Nový stroj Jamese Bonda? Aston Martin Rapide E má místo brutálního 6,0 V12 úplně jiný pohon

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. dubna 2019, 10:26 Google+

Právě probíhající autosalon v Šanghaji se stal místem premiéry dlouho očekávaného prvního elektromobilu z produkce Aston Martin, který nese název Rapide E. Novinka, o které se nedávno spekulovalo jako o novém služebním voze filmového Jamese Bonda, nabídne výkon přes 600 koní a dojezd 320 km na jedno nabití. Potěší však i funkcí rychlého nabíjení, se kterým budete zpátky na cestě během velmi krátké doby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin Rapide E

Aston Martin Rapide E | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Čínský trh je hladový po elektromobilech a tak není divu, že se jich na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji představuje ohromné množství. Jedním z nich je i dlouho očekávaný Aston Martin Rapide E, který představuje vůbec první čistě elektrický model britského výrobce. Jeho design sice vychází z modelu Rapide, nicméně pod kapotou se odehrály velké změny.

Zatímco tradiční Rapide ukrýval pod přední kapotou úchvatný 6.0 litrový motor V12, u modelu Rapide E byste našli speciální schránku vyrobenou z Kevlaru a karbonu. Ta ukrývá 5 600 lithium-iontových článků o kapacitě 65 kWh, které napájí dvojici elektromotorů na zadní nápravě.

Tahle sestava poskytuje vozu výkon úctyhodných 448 kW (609 k) a 950 Nm točivého momentu, což by mělo stačit k akceleraci z 0 na 96 km/h během necelých 4 sekund a maximální rychlost byla omezena na 250 km/h. Ve zrychlení tak elektrický Rapide předčí i variantu Rapide S nebo extrémní model AMR.

Automobilka odhaduje dojezd na jedno nabití na 320 km podle standardů WLTP, v praxi však bude zřejmě více záležet na tom, jak často a jak moc se necháte unést výkonem vozu a jeho schopnostmi prudce akcelerovat. I na to však automobilka myslela a proto vůz osadila technologiemi, které podporují skutečně rychlé nabíjení.

Rapide E si bude rozumět jak s rychlonabíječkami o výkonu 400V 50 kW, tak s nabíječkami o výkonu 800V 100 kW. V případě použití druhého typu pak není problém získat dojezd až 310 mil během jedné hodiny nabíjení. Vůz je navíc osazen i interní rychlonabíječkou, která umožní plné nabití během 3 hodin.

Pohonný systém je však jen jednou z mnoha změn. Došlo také k výrazné úpravě karoserie, která by nyní měla být aerodynamičtější. Designéři upravili tvary přídě, přidali decentní splitter a výrazný zadní difuzér. Elektrický model dostal také zcela nová kovaná kola, která mají zlepšit aerodynamiku i chlazení brzd, nebo upravený podvozek, díky kterému by se měl vůz chovat podobně jako ostrý Rapide AMR.

V interiéru potěší nový 10-palcový digitální přístrojový štít a řidič má k dispozici na výběr z jízdních režimů GT, Sport a Sport+. Zážitek ze sportovní jízdy by pak měly umocnit i nové pneumatiky Pirelli P-Zero.

Jelikož je Rapide E prvním produkčním automobilem z produkce Aston Martinu, nelze se divit, že jej samotná automobilka označuje za historický krok. Ve skutečnosti se však jedná spíše o krůček, neboť produkce je omezena na pouhých 155 kusů. Objednávky by měly být přijímány již nyní, nicméně informace o ceně zatím nejsou dostupné.

zdroj: youtube.com

Skutečně velkolepým vstupem do světa elektromobility by však pro Aston Martin měla být její znovuzrozená pod-značka Lagonda, která by se měla do budoucna zaměřit právě na vývoj zcela nových a čistě elektrických modelů.

Vytisknout

Diskuze: Nový stroj Jamese Bonda? Aston Martin Rapide E má místo brutálního 6,0 V12 úplně jiný pohon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Modernizované Mini Clubman

Mini Clubman prošlo omlazovací kůrou, jaké novinky přinesla?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud