Automobilka Jeep vystavila na ženevském autosalonu dvojici na první pohled obyčejných modelů, které však dokonale klamou tělem. Pod kapotou vystavovaných modelů Compass a Renegade se totiž ukrývá 1.3 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem.
Dvojice plug-in hybridních modelů navíc nabízí nový systém elektrifikovaného pohonu všech kol. Zatímco benzínový motor pohání kola přední nápravy, vzadu umístěný elektromotor roztáčí kola zadní. Ostatně něco podobného známe již od Toyoty.
Pod kapotou menšího z dvojice, tedy modelu Renegade, se nachází pohonná jednotka o kombinovaném výkonu v rozmezí 190 až 240 koní, která dokáže vůz rozhýbat z 0 na 100 km/h během cca sedmi sekund. Větší Jeep Compass by měl nabídnout výkon maximálně 240 koní, přičemž jeho dynamika by měla být podobná, jak uvádí web Motor1. Na přesná čísla si však ještě budeme muset počkat.
Bohužel neznáme ani velikost baterií, přesto by oba modely měly být schopny urazit okolo 50 kilometrů čistě na elektrickou energii. Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu by měla dosahovat až 130 km/h, to se však negativně podepíše na spotřebě energie.
Kromě lepší spotřeby by hybridní modely měly nabídnout i lepší akceleraci, pružnější reakce motoru a také lepší schopnosti v terénu, díky schopnosti elektromotorů nabídnout maximální točivý moment již od nulových otáček.
Změny u hybridních modelů se však nedotknou jen techniky, ale také interiéru. Přístrojový štít i panel infotainmentu by měly nabídnout nové informace, které se budou vztahovat jak k hybridní pohonné jednotce, tak k ekologičnosti stylu jízdy.
Při pohledu na exteriér pak hybridní modely prozradí víčko nádrže po obou stranách (nabíjecí zásuvka se nachází na levém zadním blatníku, zatímco hrdlo nádrže na pravém) a malé zelené písmenko „e" na víku kufru.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?