Renault ukázal nové sedmimístné SUV, které si ale zachovává poměrně kompaktní rozměry a proporce vyššího MPV. Renault Triber, jak se nový model nazývá, ale z počátku zřejmě zůstane vyhrazen pro Indii.
Renault pokračuje ve svém plánu zdvojnásobit své prodeje na Indickém trhu do roku 2022. Na trhu druhé nejlidnatější země světa v současnosti prodává pouze kolem 70 tisíc vozidel ročně, což Indii řadí i za takové země jako Irán, Belgie nebo Argentina. Renault proto připravuje modely specifické pro Indický trh, které lépe zapadnou do portfolia tamní pobočky a snad získají kýžené prodejní výsledky. Po levném SUV Kwid nyní přichází větší sedmimístný Renault Triber.
Už na první pohled Triber nezapadá do nabídky Renaultu, jak ho známe v Evropě, připomíná spíše starší model Kwid. Vůz ostatně stojí na stejné platformě jako menší SUV, CMF-A, kteoru kromě těchto dvou modelů využívá i další indická exkluzivita, Datsun redi-Go. Pod karosérií, která svými proporcemi, spolu s velmi malými koly připomíná spíše MPV, se nachází sedm sedaček. V konfiguraci s pěti sedadly pak Triber podle Renaultu nabídne zavazadlový prostor o objemu 625 litrů, údajně největší ve své třídě. S délkou jen 3990 mm je přitom Triber o celých 320 mm kratší než Škoda Yeti.
Interiér působí jednoduše ale zároveň moderně, dominuje mu rozměrný displej infotainmentu, který však bude zřejmě vyhrazený jen vyšším výbavovým verzím. To se dá očekávat i u bezklíčového vstupu a startování, základní Kwid ostatně nenabízí ani takové věci jako airbagy nebo klimatizaci. Renault se zaměřil také na všestrannost, interiér tak nabídne přes sto možných konfigurací, dle potřeb cestujících.
Výběr pohonné jednotky je omezený na jediný benzínový tříválec o objemu 1,0 litru, výkonu 72 koní a maximálního točivého momentu 96 Nm. To samozřejmě běžnému Evropanovi nepřijde jako ideální jednotka pro sedmimístné SUV, podle Renaultu ale jde o vyhovující variantu pro podmínky indického trhu. Přenos výkonu na přední kola zajišťuje manuální pětistupňová převodovka, nebo volitelná semiautomatická Easy-R.
Ceny zatím Renault neoznámil, rozhodně by však měly odpovídat specifickému indickému trhu. Zároveň ale podle firmy nemá Triber na domácím trhu žádného přímého konkurenta. Výroba bude probíhat v továrně Renaultu ve městě Chennai a na trh se vůz dostane koncem letošního roku. O vývozu do zahraničí se zatím Renault nezmiňoval, případná evropská varianta s logem Dacia ale asi není příliš pravděpodobná.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?