Čínské automobilky se doposud designem příliš nevyznamenaly a i když poslední dobou poskočily o obrovský kus vpřed, pořád nevyrábí vozy, které by dokázaly rozproudit krev v žilách. To se však může změnit s příchodem dalších kvalitních evropských designérů do Číny.
Automobilka BYD z jihočínského Shenzhenu se i přes svůj název, který znamená doslova "Postav si svůj sen", donedávna nemohla chlubit zrovna snovými vozy. Téměř všechny modely, které tato jinak inovativní firma poslala na trh, byly totiž kopiemi známějších zahraničních vozů. Kromě prvního vozu značky, který však BYD zdědil po odkoupené automobilce Qinchuan, se v Shenzhenu designovalo pouze obkreslováním. BYD F3 tak nerozeznáte od Toyoty Corolla, velmi úspěšné SUV S6 je dokonalou kopií Lexusu RX a minivůz F0 se dá na ulici od Toyoty Aygo rozeznat jen díky tomu, že se originál v Číně neprodává.
V posledních dvou letech se však i BYD začal snažit a některé z posledních modelů, pojmenovaných po čínských dynastiích, dostaly originální a na Čínu velmi povedený design. Zejména nový sedan Qin Pro, SUV Tang a MPV Song Max patří ve svých kategoriích mezi nejpřitažlivější čínské vozy, stále však nejde o materiál pro sny a plakáty na zdech pokojů. To se však může změnit s příchodem nových designérů, které BYD představil na nedávném pravidelném obchodním setkání.
Podařené modely BYD z posledních let navrhoval německý designér Wolfgang Egger, který měl dříve postupně na starosti design značek Seat, Lancia, Alfa Romeo, Audi a Lamborghini. Nově jeho tým doplňuje také JuanMa López, španělský designér který byl zodpovědný za interiéry u Seatu, Lamborghini a Audi, než se dostal do Ferrari. Tam se podílel na návrhu exteriérů modelů jako Ferrari 488, LaFerrari, Ferrari 458, Ferrari Portofino a Ferrari 812 Superfast. U BYD bude mít na starosti právě design exteriéru.
Interiéry bude Číňanům nově navrhovat Švýcar Michele Jauch-Paganetti, který donedávna vedl designové centrum Mercedesu v Itálii, kde byl zodpovědný za tvorbu interiéru pro Mercedesy třídy S a C.
Podobným úlovkem se nadávno pochlubila i další čínská automobilka Geely, která je Evropanům známá hlavně díky vlastnictví značek Volvo, Lotus, Proton a Polestar. Do jejího designerského týmu se dostal Wayne Burgess, který donedávna pracoval pro Jaguar, kde se podílel na návrhu všech modelů z posledních 20 let. V Geely bude mít na starosti dohled nad designem všech značek spadajících pod koncern, nebude se však muset stěhovat do Číny, firma totiž nedávno otevřela nové designové centrum přímo v britském Coventry, kde sídlí i Jaguar Land Rover.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.