Osmá generace ikony jménem Porsche 911 přišla na podzim roku 2018. "Devětsetjedenáctka" je k dostání v mnoha provedeních. Nyní se na trh dostává verze Carrera 4 jako kupé a kabriolet. K základnímu motoru přidávají pohon všech kol.
Po motorové stránce zůstává i Carrera 4 u plochého třílitrového šestiválce přeplňovaného dvěma turbodmychadly. "Základních" 385 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola skrz dvouspojkovou převodovku s osmi stupni. Pokud při nákupu zahrnete paket Sport Chrono, získáte vůz zrychlující z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (4,0 s pokud zvolíte verzi s plátěnou střechou).
Pohon všech kol u modelu Carrera 4 není pouze marketingovým tahem, je dimenzován na opravdu náročné využití. Spojky a diferenciály disponují kapalinovým chlazením. Carrera 4 dostává už v základu aktivní podvozek s volbou dvou nastavení - Normal a Sport.
Jako u většiny sportovních vozů si i u Porsche 911 Carrera 4 můžete připlatit např. za diferenciál s omezenou svorností a vektorováním točivého momentu nebo za 20/21-palcová kola (20 palců vpředu, 21 palců vzadu) totožná s modelem Carrera 4S. Připlatit můžete i za karbon-keramické brzdy. Ceny těchto příplatků jsou však z jiného světa. Kola vás vyjdou na 207 000 Kč - v případě že zvolíte černý lak s hedvábným leskem. Keramické brzdy zvednou cenu o 243 000 Kč. I rozdíl v ceně kupé a kabrioletu je z jiných sfér - 400 000 Kč za nebe nad hlavou.
Téměř jedna třetina celkového zisku automobilky Porsche připadá na model 911 v poslední generaci 992. Zatím bylo prodáno 38 750 vozů poslední generace, které přinesly zisk 2,2 miliardy euro. Ačkoliv model 911 tvoří pouhou desetinu celkově prodaných vozů, může si automobilka Porsche dovolit účtovat vyšší sumy než u ostatních modelů. Za to vděčí svým věrným zákazníkům a historii modelu. Proto se Porsche zdráhá svůj nejvýdělečnější model elektrifikovat. Jakákoliv revoluce by mohla způsobit odliv věrných zákazníků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.