Nové Porsche 911: Osmá evoluce přináší řadu změn, některé jsou však dobře skryty

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. listopadu 2018, 11:05 Google+

Letošní autosalon v Lon Angeles se stal místem premiéry již nového Porsche 911 generace 992. V pětapadesátileté historii tohoto modelu se jedná již o osmou generaci, která podobně jako předchozí novinky přináší spíš další evoluci, než výraznou revoluci. Tedy minimálně na první pohled. Při bližším zkoumání však nová 992 odkrývá řadu novinek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová generace Porsche 911 (992)

Nová generace Porsche 911 (992) | foto: Porsche

Sdílejte článek

Začněme u designu, o kterém jsme již od úniku prvních špionážních fotek tušili, že nebude nijak převratně odlišný. To však není u modelu 911 žádné překvapení. Díky úpravě řady detailů však nová generace 992 vypadá moderněji a ryze dynamicky.

Přední část se výrazně podobá odcházející generaci, přesto si lze všimnout řady detailů, jako jsou nové světlomety, upravená sání vzduchu a jinak stylizovaná horizontální světla denního svícení.  Kapota motoru dostala nové linie a za pozornost stojí i výraznější blatníky, které budou standardem bez ohledu na počet poháněných náprav.

Při pohledu na zadní část už ale vidíme výraznější změny. Tou nejvýraznější jsou ostře řezaná zadní světla, která jsou propojena pomocí svítící linie - podobně, jako jsme to viděli již u konceptu Porsche Mission E. Přepracování se dočkal i zadní nárazník s dvojicí výrazných koncovek, ten se však bude měnit v závislosti na různých variantách 911.

Celkově se však design na první pohled příliš nezměnil. Za pozornost stojí snad ještě delší přesah přední kapoty, který nyní vyhovuje předpisům na ochranu chodců při nárazu. Všechny modely nové generace Porsche 911 by navíc měly být prodávány pouze v provedení wide-body. Došlo také k rozšíření přední nápravy, což by mělo pomoci lepší trakci.

Většina dalších věcí, jako sklon střechy, styl kol, nádechy, atd. zůstalo bez výrazných změn. Drobnou zajímavostí jsou však kliky, které splývají s dveřmi a vyjíždí až po zmáčknutí. Základní model Carrera dostane 19-palcová kola vpředu a 20-palcová vzadu. Carrera S zvětší průměr kol na obou nápravách o jeden palec.

Větší změny se objevují v interiéru, který dostal například zcela nový přístrojový panel, nový volič rychlostí a infotainment s displejem o úhlopříčce 10.9 palce. Hranatější styl přístrojové desky by pak měl být odkazem na modely 911 z 70. let. Posudku navíc potěší u nárůst místa, které vzniklo zvětšením rozvoru o 45 mm.

zdroj: youtube.com

Vůbec největší změny se však odehrály pod kapotou, díky kterým by nová generace Porsche 911 měla být nejlepším a samozřejmě i nejrychlejším modelem v historii celé řady.

Napříč celou nabídkou modelů najdeme nové a značně vylepšené 3.0 litrové Twin-turbo šestiválce. Ty automobilka poprvé představila pod kapotou generace 991, pro generaci 992 je však upravila a přidala pár drobností, které nabídnou ještě lepší dynamiku.

Výkon modelu 911 Carrera se tak posunul z 370 koní na 385 koní. V případě Carrery S se bavíme o 450 koních, namísto původních 420. Z 0 na 100 km/h tak Carrera S zrychlí za 3.7 sekundy a s pohonem všech kol (4S) dokonce za 3.6 sekundy. V obou případech tedy o 0.4 sekundy rychleji, než minulá generace.

img-responsive

Nová generace Porsche 911 (992) | foto: Porsche

V případě paketu Sport Chrono Package je navíc možné snížit čas ještě o 0.2 sekundy. Maximální rychlost se u modelu Carrera S pohybuje okolo 308 km/h, model s pohonem všech kol je o 2 km/h pomalejší. Spotřeba nejspíš zájemce o tyto vozy příliš trápit nebude, přesto je překvapivě příznivá. Carrera S má být schopna jezdit v průměru za 8.9 l/100 km, model s Carrera 4S za rovných 9 l/100 km.

Zájemci o Carreru a Carreru S dostanou v základu sedmistupňovou manuální převodovku, v případě zájmu si však mohou připlatit i za nový osmistupňový dvouspojkový automat PDK. Oba modely budou navíc dostupné s volitelným řízením zadních kol.

Nové generaci Porsche 911 nebude chybět ani řada moderních senzorů a asistenčních systémů. Standardem bude například předkolizní varování, zákazníci si však budou moci připlatit i za systém nočního vidění s termálním snímáním, což je u modelu 911 velká novinka. Chybět ale nebude ani adaptivní tempomat nebo systém nouzové asistence.

img-responsive

Nová generace Porsche 911 (992) | foto: Porsche

Jednou z největších novinek na poli technologií je však tzv. Wet Mode. Nová 911 totiž dostala senzory umístěné v podbězích, které sledují množství vody na silnicích. Podle toho pak dokáže upravit systémy ABS či stabilizaci a současně varuje řidiče.

A jaké jsou ceny? Carrera S začíná v Německu na částce 120 125 Euro, tedy cca 3,1 milionu korun. Model Carrera 4S s pohonem všech kol startuje na částce 127 979 Euro, tedy cca 3,3 milionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Nové Porsche 911: Osmá evoluce přináší řadu změn, některé jsou však dobře skryty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Zmenšený model konceptu létajícího autonomního taxi Audi Pop.Up Next se poprvé vznesl

Koncept létajícího Audi se poprvé vznesl, zmenšený prototyp připomíná přerostlý…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud