Škoda Scala představena. Prohlédněte si nejnovější mladoboleslavskou revoluci

Škoda Scala
Škoda Scala, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. prosince 2018 19:35
Sdílej:

Vůz Škoda Scala definuje novým charakterem, novou technologií a novým jménem zcela nově kompaktní třídu vozů značky Škoda . Proto se název Scala, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k novince skvěle hodí. Vůz s karoserií hatchback kombinuje emocionální design, vysokou funkčnost a nejmodernější možnosti konektivity a přenáší do sériově vyráběného vozu poprvé emocionální designový jazyk studie Vision RS. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Škoda Scala nabízí také vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla, dostatek místa pro zavazadla i cestující a mnoho prvků Simply Clever. Model vstoupí na trh v první polovině roku 2019.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier řekl: „Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda.“

Design:

Jako první vůz značky Škoda charakterizuje Škoda Scala svým emotivním a autentickým vzhledem další vývojový stupeň designového jazyka značky Škoda. Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má na pátých dveřích namísto loga sebevědomý nápis Škoda. Až osmnáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled, jedinečné, prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavového stupně Style, dodává vozu Škoda Scala vlastní sty

Interiér:

Nový koncept pojetí interiéru, který vychází ze studie Vision RS, kombinuje ergonomii a emotivní vzhled s velkorysým prostorem, typickým pro značku Škoda, a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě. Přístrojová deska s centrálním, vysoko umístěným displejem, a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch se specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu.

Příjemnou atmosféru interiéru dodává ambientní osvětlení, teplé odstíny barev a barevné kontrastní obšití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia. O dodatečný komfort se starají na přání dodávané vyhřívání čelního skla nebo vyhřívaný volant.

Pohonné jednotky a podvozek:

Tři benzinové motory TSI o objemu 1,0 nebo 1,5 l a jeden naftový motor1,6 TDI pokrývají výkonové spektrum od 70 do 110 kW (95 až 150 k). V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k) s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Pět úsporných motorů vybavených turbodmychadlem samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6d TEMP. Na přání je nabízen systém Sport Chassis Control, který nabízí nastavení podvozku s režimy Normal a Sport, které lze přepínat ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select.

Asistenční systémy:

Mnoho asistenčních systémů vozu Škoda Scala bylo dosud známých pouze z vozů vyšších tříd. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dále než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), když sezezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou součástí standardní výbavy.

Technologie a bezpečnost:

Vůz Škoda Scala má ve standardní výbavě LED světlomety a LED zadní skupinové svítilny. Přední Bi-LED a zadní full LED varianta těchto světel s dynamickými zadními směrovými světly, které Scala nabízí jako první model značky Škoda, je součástí výbavového stupně Style. Mezi devět nabízených airbagů patří kolenní airbag řidiče a poprvé ve třídě kompaktních vozů na přání dodávané zadní boční airbagy. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.

Infotainment:

Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25“. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Displeje infotainment systémů třetí generace na bázi řady MIB mají úhlopříčku o velikosti od 6,5“ do 9,2“. Dotyková obrazovka je komfortně umístěna vysoko tak, aby byla dobře čitelná pro řidiče i spolujezdce. Sound System Škoda, který je dostupný na přání, nabízí subwoofer a deset reproduktorů. Díky mnoha novým mobilním online službám Škoda Connect mohou cestující pomocí mobilního telefonu zamknout a odemknout vůz nebo aktualizovat software infotainment systému nebo mapy navigace „vzduchem“. Díky zabudované kartě eSIM s připojením LTE je vůz Škoda Scala vždy online.

Simply Clever:

Škoda Scala nabízí mnoho Simply Clever prvků, například elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close, které jsou nabízeny v této třídě poprvé, nebo mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?