Pokud se chcete vydat na cesty do vzdálených destinací, pravděpodobně si zvolíte leteckou přepravu. Ne každého ale baví dlouhé čekání v letištních halách, bezpečnostní kontroly, hluk a přítomnost desítek dalších lidí. Tento problém by však podle Volva mohly vyřešit autonomní vozy budoucnosti, ve kterých byste si na své cestě mohli klidně i zdřímnout, zatímco by vás vůz odvezl až do cílové destinace. Pohodlně, rychle a v soukromí.
Nový koncept 360c automobilky Volvo vlastně představuje plně autonomní elektrický vůz s kabinou první třídy, který vás odveze kamkoliv si budete přát v dokonalém komfortu a to bez ohledu na vzdálenost. Uvnitř sice chybí volant, díky tomu však automobilka nabízí ohromný prostor, který je pasažérům plně k dispozici.
Na první pohled bláznivý koncept má ohromný potenciál. Pokud by se totiž Volvu podařilo podobný projekt realizovat, mohla by začít automobilka konkurovat leteckému průmyslu minimálně na vnitrostátních letech, ve kterém se pohybují obrovské sumy peněz.
Koncept 360c má čtyři základní způsoby využití. Může zde být vytvořeno ideální prostředí ke spánku, mobilní kancelář, komfortní obývák nebo prostor stvořený k zábavě na cestách. Zkrátka všechno, co mohou lidé na cestách vyžadovat.
„Byznys se v příštích letech změní a Volvo by mělo vést změnu našeho odvětví," komentoval představení Hakan Samuelsson, šéf automobilky. „Autonomní řízení nám umožní podniknout další výrazný krok v bezpečnosti, ale současně nám otevře nové možnosti podnikání a dovolí zákazníkům trávit čas v autech čímkoliv budou chtít."
Volvo si představuje koncept 360C jako potenciálně lukrativní konkurenci pro letecké společnosti. Tedy především pro ty které se zabývají přepravou na kratší vzdálenosti - tedy okolo cca 300 kilometrů.
Například jen v USA využilo během minulého roku vnitrostátní lety okolo 740 milionů cestujících, díky čemuž jen toto odvětví leteckého průmyslu vydělalo několik miliard dolarů. Některé vnitrostátní lety, jako například z New Yorku do Washingtonu D.C., z Houstonu do Dallasu, nebo z Los Angeles do Dan Diega mnohdy trvají déle, než kdyby lidé vyrazili na cestu autem. Samotný let je sice krátký, lidé však musí započítat ještě cestu na letiště, bezpečnostní kontroly a další časové průtahy.
„Vnitrostátní lety zní skvěle když si kupujete letenku, ale ve skutečnosti nejsou. Koncept 360c představuje něco, co by se mohlo stát zcela novým přístupem k cestování," pronesl Marten Levenstam z Volva. „Interiér uzpůsobený ke spaní umožní člověku absolvovat cestu v prémiovém komfortu přes noc a ráno se probudí svěží ve své cílové destinaci. Mohli bychom tak začít konkurovat největším výrobcům letadel."
Podle Volva nový koncept neukazuje jen novou možnost cestování, ale současně ukazuje, jak se mohou lidé bavit se svými přáteli či rodinou ať už budou na cestě kamkoliv. Vlastně tak ukazuje zcela nové možnost využití času stráveného během cestování.
Koncept 360c se tak může stát debaty o tom, jak vlastně technologie autonomního řízení změní nejen naše způsoby cestování, ale současně i společnost.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?