Kia Telluride už se nám v průběhu minulého roku ukázala dvakrát, ovšem pokaždé šlo pouze o koncept. Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu však automobilka konečně představila produkční model, který bude skutečně k dostání. Tedy alespoň na vybraných trzích.
Vzhled vozu doznal od prvních konceptů jen několik drobnějších změn, přesto na první pohled zaujme svou robustností, kterou podtrhuje výrazná maska chladiče. Vpředu i vzadu jsou světlomety umístěny vertikálně a působí velice zajímavě - to platí zejména pro ty zadní, které částečně zasahují i do víka kufru.
Design vozu vznikal v kalifornském designovém centru automobilky Kia v Irvine a je dobře vidět, že cílí převážně na Američany toužící po prostorných SUV kombinujících jak prémiový vzhled, tak možnost překonávat lehčí terén. Tomu ostatně odpovídá i kombinace stříbrno-černého obložení a detailů po celé karoserii. Poněkud nešťastně však působí drobné lízátko před předními koly, které si koleduje o utrhnutí při prvním vjezdu do terénu.
Pojďme se ale podívat na techniku a technické parametry. Srdcem tohoto osmimístného vozu je 3.8 litrový motor V6, který nabízí necelých 300 koní a 355 Nm. Primárně je poháněna přední náprava, volitelně si však zákazníci mohou Telluride objednat i s pohonem všech kol, který je dodáván výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou.
S pohonem všech kol dostává řidič k dispozici čtveřici jízdních režimů: Smart, Eco, Sport a Comfort, které doplňují ještě dva režimy speciálně do terénu. Zatímco při režimech Smart a Eco posílá Kia výkon pouze na přední nápravu, při režimech Comfort a Snow se dělí výkon v poměru 80:20 ve prospěch přední nápravy. Režim sport znamená rozdělení 65:35 a v režimu Lock se výkon rozděluje mezi obě nápravy.
Uvnitř kabiny pak čeká na řidiče a jeho 7 spolucestujících bohatá nabídka komfortní výbavy a multimediální techniky - počínaje 10.25 palcovým infotainmentem, přes 10 reproduktorů Harman Kardon s výkonem 630 Wattů až po šest nabíjecích USB portů.
Jako prostorný vůz zaměřený hlavně na rodinu dostala Kia obrovské množství bezpečnostních asistenčních systémů, ke kterým se řadí třeba hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdy v pruzích, chytrý tempomat, kamery monitorující okolí vozu, atd. V nabídce by se také měl objevit Head-up display.
Jednou ze zajímavých novinek je pak systém označovaný Rear Occupant Alert, který by měl zabránit tragickým případům, kdy roztržití řidiči nechají v autě své dítě nebo zvíře. Jakmile je vůz zamčený, aktivují se ultrasonické senzory, které monitorují pohyb v druhé a třetí řadě sedadel. Pokud je pohyb zaznamenán, dostane řidič varování na telefon. To však znamená nutnost mít telefon s odpovídající aplikací a předplacenou službu.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).