Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

pet / AutoRoad.cz, 12. září 2019, 23:41 Aktualizováno 13.9.2019, 18:56 Google+

Osmá generace ikony jménem Porsche 911 přišla na podzim roku 2018. "Devětsetjedenáctka" je k dostání v mnoha provedeních. Nyní se na trh dostává verze Carrera 4 jako kupé a kabriolet. K základnímu motoru přidávají pohon všech kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 Carrera 4 v provedení kupé a kabriolet

Porsche 911 Carrera 4 v provedení kupé a kabriolet | foto: Porsche

Sdílejte článek

Po motorové stránce zůstává i Carrera 4 u plochého třílitrového šestiválce přeplňovaného dvěma turbodmychadly. "Základních" 385 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola skrz dvouspojkovou převodovku s osmi stupni. Pokud při nákupu zahrnete paket Sport Chrono, získáte vůz zrychlující z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (4,0 s pokud zvolíte verzi s plátěnou střechou).

Pohon všech kol u modelu Carrera 4 není pouze marketingovým tahem, je dimenzován na opravdu náročné využití. Spojky a diferenciály disponují kapalinovým chlazením. Carrera 4 dostává už v základu aktivní podvozek s volbou dvou nastavení - Normal a Sport.

Jako u většiny sportovních vozů si i u Porsche 911 Carrera 4 můžete připlatit např. za diferenciál s omezenou svorností a vektorováním točivého momentu nebo za 20/21-palcová kola (20 palců vpředu, 21 palců vzadu) totožná s modelem Carrera 4S. Připlatit můžete i za karbon-keramické brzdy. Ceny těchto příplatků jsou však z jiného světa. Kola vás vyjdou na 207 000 Kč - v případě že zvolíte černý lak s hedvábným leskem. Keramické brzdy zvednou cenu o 243 000 Kč. I rozdíl v ceně kupé a kabrioletu je z jiných sfér - 400 000 Kč za nebe nad hlavou.

Téměř jedna třetina celkového zisku automobilky Porsche připadá na model 911 v poslední generaci 992. Zatím bylo prodáno 38 750 vozů poslední generace, které přinesly zisk 2,2 miliardy euro. Ačkoliv model 911 tvoří pouhou desetinu celkově prodaných vozů, může si automobilka Porsche dovolit účtovat vyšší sumy než u ostatních modelů. Za to vděčí svým věrným zákazníkům a historii modelu. Proto se Porsche zdráhá svůj nejvýdělečnější model elektrifikovat. Jakákoliv revoluce by mohla způsobit odliv věrných zákazníků.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

Alfa Romeo 33 Stradale

Výběr toho nejlepšího od Alfa Romeo

Volkswagen ID.3

Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

Lamborghini Sian

Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

Tesla Model S

7 sedadel a 3 motory: Upravená Tesla pro rekordní jízdu na Nürburgringu nebo nová generace?

Škoda Octavia

Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

reklama

Doporučujeme

Nový Hyundai Ioniq Electric

Modernizovaný Hyundai Ioniq míří na trh. Ekologie startuje na 600 tisících a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

  3. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  4. Kapesní rakety s koncepcí supersportu

  5. Brabus V12 900 "ONE of TEN"! Brutální offroad jen pro 10 vyvolených

  6. Frankfurt 2019 | IAA živě: Exkluzivně! Hongqi S9, čínská odpověď na Bugatti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud