Zatímco DS 7 CROSSBACK byl pro značku novým impulzem a rychle jí pomohl etablovat se mezi zavedenou prémiovou konkurenci, nyní se portfolio rozrůstá o další vzhledově atraktivní a technologiemi nabitý kompaktní model DS 3 CROSSBACK. Ten přináší do svého segmentu čerstvý vítr, ať už jde o design, materiály, zpracování, technologie či techniku.
DS 3 Crossback je dlouhý 4,12 m a má tedy kompaktní rozměry, díky kterým je přímo předurčen k pohybu ve městě. Na kompaktním crossoveru zaujme především výrazná maska DS Wings, světla pro denní svícení s LED diodami a úzké světlomety DS Matrix LED Vision. Charakter vozu DS 3 Crossback pak podtrhuje celá řada jedinečných detailů, jako jsou například neviditelné okenní lišty, výsuvné kliky nebo čistá linie střechy, kterou neruší ani anténa.
Ve své třídě, která je známá náročnou klientelou, je DS 3 Crossback úkazem, který v kompaktním městském balení disponuje takovými technologiemi, které nejsou obvyklé ani o několik tříd výše, nebo se dokonce objevují vůbec poprvé. Mezi exkluzivní výbavu patří třeba plně digitální kokpit či celá řada asistenčních prvků, ať již bezpečnostních či komfortních. Doslova nejviditelnějším příkladem jsou světla DS MATRIX LED VISION v kombinaci s technologií Matrix Beam. Jejich světelné paprsky se automaticky přizpůsobují okolnímu prostředí, takže řidiči mohou mít trvale rozsvícena dálková světla, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. DS 3 Crossback je jediné auto ve své třídě, které takové osvětlení nabízí.
Z dalších použitých technologií stojí za zmínku zejména DS DRIVE ASSIST, díky kterému DS 3 Crossback zvládá poloautonomní řízení úrovně 2. Tento systém využívá multifunkční kameru a radar a spojuje adaptivní tempomat vybavený funkcí Stop and Go s asistentem udržování polohy v jízdním pruhu. Mimořádně užitečný pro pohyb ve městě je i parkovací asistent DS PARK PILOT, který zvládne vůz sám zaparkovat, aniž by řidič musel ovládat volant či pedály. Další novinkou v segmentu je Active Safety Brake. Jedná se o systém automatického nouzového brzdění, který dokáže při snížené viditelnosti detekovat nejen jiná vozidla, ale také chodce a cyklisty, a funguje při rychlostech od 5 do 140 km/hod.
DS 3 Crossback nabízí dostatek úložného prostoru, místo pro nabíjení telefonu, držáky na nápoje a posuvnou loketní opěrku. Zadní lavice, dělená v poměru 2/3-1/3, umožňuje po sklopení zvýšit objem zavazadlového prostoru z 350 na 1 050 litrů. Interiér je elegantním místem, které kombinuje ty nejkvalitnější materiály s designérskými řešeními. Díky velkolepé středové konzole s dotykovými ovládacími prvky, středovým a bočním větracím otvorům nebo vhodnému umístění displejů se posádka okamžitě ponoří do luxusního tlumeného technologického prostoru, kde se bude dobře cítit.
A na kolik tohle elegantní městské SUV vlastně vyjde? Cena za základní přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 PureTech o výkonu 100 k se pohybuje od 560 000 korun (výbava BE CHIC) do 665 000 kroun za výbavovou řadu GRAND CHIC. Dieselová alternativa v podobě 1,5 BlueHDI o stejném výkonu 100 k se pohybuje o 60 000 dráž, tedy od 620 000 do 725 000 korun. Pokud zůstaneme i dieselu, pak si můžete připlatit za silnější motorizaci o výkonu 130 k, která spolupracuje s 8 stupňovým automatem a vyjde na 710 000 v základní výbavě. Benzín pak nabízí taktéž výkonnější verze 1,2 PureTech (130 k a 155 k), obě spojené s 8 stupňovým automatem. Jen pro tyto motorizace je "otevřená" nejvyšší výbava "La premiere", která vyjde na 855 000 (130 k) či 880 000 (155 k) korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.