Oblíbené sportovní Audi TT se dočkalo modernizace, které se dostalo jak tradičnímu kupé, tak otevřenému roadsteru. Hned na úvod je potřeba si říci, že na první pohled jsou změny jen minimální, ovšem pokud modernizované TTčko budete studovat delší dobu, jistě si novinek brzy všimnete. Ty největší změny se však ukrývají uvnitř a hlavně pod kapotou.
Co se tedy změnilo? Modernizované TTčko dostalo nové motory, řada věcí se stala standardem a úprav se dočkal samozřejmě i exteriér, respektive některé jeho prvky.
Pod kapotou budeme moci nalézt benzínový přeplňovaný dvoulitru, který bude k dispozici ve třech specifikacích dle nového značení automobilky: 40 TFSI, 45 TFSI a 45 TFSI Quattro. V základním provedení 40 TFSI nabídne TTčko 145 kW (197 k) a 320 Nm točivého momentu.Varianty 45 TFSI a 45 TFSI Quattro nabídnou 180 kW (245 k) a 370 Nm točivého momentu. Na vrcholu pak bude stát Audi TTS, kterou bude kupřed hnát 225 kW (306 koní) a 400 Nm točivého momentu.
Varianty 40 TFSI a 45 TFSI s pohonem pouze předních kol bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovým automatem S Tronic. Varianta 45 TFSI Quattro bude dostupná pouze s Stronicem a model TTS bude vybaven pohonem všech kol Quattro a opět sedmistupňovým S Tronicem - a to již v základu.
Nové TTčko dostalo spolu s novým modelovým rokem i rozšířenou standardní výbavu. Ta zahrnuje například volič jízdních režimů Audi Drive Select, vyhřívaná zrcátka, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant nebo virtuální kokpit. Standardem bude i podsvícený USB konektor a Bluetooth konektivita.
Co se úprav exteriéru týče, nové TT dostane 3D mřížku chladiče, větší boční přívody vzduchu a ostřejší linie na boku. Zadní část také dozná drobných změn, včetně sportovnějších koncovek výfuků. Velikost kol se bude lišit podle zvolené varianty - standardem budou 17-palcové ráfky, model TTS však dostane již v základu ráfky 18-palcové. Zákazníci toužící po ještě větších kolech však budou moci vybírat i z 19- a 20-palcových disků.
Spolu s novými TTčky se na trh dostanou i dvě speciální edice. Tou první je "Audi TT 20 Years," tedy výroční model o produkci 999 kusů. Ten bude obsahovat mnoho designových prvků z konceptu Roadster, který se objevil v roce 1995.Jedná se například o šedou barvu, Matrix OLED zadní světla, matné šedé 19-palcové disky, nerezové koncovky výfuků a unikátní označení.
Další speciální edicí bude Audi TT S line Competition, jejímž základem budou vozy vybavené paketem S-line, který dodává vozu na stylu. Uvnitř vozu bychom se mohly dočkat kontrastního prošívání a hlavně nové sportovní obrazovky v rámci Audi Virtual cockpit.
Modernizované audi TT by mělo dorazit k německým i dalším evropským dealerům v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2018, přičemž objednávky by měly začít být přijímány již koncem září. Počáteční cena nového TTčka by měla být cca 35 050 euro (cca 906 000 Kč) za kupé a 37 500 euro (cca 970 000 Kč) za roadster. Modely TTS kupé a roadster mají dorazit ještě koncem tohoto roku a to s cenovkou 54 500 euro (cca 1.4 mil. Kč) a 57 500 euro (cca 1.5 mil. Kč).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?