Oblíbené sportovní Audi TT se dočkalo modernizace, které se dostalo jak tradičnímu kupé, tak otevřenému roadsteru. Hned na úvod je potřeba si říci, že na první pohled jsou změny jen minimální, ovšem pokud modernizované TTčko budete studovat delší dobu, jistě si novinek brzy všimnete. Ty největší změny se však ukrývají uvnitř a hlavně pod kapotou.
Co se tedy změnilo? Modernizované TTčko dostalo nové motory, řada věcí se stala standardem a úprav se dočkal samozřejmě i exteriér, respektive některé jeho prvky.
Pod kapotou budeme moci nalézt benzínový přeplňovaný dvoulitru, který bude k dispozici ve třech specifikacích dle nového značení automobilky: 40 TFSI, 45 TFSI a 45 TFSI Quattro. V základním provedení 40 TFSI nabídne TTčko 145 kW (197 k) a 320 Nm točivého momentu.Varianty 45 TFSI a 45 TFSI Quattro nabídnou 180 kW (245 k) a 370 Nm točivého momentu. Na vrcholu pak bude stát Audi TTS, kterou bude kupřed hnát 225 kW (306 koní) a 400 Nm točivého momentu.
Varianty 40 TFSI a 45 TFSI s pohonem pouze předních kol bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovým automatem S Tronic. Varianta 45 TFSI Quattro bude dostupná pouze s Stronicem a model TTS bude vybaven pohonem všech kol Quattro a opět sedmistupňovým S Tronicem - a to již v základu.
Nové TTčko dostalo spolu s novým modelovým rokem i rozšířenou standardní výbavu. Ta zahrnuje například volič jízdních režimů Audi Drive Select, vyhřívaná zrcátka, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant nebo virtuální kokpit. Standardem bude i podsvícený USB konektor a Bluetooth konektivita.
Co se úprav exteriéru týče, nové TT dostane 3D mřížku chladiče, větší boční přívody vzduchu a ostřejší linie na boku. Zadní část také dozná drobných změn, včetně sportovnějších koncovek výfuků. Velikost kol se bude lišit podle zvolené varianty - standardem budou 17-palcové ráfky, model TTS však dostane již v základu ráfky 18-palcové. Zákazníci toužící po ještě větších kolech však budou moci vybírat i z 19- a 20-palcových disků.
Spolu s novými TTčky se na trh dostanou i dvě speciální edice. Tou první je "Audi TT 20 Years," tedy výroční model o produkci 999 kusů. Ten bude obsahovat mnoho designových prvků z konceptu Roadster, který se objevil v roce 1995.Jedná se například o šedou barvu, Matrix OLED zadní světla, matné šedé 19-palcové disky, nerezové koncovky výfuků a unikátní označení.
Další speciální edicí bude Audi TT S line Competition, jejímž základem budou vozy vybavené paketem S-line, který dodává vozu na stylu. Uvnitř vozu bychom se mohly dočkat kontrastního prošívání a hlavně nové sportovní obrazovky v rámci Audi Virtual cockpit.
Modernizované audi TT by mělo dorazit k německým i dalším evropským dealerům v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2018, přičemž objednávky by měly začít být přijímány již koncem září. Počáteční cena nového TTčka by měla být cca 35 050 euro (cca 906 000 Kč) za kupé a 37 500 euro (cca 970 000 Kč) za roadster. Modely TTS kupé a roadster mají dorazit ještě koncem tohoto roku a to s cenovkou 54 500 euro (cca 1.4 mil. Kč) a 57 500 euro (cca 1.5 mil. Kč).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.