Po měsících spekulací dnes automobilka Volkswagen oficiálně představila svou novou samostatnou značku, která poněkud překvapivě přijala jméno jednoho z nejdůležitějších modelů VW, Jetta.
Vzhledem k zaměření nové značky na Čínu však toto rozhodnutí dává smysl, Jetta, v čínštině známá jako Jieda, se stala v zemi legendou a jedním z nejprodávanějších aut na tamním trhu vůbec. I přes zaměření na Čínu však Jetta nepatří pod místní joint venture se státní automobilkou FAW, jak je pro podobné projekty zvykem, ale přímo pod mateřskou automobilku Volkswagen, což může značit záměr nabídnout vozy i na jiných trzích.
Vzhledem k názvu nepřekvapuje, že prvním modelem značky bude vůz doposud známý jako FAW-VW Jetta. Sedan Jetta VA3, postavený ná základě čínské verze Škody Rapid, dostal novou šestiúhelníkovou masku, podobnou novým modelům VW, místo tradičního loga na ni však trůní logo zcela nové, se stylizovaným písmenem J. Spolu s uvedením nového vozu na trh se také z výroby stáhne původní FAW-VW Jetta. Prodej VA3 začne v září 2019, s cenou začínající zřejmě pod 200 tisíc Kč.
Následovat budou SUV modely, tentokrát založené na Seatech. Ty se pod svojí původní značkou v Číně vůbec nenabízí, jejich využití tedy dává smysl. Oficiální fotky menšího VS5 ukazují vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Druhé SUV, nazývané VS7, by podle posledních reportů mělo být přeznačkovanou verzí Seatu Tarraco, ačkoliv data uniklá z čínských webů udávají vozidlo s výrazně kratším rozvorem.
Nová značka měla původně jít stejným směrem jako Dacia a nabídnout osvědčenou techniku za co nejnižší cenu, vzhledem k nabídce SUV od Seatu však zřejmě cenový rozdíl oproti VW nebude až tak velký. Podle tiskové zprávy z VW má Jetta mířit hlavně na mladé zákazníky, pro které se nová značka stane vstupní bránou mezi vozy koncernu Volkswagen. Vozy se budou nabízet v nově vybudované distribuční síti, se samostatnými autosalony nezávislými na VW. Dle čínských zvyklostí však každý vůz nové značky na zádi ponese i nápis FAW-VW v čínských znacích. Výroba se rozjede už v nejbližší době v továrně Volkswagenu v provincii Sichuan. O příchodu nové značky na evropský trh se Volkswagen nezmiňuje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.