Lancia Delta Integrale se opět vrací! Úchvatný vůz má jedinou chybu

Lancia Delta Futurista
Lancia Delta Futurista, foto: Automobili Amos
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. září 2018 11:28 | akt. 4. září 2018 14:32
Sdílej:

Když se začátkem roku objevily první zprávy o znovuvzkříšení rally legendy jménem Lancia Stratos, provolávali jsme automobilce Manifattura Automobili Torino věčnou slávu. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že jiná italská společnost, konkrétně Automobili Amos, plánuje vzkříšení jiné rally legendy ze stáje Lancia. Po výrazných úpravách, které zahrnují i pořádnou dávku karbonu, se tak z legendární Delta Integrale stala nová Delta Futurista.

Delta Futurista je jedním z projektů Eugenia Amose, jehož vizí je prodávat i v dnešním přetechnizovaném světě plném elektroniky a počítačů naprosto "čistá, analogická, surová a jednoduchá" auta. Delta Futurista je jeho "romantickou" vizí, která v jeho hlavě zrála již od jeho sedmi let, kdy vůbec poprvé uviděl Lancii Deltu. A ačkoliv design jeho Futuristy oslavuje vzhled původní Delty, pod kapotou se ukrývá zcela odlišný automobil.

Začněme od samotné karoserie, která se od pohledu prakticky téměř nezměnila. Pod lakem se však ukrývá velká řada dílů z karbonu, mezi kterými nechybí maska, kapota, nárazníky, víko kufru, spoiler, atd. Díky využití lehkého ale přesto pevného materiálu se automobilce podařilo srazit váhu na pouhých 1 250 kilogramů.

Pod kapotou se ukrývá motor o výkonu 330 koní, který spolupracuje s vyztuženou verzí původní převodovky. Vůz navíc dostal přestavěný diferenciál a další technické úpravy zajišťující lepší přenos výkonu.

Interiér se dá označit za umělecké dílo. Přední sedačky nahradily stylové sedačky Recaro s výrazným bočním vedením, řidiči nechybí chromované pedály ani upravená výplň dveří. Středový tunel převodovky je vyroben z karbonu, přepracování se dočkal i volant, do kterého jsou nyní integrovány ovládací prvky, a nové čalounění dostala i stylová zadní sedadla.

Tím se ale blížíme k největšímu problému, kterým je samozřejmě cena. Delta Futurista totiž vznikne v pouhých 20 exemplářích, přičemž jeden z nich už si zamluvil tvůrce designu automobilů Singer. Pro ostatní zákazníky tak zbývá 19 vozů, každý za 300 000 euro, tedy cca 7.7 milionu korun.

Jakkoliv tedy obhajujeme automobilku za jejich průkopnický přístup a obdivujeme její skvěle vypadající a znějící vozy, obáváme se, že majitelé se pro ně budou hledat poměrně dlouho a obtížně.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.