K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Indové vzkřísili legendární Willys, Mahindra Roxor má nakročeno k úspěchu

-mao / AutoRoad.cz, 3. března 2018, 12:00 Google+

Sehnat dnes starší Jeep Willys v pěkném stavu je poměrně obtížné a hlavně nákladné. Indická automobilka Mahindra však představila svůj nový off-road, který nejen že jako Willys vypadá, ale také s ním sdílí řadu techniky a vlastností. Navíc už se za malým off-roadem obrací pohledy z celého světa, zvláště pak z USA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mahindra Roxor

Mahindra Roxor | foto: Mahindra

Sdílejte článek

Po světě už pár kopií starého Willysu jezdí, ovšem málo kdo šel tak do hloubky, jako právě Mahindra. Nový Roxor dostal téměř identickou karoserii jako Willys typu CJ-7, která je připevněna ke klasickému ocelovému rámu. Navzdory moderním trendům jsou obě nápravy tuhé a s karoserií je spojují listové pružiny.

Pod kapotou se ukrývá ideál každého milovníka jízdy do terénu: 2.5 litrový čtyřválcový turbo-diesel, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou (časem by se měl objevit i automat). S 1.3 tuny vážícím vozem si bude muset poradit pouhých 62 koní a 195 Nm točivého momentu. Přeplňovaný motor však dává bohaté možnosti hraní si s výkonem.

Někdo by mohl chtít o kvalitách vozu pochybovat, ovšem sluší se připomenout, že Mahindra má se stavbou pseudo-Jeepů bohaté zkušenosti. Jedním z prvních modelů odvozených od klasického Jeepu Willys byl model Thar, na jehož základech je postaven i Roxor. První indické Jeepy byly vlastně klasické Willysy CJ-2A, které do země přicestovaly jako stavebnice a následně byly od pozdních čtyřicátých let sestavovány a prodávány pod licencí. A právě díky této letité licenci může automobilka ve své výrobě pseudo-Jeepů pokračovat.

Po vzhledové stránce je nový Roxor téměř identický se starým Willysem CJ-7, ať use budeme bavit o kapotě, dveřích, různých úchytech, atd.. podobnost je fenomenální. Menší rozdíly se projevují až v zadní části, zejména pak díky odlišným světlům a víčku palivové nádrže.

Co se parametrů týče, Roxor má na rozdíl od Jeepu nepatrně delší rozvor, je širší a jeho světlá výška také narostla o pár milimetrů. Celková délka ale přesto zůstala stejná. Roxor tak bude fantastickým vozem na výlety do divočiny a na úzké silničky.

Na rozdíl od modelu Thar, se kterým sdílí mnoho komponent, nebude Roxor vyráběn v Indii. Namísto toho bude výroba probíhat v Detroitu, kde byl vůz navržen a kde probíhal technický výzkum. Kdy se dostane Roxor na trhy zatím není jasné, ovšem díky webu Jalopnik už nyní víme, že nabídne neuvěřitelných 900 barevných kombinací.

Je těžké předjímat, kde by Mahinda Roxor mohla najít své uplatnění. Její parametry, co se zátěže týče, totiž nejsou nijak slavné. Utáhne sice přívěs až o váze 1.3 tuny, ovšem v zadní části (říkejme ji kufr) uveze jen 158 kg. Maximální rychlost je navíc omezena na 72 km/h, což odpovídá parametrům Willyse. Na rozdíl od něj se však spotřeba má pohybovat okolo 7.3 l/100 km, což není vůbec špatné.

Roxor by měl být nabízen v několika úrovních výbavy, přičemž první dvě zveřejněné začínají na částkách 320 000 Kč a 391 000 Kč.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Indové vzkřísili legendární Willys, Mahindra Roxor má nakročeno k úspěchu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Touareg je „vždy připojen“ i bez mobilního telefonu

Bez internetu ani ránu? Nový Touareg je díky eSIM neustále připojen k nejrychlejší síti

GPS

Zrádná GPS? Co vám hrozí na dovolené, pokud se dobře nepřipravíte?

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

Nové Audi Q8 dostalo české ceny, základ pořídíte za necelé 2 miliony

Nabouraný McLaren 720S za 6.6 milionu (zdroj: Jalopnik / Fairfax County Police Department (Sergeant Christopher Sharp))

V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

Dálniční značení v Chicagu s neobvyklým vzkazem (Zdroj: Twitter/Kevin Pang)

Žádný kečup za volantem? Tohle upozornění pochopí jen obyvatelé jednoho státu

Volkswagen I.D. R Pikes Peak se vydal na hon za rekordem také v Goodwoodu

Elektrický Volkswagen opět středem pozornosti, v Goodwoodu zlomil rekord a okouzlil tisíce diváků

Věrná replika vyhlídkového autobusu Škoda 706 RTO, foto: ČSAP Nymburk

Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

Terry Grant předvedl v Goodwoodu další neuvěřitelnou jízdu po dvou kolech a stanovil další světový rekord

Dvě tuny železa na dvou kolech? Tato jízda se zapíše do Guinessovy knihy rekordů

reklama
reklama

Doporučujeme

Jen během natáčení reportáže si pneumatiku prorazilo 19 řidičů

Jak vypadá nejděravější silnice světa? Za pár minut na ní zničí auto desítky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kempinkový vůz z říše snů? California XXL nabídne nadstandardní komfort kdekoliv

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud