Poté, co na elekropohon přešly sesterské modely VW Up a Škoda Citigo, se přidává i poslední ze tria. Seat předstacil svůj první sériový elektrický model Seat Mii Electric.
Nepříliš překvapivě první elektromobil ze Španělska využívá stejnou techniku jako nedávno představená Škoda Citigo iV a bude se vyrábět na stejné lince v Bratislavě. V nabídce značky se stane prvním elektromobilem a připraví kupující na příchod celé modelové řady vozů, včetně Seatu el-Born. Stejně jako u Škodovky i Seat přestane už příští měsíc nabízet Mii se spalovacím motorem.
Technika v elektrickém Mii je stejná jako ve Škodovce, tedy elektromotor s výkonem 82 koní a maximálním točivým momentem 212 Nm. Ten poskytuje malému vozu docela slušnou dynamiku, Seat udává zrychlení z 0 na 100 za 3,9 sekundy, údajně velmi důležitý údaj pro jízdu ve městech, kam Mii Electric nepochybně patří. Akumulátor o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd kolem 260 kilometrů na jedno nabití, podle cyklu WLTP.
Stejně jako Citigo iV, ani elektrické Mii se příliš neliší od spalovací verze, španělský vůz navíc ani nemá upravenou masku. Jedinou změnou jsou tak nápisy Electric na zádi a polepy na bocích vozu. V interiéru ale Mii dostalo upravenou přístrojovku, vyhřívané sedačky a kůži obšitý volant, ruční brzdu a volič jízdních režimů. Kromě toho se do Mii poprvé dostávají nové bezpečnostní prvky jako udržování v jízdním pruhu a rozpoznávání dopravních značek.
Vůz se dostane do prodeje v prním čtvrtletí příštího roku a údajně se stane jedním z nejdostupnějších elektromobilů na evropském trhu. Objednávky začnou už letos na podzim, v seznamu zemí, kde budou prodeje zahájeny jako první, však chybí Česká republika.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?