Společnost Zetor Engineering Slovakia, a. s., součást divize Engineering investiční skupiny HTC Investments, a. s, představuje projekt taktického obranného vozidla 4x4 Gerlach, jehož koncept spojuje nejaktuálnější technické a konstrukční poznatky a zkušenosti z bojových operací posledních let.
Za návrhem, vývojem a realizací funkčního prototypu stojí společnost Zetor Engineering Slovakia, která byla založena v červnu 2000 a je profesionálním R&D centrem pro vývoj, inovace a komplexní dodávky, mimo jiné také v oblasti obranného průmyslu. Na projektu Gerlach spolupracovali i další společnosti z divize Engineering společnosti HTC Investments, například česká společnost Zetor Engeneering Brno, s.r.o., která je podepsána pod projekty pásového vozu Wolfdog a Fox, nebo IPM Engineering, s.r.o., která stála u zrodu projektů muničního vozidla, nosiče polního přistávacího systému, cisterny pohonných hmot či bezposádkového dálkově ovládaného vozidla UGV. Nesmíme také zapomenout na zkušenosti společnosti Zetor Tractors v oblasti offroad techniky.
Gerlach – taktické vozidlo budoucnosti
Hlavní předností vozidla Gerlach je spojení nejnovějších technických, konstrukčních, ale i bojových zkušeností 21. století. Díky tomu, že většina konkurentů z tohoto segmentu jsou vozy, které byly vyvinuty před několika desetiletími, představuje Gerlach zcela novou úroveň ochrany, modularity a komfortu. Gerlach proto nabízí nejrůznější možnosti bojového nasazení.
Gerlach – vysoký stupeň ochrany, vysoce konkurenční cena
Vozidlo Gerlach vyniká především unikátní kombinací dosaženého stupně ochrany a vysoké mobility. To vše za vysoce konkurenční cenu.
Klíčové vlastnosti vozidla Gerlach ochrana, která umožňuje nakonfigurovat Gerlach až na stupeň ochrany STANAG 4569 Volume 3. Tedy na jednu z nejvyšších úrovní určených pro podmínky s ohrožením tzv. IED – improvizovanými nástražnými výbušnými systémy.
Vysoce konkurenční cena – v základním provedení již od 398 tisíc EUR. Cena platí pro všechny odběratele bez ohledu na cílový trh. Vysoká mobilita – varianty komfortního prostoru pro posádku. Mimo obvyklých 2+2 a 2+3 je možné nakonfigurovat prostor pro nadstandardní posádku 2+4. Vysoké mobility je dosaženo díky vlastnímu unikátnímu konstrukčnímu řešení a díky použití kvalitních klíčových komponentů od renomovaných evropských dodavatelů.Gerlach – perspektivní globální produkt
Projekt Gerlach najde uplatnění všude tam, kde probíhá modernizace zastaralých modelů víceúčelových vozů 4x4. Gerlach je proto ideálním řešením pro splnění nejnáročnějších požadavků na modernizaci armád či bezpečnostních složek.
Fox – vozidlo rychlého nasazení
Fox je vůz rychlého nasazení, vhodný i do nejnáročnějšího terénu, kategorie RDV (Rapid Deployment Vehicle). Je určeno pro potřeby speciálních sil, respektive jednotek rychlého nasazení. Kapacita vozidla Fox je koncipována pro maximálně čtyřčlennou posádku včetně výzbroje. Hlavními atributy jsou vysoká mobilita 4x4, nízká hmotnost a možnost konfigurace s ohledem na požadavky zákazníka.
Vozidlo Fox bylo poprvé představeno na výstavě IDET-e 2017, kde se shledalo ze strany návštěvníků s velkým zájmem. Dokonce bylo podrobeno vojenským zkouškám v zahraničí.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?