Jeden ze zásadních problému elektromobilů, nedostatek nabíjecích míst, se snaží vyřešit každá důležitá automobilka, zabývající se jejich vývojem. Volkswagen nově ukázal svoji představu přenosného zdroje, který dokáže nabít až 15 aut.
Představa funkce takového zařízení přitom dává smysl, rozměrná bedna s bateriemi se dá přepravit na místa nedisponující dostatečným přívodem energie a tam využít k nabití vozů návštěvníků. Po vybití přijede nákladní vozidlo s jeřábem a bednu odveze k nabití. V případě dostupnosti přívodu energie na místě se k němu může systém zapojit a nadále fungovat jako běžná nabíječka.
Každá z plánovaných power bank má poskytnout 360 kWh a najednou se mohou nabíjet čtyři vozy, jen dva však můžou využít rychlonabíjení DC 100 kW, další dvě se musí spokojit s pomalejším AC. Volkswagen udává průměrnou dobu nabíjení 17 minut, nespecifikoval však na jakou úroveň se za tuto dobu může vozidlo dostat.
Systém využívá stejné baterie jako vozy postavené na platformě MEB, nabízí se tedy možnost využití starších baterií nadále nevhodných pro provoz v elektromobilu.
Jako ideální místo k využití udává Volkswagen větší akce jako festivaly, které nedisponují dostatečnou infrastrukturou pro nabíjení elektrických aut, ale také například pro města snažící se najít optimální umístění pro trvalé nabíječky.
Volkswagen samozřejmě není první, kdo přišel se stejným nápadem, už od roku 2011 se věnuje vývoji podobného systému Americká automobilová asociace a také firmy EV Charge Mobile nebo Freewire Technologies. VW však díky své velikosti a vlivu může být tím, kdo podobný systém dostane opravdu do mainstreamu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.