Poté, co na elekropohon přešly sesterské modely VW Up a Škoda Citigo, se přidává i poslední ze tria. Seat předstacil svůj první sériový elektrický model Seat Mii Electric.
Nepříliš překvapivě první elektromobil ze Španělska využívá stejnou techniku jako nedávno představená Škoda Citigo iV a bude se vyrábět na stejné lince v Bratislavě. V nabídce značky se stane prvním elektromobilem a připraví kupující na příchod celé modelové řady vozů, včetně Seatu el-Born. Stejně jako u Škodovky i Seat přestane už příští měsíc nabízet Mii se spalovacím motorem.
Technika v elektrickém Mii je stejná jako ve Škodovce, tedy elektromotor s výkonem 82 koní a maximálním točivým momentem 212 Nm. Ten poskytuje malému vozu docela slušnou dynamiku, Seat udává zrychlení z 0 na 100 za 3,9 sekundy, údajně velmi důležitý údaj pro jízdu ve městech, kam Mii Electric nepochybně patří. Akumulátor o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd kolem 260 kilometrů na jedno nabití, podle cyklu WLTP.
Stejně jako Citigo iV, ani elektrické Mii se příliš neliší od spalovací verze, španělský vůz navíc ani nemá upravenou masku. Jedinou změnou jsou tak nápisy Electric na zádi a polepy na bocích vozu. V interiéru ale Mii dostalo upravenou přístrojovku, vyhřívané sedačky a kůži obšitý volant, ruční brzdu a volič jízdních režimů. Kromě toho se do Mii poprvé dostávají nové bezpečnostní prvky jako udržování v jízdním pruhu a rozpoznávání dopravních značek.
Vůz se dostane do prodeje v prním čtvrtletí příštího roku a údajně se stane jedním z nejdostupnějších elektromobilů na evropském trhu. Objednávky začnou už letos na podzim, v seznamu zemí, kde budou prodeje zahájeny jako první, však chybí Česká republika.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?