Oblíbené sportovní Audi TT se dočkalo modernizace, které se dostalo jak tradičnímu kupé, tak otevřenému roadsteru. Hned na úvod je potřeba si říci, že na první pohled jsou změny jen minimální, ovšem pokud modernizované TTčko budete studovat delší dobu, jistě si novinek brzy všimnete. Ty největší změny se však ukrývají uvnitř a hlavně pod kapotou.
Co se tedy změnilo? Modernizované TTčko dostalo nové motory, řada věcí se stala standardem a úprav se dočkal samozřejmě i exteriér, respektive některé jeho prvky.
Pod kapotou budeme moci nalézt benzínový přeplňovaný dvoulitru, který bude k dispozici ve třech specifikacích dle nového značení automobilky: 40 TFSI, 45 TFSI a 45 TFSI Quattro. V základním provedení 40 TFSI nabídne TTčko 145 kW (197 k) a 320 Nm točivého momentu.Varianty 45 TFSI a 45 TFSI Quattro nabídnou 180 kW (245 k) a 370 Nm točivého momentu. Na vrcholu pak bude stát Audi TTS, kterou bude kupřed hnát 225 kW (306 koní) a 400 Nm točivého momentu.
Varianty 40 TFSI a 45 TFSI s pohonem pouze předních kol bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovým automatem S Tronic. Varianta 45 TFSI Quattro bude dostupná pouze s Stronicem a model TTS bude vybaven pohonem všech kol Quattro a opět sedmistupňovým S Tronicem - a to již v základu.
Nové TTčko dostalo spolu s novým modelovým rokem i rozšířenou standardní výbavu. Ta zahrnuje například volič jízdních režimů Audi Drive Select, vyhřívaná zrcátka, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant nebo virtuální kokpit. Standardem bude i podsvícený USB konektor a Bluetooth konektivita.
Co se úprav exteriéru týče, nové TT dostane 3D mřížku chladiče, větší boční přívody vzduchu a ostřejší linie na boku. Zadní část také dozná drobných změn, včetně sportovnějších koncovek výfuků. Velikost kol se bude lišit podle zvolené varianty - standardem budou 17-palcové ráfky, model TTS však dostane již v základu ráfky 18-palcové. Zákazníci toužící po ještě větších kolech však budou moci vybírat i z 19- a 20-palcových disků.
Spolu s novými TTčky se na trh dostanou i dvě speciální edice. Tou první je "Audi TT 20 Years," tedy výroční model o produkci 999 kusů. Ten bude obsahovat mnoho designových prvků z konceptu Roadster, který se objevil v roce 1995.Jedná se například o šedou barvu, Matrix OLED zadní světla, matné šedé 19-palcové disky, nerezové koncovky výfuků a unikátní označení.
Další speciální edicí bude Audi TT S line Competition, jejímž základem budou vozy vybavené paketem S-line, který dodává vozu na stylu. Uvnitř vozu bychom se mohly dočkat kontrastního prošívání a hlavně nové sportovní obrazovky v rámci Audi Virtual cockpit.
Modernizované audi TT by mělo dorazit k německým i dalším evropským dealerům v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2018, přičemž objednávky by měly začít být přijímány již koncem září. Počáteční cena nového TTčka by měla být cca 35 050 euro (cca 906 000 Kč) za kupé a 37 500 euro (cca 970 000 Kč) za roadster. Modely TTS kupé a roadster mají dorazit ještě koncem tohoto roku a to s cenovkou 54 500 euro (cca 1.4 mil. Kč) a 57 500 euro (cca 1.5 mil. Kč).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?