Volkswagen představil novou značku Jetta. Prozradil, komu je určena

-mdo / AutoRoad.cz, 26. února 2019, 17:20 Google+

Po měsících spekulací dnes automobilka Volkswagen oficiálně představila svou novou samostatnou značku, která poněkud překvapivě přijala jméno jednoho z nejdůležitějších modelů VW, Jetta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jetta

Jetta | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Vzhledem k zaměření nové značky na Čínu však toto rozhodnutí dává smysl, Jetta, v čínštině známá jako Jieda, se stala v zemi legendou a jedním z nejprodávanějších aut na tamním trhu vůbec. I přes zaměření na Čínu však Jetta nepatří pod místní joint venture se státní automobilkou FAW, jak je pro podobné projekty zvykem, ale přímo pod mateřskou automobilku Volkswagen, což může značit záměr nabídnout vozy i na jiných trzích.

img-responsive

Jetta VA3 | foto: Volkswagen

Vzhledem k názvu nepřekvapuje, že prvním modelem značky bude vůz doposud známý jako FAW-VW Jetta. Sedan Jetta VA3, postavený ná základě čínské verze Škody Rapid, dostal novou šestiúhelníkovou masku, podobnou novým modelům VW, místo tradičního loga na ni však trůní logo zcela nové, se stylizovaným písmenem J. Spolu s uvedením nového vozu na trh se také z výroby stáhne původní FAW-VW Jetta. Prodej VA3 začne v září 2019, s cenou začínající zřejmě pod 200 tisíc Kč.

Následovat budou SUV modely, tentokrát založené na Seatech. Ty se pod svojí původní značkou v Číně vůbec nenabízí, jejich využití tedy dává smysl. Oficiální fotky menšího VS5 ukazují vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Druhé SUV, nazývané VS7, by podle posledních reportů mělo být přeznačkovanou verzí Seatu Tarraco, ačkoliv data uniklá z čínských webů udávají vozidlo s výrazně kratším rozvorem. 

img-responsive

Jetta VS5 | foto: Volkswagen

Nová značka měla původně jít stejným směrem jako Dacia a nabídnout osvědčenou techniku za co nejnižší cenu, vzhledem k nabídce SUV od Seatu však zřejmě cenový rozdíl oproti VW nebude až tak velký. Podle tiskové zprávy z VW má Jetta mířit hlavně na mladé zákazníky, pro které se nová značka stane vstupní bránou mezi vozy koncernu Volkswagen. Vozy se budou nabízet v nově vybudované distribuční síti, se samostatnými autosalony nezávislými na VW. Dle čínských zvyklostí však každý vůz nové značky na zádi ponese i nápis FAW-VW v čínských znacích. Výroba se rozjede už v nejbližší době v továrně Volkswagenu v provincii Sichuan. O příchodu nové značky na evropský trh se Volkswagen nezmiňuje.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen představil novou značku Jetta. Prozradil, komu je určena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Čerpací stanice

Česko jako pumpařská velmoc? V průměru vychází pumpa na 14 kilometrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud