Elektrické Porsche Taycan PŘEDSTAVENO: Extrémně rychlé a drahé!

František Zakopal / AutoRoad.cz, 4. září 2019, 19:48 Google+

Porsche dnes veřejnosti poprvé představilo svůj plně elektrický sportovní vůz v rámci efektní světové premiéry, pořádané na třech kontinentech současně. „Taycan propojuje naše tradice s budoucností. Přenáší do další epochy úspěchy naší značky – která ohromuje a budí nadšení lidé z celého světa po více než 70 let,“ uvedl Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG v úvodu světové premiéry v Berlíně: „Tento den symbolizuje počátek nové éry.“

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche Taycan 2019

Porsche Taycan 2019 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Čtyřdveřový sportovní sedan Porsche Taycan je jedinečným spojením typických jízdních schopností a konektivity Porsche s každodenní využitelností. Mimořádně vyspělé výrobní technologie a vlastnosti modelu Taycan současně nastolují nová měřítka v otázkách trvalé udržitelnosti a digitalizace. „Slíbili jsme to pravé Porsche pro éru elektromobility – úžasný sportovní vůz, který nadchne nejen svými technologiemi a jízdní dynamikou, ale dokáže též vyvolat upřímný zájem všech lidí po celém světě, podobně jako se to podařilo jeho legendárním předchůdcům. Nyní tento slib plníme,“ zdůrazňuje Michael Steiner, člen představenstva společnosti Porsche AG zodpovědný za výzkum a vývoj.

Prvními modely z nové řady jsou Taycan Turbo S a Taycan Turbo. Stojí na vrcholu Porsche E-Performance a patří k nejvýkonnějším sériovým modelům, které tento výrobce sportovních vozů v současnosti nabízí. Méně výkonné varianty těchto vozů s pohonem všech kol budou následovat ještě v letošním roce. Koncem roku se objeví první odvozená varianta, kterou je Taycan Cross Turismo. Porsche plánuje do roku 2022 investovat do elektromobility přes 6 mld. eur.

Jízdní výkony ruku v ruce s hospodárností

Vlajková verze Turbo S modelu Taycan dosáhne v režimu overboost výkonu až 560 kW (761 k) v kombinaci se systémem Launch Control; nejvyšší výkon Taycanu Turbo činí 500 kW (680 k). Taycan Turbo S zrychluje na 100 km/h za 2,8 sekundy; Taycan Turbo pak ve sprintu dosahuje času 3,2 sekundy. Turbo S se chlubí dojezdem až 412 kilometrů; maximální dojezd provedení Turbo je 450 km (v obou případech dle metodiky WLTP). Nejvyšší rychlost obou vozů s pohonem všech kol činí 260 km/h.

Taycan je prvním sériovým elektromobilem, který pracuje se systémovým napětím 800 V namísto obvyklých 400 V. To pro řidiče Taycanu znamená praktickou výhodu: během cca. pěti minut může baterii dobít na dalších až 100 km jízdy (podmínkou je stejnosměrná vysokovýkonná dobíjecí stanice, platí pro metodiku WLTP). Doba nabíjení z 5 na 80 procent stavu nabití činí za ideálních podmínek 22,5 minuty; maximální nabíjecí výkon je 270 kW. Výkonnostní baterie (Performance Plus) disponuje celkovou kapacitou 93,4 kWh. Majitel Taycanu může vůz pohodlně nabíjet pomocí domácí stanice na střídavý proud s výkonem až 11 kW.

Porsche Taycan Turbo S a Porsche Taycan Turbo je možné v Německu již objednávat za cenu 185 456 eur, resp. 152 136 eur (včetně specifické výbavy pro daný trh a DPH).

Ničím neředěný design exteriéru s DNA značky Porsche

Taycan se svými čistými až puristickými tvary signalizuje začátek nové epochy. Současně si však zachovává nezaměnitelnou DNA designu Porsche. Výrazné křivky blatníků při pohledu zpředu vůz výrazně opticky rozšiřují a zplošťují. Boční profil utváří sportovní linie střechy, svažující se směrem k zádi. Typické jsou i plasticky vyvedené boční partie. Uhlazená kabina, zkrácený zadní C-sloupek a zvýrazněná ramena blatníků ostře podtrhávají vzhled celého vozu, jak je pro značku typické. Jsou zde i novátorské prvky, např. logo Porsche s efektem skla, začleněné do světelné lišty na zádi vozu. Koeficient aerodynamického odporu Cd na úrovni pouhých 0,22 výrazně přispívá k nízké spotřebě energie, a tudíž i k dlouhému dojezdu.

Jedinečný design kabiny se širokým pásem displeje

Kokpit svým čistým provedením a zbrusu novou architekturou zřetelně signalizuje začátek nové epochy. Nejvyšším místem přístrojové desky je samostatný přístrojový štít oblých tvarů. Ten klade jednoznačný důraz na osu řidiče. Centrální obrazovka palubního infotainmentu o úhlopříčce 10,9" je spojena s (volitelným) displejem spolujezdce v podobě jednolitého skleněného pásu se vzhledem černého panelu. Všechna uživatelská rozhraní byla pro Taycan nově přepracována. Výrazně se snížil počet klasických hardwarových ovladačů, např. spínačů a tlačítek. Ovládání je však promyšlené a intuitivní – pomocí dotykového displeje nebo funkce hlasového ovládání, která reaguje na povel „Hey Porsche“.

