Pokud se chcete vydat na cesty do vzdálených destinací, pravděpodobně si zvolíte leteckou přepravu. Ne každého ale baví dlouhé čekání v letištních halách, bezpečnostní kontroly, hluk a přítomnost desítek dalších lidí. Tento problém by však podle Volva mohly vyřešit autonomní vozy budoucnosti, ve kterých byste si na své cestě mohli klidně i zdřímnout, zatímco by vás vůz odvezl až do cílové destinace. Pohodlně, rychle a v soukromí.
Nový koncept 360c automobilky Volvo vlastně představuje plně autonomní elektrický vůz s kabinou první třídy, který vás odveze kamkoliv si budete přát v dokonalém komfortu a to bez ohledu na vzdálenost. Uvnitř sice chybí volant, díky tomu však automobilka nabízí ohromný prostor, který je pasažérům plně k dispozici.
Na první pohled bláznivý koncept má ohromný potenciál. Pokud by se totiž Volvu podařilo podobný projekt realizovat, mohla by začít automobilka konkurovat leteckému průmyslu minimálně na vnitrostátních letech, ve kterém se pohybují obrovské sumy peněz.
Koncept 360c má čtyři základní způsoby využití. Může zde být vytvořeno ideální prostředí ke spánku, mobilní kancelář, komfortní obývák nebo prostor stvořený k zábavě na cestách. Zkrátka všechno, co mohou lidé na cestách vyžadovat.
„Byznys se v příštích letech změní a Volvo by mělo vést změnu našeho odvětví," komentoval představení Hakan Samuelsson, šéf automobilky. „Autonomní řízení nám umožní podniknout další výrazný krok v bezpečnosti, ale současně nám otevře nové možnosti podnikání a dovolí zákazníkům trávit čas v autech čímkoliv budou chtít."
Volvo si představuje koncept 360C jako potenciálně lukrativní konkurenci pro letecké společnosti. Tedy především pro ty které se zabývají přepravou na kratší vzdálenosti - tedy okolo cca 300 kilometrů.
Například jen v USA využilo během minulého roku vnitrostátní lety okolo 740 milionů cestujících, díky čemuž jen toto odvětví leteckého průmyslu vydělalo několik miliard dolarů. Některé vnitrostátní lety, jako například z New Yorku do Washingtonu D.C., z Houstonu do Dallasu, nebo z Los Angeles do Dan Diega mnohdy trvají déle, než kdyby lidé vyrazili na cestu autem. Samotný let je sice krátký, lidé však musí započítat ještě cestu na letiště, bezpečnostní kontroly a další časové průtahy.
„Vnitrostátní lety zní skvěle když si kupujete letenku, ale ve skutečnosti nejsou. Koncept 360c představuje něco, co by se mohlo stát zcela novým přístupem k cestování," pronesl Marten Levenstam z Volva. „Interiér uzpůsobený ke spaní umožní člověku absolvovat cestu v prémiovém komfortu přes noc a ráno se probudí svěží ve své cílové destinaci. Mohli bychom tak začít konkurovat největším výrobcům letadel."
Podle Volva nový koncept neukazuje jen novou možnost cestování, ale současně ukazuje, jak se mohou lidé bavit se svými přáteli či rodinou ať už budou na cestě kamkoliv. Vlastně tak ukazuje zcela nové možnost využití času stráveného během cestování.
Koncept 360c se tak může stát debaty o tom, jak vlastně technologie autonomního řízení změní nejen naše způsoby cestování, ale současně i společnost.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?