Kia Niro je jedním z novějších modelů v nabídce korejské automobilky, nově představený koncept ale ukazuje, jakým směrem se může ubírat jeho nástupce. Jako moderní koncept to znamená i elektrický pohon a autonomní řízení.
Sportovně a agresivně se tvářící koncept s výrazným červeným C sloupkem na první pohled působí jako třídveřový, ve skutečnosti jsou tu dveře čtyři a všechny dokonce výklopné. Na přídi se HabaNiro nepodobá ničemu ze současné nabídky Kia, kupodivu se ale docela blíží designu sesterského Hyundai, s tenkými světly denního svícení a pod nimi nízko posazenými hlavními světlomety. Podobný design ale nabídne také nová generace Kia Soul, která už do Evropy dorazí jen jako elektromobil.
V interiéru KIA sází na minimalismus a agresivně červenou barvu, stejnou jako na papričkách odrůdy Habanero. Palubní deska působí, jako kdyby zde zcela chyběly jakékoliv ovládací prvky. Dle zástupce firmy však má řidič k dispozici dotykový displej, sloužící k veškerému nastavení, potřebné informace se zobrazují na heads up displeji po celé délce palubní desky. Volant, připomínající tvarem knipl dopravního letadla, se při přepnutí do plně autonomního režimu schová hlouběji do palubní desky. HabaNiro má také systém rozpoznávání nálady řidiče a je schopen měnit trasu a jízdní módy v závislosti na řidičově náladě.
O použité technice se KIA příliš nerozpovídala, koncept však disponuje pohonem všech kol, s elektrickým motorem vpředu i vzadu. Těm dodává energii akumulátor neznámé kapacity, ale dostatečný k dojezdu kolem 480 km na jedno nabití.
HabaNiro působí jako další futuristický koncept, který se ukáže na jednom autosalonu a pak už si na něj téměř nikdy nikdo nevzpomene.
KIA ale tvrdí, že má šanci dostat se do sériové výroby. V takovém případě se ale nedá příliš počítat, že si zachová prvky jako křídlové dveře, letecký volant a paprikový interiér.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.