Poté, co na elekropohon přešly sesterské modely VW Up a Škoda Citigo, se přidává i poslední ze tria. Seat předstacil svůj první sériový elektrický model Seat Mii Electric.
Nepříliš překvapivě první elektromobil ze Španělska využívá stejnou techniku jako nedávno představená Škoda Citigo iV a bude se vyrábět na stejné lince v Bratislavě. V nabídce značky se stane prvním elektromobilem a připraví kupující na příchod celé modelové řady vozů, včetně Seatu el-Born. Stejně jako u Škodovky i Seat přestane už příští měsíc nabízet Mii se spalovacím motorem.
Technika v elektrickém Mii je stejná jako ve Škodovce, tedy elektromotor s výkonem 82 koní a maximálním točivým momentem 212 Nm. Ten poskytuje malému vozu docela slušnou dynamiku, Seat udává zrychlení z 0 na 100 za 3,9 sekundy, údajně velmi důležitý údaj pro jízdu ve městech, kam Mii Electric nepochybně patří. Akumulátor o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd kolem 260 kilometrů na jedno nabití, podle cyklu WLTP.
Stejně jako Citigo iV, ani elektrické Mii se příliš neliší od spalovací verze, španělský vůz navíc ani nemá upravenou masku. Jedinou změnou jsou tak nápisy Electric na zádi a polepy na bocích vozu. V interiéru ale Mii dostalo upravenou přístrojovku, vyhřívané sedačky a kůži obšitý volant, ruční brzdu a volič jízdních režimů. Kromě toho se do Mii poprvé dostávají nové bezpečnostní prvky jako udržování v jízdním pruhu a rozpoznávání dopravních značek.
Vůz se dostane do prodeje v prním čtvrtletí příštího roku a údajně se stane jedním z nejdostupnějších elektromobilů na evropském trhu. Objednávky začnou už letos na podzim, v seznamu zemí, kde budou prodeje zahájeny jako první, však chybí Česká republika.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.