Kia Telluride už se nám v průběhu minulého roku ukázala dvakrát, ovšem pokaždé šlo pouze o koncept. Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu však automobilka konečně představila produkční model, který bude skutečně k dostání. Tedy alespoň na vybraných trzích.
Vzhled vozu doznal od prvních konceptů jen několik drobnějších změn, přesto na první pohled zaujme svou robustností, kterou podtrhuje výrazná maska chladiče. Vpředu i vzadu jsou světlomety umístěny vertikálně a působí velice zajímavě - to platí zejména pro ty zadní, které částečně zasahují i do víka kufru.
Design vozu vznikal v kalifornském designovém centru automobilky Kia v Irvine a je dobře vidět, že cílí převážně na Američany toužící po prostorných SUV kombinujících jak prémiový vzhled, tak možnost překonávat lehčí terén. Tomu ostatně odpovídá i kombinace stříbrno-černého obložení a detailů po celé karoserii. Poněkud nešťastně však působí drobné lízátko před předními koly, které si koleduje o utrhnutí při prvním vjezdu do terénu.
Pojďme se ale podívat na techniku a technické parametry. Srdcem tohoto osmimístného vozu je 3.8 litrový motor V6, který nabízí necelých 300 koní a 355 Nm. Primárně je poháněna přední náprava, volitelně si však zákazníci mohou Telluride objednat i s pohonem všech kol, který je dodáván výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou.
S pohonem všech kol dostává řidič k dispozici čtveřici jízdních režimů: Smart, Eco, Sport a Comfort, které doplňují ještě dva režimy speciálně do terénu. Zatímco při režimech Smart a Eco posílá Kia výkon pouze na přední nápravu, při režimech Comfort a Snow se dělí výkon v poměru 80:20 ve prospěch přední nápravy. Režim sport znamená rozdělení 65:35 a v režimu Lock se výkon rozděluje mezi obě nápravy.
Uvnitř kabiny pak čeká na řidiče a jeho 7 spolucestujících bohatá nabídka komfortní výbavy a multimediální techniky - počínaje 10.25 palcovým infotainmentem, přes 10 reproduktorů Harman Kardon s výkonem 630 Wattů až po šest nabíjecích USB portů.
Jako prostorný vůz zaměřený hlavně na rodinu dostala Kia obrovské množství bezpečnostních asistenčních systémů, ke kterým se řadí třeba hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdy v pruzích, chytrý tempomat, kamery monitorující okolí vozu, atd. V nabídce by se také měl objevit Head-up display.
Jednou ze zajímavých novinek je pak systém označovaný Rear Occupant Alert, který by měl zabránit tragickým případům, kdy roztržití řidiči nechají v autě své dítě nebo zvíře. Jakmile je vůz zamčený, aktivují se ultrasonické senzory, které monitorují pohyb v druhé a třetí řadě sedadel. Pokud je pohyb zaznamenán, dostane řidič varování na telefon. To však znamená nutnost mít telefon s odpovídající aplikací a předplacenou službu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?