DS 3 Crossback konečně na českém trhu. Na kolik vyjde elegantní SUV?

-jka / AutoRoad.cz, 8. června 2019, 08:00 Google+

Zatímco DS 7 CROSSBACK byl pro značku novým impulzem a rychle jí pomohl etablovat se mezi zavedenou prémiovou konkurenci, nyní se portfolio rozrůstá o další vzhledově atraktivní a technologiemi nabitý kompaktní model DS 3 CROSSBACK. Ten přináší do svého segmentu čerstvý vítr, ať už jde o design, materiály, zpracování, technologie či techniku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DS 3 CROSSBACK

DS 3 CROSSBACK | foto: DS Automobiles

Sdílejte článek

DS 3 Crossback je dlouhý 4,12 m a má tedy kompaktní rozměry, díky kterým je přímo předurčen k pohybu ve městě. Na kompaktním crossoveru zaujme především výrazná maska DS Wings, světla pro denní svícení s LED diodami a úzké světlomety DS Matrix LED Vision. Charakter vozu DS 3 Crossback pak podtrhuje celá řada jedinečných detailů, jako jsou například neviditelné okenní lišty, výsuvné kliky nebo čistá linie střechy, kterou neruší ani anténa.

Ve své třídě, která je známá náročnou klientelou, je DS 3 Crossback úkazem, který v kompaktním městském balení disponuje takovými technologiemi, které nejsou obvyklé ani o několik tříd výše, nebo se dokonce objevují vůbec poprvé. Mezi exkluzivní výbavu patří třeba plně digitální kokpit či celá řada asistenčních prvků, ať již bezpečnostních či komfortních. Doslova nejviditelnějším příkladem jsou světla DS MATRIX LED VISION v kombinaci s technologií Matrix Beam. Jejich světelné paprsky se automaticky přizpůsobují okolnímu prostředí, takže řidiči mohou mít trvale rozsvícena dálková světla, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. DS 3 Crossback je jediné auto ve své třídě, které takové osvětlení nabízí.

img-responsive

DS 3 CROSSBACK | foto: DS Automobiles

Z dalších použitých technologií stojí za zmínku zejména DS DRIVE ASSIST, díky kterému DS 3 Crossback zvládá poloautonomní řízení úrovně 2. Tento systém využívá multifunkční kameru a radar a spojuje adaptivní tempomat vybavený funkcí Stop and Go s asistentem udržování polohy v jízdním pruhu. Mimořádně užitečný pro pohyb ve městě je i parkovací asistent DS PARK PILOT, který zvládne vůz sám zaparkovat, aniž by řidič musel ovládat volant či pedály. Další novinkou v segmentu je Active Safety Brake. Jedná se o systém automatického nouzového brzdění, který dokáže při snížené viditelnosti detekovat nejen jiná vozidla, ale také chodce a cyklisty, a funguje při rychlostech od 5 do 140 km/hod.

img-responsive

DS 3 CROSSBACK | foto: DS Automobiles

DS 3 Crossback nabízí dostatek úložného prostoru, místo pro nabíjení telefonu, držáky na nápoje a posuvnou loketní opěrku. Zadní lavice, dělená v poměru 2/3-1/3, umožňuje po sklopení zvýšit objem zavazadlového prostoru z 350 na 1 050 litrů. Interiér je elegantním místem, které kombinuje ty nejkvalitnější materiály s designérskými řešeními. Díky velkolepé středové konzole s dotykovými ovládacími prvky, středovým a bočním větracím otvorům nebo vhodnému umístění displejů se posádka okamžitě ponoří do luxusního tlumeného technologického prostoru, kde se bude dobře cítit.

A na kolik tohle elegantní městské SUV vlastně vyjde? Cena za základní přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 PureTech o výkonu 100 k se pohybuje od 560 000 korun (výbava BE CHIC) do 665 000 kroun za výbavovou řadu GRAND CHIC. Dieselová alternativa v podobě 1,5 BlueHDI o stejném výkonu 100 k se pohybuje o 60 000 dráž, tedy od 620 000 do 725 000 korun. Pokud zůstaneme i dieselu, pak si můžete připlatit za silnější motorizaci o výkonu 130 k, která spolupracuje s 8 stupňovým automatem a vyjde na 710 000 v základní výbavě. Benzín pak nabízí taktéž výkonnější verze 1,2 PureTech (130 k a 155 k), obě spojené s 8 stupňovým automatem. Jen pro tyto motorizace je "otevřená" nejvyšší výbava "La premiere", která vyjde na 855 000 (130 k) či 880 000 (155 k) korun.  

Vytisknout

Diskuze: DS 3 Crossback konečně na českém trhu. Na kolik vyjde elegantní SUV?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Michelin testuje nový typ pneumatiky

VIDEO: Michelin testuje nové bezvzduchové pneumatiky pro osobáky. Výroba? Od…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud