Poté, co na elekropohon přešly sesterské modely VW Up a Škoda Citigo, se přidává i poslední ze tria. Seat předstacil svůj první sériový elektrický model Seat Mii Electric.
Nepříliš překvapivě první elektromobil ze Španělska využívá stejnou techniku jako nedávno představená Škoda Citigo iV a bude se vyrábět na stejné lince v Bratislavě. V nabídce značky se stane prvním elektromobilem a připraví kupující na příchod celé modelové řady vozů, včetně Seatu el-Born. Stejně jako u Škodovky i Seat přestane už příští měsíc nabízet Mii se spalovacím motorem.
Technika v elektrickém Mii je stejná jako ve Škodovce, tedy elektromotor s výkonem 82 koní a maximálním točivým momentem 212 Nm. Ten poskytuje malému vozu docela slušnou dynamiku, Seat udává zrychlení z 0 na 100 za 3,9 sekundy, údajně velmi důležitý údaj pro jízdu ve městech, kam Mii Electric nepochybně patří. Akumulátor o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd kolem 260 kilometrů na jedno nabití, podle cyklu WLTP.
Stejně jako Citigo iV, ani elektrické Mii se příliš neliší od spalovací verze, španělský vůz navíc ani nemá upravenou masku. Jedinou změnou jsou tak nápisy Electric na zádi a polepy na bocích vozu. V interiéru ale Mii dostalo upravenou přístrojovku, vyhřívané sedačky a kůži obšitý volant, ruční brzdu a volič jízdních režimů. Kromě toho se do Mii poprvé dostávají nové bezpečnostní prvky jako udržování v jízdním pruhu a rozpoznávání dopravních značek.
Vůz se dostane do prodeje v prním čtvrtletí příštího roku a údajně se stane jedním z nejdostupnějších elektromobilů na evropském trhu. Objednávky začnou už letos na podzim, v seznamu zemí, kde budou prodeje zahájeny jako první, však chybí Česká republika.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?