Zatímco DS 7 CROSSBACK byl pro značku novým impulzem a rychle jí pomohl etablovat se mezi zavedenou prémiovou konkurenci, nyní se portfolio rozrůstá o další vzhledově atraktivní a technologiemi nabitý kompaktní model DS 3 CROSSBACK. Ten přináší do svého segmentu čerstvý vítr, ať už jde o design, materiály, zpracování, technologie či techniku.
DS 3 Crossback je dlouhý 4,12 m a má tedy kompaktní rozměry, díky kterým je přímo předurčen k pohybu ve městě. Na kompaktním crossoveru zaujme především výrazná maska DS Wings, světla pro denní svícení s LED diodami a úzké světlomety DS Matrix LED Vision. Charakter vozu DS 3 Crossback pak podtrhuje celá řada jedinečných detailů, jako jsou například neviditelné okenní lišty, výsuvné kliky nebo čistá linie střechy, kterou neruší ani anténa.
Ve své třídě, která je známá náročnou klientelou, je DS 3 Crossback úkazem, který v kompaktním městském balení disponuje takovými technologiemi, které nejsou obvyklé ani o několik tříd výše, nebo se dokonce objevují vůbec poprvé. Mezi exkluzivní výbavu patří třeba plně digitální kokpit či celá řada asistenčních prvků, ať již bezpečnostních či komfortních. Doslova nejviditelnějším příkladem jsou světla DS MATRIX LED VISION v kombinaci s technologií Matrix Beam. Jejich světelné paprsky se automaticky přizpůsobují okolnímu prostředí, takže řidiči mohou mít trvale rozsvícena dálková světla, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. DS 3 Crossback je jediné auto ve své třídě, které takové osvětlení nabízí.
Z dalších použitých technologií stojí za zmínku zejména DS DRIVE ASSIST, díky kterému DS 3 Crossback zvládá poloautonomní řízení úrovně 2. Tento systém využívá multifunkční kameru a radar a spojuje adaptivní tempomat vybavený funkcí Stop and Go s asistentem udržování polohy v jízdním pruhu. Mimořádně užitečný pro pohyb ve městě je i parkovací asistent DS PARK PILOT, který zvládne vůz sám zaparkovat, aniž by řidič musel ovládat volant či pedály. Další novinkou v segmentu je Active Safety Brake. Jedná se o systém automatického nouzového brzdění, který dokáže při snížené viditelnosti detekovat nejen jiná vozidla, ale také chodce a cyklisty, a funguje při rychlostech od 5 do 140 km/hod.
DS 3 Crossback nabízí dostatek úložného prostoru, místo pro nabíjení telefonu, držáky na nápoje a posuvnou loketní opěrku. Zadní lavice, dělená v poměru 2/3-1/3, umožňuje po sklopení zvýšit objem zavazadlového prostoru z 350 na 1 050 litrů. Interiér je elegantním místem, které kombinuje ty nejkvalitnější materiály s designérskými řešeními. Díky velkolepé středové konzole s dotykovými ovládacími prvky, středovým a bočním větracím otvorům nebo vhodnému umístění displejů se posádka okamžitě ponoří do luxusního tlumeného technologického prostoru, kde se bude dobře cítit.
A na kolik tohle elegantní městské SUV vlastně vyjde? Cena za základní přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 PureTech o výkonu 100 k se pohybuje od 560 000 korun (výbava BE CHIC) do 665 000 kroun za výbavovou řadu GRAND CHIC. Dieselová alternativa v podobě 1,5 BlueHDI o stejném výkonu 100 k se pohybuje o 60 000 dráž, tedy od 620 000 do 725 000 korun. Pokud zůstaneme i dieselu, pak si můžete připlatit za silnější motorizaci o výkonu 130 k, která spolupracuje s 8 stupňovým automatem a vyjde na 710 000 v základní výbavě. Benzín pak nabízí taktéž výkonnější verze 1,2 PureTech (130 k a 155 k), obě spojené s 8 stupňovým automatem. Jen pro tyto motorizace je "otevřená" nejvyšší výbava "La premiere", která vyjde na 855 000 (130 k) či 880 000 (155 k) korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?