Nový Aston Martin DBS Superleggera Volante, tedy model s plátěnou stahovací střechou, se během fáze testování prototypů objevil na silnicích již několikrát, nyní však automobilka konečně představuje finální verzi. A už jen z pohledu na design a technické parametry je jasné, že tohle auto nabídne hodně zajímavé svezení.
Už samotný Aston Martin DBS Superleggera kupé patří mezi nejelegantnější sportovní vozy, jaké známe. Ve variantě Volante, tedy s plátěnou stahovací střechou, je však tahle podívaná ještě lepší. Automobilka si navíc dala za cíl uchovat dynamiku modelu kupé, jeho agresivní vzhled i dechberoucí výkon. A udělala pro to maximum.
Již na první pohled je vidět, že vůz designově vychází z modelu kupé. Jeho velká maska chladiče působí dokonale agresivně, stejně jako výrazný zadní difuzér. Automobilka provedla pouze drobné úpravy, které mají podpořit aerodynamiku vozu a jeho ovladatelnost ve vyšších rychlostech.
Došlo tak mimo jiné třeba na úpravu systému Aeroblade II, který zajišťuje dostatečný přítlak na zadní nápravě. S použitím ještě několika dalších drobných úprav se pak automobilce podařilo dosáhnout přítlačné síly 177 kilogramů, což je cca jen o 3 kg méně, než kolik generuje model kupé.
Aston navíc stále zůstává komfortním vozem, což zajišťuje látková střecha složená z osmi různých vrstev. Tu je navíc možné natáhnout či spustit během 14 sekund a zákazníci si ji mohou objednat v osmi různých barvách. Do interiéru navíc bude možné přiobjednat nové doplňky z karbonu, jako je třeba rám čelního skla nebo kryt stažené střechy.
Opomenout ale nesmíme ani skvostný motor, který se ukrývá pod přední kapotou. Tím je již tradičně 5.2 litrová V12 o výkonu 533 kW (725 k), která generuje 900 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou, se kterou dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy. Ručička tachometru se navíc dokáže vyšplhat až k číslovce 340 km/h.
Jak je ovšem u podobných vozů zvykem, cena rozhodně není lidová. Automobilka už sice přijímá objednávky, nicméně cena tohoto úchvatného vozu startuje na částce 295 500 Euro, tedy cca 7 606 000 Kč. Dodávky prvních kusů se pak očekávají začátkem třetího čtvrtletí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?