Škoda Scala představena. Prohlédněte si nejnovější mladoboleslavskou revoluci

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. prosince 2018, 19:35 Google+

Vůz Škoda Scala definuje novým charakterem, novou technologií a novým jménem zcela nově kompaktní třídu vozů značky Škoda . Proto se název Scala, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k novince skvěle hodí. Vůz s karoserií hatchback kombinuje emocionální design, vysokou funkčnost a nejmodernější možnosti konektivity a přenáší do sériově vyráběného vozu poprvé emocionální designový jazyk studie Vision RS. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Škoda Scala nabízí také vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla, dostatek místa pro zavazadla i cestující a mnoho prvků Simply Clever. Model vstoupí na trh v první polovině roku 2019.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Scala

Škoda Scala | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier řekl: „Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda.“

Design:

Jako první vůz značky Škoda charakterizuje Škoda Scala svým emotivním a autentickým vzhledem další vývojový stupeň designového jazyka značky Škoda. Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má na pátých dveřích namísto loga sebevědomý nápis Škoda. Až osmnáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled, jedinečné, prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavového stupně Style, dodává vozu Škoda Scala vlastní sty

Interiér:

Nový koncept pojetí interiéru, který vychází ze studie Vision RS, kombinuje ergonomii a emotivní vzhled s velkorysým prostorem, typickým pro značku Škoda, a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě. Přístrojová deska s centrálním, vysoko umístěným displejem, a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch se specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu.

Příjemnou atmosféru interiéru dodává ambientní osvětlení, teplé odstíny barev a barevné kontrastní obšití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia. O dodatečný komfort se starají na přání dodávané vyhřívání čelního skla nebo vyhřívaný volant.

Pohonné jednotky a podvozek:

Tři benzinové motory TSI o objemu 1,0 nebo 1,5 l a jeden naftový motor
1,6 TDI pokrývají výkonové spektrum od 70 do 110 kW (95 až 150 k). V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k) s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Pět úsporných motorů vybavených turbodmychadlem samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6d TEMP. Na přání je nabízen systém Sport Chassis Control, který nabízí nastavení podvozku s režimy Normal a Sport, které lze přepínat ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select.

img-responsive

Škoda Scala | foto: Škoda Auto

Asistenční systémy:

Mnoho asistenčních systémů vozu Škoda Scala bylo dosud známých pouze z vozů vyšších tříd. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dále než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), když se
zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou součástí standardní výbavy.

Technologie a bezpečnost:

Vůz Škoda Scala má ve standardní výbavě LED světlomety a LED zadní skupinové svítilny. Přední Bi-LED a zadní full LED varianta těchto světel s dynamickými zadními směrovými světly, které Scala nabízí jako první model značky Škoda, je součástí výbavového stupně Style. Mezi devět nabízených airbagů patří kolenní airbag řidiče a poprvé ve třídě kompaktních vozů na přání dodávané zadní boční airbagy. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.

img-responsive

Škoda Scala | foto: Škoda Auto

Infotainment:

Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25“. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Displeje infotainment systémů třetí generace na bázi řady MIB mají úhlopříčku o velikosti od 6,5“ do 9,2“. Dotyková obrazovka je komfortně umístěna vysoko tak, aby byla dobře čitelná pro řidiče i spolujezdce. Sound System Škoda, který je dostupný na přání, nabízí subwoofer a deset reproduktorů. Díky mnoha novým mobilním online službám Škoda Connect mohou cestující pomocí mobilního telefonu zamknout a odemknout vůz nebo aktualizovat software infotainment systému nebo mapy navigace „vzduchem“. Díky zabudované kartě eSIM s připojením LTE je vůz Škoda Scala vždy online.

Simply Clever:

Škoda Scala nabízí mnoho Simply Clever prvků, například elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close, které jsou nabízeny v této třídě poprvé, nebo mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Scala představena. Prohlédněte si nejnovější mladoboleslavskou revoluci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda odhalila siluetu nástupce Rapidu. Ponese jméno Spaceback?

ŽIVĚ: Představení nové Škoda Scala z Tel Avivu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud