Elektromobil s dojezdem 300 km za necelých 200 tisíc Kč? V Číně žádný problém

-mdo / AutoRoad.cz, 29. prosince 2018, 16:48 Google+

Automobilka Great Wall Motors, známá hlavně pro své SUV a pick-upy, které se prodávají i v EU, nedávno představilo svoji novou značku ORA, zaměřenou jen na elektrické vozy. Nyní se na trh dostává druhý vůz značky a překvapuje tím, co za nízkou cenu nabízí.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 10.01. 16:44) Napište svůj názor
ORA R1

ORA R1 | foto: Great Wall Motors

Sdílejte článek

Levné elektrické vozy přitom nejsou v Číně nic až tak nového, stovky malých továren produkují generická elektrická vozítka kategorie LSEV už roky, za ceny často pod 100 tisíc Kč. Ty však omezuje celá řada nařízení, LSEV například nesmí do větších měst nebo na dálnici a také nenabízí zrovna vysokou úroveň bezpečnosti nebo komfortu. Nově představená ORA R1 však spadá do kategorie běžných vozů a nabízí podstatně vyšší úroveň. 

ORA, čtvrtá značka patřící pod soukromou automobilku Great Wall Motors byla založena teprve na začátku tohoto roku, v Číně však již prodává elektrický crossover iQ5, který s cenou 300 tisíc Kč nabízí dojez kolem 400 km. 

img-responsive

ORA R1 | foto: Great Wall Motors

Druhým modelem, který ORA pošle na trh je plnohodnotný malý městský automobil ORA R1, s retrodesignem a pětidvéřovou karosérií typu hatchback. Design vozu je relativně originální, ačkoliv předek může připomenout chystaný elektromobil Honda Urban EV a linie zadního sloupku spolu se zvolenou barevnou kombinací až příliš očividně odkazuje na druhou generaci Smartu Forfour. Designový jazyk vozu, zamýšlený pro celou plánovanou modelovou řadu s písmenem R mimochodem Great Wall oficiálně nazývá “Simplicity & Rich message than complexity with less message”.

img-responsive

ORA R1 | foto: Great Wall Motors

Určitá inspirace Smartem se nedá zapřít ani v interiéru, působí však povedeně a spolu s velkou obrazovkou infotainmentu i hodnotněji než u aut s podobnou cenovkou. Vůz by měl nabídnout propojení s mobilním telefonem, umožňující dálkové nastartování, zapnutí klimatizace a otevření dveří a také zarezervování místa u nabíjecí stanice. Vyšší verze dostanou šest airbagů a adaptivní tempomat.

img-responsive

ORA R1 | foto: Great Wall Motors

Vůz pohání jeden elektrický motor s výkonem pouhých 35 kW, což jej předurčuje pro použití zejména ve městech, maximální rychlost se totiž pohybuje někde kolem 100 km/h. Baterie u základní varianty má kapacitu 30.7 kWh a dojezd podle cyklu NEDC 310 km, do dražších variant se montuje baterie s kapacitou 33 kWh, která dojezd zvýší na 351 km.

Nejzajímavěji působí cena, díky dotacím čínské vlády, nabízeným domácím automobilkám se totiž základní ORA R1 nabízí už za necelých 200 tisíc Kč, nejvyšší verze pak za 255 tisíc Kč. S nabídkou mimo Čínu se zatím nepočítá.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Elektromobil s dojezdem 300 km za necelých 200 tisíc Kč? V Číně žádný problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 10.01.2019 16:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Roewe Vision R

Žasnete nad absurdními názvy čínských automobilek? Překvapivě dávají smysl

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

Fotografie z loňského ročníku ankety Zlatý volant

Chcete ovlivnit výsledky ankety Zlatý volant? Máte poslední šanci!

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Volkswagen ukázal zařízení, které může elektromobilitu výrazně urychlit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  2. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  5. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  6. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud