Společnost Zetor Engineering Slovakia, a. s., součást divize Engineering investiční skupiny HTC Investments, a. s, představuje projekt taktického obranného vozidla 4x4 Gerlach, jehož koncept spojuje nejaktuálnější technické a konstrukční poznatky a zkušenosti z bojových operací posledních let.
Za návrhem, vývojem a realizací funkčního prototypu stojí společnost Zetor Engineering Slovakia, která byla založena v červnu 2000 a je profesionálním R&D centrem pro vývoj, inovace a komplexní dodávky, mimo jiné také v oblasti obranného průmyslu. Na projektu Gerlach spolupracovali i další společnosti z divize Engineering společnosti HTC Investments, například česká společnost Zetor Engeneering Brno, s.r.o., která je podepsána pod projekty pásového vozu Wolfdog a Fox, nebo IPM Engineering, s.r.o., která stála u zrodu projektů muničního vozidla, nosiče polního přistávacího systému, cisterny pohonných hmot či bezposádkového dálkově ovládaného vozidla UGV. Nesmíme také zapomenout na zkušenosti společnosti Zetor Tractors v oblasti offroad techniky.
Gerlach – taktické vozidlo budoucnosti
Hlavní předností vozidla Gerlach je spojení nejnovějších technických, konstrukčních, ale i bojových zkušeností 21. století. Díky tomu, že většina konkurentů z tohoto segmentu jsou vozy, které byly vyvinuty před několika desetiletími, představuje Gerlach zcela novou úroveň ochrany, modularity a komfortu. Gerlach proto nabízí nejrůznější možnosti bojového nasazení.
Gerlach – vysoký stupeň ochrany, vysoce konkurenční cena
Vozidlo Gerlach vyniká především unikátní kombinací dosaženého stupně ochrany a vysoké mobility. To vše za vysoce konkurenční cenu.
Klíčové vlastnosti vozidla Gerlach ochrana, která umožňuje nakonfigurovat Gerlach až na stupeň ochrany STANAG 4569 Volume 3. Tedy na jednu z nejvyšších úrovní určených pro podmínky s ohrožením tzv. IED – improvizovanými nástražnými výbušnými systémy.
Vysoce konkurenční cena – v základním provedení již od 398 tisíc EUR. Cena platí pro všechny odběratele bez ohledu na cílový trh. Vysoká mobilita – varianty komfortního prostoru pro posádku. Mimo obvyklých 2+2 a 2+3 je možné nakonfigurovat prostor pro nadstandardní posádku 2+4. Vysoké mobility je dosaženo díky vlastnímu unikátnímu konstrukčnímu řešení a díky použití kvalitních klíčových komponentů od renomovaných evropských dodavatelů.Gerlach – perspektivní globální produkt
Projekt Gerlach najde uplatnění všude tam, kde probíhá modernizace zastaralých modelů víceúčelových vozů 4x4. Gerlach je proto ideálním řešením pro splnění nejnáročnějších požadavků na modernizaci armád či bezpečnostních složek.
Fox – vozidlo rychlého nasazení
Fox je vůz rychlého nasazení, vhodný i do nejnáročnějšího terénu, kategorie RDV (Rapid Deployment Vehicle). Je určeno pro potřeby speciálních sil, respektive jednotek rychlého nasazení. Kapacita vozidla Fox je koncipována pro maximálně čtyřčlennou posádku včetně výzbroje. Hlavními atributy jsou vysoká mobilita 4x4, nízká hmotnost a možnost konfigurace s ohledem na požadavky zákazníka.
Vozidlo Fox bylo poprvé představeno na výstavě IDET-e 2017, kde se shledalo ze strany návštěvníků s velkým zájmem. Dokonce bylo podrobeno vojenským zkouškám v zahraničí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.