Osmá generace ikony jménem Porsche 911 přišla na podzim roku 2018. "Devětsetjedenáctka" je k dostání v mnoha provedeních. Nyní se na trh dostává verze Carrera 4 jako kupé a kabriolet. K základnímu motoru přidávají pohon všech kol.
Po motorové stránce zůstává i Carrera 4 u plochého třílitrového šestiválce přeplňovaného dvěma turbodmychadly. "Základních" 385 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola skrz dvouspojkovou převodovku s osmi stupni. Pokud při nákupu zahrnete paket Sport Chrono, získáte vůz zrychlující z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (4,0 s pokud zvolíte verzi s plátěnou střechou).
Pohon všech kol u modelu Carrera 4 není pouze marketingovým tahem, je dimenzován na opravdu náročné využití. Spojky a diferenciály disponují kapalinovým chlazením. Carrera 4 dostává už v základu aktivní podvozek s volbou dvou nastavení - Normal a Sport.
Jako u většiny sportovních vozů si i u Porsche 911 Carrera 4 můžete připlatit např. za diferenciál s omezenou svorností a vektorováním točivého momentu nebo za 20/21-palcová kola (20 palců vpředu, 21 palců vzadu) totožná s modelem Carrera 4S. Připlatit můžete i za karbon-keramické brzdy. Ceny těchto příplatků jsou však z jiného světa. Kola vás vyjdou na 207 000 Kč - v případě že zvolíte černý lak s hedvábným leskem. Keramické brzdy zvednou cenu o 243 000 Kč. I rozdíl v ceně kupé a kabrioletu je z jiných sfér - 400 000 Kč za nebe nad hlavou.
Téměř jedna třetina celkového zisku automobilky Porsche připadá na model 911 v poslední generaci 992. Zatím bylo prodáno 38 750 vozů poslední generace, které přinesly zisk 2,2 miliardy euro. Ačkoliv model 911 tvoří pouhou desetinu celkově prodaných vozů, může si automobilka Porsche dovolit účtovat vyšší sumy než u ostatních modelů. Za to vděčí svým věrným zákazníkům a historii modelu. Proto se Porsche zdráhá svůj nejvýdělečnější model elektrifikovat. Jakákoliv revoluce by mohla způsobit odliv věrných zákazníků.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.