Oblíbené sportovní Audi TT se dočkalo modernizace, které se dostalo jak tradičnímu kupé, tak otevřenému roadsteru. Hned na úvod je potřeba si říci, že na první pohled jsou změny jen minimální, ovšem pokud modernizované TTčko budete studovat delší dobu, jistě si novinek brzy všimnete. Ty největší změny se však ukrývají uvnitř a hlavně pod kapotou.
Co se tedy změnilo? Modernizované TTčko dostalo nové motory, řada věcí se stala standardem a úprav se dočkal samozřejmě i exteriér, respektive některé jeho prvky.
Pod kapotou budeme moci nalézt benzínový přeplňovaný dvoulitru, který bude k dispozici ve třech specifikacích dle nového značení automobilky: 40 TFSI, 45 TFSI a 45 TFSI Quattro. V základním provedení 40 TFSI nabídne TTčko 145 kW (197 k) a 320 Nm točivého momentu.Varianty 45 TFSI a 45 TFSI Quattro nabídnou 180 kW (245 k) a 370 Nm točivého momentu. Na vrcholu pak bude stát Audi TTS, kterou bude kupřed hnát 225 kW (306 koní) a 400 Nm točivého momentu.
Varianty 40 TFSI a 45 TFSI s pohonem pouze předních kol bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovým automatem S Tronic. Varianta 45 TFSI Quattro bude dostupná pouze s Stronicem a model TTS bude vybaven pohonem všech kol Quattro a opět sedmistupňovým S Tronicem - a to již v základu.
Nové TTčko dostalo spolu s novým modelovým rokem i rozšířenou standardní výbavu. Ta zahrnuje například volič jízdních režimů Audi Drive Select, vyhřívaná zrcátka, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant nebo virtuální kokpit. Standardem bude i podsvícený USB konektor a Bluetooth konektivita.
Co se úprav exteriéru týče, nové TT dostane 3D mřížku chladiče, větší boční přívody vzduchu a ostřejší linie na boku. Zadní část také dozná drobných změn, včetně sportovnějších koncovek výfuků. Velikost kol se bude lišit podle zvolené varianty - standardem budou 17-palcové ráfky, model TTS však dostane již v základu ráfky 18-palcové. Zákazníci toužící po ještě větších kolech však budou moci vybírat i z 19- a 20-palcových disků.
Spolu s novými TTčky se na trh dostanou i dvě speciální edice. Tou první je "Audi TT 20 Years," tedy výroční model o produkci 999 kusů. Ten bude obsahovat mnoho designových prvků z konceptu Roadster, který se objevil v roce 1995.Jedná se například o šedou barvu, Matrix OLED zadní světla, matné šedé 19-palcové disky, nerezové koncovky výfuků a unikátní označení.
Další speciální edicí bude Audi TT S line Competition, jejímž základem budou vozy vybavené paketem S-line, který dodává vozu na stylu. Uvnitř vozu bychom se mohly dočkat kontrastního prošívání a hlavně nové sportovní obrazovky v rámci Audi Virtual cockpit.
Modernizované audi TT by mělo dorazit k německým i dalším evropským dealerům v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2018, přičemž objednávky by měly začít být přijímány již koncem září. Počáteční cena nového TTčka by měla být cca 35 050 euro (cca 906 000 Kč) za kupé a 37 500 euro (cca 970 000 Kč) za roadster. Modely TTS kupé a roadster mají dorazit ještě koncem tohoto roku a to s cenovkou 54 500 euro (cca 1.4 mil. Kč) a 57 500 euro (cca 1.5 mil. Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?