Právě probíhající autosalon v Šanghaji se stal místem premiéry dlouho očekávaného prvního elektromobilu z produkce Aston Martin, který nese název Rapide E. Novinka, o které se nedávno spekulovalo jako o novém služebním voze filmového Jamese Bonda, nabídne výkon přes 600 koní a dojezd 320 km na jedno nabití. Potěší však i funkcí rychlého nabíjení, se kterým budete zpátky na cestě během velmi krátké doby.
Čínský trh je hladový po elektromobilech a tak není divu, že se jich na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji představuje ohromné množství. Jedním z nich je i dlouho očekávaný Aston Martin Rapide E, který představuje vůbec první čistě elektrický model britského výrobce. Jeho design sice vychází z modelu Rapide, nicméně pod kapotou se odehrály velké změny.
Zatímco tradiční Rapide ukrýval pod přední kapotou úchvatný 6.0 litrový motor V12, u modelu Rapide E byste našli speciální schránku vyrobenou z Kevlaru a karbonu. Ta ukrývá 5 600 lithium-iontových článků o kapacitě 65 kWh, které napájí dvojici elektromotorů na zadní nápravě.
Tahle sestava poskytuje vozu výkon úctyhodných 448 kW (609 k) a 950 Nm točivého momentu, což by mělo stačit k akceleraci z 0 na 96 km/h během necelých 4 sekund a maximální rychlost byla omezena na 250 km/h. Ve zrychlení tak elektrický Rapide předčí i variantu Rapide S nebo extrémní model AMR.
Automobilka odhaduje dojezd na jedno nabití na 320 km podle standardů WLTP, v praxi však bude zřejmě více záležet na tom, jak často a jak moc se necháte unést výkonem vozu a jeho schopnostmi prudce akcelerovat. I na to však automobilka myslela a proto vůz osadila technologiemi, které podporují skutečně rychlé nabíjení.
Rapide E si bude rozumět jak s rychlonabíječkami o výkonu 400V 50 kW, tak s nabíječkami o výkonu 800V 100 kW. V případě použití druhého typu pak není problém získat dojezd až 310 mil během jedné hodiny nabíjení. Vůz je navíc osazen i interní rychlonabíječkou, která umožní plné nabití během 3 hodin.
Pohonný systém je však jen jednou z mnoha změn. Došlo také k výrazné úpravě karoserie, která by nyní měla být aerodynamičtější. Designéři upravili tvary přídě, přidali decentní splitter a výrazný zadní difuzér. Elektrický model dostal také zcela nová kovaná kola, která mají zlepšit aerodynamiku i chlazení brzd, nebo upravený podvozek, díky kterému by se měl vůz chovat podobně jako ostrý Rapide AMR.
V interiéru potěší nový 10-palcový digitální přístrojový štít a řidič má k dispozici na výběr z jízdních režimů GT, Sport a Sport+. Zážitek ze sportovní jízdy by pak měly umocnit i nové pneumatiky Pirelli P-Zero.
Jelikož je Rapide E prvním produkčním automobilem z produkce Aston Martinu, nelze se divit, že jej samotná automobilka označuje za historický krok. Ve skutečnosti se však jedná spíše o krůček, neboť produkce je omezena na pouhých 155 kusů. Objednávky by měly být přijímány již nyní, nicméně informace o ceně zatím nejsou dostupné.
Skutečně velkolepým vstupem do světa elektromobility by však pro Aston Martin měla být její znovuzrozená pod-značka Lagonda, která by se měla do budoucna zaměřit právě na vývoj zcela nových a čistě elektrických modelů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.