Vzhled vozu doznal od prvních konceptů jen několik drobnějších změn, přesto na první pohled zaujme svou robustností, kterou podtrhuje výrazná maska chladiče. Vpředu i vzadu jsou světlomety umístěny vertikálně a působí velice zajímavě - to platí zejména pro ty zadní, které částečně zasahují i do víka kufru.
Design vozu vznikal v kalifornském designovém centru automobilky Kia v Irvine a je dobře vidět, že cílí převážně na Američany toužící po prostorných SUV kombinujících jak prémiový vzhled, tak možnost překonávat lehčí terén. Tomu ostatně odpovídá i kombinace stříbrno-černého obložení a detailů po celé karoserii. Poněkud nešťastně však působí drobné lízátko před předními koly, které si koleduje o utrhnutí při prvním vjezdu do terénu.
Pojďme se ale podívat na techniku a technické parametry. Srdcem tohoto osmimístného vozu je 3.8 litrový motor V6, který nabízí necelých 300 koní a 355 Nm. Primárně je poháněna přední náprava, volitelně si však zákazníci mohou Telluride objednat i s pohonem všech kol, který je dodáván výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou.
S pohonem všech kol dostává řidič k dispozici čtveřici jízdních režimů: Smart, Eco, Sport a Comfort, které doplňují ještě dva režimy speciálně do terénu. Zatímco při režimech Smart a Eco posílá Kia výkon pouze na přední nápravu, při režimech Comfort a Snow se dělí výkon v poměru 80:20 ve prospěch přední nápravy. Režim sport znamená rozdělení 65:35 a v režimu Lock se výkon rozděluje mezi obě nápravy.
Uvnitř kabiny pak čeká na řidiče a jeho 7 spolucestujících bohatá nabídka komfortní výbavy a multimediální techniky - počínaje 10.25 palcovým infotainmentem, přes 10 reproduktorů Harman Kardon s výkonem 630 Wattů až po šest nabíjecích USB portů.
zdroj: youtube.com
Jako prostorný vůz zaměřený hlavně na rodinu dostala Kia obrovské množství bezpečnostních asistenčních systémů, ke kterým se řadí třeba hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdy v pruzích, chytrý tempomat, kamery monitorující okolí vozu, atd. V nabídce by se také měl objevit Head-up display.
Jednou ze zajímavých novinek je pak systém označovaný Rear Occupant Alert, který by měl zabránit tragickým případům, kdy roztržití řidiči nechají v autě své dítě nebo zvíře. Jakmile je vůz zamčený, aktivují se ultrasonické senzory, které monitorují pohyb v druhé a třetí řadě sedadel. Pokud je pohyb zaznamenán, dostane řidič varování na telefon. To však znamená nutnost mít telefon s odpovídající aplikací a předplacenou službu.