Po měsících spekulací dnes automobilka Volkswagen oficiálně představila svou novou samostatnou značku, která poněkud překvapivě přijala jméno jednoho z nejdůležitějších modelů VW, Jetta.
Vzhledem k zaměření nové značky na Čínu však toto rozhodnutí dává smysl, Jetta, v čínštině známá jako Jieda, se stala v zemi legendou a jedním z nejprodávanějších aut na tamním trhu vůbec. I přes zaměření na Čínu však Jetta nepatří pod místní joint venture se státní automobilkou FAW, jak je pro podobné projekty zvykem, ale přímo pod mateřskou automobilku Volkswagen, což může značit záměr nabídnout vozy i na jiných trzích.
Vzhledem k názvu nepřekvapuje, že prvním modelem značky bude vůz doposud známý jako FAW-VW Jetta. Sedan Jetta VA3, postavený ná základě čínské verze Škody Rapid, dostal novou šestiúhelníkovou masku, podobnou novým modelům VW, místo tradičního loga na ni však trůní logo zcela nové, se stylizovaným písmenem J. Spolu s uvedením nového vozu na trh se také z výroby stáhne původní FAW-VW Jetta. Prodej VA3 začne v září 2019, s cenou začínající zřejmě pod 200 tisíc Kč.
Následovat budou SUV modely, tentokrát založené na Seatech. Ty se pod svojí původní značkou v Číně vůbec nenabízí, jejich využití tedy dává smysl. Oficiální fotky menšího VS5 ukazují vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Druhé SUV, nazývané VS7, by podle posledních reportů mělo být přeznačkovanou verzí Seatu Tarraco, ačkoliv data uniklá z čínských webů udávají vozidlo s výrazně kratším rozvorem.
Nová značka měla původně jít stejným směrem jako Dacia a nabídnout osvědčenou techniku za co nejnižší cenu, vzhledem k nabídce SUV od Seatu však zřejmě cenový rozdíl oproti VW nebude až tak velký. Podle tiskové zprávy z VW má Jetta mířit hlavně na mladé zákazníky, pro které se nová značka stane vstupní bránou mezi vozy koncernu Volkswagen. Vozy se budou nabízet v nově vybudované distribuční síti, se samostatnými autosalony nezávislými na VW. Dle čínských zvyklostí však každý vůz nové značky na zádi ponese i nápis FAW-VW v čínských znacích. Výroba se rozjede už v nejbližší době v továrně Volkswagenu v provincii Sichuan. O příchodu nové značky na evropský trh se Volkswagen nezmiňuje.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?