Jeep začal elektrifikovat. V Ženevě představil hybridní Renegade a Compass

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. března 2019, 16:48 Google+

Automobilka Jeep vystavila na ženevském autosalonu dvojici na první pohled obyčejných modelů, které však dokonale klamou tělem. Pod kapotou vystavovaných modelů Compass a Renegade se totiž ukrývá 1.3 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeep Renegade Hybrid

Jeep Renegade Hybrid | foto: Jeep

Sdílejte článek

Dvojice plug-in hybridních modelů navíc nabízí nový systém elektrifikovaného pohonu všech kol. Zatímco benzínový motor pohání kola přední nápravy, vzadu umístěný elektromotor roztáčí kola zadní. Ostatně něco podobného známe již od Toyoty.

Pod kapotou menšího z dvojice, tedy modelu Renegade, se nachází pohonná jednotka o kombinovaném výkonu v rozmezí 190 až 240 koní, která dokáže vůz rozhýbat z 0 na 100 km/h během cca sedmi sekund. Větší Jeep Compass by měl nabídnout výkon maximálně 240 koní, přičemž jeho dynamika by měla být podobná, jak uvádí web Motor1. Na přesná čísla si však ještě budeme muset počkat.

Bohužel neznáme ani velikost baterií, přesto by oba modely měly být schopny urazit okolo 50 kilometrů čistě na elektrickou energii. Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu by měla dosahovat až 130 km/h, to se však negativně podepíše na spotřebě energie.

Kromě lepší spotřeby by hybridní modely měly nabídnout i lepší akceleraci, pružnější reakce motoru a také lepší schopnosti v terénu, díky schopnosti elektromotorů nabídnout maximální točivý moment již od nulových otáček.

Změny u hybridních modelů se však nedotknou jen techniky, ale také interiéru. Přístrojový štít i panel infotainmentu by měly nabídnout nové informace, které se budou vztahovat jak k hybridní pohonné jednotce, tak k ekologičnosti stylu jízdy.

Při pohledu na exteriér pak hybridní modely prozradí víčko nádrže po obou stranách (nabíjecí zásuvka se nachází na levém zadním blatníku, zatímco hrdlo nádrže na pravém) a malé zelené písmenko „e" na víku kufru.

Vytisknout

Diskuze: Jeep začal elektrifikovat. V Ženevě představil hybridní Renegade a Compass

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fiat Centoventi

Fiat Centoventi - koncept vozu, který si postavíte podle sebe. I s pomocí 3D…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud