Kia Niro je jedním z novějších modelů v nabídce korejské automobilky, nově představený koncept ale ukazuje, jakým směrem se může ubírat jeho nástupce. Jako moderní koncept to znamená i elektrický pohon a autonomní řízení.
Sportovně a agresivně se tvářící koncept s výrazným červeným C sloupkem na první pohled působí jako třídveřový, ve skutečnosti jsou tu dveře čtyři a všechny dokonce výklopné. Na přídi se HabaNiro nepodobá ničemu ze současné nabídky Kia, kupodivu se ale docela blíží designu sesterského Hyundai, s tenkými světly denního svícení a pod nimi nízko posazenými hlavními světlomety. Podobný design ale nabídne také nová generace Kia Soul, která už do Evropy dorazí jen jako elektromobil.
V interiéru KIA sází na minimalismus a agresivně červenou barvu, stejnou jako na papričkách odrůdy Habanero. Palubní deska působí, jako kdyby zde zcela chyběly jakékoliv ovládací prvky. Dle zástupce firmy však má řidič k dispozici dotykový displej, sloužící k veškerému nastavení, potřebné informace se zobrazují na heads up displeji po celé délce palubní desky. Volant, připomínající tvarem knipl dopravního letadla, se při přepnutí do plně autonomního režimu schová hlouběji do palubní desky. HabaNiro má také systém rozpoznávání nálady řidiče a je schopen měnit trasu a jízdní módy v závislosti na řidičově náladě.
O použité technice se KIA příliš nerozpovídala, koncept však disponuje pohonem všech kol, s elektrickým motorem vpředu i vzadu. Těm dodává energii akumulátor neznámé kapacity, ale dostatečný k dojezdu kolem 480 km na jedno nabití.
HabaNiro působí jako další futuristický koncept, který se ukáže na jednom autosalonu a pak už si na něj téměř nikdy nikdo nevzpomene.
KIA ale tvrdí, že má šanci dostat se do sériové výroby. V takovém případě se ale nedá příliš počítat, že si zachová prvky jako křídlové dveře, letecký volant a paprikový interiér.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.