Nový Aston Martin DBS Superleggera Volante, tedy model s plátěnou stahovací střechou, se během fáze testování prototypů objevil na silnicích již několikrát, nyní však automobilka konečně představuje finální verzi. A už jen z pohledu na design a technické parametry je jasné, že tohle auto nabídne hodně zajímavé svezení.
Už samotný Aston Martin DBS Superleggera kupé patří mezi nejelegantnější sportovní vozy, jaké známe. Ve variantě Volante, tedy s plátěnou stahovací střechou, je však tahle podívaná ještě lepší. Automobilka si navíc dala za cíl uchovat dynamiku modelu kupé, jeho agresivní vzhled i dechberoucí výkon. A udělala pro to maximum.
Již na první pohled je vidět, že vůz designově vychází z modelu kupé. Jeho velká maska chladiče působí dokonale agresivně, stejně jako výrazný zadní difuzér. Automobilka provedla pouze drobné úpravy, které mají podpořit aerodynamiku vozu a jeho ovladatelnost ve vyšších rychlostech.
Došlo tak mimo jiné třeba na úpravu systému Aeroblade II, který zajišťuje dostatečný přítlak na zadní nápravě. S použitím ještě několika dalších drobných úprav se pak automobilce podařilo dosáhnout přítlačné síly 177 kilogramů, což je cca jen o 3 kg méně, než kolik generuje model kupé.
Aston navíc stále zůstává komfortním vozem, což zajišťuje látková střecha složená z osmi různých vrstev. Tu je navíc možné natáhnout či spustit během 14 sekund a zákazníci si ji mohou objednat v osmi různých barvách. Do interiéru navíc bude možné přiobjednat nové doplňky z karbonu, jako je třeba rám čelního skla nebo kryt stažené střechy.
Opomenout ale nesmíme ani skvostný motor, který se ukrývá pod přední kapotou. Tím je již tradičně 5.2 litrová V12 o výkonu 533 kW (725 k), která generuje 900 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou, se kterou dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy. Ručička tachometru se navíc dokáže vyšplhat až k číslovce 340 km/h.
Jak je ovšem u podobných vozů zvykem, cena rozhodně není lidová. Automobilka už sice přijímá objednávky, nicméně cena tohoto úchvatného vozu startuje na částce 295 500 Euro, tedy cca 7 606 000 Kč. Dodávky prvních kusů se pak očekávají začátkem třetího čtvrtletí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?