Po měsících spekulací dnes automobilka Volkswagen oficiálně představila svou novou samostatnou značku, která poněkud překvapivě přijala jméno jednoho z nejdůležitějších modelů VW, Jetta.
Vzhledem k zaměření nové značky na Čínu však toto rozhodnutí dává smysl, Jetta, v čínštině známá jako Jieda, se stala v zemi legendou a jedním z nejprodávanějších aut na tamním trhu vůbec. I přes zaměření na Čínu však Jetta nepatří pod místní joint venture se státní automobilkou FAW, jak je pro podobné projekty zvykem, ale přímo pod mateřskou automobilku Volkswagen, což může značit záměr nabídnout vozy i na jiných trzích.
Vzhledem k názvu nepřekvapuje, že prvním modelem značky bude vůz doposud známý jako FAW-VW Jetta. Sedan Jetta VA3, postavený ná základě čínské verze Škody Rapid, dostal novou šestiúhelníkovou masku, podobnou novým modelům VW, místo tradičního loga na ni však trůní logo zcela nové, se stylizovaným písmenem J. Spolu s uvedením nového vozu na trh se také z výroby stáhne původní FAW-VW Jetta. Prodej VA3 začne v září 2019, s cenou začínající zřejmě pod 200 tisíc Kč.
Následovat budou SUV modely, tentokrát založené na Seatech. Ty se pod svojí původní značkou v Číně vůbec nenabízí, jejich využití tedy dává smysl. Oficiální fotky menšího VS5 ukazují vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Druhé SUV, nazývané VS7, by podle posledních reportů mělo být přeznačkovanou verzí Seatu Tarraco, ačkoliv data uniklá z čínských webů udávají vozidlo s výrazně kratším rozvorem.
Nová značka měla původně jít stejným směrem jako Dacia a nabídnout osvědčenou techniku za co nejnižší cenu, vzhledem k nabídce SUV od Seatu však zřejmě cenový rozdíl oproti VW nebude až tak velký. Podle tiskové zprávy z VW má Jetta mířit hlavně na mladé zákazníky, pro které se nová značka stane vstupní bránou mezi vozy koncernu Volkswagen. Vozy se budou nabízet v nově vybudované distribuční síti, se samostatnými autosalony nezávislými na VW. Dle čínských zvyklostí však každý vůz nové značky na zádi ponese i nápis FAW-VW v čínských znacích. Výroba se rozjede už v nejbližší době v továrně Volkswagenu v provincii Sichuan. O příchodu nové značky na evropský trh se Volkswagen nezmiňuje.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.