Renault ukázal nové sedmimístné SUV, které si ale zachovává poměrně kompaktní rozměry a proporce vyššího MPV. Renault Triber, jak se nový model nazývá, ale z počátku zřejmě zůstane vyhrazen pro Indii.
Renault pokračuje ve svém plánu zdvojnásobit své prodeje na Indickém trhu do roku 2022. Na trhu druhé nejlidnatější země světa v současnosti prodává pouze kolem 70 tisíc vozidel ročně, což Indii řadí i za takové země jako Irán, Belgie nebo Argentina. Renault proto připravuje modely specifické pro Indický trh, které lépe zapadnou do portfolia tamní pobočky a snad získají kýžené prodejní výsledky. Po levném SUV Kwid nyní přichází větší sedmimístný Renault Triber.
Už na první pohled Triber nezapadá do nabídky Renaultu, jak ho známe v Evropě, připomíná spíše starší model Kwid. Vůz ostatně stojí na stejné platformě jako menší SUV, CMF-A, kteoru kromě těchto dvou modelů využívá i další indická exkluzivita, Datsun redi-Go. Pod karosérií, která svými proporcemi, spolu s velmi malými koly připomíná spíše MPV, se nachází sedm sedaček. V konfiguraci s pěti sedadly pak Triber podle Renaultu nabídne zavazadlový prostor o objemu 625 litrů, údajně největší ve své třídě. S délkou jen 3990 mm je přitom Triber o celých 320 mm kratší než Škoda Yeti.
Interiér působí jednoduše ale zároveň moderně, dominuje mu rozměrný displej infotainmentu, který však bude zřejmě vyhrazený jen vyšším výbavovým verzím. To se dá očekávat i u bezklíčového vstupu a startování, základní Kwid ostatně nenabízí ani takové věci jako airbagy nebo klimatizaci. Renault se zaměřil také na všestrannost, interiér tak nabídne přes sto možných konfigurací, dle potřeb cestujících.
Výběr pohonné jednotky je omezený na jediný benzínový tříválec o objemu 1,0 litru, výkonu 72 koní a maximálního točivého momentu 96 Nm. To samozřejmě běžnému Evropanovi nepřijde jako ideální jednotka pro sedmimístné SUV, podle Renaultu ale jde o vyhovující variantu pro podmínky indického trhu. Přenos výkonu na přední kola zajišťuje manuální pětistupňová převodovka, nebo volitelná semiautomatická Easy-R.
Ceny zatím Renault neoznámil, rozhodně by však měly odpovídat specifickému indickému trhu. Zároveň ale podle firmy nemá Triber na domácím trhu žádného přímého konkurenta. Výroba bude probíhat v továrně Renaultu ve městě Chennai a na trh se vůz dostane koncem letošního roku. O vývozu do zahraničí se zatím Renault nezmiňoval, případná evropská varianta s logem Dacia ale asi není příliš pravděpodobná.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.