Lancia Delta Integrale se opět vrací! Úchvatný vůz má jedinou chybu

Lancia Delta Futurista
Lancia Delta Futurista, foto: Automobili Amos
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. září 2018 11:28 | akt. 4. září 2018 14:32
Sdílej:

Když se začátkem roku objevily první zprávy o znovuvzkříšení rally legendy jménem Lancia Stratos, provolávali jsme automobilce Manifattura Automobili Torino věčnou slávu. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že jiná italská společnost, konkrétně Automobili Amos, plánuje vzkříšení jiné rally legendy ze stáje Lancia. Po výrazných úpravách, které zahrnují i pořádnou dávku karbonu, se tak z legendární Delta Integrale stala nová Delta Futurista.

Delta Futurista je jedním z projektů Eugenia Amose, jehož vizí je prodávat i v dnešním přetechnizovaném světě plném elektroniky a počítačů naprosto "čistá, analogická, surová a jednoduchá" auta. Delta Futurista je jeho "romantickou" vizí, která v jeho hlavě zrála již od jeho sedmi let, kdy vůbec poprvé uviděl Lancii Deltu. A ačkoliv design jeho Futuristy oslavuje vzhled původní Delty, pod kapotou se ukrývá zcela odlišný automobil.

Začněme od samotné karoserie, která se od pohledu prakticky téměř nezměnila. Pod lakem se však ukrývá velká řada dílů z karbonu, mezi kterými nechybí maska, kapota, nárazníky, víko kufru, spoiler, atd. Díky využití lehkého ale přesto pevného materiálu se automobilce podařilo srazit váhu na pouhých 1 250 kilogramů.

Pod kapotou se ukrývá motor o výkonu 330 koní, který spolupracuje s vyztuženou verzí původní převodovky. Vůz navíc dostal přestavěný diferenciál a další technické úpravy zajišťující lepší přenos výkonu.

Interiér se dá označit za umělecké dílo. Přední sedačky nahradily stylové sedačky Recaro s výrazným bočním vedením, řidiči nechybí chromované pedály ani upravená výplň dveří. Středový tunel převodovky je vyroben z karbonu, přepracování se dočkal i volant, do kterého jsou nyní integrovány ovládací prvky, a nové čalounění dostala i stylová zadní sedadla.

Tím se ale blížíme k největšímu problému, kterým je samozřejmě cena. Delta Futurista totiž vznikne v pouhých 20 exemplářích, přičemž jeden z nich už si zamluvil tvůrce designu automobilů Singer. Pro ostatní zákazníky tak zbývá 19 vozů, každý za 300 000 euro, tedy cca 7.7 milionu korun.

Jakkoliv tedy obhajujeme automobilku za jejich průkopnický přístup a obdivujeme její skvěle vypadající a znějící vozy, obáváme se, že majitelé se pro ně budou hledat poměrně dlouho a obtížně.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?