Pokud se chcete vydat na cesty do vzdálených destinací, pravděpodobně si zvolíte leteckou přepravu. Ne každého ale baví dlouhé čekání v letištních halách, bezpečnostní kontroly, hluk a přítomnost desítek dalších lidí. Tento problém by však podle Volva mohly vyřešit autonomní vozy budoucnosti, ve kterých byste si na své cestě mohli klidně i zdřímnout, zatímco by vás vůz odvezl až do cílové destinace. Pohodlně, rychle a v soukromí.
Nový koncept 360c automobilky Volvo vlastně představuje plně autonomní elektrický vůz s kabinou první třídy, který vás odveze kamkoliv si budete přát v dokonalém komfortu a to bez ohledu na vzdálenost. Uvnitř sice chybí volant, díky tomu však automobilka nabízí ohromný prostor, který je pasažérům plně k dispozici.
Na první pohled bláznivý koncept má ohromný potenciál. Pokud by se totiž Volvu podařilo podobný projekt realizovat, mohla by začít automobilka konkurovat leteckému průmyslu minimálně na vnitrostátních letech, ve kterém se pohybují obrovské sumy peněz.
Koncept 360c má čtyři základní způsoby využití. Může zde být vytvořeno ideální prostředí ke spánku, mobilní kancelář, komfortní obývák nebo prostor stvořený k zábavě na cestách. Zkrátka všechno, co mohou lidé na cestách vyžadovat.
„Byznys se v příštích letech změní a Volvo by mělo vést změnu našeho odvětví," komentoval představení Hakan Samuelsson, šéf automobilky. „Autonomní řízení nám umožní podniknout další výrazný krok v bezpečnosti, ale současně nám otevře nové možnosti podnikání a dovolí zákazníkům trávit čas v autech čímkoliv budou chtít."
Volvo si představuje koncept 360C jako potenciálně lukrativní konkurenci pro letecké společnosti. Tedy především pro ty které se zabývají přepravou na kratší vzdálenosti - tedy okolo cca 300 kilometrů.
Například jen v USA využilo během minulého roku vnitrostátní lety okolo 740 milionů cestujících, díky čemuž jen toto odvětví leteckého průmyslu vydělalo několik miliard dolarů. Některé vnitrostátní lety, jako například z New Yorku do Washingtonu D.C., z Houstonu do Dallasu, nebo z Los Angeles do Dan Diega mnohdy trvají déle, než kdyby lidé vyrazili na cestu autem. Samotný let je sice krátký, lidé však musí započítat ještě cestu na letiště, bezpečnostní kontroly a další časové průtahy.
„Vnitrostátní lety zní skvěle když si kupujete letenku, ale ve skutečnosti nejsou. Koncept 360c představuje něco, co by se mohlo stát zcela novým přístupem k cestování," pronesl Marten Levenstam z Volva. „Interiér uzpůsobený ke spaní umožní člověku absolvovat cestu v prémiovém komfortu přes noc a ráno se probudí svěží ve své cílové destinaci. Mohli bychom tak začít konkurovat největším výrobcům letadel."
Podle Volva nový koncept neukazuje jen novou možnost cestování, ale současně ukazuje, jak se mohou lidé bavit se svými přáteli či rodinou ať už budou na cestě kamkoliv. Vlastně tak ukazuje zcela nové možnost využití času stráveného během cestování.
Koncept 360c se tak může stát debaty o tom, jak vlastně technologie autonomního řízení změní nejen naše způsoby cestování, ale současně i společnost.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?