Lancia Delta Integrale se opět vrací! Úchvatný vůz má jedinou chybu

Lancia Delta Futurista
Lancia Delta Futurista, foto: Automobili Amos
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. září 2018 11:28 4. září 2018 14:32
Sdílej:

Když se začátkem roku objevily první zprávy o znovuvzkříšení rally legendy jménem Lancia Stratos, provolávali jsme automobilce Manifattura Automobili Torino věčnou slávu. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že jiná italská společnost, konkrétně Automobili Amos, plánuje vzkříšení jiné rally legendy ze stáje Lancia. Po výrazných úpravách, které zahrnují i pořádnou dávku karbonu, se tak z legendární Delta Integrale stala nová Delta Futurista.

Delta Futurista je jedním z projektů Eugenia Amose, jehož vizí je prodávat i v dnešním přetechnizovaném světě plném elektroniky a počítačů naprosto "čistá, analogická, surová a jednoduchá" auta. Delta Futurista je jeho "romantickou" vizí, která v jeho hlavě zrála již od jeho sedmi let, kdy vůbec poprvé uviděl Lancii Deltu. A ačkoliv design jeho Futuristy oslavuje vzhled původní Delty, pod kapotou se ukrývá zcela odlišný automobil.

Začněme od samotné karoserie, která se od pohledu prakticky téměř nezměnila. Pod lakem se však ukrývá velká řada dílů z karbonu, mezi kterými nechybí maska, kapota, nárazníky, víko kufru, spoiler, atd. Díky využití lehkého ale přesto pevného materiálu se automobilce podařilo srazit váhu na pouhých 1 250 kilogramů.

Pod kapotou se ukrývá motor o výkonu 330 koní, který spolupracuje s vyztuženou verzí původní převodovky. Vůz navíc dostal přestavěný diferenciál a další technické úpravy zajišťující lepší přenos výkonu.

Interiér se dá označit za umělecké dílo. Přední sedačky nahradily stylové sedačky Recaro s výrazným bočním vedením, řidiči nechybí chromované pedály ani upravená výplň dveří. Středový tunel převodovky je vyroben z karbonu, přepracování se dočkal i volant, do kterého jsou nyní integrovány ovládací prvky, a nové čalounění dostala i stylová zadní sedadla.

Tím se ale blížíme k největšímu problému, kterým je samozřejmě cena. Delta Futurista totiž vznikne v pouhých 20 exemplářích, přičemž jeden z nich už si zamluvil tvůrce designu automobilů Singer. Pro ostatní zákazníky tak zbývá 19 vozů, každý za 300 000 euro, tedy cca 7.7 milionu korun.

Jakkoliv tedy obhajujeme automobilku za jejich průkopnický přístup a obdivujeme její skvěle vypadající a znějící vozy, obáváme se, že majitelé se pro ně budou hledat poměrně dlouho a obtížně.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.