Kia Telluride už se nám v průběhu minulého roku ukázala dvakrát, ovšem pokaždé šlo pouze o koncept. Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu však automobilka konečně představila produkční model, který bude skutečně k dostání. Tedy alespoň na vybraných trzích.
Vzhled vozu doznal od prvních konceptů jen několik drobnějších změn, přesto na první pohled zaujme svou robustností, kterou podtrhuje výrazná maska chladiče. Vpředu i vzadu jsou světlomety umístěny vertikálně a působí velice zajímavě - to platí zejména pro ty zadní, které částečně zasahují i do víka kufru.
Design vozu vznikal v kalifornském designovém centru automobilky Kia v Irvine a je dobře vidět, že cílí převážně na Američany toužící po prostorných SUV kombinujících jak prémiový vzhled, tak možnost překonávat lehčí terén. Tomu ostatně odpovídá i kombinace stříbrno-černého obložení a detailů po celé karoserii. Poněkud nešťastně však působí drobné lízátko před předními koly, které si koleduje o utrhnutí při prvním vjezdu do terénu.
Pojďme se ale podívat na techniku a technické parametry. Srdcem tohoto osmimístného vozu je 3.8 litrový motor V6, který nabízí necelých 300 koní a 355 Nm. Primárně je poháněna přední náprava, volitelně si však zákazníci mohou Telluride objednat i s pohonem všech kol, který je dodáván výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou.
S pohonem všech kol dostává řidič k dispozici čtveřici jízdních režimů: Smart, Eco, Sport a Comfort, které doplňují ještě dva režimy speciálně do terénu. Zatímco při režimech Smart a Eco posílá Kia výkon pouze na přední nápravu, při režimech Comfort a Snow se dělí výkon v poměru 80:20 ve prospěch přední nápravy. Režim sport znamená rozdělení 65:35 a v režimu Lock se výkon rozděluje mezi obě nápravy.
Uvnitř kabiny pak čeká na řidiče a jeho 7 spolucestujících bohatá nabídka komfortní výbavy a multimediální techniky - počínaje 10.25 palcovým infotainmentem, přes 10 reproduktorů Harman Kardon s výkonem 630 Wattů až po šest nabíjecích USB portů.
Jako prostorný vůz zaměřený hlavně na rodinu dostala Kia obrovské množství bezpečnostních asistenčních systémů, ke kterým se řadí třeba hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdy v pruzích, chytrý tempomat, kamery monitorující okolí vozu, atd. V nabídce by se také měl objevit Head-up display.
Jednou ze zajímavých novinek je pak systém označovaný Rear Occupant Alert, který by měl zabránit tragickým případům, kdy roztržití řidiči nechají v autě své dítě nebo zvíře. Jakmile je vůz zamčený, aktivují se ultrasonické senzory, které monitorují pohyb v druhé a třetí řadě sedadel. Pokud je pohyb zaznamenán, dostane řidič varování na telefon. To však znamená nutnost mít telefon s odpovídající aplikací a předplacenou službu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.