Pokud se chcete vydat na cesty do vzdálených destinací, pravděpodobně si zvolíte leteckou přepravu. Ne každého ale baví dlouhé čekání v letištních halách, bezpečnostní kontroly, hluk a přítomnost desítek dalších lidí. Tento problém by však podle Volva mohly vyřešit autonomní vozy budoucnosti, ve kterých byste si na své cestě mohli klidně i zdřímnout, zatímco by vás vůz odvezl až do cílové destinace. Pohodlně, rychle a v soukromí.
Nový koncept 360c automobilky Volvo vlastně představuje plně autonomní elektrický vůz s kabinou první třídy, který vás odveze kamkoliv si budete přát v dokonalém komfortu a to bez ohledu na vzdálenost. Uvnitř sice chybí volant, díky tomu však automobilka nabízí ohromný prostor, který je pasažérům plně k dispozici.
Na první pohled bláznivý koncept má ohromný potenciál. Pokud by se totiž Volvu podařilo podobný projekt realizovat, mohla by začít automobilka konkurovat leteckému průmyslu minimálně na vnitrostátních letech, ve kterém se pohybují obrovské sumy peněz.
Koncept 360c má čtyři základní způsoby využití. Může zde být vytvořeno ideální prostředí ke spánku, mobilní kancelář, komfortní obývák nebo prostor stvořený k zábavě na cestách. Zkrátka všechno, co mohou lidé na cestách vyžadovat.
„Byznys se v příštích letech změní a Volvo by mělo vést změnu našeho odvětví," komentoval představení Hakan Samuelsson, šéf automobilky. „Autonomní řízení nám umožní podniknout další výrazný krok v bezpečnosti, ale současně nám otevře nové možnosti podnikání a dovolí zákazníkům trávit čas v autech čímkoliv budou chtít."
Volvo si představuje koncept 360C jako potenciálně lukrativní konkurenci pro letecké společnosti. Tedy především pro ty které se zabývají přepravou na kratší vzdálenosti - tedy okolo cca 300 kilometrů.
Například jen v USA využilo během minulého roku vnitrostátní lety okolo 740 milionů cestujících, díky čemuž jen toto odvětví leteckého průmyslu vydělalo několik miliard dolarů. Některé vnitrostátní lety, jako například z New Yorku do Washingtonu D.C., z Houstonu do Dallasu, nebo z Los Angeles do Dan Diega mnohdy trvají déle, než kdyby lidé vyrazili na cestu autem. Samotný let je sice krátký, lidé však musí započítat ještě cestu na letiště, bezpečnostní kontroly a další časové průtahy.
„Vnitrostátní lety zní skvěle když si kupujete letenku, ale ve skutečnosti nejsou. Koncept 360c představuje něco, co by se mohlo stát zcela novým přístupem k cestování," pronesl Marten Levenstam z Volva. „Interiér uzpůsobený ke spaní umožní člověku absolvovat cestu v prémiovém komfortu přes noc a ráno se probudí svěží ve své cílové destinaci. Mohli bychom tak začít konkurovat největším výrobcům letadel."
Podle Volva nový koncept neukazuje jen novou možnost cestování, ale současně ukazuje, jak se mohou lidé bavit se svými přáteli či rodinou ať už budou na cestě kamkoliv. Vlastně tak ukazuje zcela nové možnost využití času stráveného během cestování.
Koncept 360c se tak může stát debaty o tom, jak vlastně technologie autonomního řízení změní nejen naše způsoby cestování, ale současně i společnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.