) a točivý moment vrcholí hodnotu takřka lokomotivních 1423 N.m. Na takzvaném "husím krku" je Ford schopen tahat návěs o celkové váze 16 782 kg, což stačí na malý tank (bojové vozidlo pěchoty BVP-2 váží 14 300 kg), popřípadě nemalou jachtu. Při použití konvenčního tažného zařízení klesá váha na 10 976 kg. Což je stále 3x více, než jakékoliv osobní auto prodávané v České republice.
Komu nafta nevoní, může sáhnout po benzínové V8 6,2 litru s výkonem 287 kW (390 koní) a točivým momentem 583 N.m. Ten zvládne přívěsný vozík o hmotnosti 3 560 kg. K dispozici je i silnější benzínová jednotka V8 o obsahu 7,3 litru s výkonem 320 kW (435 koní) a točivým moment 644 N.m. U něj maximální zatížení přívěsu Ford neudává. Ale méně, než u slabšího benzínového motoru to pravděpodobně nebude.
U nás si musíme v drtivé většině případů vystačit s tažnou váhou do 3 500 kg. Pokud potřebujete tahat vyšší váhy, ale nemůžete, popřípadě nechcete řídit nákladní automobil, nezbývá, než se spolehnout na šedý dovoz automobilů vyráběných za velkou louží.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?