Jeden ze zásadních problému elektromobilů, nedostatek nabíjecích míst, se snaží vyřešit každá důležitá automobilka, zabývající se jejich vývojem. Volkswagen nově ukázal svoji představu přenosného zdroje, který dokáže nabít až 15 aut.
Představa funkce takového zařízení přitom dává smysl, rozměrná bedna s bateriemi se dá přepravit na místa nedisponující dostatečným přívodem energie a tam využít k nabití vozů návštěvníků. Po vybití přijede nákladní vozidlo s jeřábem a bednu odveze k nabití. V případě dostupnosti přívodu energie na místě se k němu může systém zapojit a nadále fungovat jako běžná nabíječka.
Každá z plánovaných power bank má poskytnout 360 kWh a najednou se mohou nabíjet čtyři vozy, jen dva však můžou využít rychlonabíjení DC 100 kW, další dvě se musí spokojit s pomalejším AC. Volkswagen udává průměrnou dobu nabíjení 17 minut, nespecifikoval však na jakou úroveň se za tuto dobu může vozidlo dostat.
Systém využívá stejné baterie jako vozy postavené na platformě MEB, nabízí se tedy možnost využití starších baterií nadále nevhodných pro provoz v elektromobilu.
Jako ideální místo k využití udává Volkswagen větší akce jako festivaly, které nedisponují dostatečnou infrastrukturou pro nabíjení elektrických aut, ale také například pro města snažící se najít optimální umístění pro trvalé nabíječky.
Volkswagen samozřejmě není první, kdo přišel se stejným nápadem, už od roku 2011 se věnuje vývoji podobného systému Americká automobilová asociace a také firmy EV Charge Mobile nebo Freewire Technologies. VW však díky své velikosti a vlivu může být tím, kdo podobný systém dostane opravdu do mainstreamu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).