Renault ukázal nové sedmimístné SUV, které si ale zachovává poměrně kompaktní rozměry a proporce vyššího MPV. Renault Triber, jak se nový model nazývá, ale z počátku zřejmě zůstane vyhrazen pro Indii.
Renault pokračuje ve svém plánu zdvojnásobit své prodeje na Indickém trhu do roku 2022. Na trhu druhé nejlidnatější země světa v současnosti prodává pouze kolem 70 tisíc vozidel ročně, což Indii řadí i za takové země jako Irán, Belgie nebo Argentina. Renault proto připravuje modely specifické pro Indický trh, které lépe zapadnou do portfolia tamní pobočky a snad získají kýžené prodejní výsledky. Po levném SUV Kwid nyní přichází větší sedmimístný Renault Triber.
Už na první pohled Triber nezapadá do nabídky Renaultu, jak ho známe v Evropě, připomíná spíše starší model Kwid. Vůz ostatně stojí na stejné platformě jako menší SUV, CMF-A, kteoru kromě těchto dvou modelů využívá i další indická exkluzivita, Datsun redi-Go. Pod karosérií, která svými proporcemi, spolu s velmi malými koly připomíná spíše MPV, se nachází sedm sedaček. V konfiguraci s pěti sedadly pak Triber podle Renaultu nabídne zavazadlový prostor o objemu 625 litrů, údajně největší ve své třídě. S délkou jen 3990 mm je přitom Triber o celých 320 mm kratší než Škoda Yeti.
Interiér působí jednoduše ale zároveň moderně, dominuje mu rozměrný displej infotainmentu, který však bude zřejmě vyhrazený jen vyšším výbavovým verzím. To se dá očekávat i u bezklíčového vstupu a startování, základní Kwid ostatně nenabízí ani takové věci jako airbagy nebo klimatizaci. Renault se zaměřil také na všestrannost, interiér tak nabídne přes sto možných konfigurací, dle potřeb cestujících.
Výběr pohonné jednotky je omezený na jediný benzínový tříválec o objemu 1,0 litru, výkonu 72 koní a maximálního točivého momentu 96 Nm. To samozřejmě běžnému Evropanovi nepřijde jako ideální jednotka pro sedmimístné SUV, podle Renaultu ale jde o vyhovující variantu pro podmínky indického trhu. Přenos výkonu na přední kola zajišťuje manuální pětistupňová převodovka, nebo volitelná semiautomatická Easy-R.
Ceny zatím Renault neoznámil, rozhodně by však měly odpovídat specifickému indickému trhu. Zároveň ale podle firmy nemá Triber na domácím trhu žádného přímého konkurenta. Výroba bude probíhat v továrně Renaultu ve městě Chennai a na trh se vůz dostane koncem letošního roku. O vývozu do zahraničí se zatím Renault nezmiňoval, případná evropská varianta s logem Dacia ale asi není příliš pravděpodobná.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.