Sehnat dnes starší Jeep Willys v pěkném stavu je poměrně obtížné a hlavně nákladné. Indická automobilka Mahindra však představila svůj nový off-road, který nejen že jako Willys vypadá, ale také s ním sdílí řadu techniky a vlastností. Navíc už se za malým off-roadem obrací pohledy z celého světa, zvláště pak z USA.
Po světě už pár kopií starého Willysu jezdí, ovšem málo kdo šel tak do hloubky, jako právě Mahindra. Nový Roxor dostal téměř identickou karoserii jako Willys typu CJ-7, která je připevněna ke klasickému ocelovému rámu. Navzdory moderním trendům jsou obě nápravy tuhé a s karoserií je spojují listové pružiny.
Pod kapotou se ukrývá ideál každého milovníka jízdy do terénu: 2.5 litrový čtyřválcový turbo-diesel, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou (časem by se měl objevit i automat). S 1.3 tuny vážícím vozem si bude muset poradit pouhých 62 koní a 195 Nm točivého momentu. Přeplňovaný motor však dává bohaté možnosti hraní si s výkonem.
Někdo by mohl chtít o kvalitách vozu pochybovat, ovšem sluší se připomenout, že Mahindra má se stavbou pseudo-Jeepů bohaté zkušenosti. Jedním z prvních modelů odvozených od klasického Jeepu Willys byl model Thar, na jehož základech je postaven i Roxor. První indické Jeepy byly vlastně klasické Willysy CJ-2A, které do země přicestovaly jako stavebnice a následně byly od pozdních čtyřicátých let sestavovány a prodávány pod licencí. A právě díky této letité licenci může automobilka ve své výrobě pseudo-Jeepů pokračovat.
Po vzhledové stránce je nový Roxor téměř identický se starým Willysem CJ-7, ať use budeme bavit o kapotě, dveřích, různých úchytech, atd.. podobnost je fenomenální. Menší rozdíly se projevují až v zadní části, zejména pak díky odlišným světlům a víčku palivové nádrže.
Co se parametrů týče, Roxor má na rozdíl od Jeepu nepatrně delší rozvor, je širší a jeho světlá výška také narostla o pár milimetrů. Celková délka ale přesto zůstala stejná. Roxor tak bude fantastickým vozem na výlety do divočiny a na úzké silničky.
Na rozdíl od modelu Thar, se kterým sdílí mnoho komponent, nebude Roxor vyráběn v Indii. Namísto toho bude výroba probíhat v Detroitu, kde byl vůz navržen a kde probíhal technický výzkum. Kdy se dostane Roxor na trhy zatím není jasné, ovšem díky webu Jalopnik už nyní víme, že nabídne neuvěřitelných 900 barevných kombinací.
Je těžké předjímat, kde by Mahinda Roxor mohla najít své uplatnění. Její parametry, co se zátěže týče, totiž nejsou nijak slavné. Utáhne sice přívěs až o váze 1.3 tuny, ovšem v zadní části (říkejme ji kufr) uveze jen 158 kg. Maximální rychlost je navíc omezena na 72 km/h, což odpovídá parametrům Willyse. Na rozdíl od něj se však spotřeba má pohybovat okolo 7.3 l/100 km, což není vůbec špatné.
Roxor by měl být nabízen v několika úrovních výbavy, přičemž první dvě zveřejněné začínají na částkách 320 000 Kč a 391 000 Kč.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?