Zatímco DS 7 CROSSBACK byl pro značku novým impulzem a rychle jí pomohl etablovat se mezi zavedenou prémiovou konkurenci, nyní se portfolio rozrůstá o další vzhledově atraktivní a technologiemi nabitý kompaktní model DS 3 CROSSBACK. Ten přináší do svého segmentu čerstvý vítr, ať už jde o design, materiály, zpracování, technologie či techniku.
DS 3 Crossback je dlouhý 4,12 m a má tedy kompaktní rozměry, díky kterým je přímo předurčen k pohybu ve městě. Na kompaktním crossoveru zaujme především výrazná maska DS Wings, světla pro denní svícení s LED diodami a úzké světlomety DS Matrix LED Vision. Charakter vozu DS 3 Crossback pak podtrhuje celá řada jedinečných detailů, jako jsou například neviditelné okenní lišty, výsuvné kliky nebo čistá linie střechy, kterou neruší ani anténa.
Ve své třídě, která je známá náročnou klientelou, je DS 3 Crossback úkazem, který v kompaktním městském balení disponuje takovými technologiemi, které nejsou obvyklé ani o několik tříd výše, nebo se dokonce objevují vůbec poprvé. Mezi exkluzivní výbavu patří třeba plně digitální kokpit či celá řada asistenčních prvků, ať již bezpečnostních či komfortních. Doslova nejviditelnějším příkladem jsou světla DS MATRIX LED VISION v kombinaci s technologií Matrix Beam. Jejich světelné paprsky se automaticky přizpůsobují okolnímu prostředí, takže řidiči mohou mít trvale rozsvícena dálková světla, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. DS 3 Crossback je jediné auto ve své třídě, které takové osvětlení nabízí.
Z dalších použitých technologií stojí za zmínku zejména DS DRIVE ASSIST, díky kterému DS 3 Crossback zvládá poloautonomní řízení úrovně 2. Tento systém využívá multifunkční kameru a radar a spojuje adaptivní tempomat vybavený funkcí Stop and Go s asistentem udržování polohy v jízdním pruhu. Mimořádně užitečný pro pohyb ve městě je i parkovací asistent DS PARK PILOT, který zvládne vůz sám zaparkovat, aniž by řidič musel ovládat volant či pedály. Další novinkou v segmentu je Active Safety Brake. Jedná se o systém automatického nouzového brzdění, který dokáže při snížené viditelnosti detekovat nejen jiná vozidla, ale také chodce a cyklisty, a funguje při rychlostech od 5 do 140 km/hod.
DS 3 Crossback nabízí dostatek úložného prostoru, místo pro nabíjení telefonu, držáky na nápoje a posuvnou loketní opěrku. Zadní lavice, dělená v poměru 2/3-1/3, umožňuje po sklopení zvýšit objem zavazadlového prostoru z 350 na 1 050 litrů. Interiér je elegantním místem, které kombinuje ty nejkvalitnější materiály s designérskými řešeními. Díky velkolepé středové konzole s dotykovými ovládacími prvky, středovým a bočním větracím otvorům nebo vhodnému umístění displejů se posádka okamžitě ponoří do luxusního tlumeného technologického prostoru, kde se bude dobře cítit.
A na kolik tohle elegantní městské SUV vlastně vyjde? Cena za základní přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 PureTech o výkonu 100 k se pohybuje od 560 000 korun (výbava BE CHIC) do 665 000 kroun za výbavovou řadu GRAND CHIC. Dieselová alternativa v podobě 1,5 BlueHDI o stejném výkonu 100 k se pohybuje o 60 000 dráž, tedy od 620 000 do 725 000 korun. Pokud zůstaneme i dieselu, pak si můžete připlatit za silnější motorizaci o výkonu 130 k, která spolupracuje s 8 stupňovým automatem a vyjde na 710 000 v základní výbavě. Benzín pak nabízí taktéž výkonnější verze 1,2 PureTech (130 k a 155 k), obě spojené s 8 stupňovým automatem. Jen pro tyto motorizace je "otevřená" nejvyšší výbava "La premiere", která vyjde na 855 000 (130 k) či 880 000 (155 k) korun.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.