Nové sedmimístné SUV? Kvůli motoru by ho tady ale nikdo nechtěl

Renault Triber
Renault Triber, foto: Renault
-mdo , AutoRoad.cz 20. června 2019 08:11
Sdílej:

Renault ukázal nové sedmimístné SUV, které si ale zachovává poměrně kompaktní rozměry a proporce vyššího MPV. Renault Triber, jak se nový model nazývá, ale z počátku zřejmě zůstane vyhrazen pro Indii.

Renault pokračuje ve svém plánu zdvojnásobit své prodeje na Indickém trhu do roku 2022. Na trhu druhé nejlidnatější země světa v současnosti prodává pouze kolem 70 tisíc vozidel ročně, což Indii řadí i za takové země jako Irán, Belgie nebo Argentina. Renault proto připravuje modely specifické pro Indický trh, které lépe zapadnou do portfolia tamní pobočky a snad získají kýžené prodejní výsledky. Po levném SUV Kwid nyní přichází větší sedmimístný Renault Triber.

Už na první pohled Triber nezapadá do nabídky Renaultu, jak ho známe v Evropě, připomíná spíše starší model Kwid. Vůz ostatně stojí na stejné platformě jako menší SUV, CMF-A, kteoru kromě těchto dvou modelů využívá i další indická exkluzivita, Datsun redi-Go. Pod karosérií, která svými proporcemi, spolu s velmi malými koly připomíná spíše MPV, se nachází sedm sedaček. V konfiguraci s pěti sedadly pak Triber podle Renaultu nabídne zavazadlový prostor o objemu 625 litrů, údajně největší ve své třídě. S délkou jen 3990 mm je přitom Triber o celých 320 mm kratší než Škoda Yeti. 

Interiér působí jednoduše ale zároveň moderně, dominuje mu rozměrný displej infotainmentu, který však bude zřejmě vyhrazený jen vyšším výbavovým verzím. To se dá očekávat i u bezklíčového vstupu a startování, základní Kwid ostatně nenabízí ani takové věci jako airbagy nebo klimatizaci. Renault se zaměřil také na všestrannost, interiér tak nabídne přes sto možných konfigurací, dle potřeb cestujících.

Výběr pohonné jednotky je omezený na jediný benzínový tříválec o objemu 1,0 litru, výkonu 72 koní a maximálního točivého momentu 96 Nm. To samozřejmě běžnému Evropanovi nepřijde jako ideální jednotka pro sedmimístné SUV, podle Renaultu ale jde o vyhovující variantu pro podmínky indického trhu. Přenos výkonu na přední kola zajišťuje manuální pětistupňová převodovka, nebo volitelná semiautomatická Easy-R.

Ceny zatím Renault neoznámil, rozhodně by však měly odpovídat specifickému indickému trhu. Zároveň ale podle firmy nemá Triber na domácím trhu žádného přímého konkurenta. Výroba bude probíhat v továrně Renaultu ve městě Chennai a na trh se vůz dostane koncem letošního roku. O vývozu do zahraničí se zatím Renault nezmiňoval, případná evropská varianta s logem Dacia ale asi není příliš pravděpodobná.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.