Kia Niro je jedním z novějších modelů v nabídce korejské automobilky, nově představený koncept ale ukazuje, jakým směrem se může ubírat jeho nástupce. Jako moderní koncept to znamená i elektrický pohon a autonomní řízení.
Sportovně a agresivně se tvářící koncept s výrazným červeným C sloupkem na první pohled působí jako třídveřový, ve skutečnosti jsou tu dveře čtyři a všechny dokonce výklopné. Na přídi se HabaNiro nepodobá ničemu ze současné nabídky Kia, kupodivu se ale docela blíží designu sesterského Hyundai, s tenkými světly denního svícení a pod nimi nízko posazenými hlavními světlomety. Podobný design ale nabídne také nová generace Kia Soul, která už do Evropy dorazí jen jako elektromobil.
V interiéru KIA sází na minimalismus a agresivně červenou barvu, stejnou jako na papričkách odrůdy Habanero. Palubní deska působí, jako kdyby zde zcela chyběly jakékoliv ovládací prvky. Dle zástupce firmy však má řidič k dispozici dotykový displej, sloužící k veškerému nastavení, potřebné informace se zobrazují na heads up displeji po celé délce palubní desky. Volant, připomínající tvarem knipl dopravního letadla, se při přepnutí do plně autonomního režimu schová hlouběji do palubní desky. HabaNiro má také systém rozpoznávání nálady řidiče a je schopen měnit trasu a jízdní módy v závislosti na řidičově náladě.
O použité technice se KIA příliš nerozpovídala, koncept však disponuje pohonem všech kol, s elektrickým motorem vpředu i vzadu. Těm dodává energii akumulátor neznámé kapacity, ale dostatečný k dojezdu kolem 480 km na jedno nabití.
HabaNiro působí jako další futuristický koncept, který se ukáže na jednom autosalonu a pak už si na něj téměř nikdy nikdo nevzpomene.
KIA ale tvrdí, že má šanci dostat se do sériové výroby. V takovém případě se ale nedá příliš počítat, že si zachová prvky jako křídlové dveře, letecký volant a paprikový interiér.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?