Oblíbené sportovní Audi TT se dočkalo modernizace, které se dostalo jak tradičnímu kupé, tak otevřenému roadsteru. Hned na úvod je potřeba si říci, že na první pohled jsou změny jen minimální, ovšem pokud modernizované TTčko budete studovat delší dobu, jistě si novinek brzy všimnete. Ty největší změny se však ukrývají uvnitř a hlavně pod kapotou.
Co se tedy změnilo? Modernizované TTčko dostalo nové motory, řada věcí se stala standardem a úprav se dočkal samozřejmě i exteriér, respektive některé jeho prvky.
Pod kapotou budeme moci nalézt benzínový přeplňovaný dvoulitru, který bude k dispozici ve třech specifikacích dle nového značení automobilky: 40 TFSI, 45 TFSI a 45 TFSI Quattro. V základním provedení 40 TFSI nabídne TTčko 145 kW (197 k) a 320 Nm točivého momentu.Varianty 45 TFSI a 45 TFSI Quattro nabídnou 180 kW (245 k) a 370 Nm točivého momentu. Na vrcholu pak bude stát Audi TTS, kterou bude kupřed hnát 225 kW (306 koní) a 400 Nm točivého momentu.
Varianty 40 TFSI a 45 TFSI s pohonem pouze předních kol bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovým automatem S Tronic. Varianta 45 TFSI Quattro bude dostupná pouze s Stronicem a model TTS bude vybaven pohonem všech kol Quattro a opět sedmistupňovým S Tronicem - a to již v základu.
Nové TTčko dostalo spolu s novým modelovým rokem i rozšířenou standardní výbavu. Ta zahrnuje například volič jízdních režimů Audi Drive Select, vyhřívaná zrcátka, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant nebo virtuální kokpit. Standardem bude i podsvícený USB konektor a Bluetooth konektivita.
Co se úprav exteriéru týče, nové TT dostane 3D mřížku chladiče, větší boční přívody vzduchu a ostřejší linie na boku. Zadní část také dozná drobných změn, včetně sportovnějších koncovek výfuků. Velikost kol se bude lišit podle zvolené varianty - standardem budou 17-palcové ráfky, model TTS však dostane již v základu ráfky 18-palcové. Zákazníci toužící po ještě větších kolech však budou moci vybírat i z 19- a 20-palcových disků.
Spolu s novými TTčky se na trh dostanou i dvě speciální edice. Tou první je "Audi TT 20 Years," tedy výroční model o produkci 999 kusů. Ten bude obsahovat mnoho designových prvků z konceptu Roadster, který se objevil v roce 1995.Jedná se například o šedou barvu, Matrix OLED zadní světla, matné šedé 19-palcové disky, nerezové koncovky výfuků a unikátní označení.
Další speciální edicí bude Audi TT S line Competition, jejímž základem budou vozy vybavené paketem S-line, který dodává vozu na stylu. Uvnitř vozu bychom se mohly dočkat kontrastního prošívání a hlavně nové sportovní obrazovky v rámci Audi Virtual cockpit.
Modernizované audi TT by mělo dorazit k německým i dalším evropským dealerům v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2018, přičemž objednávky by měly začít být přijímány již koncem září. Počáteční cena nového TTčka by měla být cca 35 050 euro (cca 906 000 Kč) za kupé a 37 500 euro (cca 970 000 Kč) za roadster. Modely TTS kupé a roadster mají dorazit ještě koncem tohoto roku a to s cenovkou 54 500 euro (cca 1.4 mil. Kč) a 57 500 euro (cca 1.5 mil. Kč).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?