Automobilka Jeep vystavila na ženevském autosalonu dvojici na první pohled obyčejných modelů, které však dokonale klamou tělem. Pod kapotou vystavovaných modelů Compass a Renegade se totiž ukrývá 1.3 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem.
Dvojice plug-in hybridních modelů navíc nabízí nový systém elektrifikovaného pohonu všech kol. Zatímco benzínový motor pohání kola přední nápravy, vzadu umístěný elektromotor roztáčí kola zadní. Ostatně něco podobného známe již od Toyoty.
Pod kapotou menšího z dvojice, tedy modelu Renegade, se nachází pohonná jednotka o kombinovaném výkonu v rozmezí 190 až 240 koní, která dokáže vůz rozhýbat z 0 na 100 km/h během cca sedmi sekund. Větší Jeep Compass by měl nabídnout výkon maximálně 240 koní, přičemž jeho dynamika by měla být podobná, jak uvádí web Motor1. Na přesná čísla si však ještě budeme muset počkat.
Bohužel neznáme ani velikost baterií, přesto by oba modely měly být schopny urazit okolo 50 kilometrů čistě na elektrickou energii. Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu by měla dosahovat až 130 km/h, to se však negativně podepíše na spotřebě energie.
Kromě lepší spotřeby by hybridní modely měly nabídnout i lepší akceleraci, pružnější reakce motoru a také lepší schopnosti v terénu, díky schopnosti elektromotorů nabídnout maximální točivý moment již od nulových otáček.
Změny u hybridních modelů se však nedotknou jen techniky, ale také interiéru. Přístrojový štít i panel infotainmentu by měly nabídnout nové informace, které se budou vztahovat jak k hybridní pohonné jednotce, tak k ekologičnosti stylu jízdy.
Při pohledu na exteriér pak hybridní modely prozradí víčko nádrže po obou stranách (nabíjecí zásuvka se nachází na levém zadním blatníku, zatímco hrdlo nádrže na pravém) a malé zelené písmenko „e" na víku kufru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.