Osmá generace ikony jménem Porsche 911 přišla na podzim roku 2018. "Devětsetjedenáctka" je k dostání v mnoha provedeních. Nyní se na trh dostává verze Carrera 4 jako kupé a kabriolet. K základnímu motoru přidávají pohon všech kol.
Po motorové stránce zůstává i Carrera 4 u plochého třílitrového šestiválce přeplňovaného dvěma turbodmychadly. "Základních" 385 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola skrz dvouspojkovou převodovku s osmi stupni. Pokud při nákupu zahrnete paket Sport Chrono, získáte vůz zrychlující z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (4,0 s pokud zvolíte verzi s plátěnou střechou).
Pohon všech kol u modelu Carrera 4 není pouze marketingovým tahem, je dimenzován na opravdu náročné využití. Spojky a diferenciály disponují kapalinovým chlazením. Carrera 4 dostává už v základu aktivní podvozek s volbou dvou nastavení - Normal a Sport.
Jako u většiny sportovních vozů si i u Porsche 911 Carrera 4 můžete připlatit např. za diferenciál s omezenou svorností a vektorováním točivého momentu nebo za 20/21-palcová kola (20 palců vpředu, 21 palců vzadu) totožná s modelem Carrera 4S. Připlatit můžete i za karbon-keramické brzdy. Ceny těchto příplatků jsou však z jiného světa. Kola vás vyjdou na 207 000 Kč - v případě že zvolíte černý lak s hedvábným leskem. Keramické brzdy zvednou cenu o 243 000 Kč. I rozdíl v ceně kupé a kabrioletu je z jiných sfér - 400 000 Kč za nebe nad hlavou.
Téměř jedna třetina celkového zisku automobilky Porsche připadá na model 911 v poslední generaci 992. Zatím bylo prodáno 38 750 vozů poslední generace, které přinesly zisk 2,2 miliardy euro. Ačkoliv model 911 tvoří pouhou desetinu celkově prodaných vozů, může si automobilka Porsche dovolit účtovat vyšší sumy než u ostatních modelů. Za to vděčí svým věrným zákazníkům a historii modelu. Proto se Porsche zdráhá svůj nejvýdělečnější model elektrifikovat. Jakákoliv revoluce by mohla způsobit odliv věrných zákazníků.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?