Ferrari SF90 Stradale: Nejvýkonnější silniční Ferrari nabídne 999 hybridních koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. května 2019, 10:14 Google+

Automobilka Ferrari včera odhalila svůj nejnovější a současně nejvýkonnější silniční model, kterým je hybridní SF90 Stradale. Elegantní vůz, jehož design se automobilce dařilo tajit až do poslední chvíle, ukrývá řadu fascinujících technologií, díky kterým se jistě zavděčí milovníkům elegance, rychlosti i ekologie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Za vznik nového Ferrari SF90 Stradale vlastně můžeme poděkovat modelu LaFerrari, který otevřel pandořinu skříňku hybridních silničních Ferrari - a evidentně úspěšně. SF90 Stradale však zašlo ještě dál a to snad v každém myslitelném ohledu. A to včetně výkonu.

Zatímco LeFarreri nabízelo už tak dost slušný kombinovaný výkon 707 kW (961 k), nové SF90 Stradale se vyšplhalo až k 935 kW ( 999 k). Oproti svému předchůdci přitom disponuje menším spalovacím motorem, plug-in hybridním pohonným systémem a nechybí ani pohon všech kol. Nejde tak jen o nejvýkonnější silniční Ferrari historie, ale také o jeden z nejslibnějších sportovních strojů současnosti.

Oproti modelu LaFerrari je přitom SF90 Stradale o cca 13 kilogramů lehčí, což znamená váhu cca 1 570 kg. Technikům se však přesto podařilo dosáhnout o 20 % tužšího šasi, které ve srovnání se staršími platformami výkonných modelů Ferrari nabízí ještě o cca 40 % vyšší torzní tuhost. Připadá vám to jako technologická zázrak? Tak se držte, protože to je teprve začátek.

Základem pohonné soustavy je 4.0 litrový přeplňovaný motor V8, který nabízí výkon 573 kW (779 k) a točivý moment 800 Nm, což z něj dělá jeden z nejsilnějších motorů V8 pod kapotou Ferrari. Automobilka však přidala ještě trojici elektromobilů, z nichž dva jsou ukryté vpředu a jeden u zadní nápravy. Ty přidávají vozu dalších 162 kW (220 k), což nás dostává na výsledných 735 kW.

Výkon je přenášen na osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která jej jako u jednoho z mála sportovních modelů Ferrari posílá na všechna čtyři kola. Z 0 na 96 km/h tak SF90 Stradale zvládá akcelerovat za 2.5 sekundy, 201 km/h pokoří téměř za 6.7 sekundy a s lehkostí pokračuje až k maximální rychlosti 340 km/h.

Nové SF90 Stradale však není pekelně rychlé jen v přímce. Testovací okruh Fiorano měl vůz pokořit v čase 1 minuta a 19 sekund, zatímco modelu LaFerrari to mělo trvat o 7 desetin sekundy déle. Rozdíl možná minimální, ale i tak se jedná o další z předností hybridní novinky.

Technici přitom neopomněli ani tolik důležitou aerodynamiku. I když vůz působí nesmírně elegantně, jeho design je ryze funkční. Při rychlosti okolo 350 km/h tak vůz generuje přítlačnou sílu rovnající se cca 390 kilogramům. Podle Ferrari se tak dá hovořit o novou metu v efektivitě přítlaku mezi silničními sportovními vozy.

Jak už jsme ale výše naznačili, SF90 nejspíš potěší i milovníky ekologie. Trojice elektromotorů, o jejichž napájení se starají Lithium-Iontové akumulátory, totiž dokáže zajistit elektrický dojezd až 25 kilometrů a to při maximální rychlosti až 135 km/h.  A protože se jedná o plug-in hybrid, můžete se po městě pohybovat prakticky s nulovými emisemi, nabíjet během nákupů a pak na okruhu zpráskat kdekoho.

Závodně laděný interiér ukrývá v přístrojovém štítu 16-palcový displej s vysokým rozlišením, který ještě doplňuje sofistikovaný head-up displej. Nechybí samozřejmě ani volant osazený mnoha ovládacími prvky, které ještě umocňují dojem závodního vozu.

Řidič si může vybrat ze čtyř jízdních režimů: eDrive, Hybrid, Performance a Qualify. První dva jsou zaměřeny především na běžnou jízdu s využitím hybridní technologie, přičemž režim eDrive zcela vypíná motor V8 a spoléhá na elektrický dojezd 25 km, zatímco režim Hybrid se snaží maximálně efektivně kombinovat jak elektrickou energii, tak výkon motoru V8.

zdroj: youtube.com

Zbylé dva režimy jsou zaměřeny na sportovní jízdu a plně využívají potenciál přeplňovaného motoru V8. Ovšem zatímco v režimu Performance je část z výkonu používána k dobíjení baterií napájejících elektromotory, režim Qualify kombinuje výkon všech motorů pod kapotou a dává řidiči k dispozici všech 999 koní. 

Sečteno a podtrženo, nové Ferrari SF90 je úchvatnou sbírkou moderní techniky i technologií. Tomu však jistě bude odpovídat i jeho cena, kterou výrobce prozatím nezmínil. Známé ostatně nejsou ani termíny, kdy bude zahájena výroba. Jsme si ale téměř jistí, že ti nejprominentnější zákazníci už dávno odeslali svoje objednávky.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari SF90 Stradale: Nejvýkonnější silniční Ferrari nabídne 999 hybridních koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

reklama

Doporučujeme

Modernizované BMW X1

BMW X1 prošlo stylovou modernizací, příští rok nabídne i extrémně úsporný hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

  2. Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

  3. Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

  4. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  5. BMW představuje nový custom na bázi R 18

  6. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud