Po měsících spekulací dnes automobilka Volkswagen oficiálně představila svou novou samostatnou značku, která poněkud překvapivě přijala jméno jednoho z nejdůležitějších modelů VW, Jetta.
Vzhledem k zaměření nové značky na Čínu však toto rozhodnutí dává smysl, Jetta, v čínštině známá jako Jieda, se stala v zemi legendou a jedním z nejprodávanějších aut na tamním trhu vůbec. I přes zaměření na Čínu však Jetta nepatří pod místní joint venture se státní automobilkou FAW, jak je pro podobné projekty zvykem, ale přímo pod mateřskou automobilku Volkswagen, což může značit záměr nabídnout vozy i na jiných trzích.
Vzhledem k názvu nepřekvapuje, že prvním modelem značky bude vůz doposud známý jako FAW-VW Jetta. Sedan Jetta VA3, postavený ná základě čínské verze Škody Rapid, dostal novou šestiúhelníkovou masku, podobnou novým modelům VW, místo tradičního loga na ni však trůní logo zcela nové, se stylizovaným písmenem J. Spolu s uvedením nového vozu na trh se také z výroby stáhne původní FAW-VW Jetta. Prodej VA3 začne v září 2019, s cenou začínající zřejmě pod 200 tisíc Kč.
Následovat budou SUV modely, tentokrát založené na Seatech. Ty se pod svojí původní značkou v Číně vůbec nenabízí, jejich využití tedy dává smysl. Oficiální fotky menšího VS5 ukazují vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Druhé SUV, nazývané VS7, by podle posledních reportů mělo být přeznačkovanou verzí Seatu Tarraco, ačkoliv data uniklá z čínských webů udávají vozidlo s výrazně kratším rozvorem.
Nová značka měla původně jít stejným směrem jako Dacia a nabídnout osvědčenou techniku za co nejnižší cenu, vzhledem k nabídce SUV od Seatu však zřejmě cenový rozdíl oproti VW nebude až tak velký. Podle tiskové zprávy z VW má Jetta mířit hlavně na mladé zákazníky, pro které se nová značka stane vstupní bránou mezi vozy koncernu Volkswagen. Vozy se budou nabízet v nově vybudované distribuční síti, se samostatnými autosalony nezávislými na VW. Dle čínských zvyklostí však každý vůz nové značky na zádi ponese i nápis FAW-VW v čínských znacích. Výroba se rozjede už v nejbližší době v továrně Volkswagenu v provincii Sichuan. O příchodu nové značky na evropský trh se Volkswagen nezmiňuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?