Společnost Zetor Engineering Slovakia, a. s., součást divize Engineering investiční skupiny HTC Investments, a. s, představuje projekt taktického obranného vozidla 4x4 Gerlach, jehož koncept spojuje nejaktuálnější technické a konstrukční poznatky a zkušenosti z bojových operací posledních let.
Za návrhem, vývojem a realizací funkčního prototypu stojí společnost Zetor Engineering Slovakia, která byla založena v červnu 2000 a je profesionálním R&D centrem pro vývoj, inovace a komplexní dodávky, mimo jiné také v oblasti obranného průmyslu. Na projektu Gerlach spolupracovali i další společnosti z divize Engineering společnosti HTC Investments, například česká společnost Zetor Engeneering Brno, s.r.o., která je podepsána pod projekty pásového vozu Wolfdog a Fox, nebo IPM Engineering, s.r.o., která stála u zrodu projektů muničního vozidla, nosiče polního přistávacího systému, cisterny pohonných hmot či bezposádkového dálkově ovládaného vozidla UGV. Nesmíme také zapomenout na zkušenosti společnosti Zetor Tractors v oblasti offroad techniky.
Gerlach – taktické vozidlo budoucnosti
Hlavní předností vozidla Gerlach je spojení nejnovějších technických, konstrukčních, ale i bojových zkušeností 21. století. Díky tomu, že většina konkurentů z tohoto segmentu jsou vozy, které byly vyvinuty před několika desetiletími, představuje Gerlach zcela novou úroveň ochrany, modularity a komfortu. Gerlach proto nabízí nejrůznější možnosti bojového nasazení.
Gerlach – vysoký stupeň ochrany, vysoce konkurenční cena
Vozidlo Gerlach vyniká především unikátní kombinací dosaženého stupně ochrany a vysoké mobility. To vše za vysoce konkurenční cenu.
Klíčové vlastnosti vozidla Gerlach ochrana, která umožňuje nakonfigurovat Gerlach až na stupeň ochrany STANAG 4569 Volume 3. Tedy na jednu z nejvyšších úrovní určených pro podmínky s ohrožením tzv. IED – improvizovanými nástražnými výbušnými systémy.
Vysoce konkurenční cena – v základním provedení již od 398 tisíc EUR. Cena platí pro všechny odběratele bez ohledu na cílový trh. Vysoká mobilita – varianty komfortního prostoru pro posádku. Mimo obvyklých 2+2 a 2+3 je možné nakonfigurovat prostor pro nadstandardní posádku 2+4. Vysoké mobility je dosaženo díky vlastnímu unikátnímu konstrukčnímu řešení a díky použití kvalitních klíčových komponentů od renomovaných evropských dodavatelů.Gerlach – perspektivní globální produkt
Projekt Gerlach najde uplatnění všude tam, kde probíhá modernizace zastaralých modelů víceúčelových vozů 4x4. Gerlach je proto ideálním řešením pro splnění nejnáročnějších požadavků na modernizaci armád či bezpečnostních složek.
Fox – vozidlo rychlého nasazení
Fox je vůz rychlého nasazení, vhodný i do nejnáročnějšího terénu, kategorie RDV (Rapid Deployment Vehicle). Je určeno pro potřeby speciálních sil, respektive jednotek rychlého nasazení. Kapacita vozidla Fox je koncipována pro maximálně čtyřčlennou posádku včetně výzbroje. Hlavními atributy jsou vysoká mobilita 4x4, nízká hmotnost a možnost konfigurace s ohledem na požadavky zákazníka.
Vozidlo Fox bylo poprvé představeno na výstavě IDET-e 2017, kde se shledalo ze strany návštěvníků s velkým zájmem. Dokonce bylo podrobeno vojenským zkouškám v zahraničí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?