Renault ukázal nové sedmimístné SUV, které si ale zachovává poměrně kompaktní rozměry a proporce vyššího MPV. Renault Triber, jak se nový model nazývá, ale z počátku zřejmě zůstane vyhrazen pro Indii.
Renault pokračuje ve svém plánu zdvojnásobit své prodeje na Indickém trhu do roku 2022. Na trhu druhé nejlidnatější země světa v současnosti prodává pouze kolem 70 tisíc vozidel ročně, což Indii řadí i za takové země jako Irán, Belgie nebo Argentina. Renault proto připravuje modely specifické pro Indický trh, které lépe zapadnou do portfolia tamní pobočky a snad získají kýžené prodejní výsledky. Po levném SUV Kwid nyní přichází větší sedmimístný Renault Triber.
Už na první pohled Triber nezapadá do nabídky Renaultu, jak ho známe v Evropě, připomíná spíše starší model Kwid. Vůz ostatně stojí na stejné platformě jako menší SUV, CMF-A, kteoru kromě těchto dvou modelů využívá i další indická exkluzivita, Datsun redi-Go. Pod karosérií, která svými proporcemi, spolu s velmi malými koly připomíná spíše MPV, se nachází sedm sedaček. V konfiguraci s pěti sedadly pak Triber podle Renaultu nabídne zavazadlový prostor o objemu 625 litrů, údajně největší ve své třídě. S délkou jen 3990 mm je přitom Triber o celých 320 mm kratší než Škoda Yeti.
Interiér působí jednoduše ale zároveň moderně, dominuje mu rozměrný displej infotainmentu, který však bude zřejmě vyhrazený jen vyšším výbavovým verzím. To se dá očekávat i u bezklíčového vstupu a startování, základní Kwid ostatně nenabízí ani takové věci jako airbagy nebo klimatizaci. Renault se zaměřil také na všestrannost, interiér tak nabídne přes sto možných konfigurací, dle potřeb cestujících.
Výběr pohonné jednotky je omezený na jediný benzínový tříválec o objemu 1,0 litru, výkonu 72 koní a maximálního točivého momentu 96 Nm. To samozřejmě běžnému Evropanovi nepřijde jako ideální jednotka pro sedmimístné SUV, podle Renaultu ale jde o vyhovující variantu pro podmínky indického trhu. Přenos výkonu na přední kola zajišťuje manuální pětistupňová převodovka, nebo volitelná semiautomatická Easy-R.
Ceny zatím Renault neoznámil, rozhodně by však měly odpovídat specifickému indickému trhu. Zároveň ale podle firmy nemá Triber na domácím trhu žádného přímého konkurenta. Výroba bude probíhat v továrně Renaultu ve městě Chennai a na trh se vůz dostane koncem letošního roku. O vývozu do zahraničí se zatím Renault nezmiňoval, případná evropská varianta s logem Dacia ale asi není příliš pravděpodobná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.