Automobilka Jeep vystavila na ženevském autosalonu dvojici na první pohled obyčejných modelů, které však dokonale klamou tělem. Pod kapotou vystavovaných modelů Compass a Renegade se totiž ukrývá 1.3 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem.
Dvojice plug-in hybridních modelů navíc nabízí nový systém elektrifikovaného pohonu všech kol. Zatímco benzínový motor pohání kola přední nápravy, vzadu umístěný elektromotor roztáčí kola zadní. Ostatně něco podobného známe již od Toyoty.
Pod kapotou menšího z dvojice, tedy modelu Renegade, se nachází pohonná jednotka o kombinovaném výkonu v rozmezí 190 až 240 koní, která dokáže vůz rozhýbat z 0 na 100 km/h během cca sedmi sekund. Větší Jeep Compass by měl nabídnout výkon maximálně 240 koní, přičemž jeho dynamika by měla být podobná, jak uvádí web Motor1. Na přesná čísla si však ještě budeme muset počkat.
Bohužel neznáme ani velikost baterií, přesto by oba modely měly být schopny urazit okolo 50 kilometrů čistě na elektrickou energii. Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu by měla dosahovat až 130 km/h, to se však negativně podepíše na spotřebě energie.
Kromě lepší spotřeby by hybridní modely měly nabídnout i lepší akceleraci, pružnější reakce motoru a také lepší schopnosti v terénu, díky schopnosti elektromotorů nabídnout maximální točivý moment již od nulových otáček.
Změny u hybridních modelů se však nedotknou jen techniky, ale také interiéru. Přístrojový štít i panel infotainmentu by měly nabídnout nové informace, které se budou vztahovat jak k hybridní pohonné jednotce, tak k ekologičnosti stylu jízdy.
Při pohledu na exteriér pak hybridní modely prozradí víčko nádrže po obou stranách (nabíjecí zásuvka se nachází na levém zadním blatníku, zatímco hrdlo nádrže na pravém) a malé zelené písmenko „e" na víku kufru.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.