Nový Aston Martin DBS Superleggera Volante, tedy model s plátěnou stahovací střechou, se během fáze testování prototypů objevil na silnicích již několikrát, nyní však automobilka konečně představuje finální verzi. A už jen z pohledu na design a technické parametry je jasné, že tohle auto nabídne hodně zajímavé svezení.
Už samotný Aston Martin DBS Superleggera kupé patří mezi nejelegantnější sportovní vozy, jaké známe. Ve variantě Volante, tedy s plátěnou stahovací střechou, je však tahle podívaná ještě lepší. Automobilka si navíc dala za cíl uchovat dynamiku modelu kupé, jeho agresivní vzhled i dechberoucí výkon. A udělala pro to maximum.
Již na první pohled je vidět, že vůz designově vychází z modelu kupé. Jeho velká maska chladiče působí dokonale agresivně, stejně jako výrazný zadní difuzér. Automobilka provedla pouze drobné úpravy, které mají podpořit aerodynamiku vozu a jeho ovladatelnost ve vyšších rychlostech.
Došlo tak mimo jiné třeba na úpravu systému Aeroblade II, který zajišťuje dostatečný přítlak na zadní nápravě. S použitím ještě několika dalších drobných úprav se pak automobilce podařilo dosáhnout přítlačné síly 177 kilogramů, což je cca jen o 3 kg méně, než kolik generuje model kupé.
Aston navíc stále zůstává komfortním vozem, což zajišťuje látková střecha složená z osmi různých vrstev. Tu je navíc možné natáhnout či spustit během 14 sekund a zákazníci si ji mohou objednat v osmi různých barvách. Do interiéru navíc bude možné přiobjednat nové doplňky z karbonu, jako je třeba rám čelního skla nebo kryt stažené střechy.
Opomenout ale nesmíme ani skvostný motor, který se ukrývá pod přední kapotou. Tím je již tradičně 5.2 litrová V12 o výkonu 533 kW (725 k), která generuje 900 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou, se kterou dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy. Ručička tachometru se navíc dokáže vyšplhat až k číslovce 340 km/h.
Jak je ovšem u podobných vozů zvykem, cena rozhodně není lidová. Automobilka už sice přijímá objednávky, nicméně cena tohoto úchvatného vozu startuje na částce 295 500 Euro, tedy cca 7 606 000 Kč. Dodávky prvních kusů se pak očekávají začátkem třetího čtvrtletí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.