Sehnat dnes starší Jeep Willys v pěkném stavu je poměrně obtížné a hlavně nákladné. Indická automobilka Mahindra však představila svůj nový off-road, který nejen že jako Willys vypadá, ale také s ním sdílí řadu techniky a vlastností. Navíc už se za malým off-roadem obrací pohledy z celého světa, zvláště pak z USA.
Po světě už pár kopií starého Willysu jezdí, ovšem málo kdo šel tak do hloubky, jako právě Mahindra. Nový Roxor dostal téměř identickou karoserii jako Willys typu CJ-7, která je připevněna ke klasickému ocelovému rámu. Navzdory moderním trendům jsou obě nápravy tuhé a s karoserií je spojují listové pružiny.
Pod kapotou se ukrývá ideál každého milovníka jízdy do terénu: 2.5 litrový čtyřválcový turbo-diesel, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou (časem by se měl objevit i automat). S 1.3 tuny vážícím vozem si bude muset poradit pouhých 62 koní a 195 Nm točivého momentu. Přeplňovaný motor však dává bohaté možnosti hraní si s výkonem.
Někdo by mohl chtít o kvalitách vozu pochybovat, ovšem sluší se připomenout, že Mahindra má se stavbou pseudo-Jeepů bohaté zkušenosti. Jedním z prvních modelů odvozených od klasického Jeepu Willys byl model Thar, na jehož základech je postaven i Roxor. První indické Jeepy byly vlastně klasické Willysy CJ-2A, které do země přicestovaly jako stavebnice a následně byly od pozdních čtyřicátých let sestavovány a prodávány pod licencí. A právě díky této letité licenci může automobilka ve své výrobě pseudo-Jeepů pokračovat.
Po vzhledové stránce je nový Roxor téměř identický se starým Willysem CJ-7, ať use budeme bavit o kapotě, dveřích, různých úchytech, atd.. podobnost je fenomenální. Menší rozdíly se projevují až v zadní části, zejména pak díky odlišným světlům a víčku palivové nádrže.
Co se parametrů týče, Roxor má na rozdíl od Jeepu nepatrně delší rozvor, je širší a jeho světlá výška také narostla o pár milimetrů. Celková délka ale přesto zůstala stejná. Roxor tak bude fantastickým vozem na výlety do divočiny a na úzké silničky.
Na rozdíl od modelu Thar, se kterým sdílí mnoho komponent, nebude Roxor vyráběn v Indii. Namísto toho bude výroba probíhat v Detroitu, kde byl vůz navržen a kde probíhal technický výzkum. Kdy se dostane Roxor na trhy zatím není jasné, ovšem díky webu Jalopnik už nyní víme, že nabídne neuvěřitelných 900 barevných kombinací.
Je těžké předjímat, kde by Mahinda Roxor mohla najít své uplatnění. Její parametry, co se zátěže týče, totiž nejsou nijak slavné. Utáhne sice přívěs až o váze 1.3 tuny, ovšem v zadní části (říkejme ji kufr) uveze jen 158 kg. Maximální rychlost je navíc omezena na 72 km/h, což odpovídá parametrům Willyse. Na rozdíl od něj se však spotřeba má pohybovat okolo 7.3 l/100 km, což není vůbec špatné.
Roxor by měl být nabízen v několika úrovních výbavy, přičemž první dvě zveřejněné začínají na částkách 320 000 Kč a 391 000 Kč.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?