Čínské automobilky se doposud designem příliš nevyznamenaly a i když poslední dobou poskočily o obrovský kus vpřed, pořád nevyrábí vozy, které by dokázaly rozproudit krev v žilách. To se však může změnit s příchodem dalších kvalitních evropských designérů do Číny.
Automobilka BYD z jihočínského Shenzhenu se i přes svůj název, který znamená doslova "Postav si svůj sen", donedávna nemohla chlubit zrovna snovými vozy. Téměř všechny modely, které tato jinak inovativní firma poslala na trh, byly totiž kopiemi známějších zahraničních vozů. Kromě prvního vozu značky, který však BYD zdědil po odkoupené automobilce Qinchuan, se v Shenzhenu designovalo pouze obkreslováním. BYD F3 tak nerozeznáte od Toyoty Corolla, velmi úspěšné SUV S6 je dokonalou kopií Lexusu RX a minivůz F0 se dá na ulici od Toyoty Aygo rozeznat jen díky tomu, že se originál v Číně neprodává.
V posledních dvou letech se však i BYD začal snažit a některé z posledních modelů, pojmenovaných po čínských dynastiích, dostaly originální a na Čínu velmi povedený design. Zejména nový sedan Qin Pro, SUV Tang a MPV Song Max patří ve svých kategoriích mezi nejpřitažlivější čínské vozy, stále však nejde o materiál pro sny a plakáty na zdech pokojů. To se však může změnit s příchodem nových designérů, které BYD představil na nedávném pravidelném obchodním setkání.
Podařené modely BYD z posledních let navrhoval německý designér Wolfgang Egger, který měl dříve postupně na starosti design značek Seat, Lancia, Alfa Romeo, Audi a Lamborghini. Nově jeho tým doplňuje také JuanMa López, španělský designér který byl zodpovědný za interiéry u Seatu, Lamborghini a Audi, než se dostal do Ferrari. Tam se podílel na návrhu exteriérů modelů jako Ferrari 488, LaFerrari, Ferrari 458, Ferrari Portofino a Ferrari 812 Superfast. U BYD bude mít na starosti právě design exteriéru.
Interiéry bude Číňanům nově navrhovat Švýcar Michele Jauch-Paganetti, který donedávna vedl designové centrum Mercedesu v Itálii, kde byl zodpovědný za tvorbu interiéru pro Mercedesy třídy S a C.
Podobným úlovkem se nadávno pochlubila i další čínská automobilka Geely, která je Evropanům známá hlavně díky vlastnictví značek Volvo, Lotus, Proton a Polestar. Do jejího designerského týmu se dostal Wayne Burgess, který donedávna pracoval pro Jaguar, kde se podílel na návrhu všech modelů z posledních 20 let. V Geely bude mít na starosti dohled nad designem všech značek spadajících pod koncern, nebude se však muset stěhovat do Číny, firma totiž nedávno otevřela nové designové centrum přímo v britském Coventry, kde sídlí i Jaguar Land Rover.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?