 S modelem Taycan Porsche poprvé nabízí interiér zcela bez kožených prvků. Udržitelný koncept sportovního vozu na elektřinu podtrhuje kabina využívající pokrokové recyklované materiály. „Garáž pro chodidla“ – zahloubení v prostoru akumulátoru na podlaze za předními sedadly – zaručuje pohodlné usazení zadních pasažérů a umožňuje zachovat nízkou siluetu, typickou pro sportovní vozy. K dispozici jsou dva zavazadlové prostory: přední zavazadelník nabídne 81 litrů, zatímco zadní 366 litrů.

Pokrokové trakční motory a dvourychlostní převodovka

Taycan Turbo S a Taycan Turbo používají dva mimořádně účinné elektromotory, jeden na přední nápravě a jeden na zadní, a tak oba modely automaticky disponují pohonem všech kol. Na dlouhém dojezdu a plynulém toku hnací síly bez přerušení se podílí vysoká efektivita synchronních elektromotorů s permanentními magnety. Elektromotor, převodovka a pulzně řízený měnič dohromady tvoří kompaktní modul pohonu. Použité moduly vykazují nejvyšší výkonovou hustotu (kW na jednotku objemu komponenty) v rámci všech elektrických hnacích ústrojí na současném trhu. Specifikem těchto elektromotorů je „vlásenkové“ vinutí cívek statoru. Uvedená technologie dovoluje začlenit do statoru více mědi, což vede ke zvýšení výkonu a točivého momentu při zachování stejného objemu komponenty. Inovací z vývoje Porsche je dvourychlostní převodovka zabudovaná do zadní nápravy. První převodový stupeň vede k ještě lepší akceleraci Taycanu z místa, zatímco druhý stupeň s dlouhým převodem zajišťuje vysokou hospodárnost a neméně vysokou výkonovou rezervu. To samé platí i pro velmi vysoké rychlosti.

Podvozkové systémy s centrálním zapojením do sítě

V rámci podvozkové platformy modelu Taycan používá Porsche řídicí systém s centrální sběrnicí. Integrovaný systém Porsche 4D Chassis Control v reálném čase analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy vozidla. Mezi vyspělými podvozkovými systémy najdeme adaptivní vzduchové odpružení s tříkomorovou technologií vč. elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management) nebo systém ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) vč. systému vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus). Jedinečný je systém řízení pohonu všech kol se dvěma elektromotory a systémem rekuperace. Maximální výkon systému rekuperace až 265 kW výrazně převyšuje konkurenci. Jízdní zkoušky ukázaly, že cca. 90 procent běžného brzdění zajišťují samotné elektromotory – bez zapojování hydraulických brzd na kolech.

Nové elektrické Porsche Taycan (1:28) | zdroj: youtube.com


Profil různých jízdních režimů se v zásadě drží stejné filozofie jako ostatní modelové řady Porsche. K tomu se přidává speciální nastavení pro optimální využití čistě elektrického pohonu. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: „Range“, „Normal“, „Sport“ a „Sport Plus“. Kromě toho je zde režim „Individual“ pro nastavení jednotlivých systémů podle osobních preferencí.

Světová premiéra na třech kontinentech současně

Světová premiéra modelu Porsche Taycan proběhla současně v Severní Americe, Číně a Evropě. Nejdůležitější trhy nového elektrického sportovního vozu se nacházejí právě na těchto třech kontinentech. Místa zvolená pro premiéru zároveň symbolizují tři způsoby trvale udržitelného hospodaření s energiemi: Niagarské vodopády na hranici mezi americkým státem New York a kanadskou provincií Ontario představují hydroenergetiku; solární elektrárna v Neuhardenbergu poblíž Berlína reprezentuje energii ze slunce; a větrná farma na ostrově Pingtan, cca. 150 km od čínského města Fu-čou v provincii Fu-ťien představuje energii získávanou z větru. Tyto přírodní síly vnímáme všemi našimi smysly stejně, jako na nás působí podmanivý výkon úplně prvního čistě elektrického sportovního vozu od Porsche. Tato jednorázová událost na třech místech současně se vysílala do celého světa prostřednictvím živého streamu na NewsTV.porsche.com.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Elektrické Porsche Taycan PŘEDSTAVENO: Extrémně rychlé a drahé!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin

RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

BMW už testuje čistě elektrickým modelem prémiového segmentu střední třídy i4

BMW už testuje připravovaný model i4 + FOTO

Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze

Dacia nabízí nejmodernější motor na LPG

Autobazary

EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

Motor Volkswagenu ID.3 má 200 koní a vejde se do sportovní tašky

Motor s 200 koňmi, který se vejde do sportovní tašky?

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

PŘEKVAPÍ Zažitá představa o pneumatikách na elektromobilech je mylná

Ilustrační foto

BESIP prozradil, který přestupek má v ČR nejhorší následky. Neděláte ho také?

Volkswagen T-Roc jde v ČR do prodeje s cenou od 1 042 900 Kč

Ostré SUV T-Roc R jde v ČR do prodeje. 300 koní, 100 km/h pod 5 vteřin. Cena je atraktivní

Nové elektrické SUV značky Ford ponese označení Mustang Mach-E

Ford prozradil termín prezentace a jméno svého nového SUV

Audi RS6 Avant

Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

reklama

Doporučujeme

Škoda Kamiq

ŠKODA KAMIQ posbírala všech 5 hvězd Euro NCAP! Dost prý překvapila

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Octavia 4 (2020) odhalena. Do prodeje jde ještě letos

  2. Má VÝKON a jezdí za HUBIČKU. Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV ZA 959 900 Kč

  3. EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

  4. Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

  5. KDE KONČÍ? Co se děje s auty, která bazary nevykoupí?

  6. Racing Expo, stovky výjimečných vozů v obří fotogalerie

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud