Jeep začal elektrifikovat. V Ženevě představil hybridní Renegade a Compass

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. března 2019, 16:48 Google+

Automobilka Jeep vystavila na ženevském autosalonu dvojici na první pohled obyčejných modelů, které však dokonale klamou tělem. Pod kapotou vystavovaných modelů Compass a Renegade se totiž ukrývá 1.3 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeep Renegade Hybrid

Jeep Renegade Hybrid | foto: Jeep

Sdílejte článek

Dvojice plug-in hybridních modelů navíc nabízí nový systém elektrifikovaného pohonu všech kol. Zatímco benzínový motor pohání kola přední nápravy, vzadu umístěný elektromotor roztáčí kola zadní. Ostatně něco podobného známe již od Toyoty.

Pod kapotou menšího z dvojice, tedy modelu Renegade, se nachází pohonná jednotka o kombinovaném výkonu v rozmezí 190 až 240 koní, která dokáže vůz rozhýbat z 0 na 100 km/h během cca sedmi sekund. Větší Jeep Compass by měl nabídnout výkon maximálně 240 koní, přičemž jeho dynamika by měla být podobná, jak uvádí web Motor1. Na přesná čísla si však ještě budeme muset počkat.

Bohužel neznáme ani velikost baterií, přesto by oba modely měly být schopny urazit okolo 50 kilometrů čistě na elektrickou energii. Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu by měla dosahovat až 130 km/h, to se však negativně podepíše na spotřebě energie.

Kromě lepší spotřeby by hybridní modely měly nabídnout i lepší akceleraci, pružnější reakce motoru a také lepší schopnosti v terénu, díky schopnosti elektromotorů nabídnout maximální točivý moment již od nulových otáček.

Změny u hybridních modelů se však nedotknou jen techniky, ale také interiéru. Přístrojový štít i panel infotainmentu by měly nabídnout nové informace, které se budou vztahovat jak k hybridní pohonné jednotce, tak k ekologičnosti stylu jízdy.

Při pohledu na exteriér pak hybridní modely prozradí víčko nádrže po obou stranách (nabíjecí zásuvka se nachází na levém zadním blatníku, zatímco hrdlo nádrže na pravém) a malé zelené písmenko „e" na víku kufru.

Vytisknout

Diskuze: Jeep začal elektrifikovat. V Ženevě představil hybridní Renegade a Compass

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Fiat Centoventi

Fiat Centoventi - koncept vozu, který si postavíte podle sebe. I s pomocí 3D…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud