Jeden ze zásadních problému elektromobilů, nedostatek nabíjecích míst, se snaží vyřešit každá důležitá automobilka, zabývající se jejich vývojem. Volkswagen nově ukázal svoji představu přenosného zdroje, který dokáže nabít až 15 aut.
Představa funkce takového zařízení přitom dává smysl, rozměrná bedna s bateriemi se dá přepravit na místa nedisponující dostatečným přívodem energie a tam využít k nabití vozů návštěvníků. Po vybití přijede nákladní vozidlo s jeřábem a bednu odveze k nabití. V případě dostupnosti přívodu energie na místě se k němu může systém zapojit a nadále fungovat jako běžná nabíječka.
Každá z plánovaných power bank má poskytnout 360 kWh a najednou se mohou nabíjet čtyři vozy, jen dva však můžou využít rychlonabíjení DC 100 kW, další dvě se musí spokojit s pomalejším AC. Volkswagen udává průměrnou dobu nabíjení 17 minut, nespecifikoval však na jakou úroveň se za tuto dobu může vozidlo dostat.
Systém využívá stejné baterie jako vozy postavené na platformě MEB, nabízí se tedy možnost využití starších baterií nadále nevhodných pro provoz v elektromobilu.
Jako ideální místo k využití udává Volkswagen větší akce jako festivaly, které nedisponují dostatečnou infrastrukturou pro nabíjení elektrických aut, ale také například pro města snažící se najít optimální umístění pro trvalé nabíječky.
Volkswagen samozřejmě není první, kdo přišel se stejným nápadem, už od roku 2011 se věnuje vývoji podobného systému Americká automobilová asociace a také firmy EV Charge Mobile nebo Freewire Technologies. VW však díky své velikosti a vlivu může být tím, kdo podobný systém dostane opravdu do mainstreamu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?