Indové vzkřísili legendární Willys, Mahindra Roxor má nakročeno k úspěchu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. března 2018, 12:00 Google+

Sehnat dnes starší Jeep Willys v pěkném stavu je poměrně obtížné a hlavně nákladné. Indická automobilka Mahindra však představila svůj nový off-road, který nejen že jako Willys vypadá, ale také s ním sdílí řadu techniky a vlastností. Navíc už se za malým off-roadem obrací pohledy z celého světa, zvláště pak z USA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mahindra Roxor

Mahindra Roxor | foto: Mahindra

Sdílejte článek

Po světě už pár kopií starého Willysu jezdí, ovšem málo kdo šel tak do hloubky, jako právě Mahindra. Nový Roxor dostal téměř identickou karoserii jako Willys typu CJ-7, která je připevněna ke klasickému ocelovému rámu. Navzdory moderním trendům jsou obě nápravy tuhé a s karoserií je spojují listové pružiny.

Pod kapotou se ukrývá ideál každého milovníka jízdy do terénu: 2.5 litrový čtyřválcový turbo-diesel, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou (časem by se měl objevit i automat). S 1.3 tuny vážícím vozem si bude muset poradit pouhých 62 koní a 195 Nm točivého momentu. Přeplňovaný motor však dává bohaté možnosti hraní si s výkonem.

Někdo by mohl chtít o kvalitách vozu pochybovat, ovšem sluší se připomenout, že Mahindra má se stavbou pseudo-Jeepů bohaté zkušenosti. Jedním z prvních modelů odvozených od klasického Jeepu Willys byl model Thar, na jehož základech je postaven i Roxor. První indické Jeepy byly vlastně klasické Willysy CJ-2A, které do země přicestovaly jako stavebnice a následně byly od pozdních čtyřicátých let sestavovány a prodávány pod licencí. A právě díky této letité licenci může automobilka ve své výrobě pseudo-Jeepů pokračovat.

Po vzhledové stránce je nový Roxor téměř identický se starým Willysem CJ-7, ať use budeme bavit o kapotě, dveřích, různých úchytech, atd.. podobnost je fenomenální. Menší rozdíly se projevují až v zadní části, zejména pak díky odlišným světlům a víčku palivové nádrže.

Co se parametrů týče, Roxor má na rozdíl od Jeepu nepatrně delší rozvor, je širší a jeho světlá výška také narostla o pár milimetrů. Celková délka ale přesto zůstala stejná. Roxor tak bude fantastickým vozem na výlety do divočiny a na úzké silničky.

Na rozdíl od modelu Thar, se kterým sdílí mnoho komponent, nebude Roxor vyráběn v Indii. Namísto toho bude výroba probíhat v Detroitu, kde byl vůz navržen a kde probíhal technický výzkum. Kdy se dostane Roxor na trhy zatím není jasné, ovšem díky webu Jalopnik už nyní víme, že nabídne neuvěřitelných 900 barevných kombinací.

Je těžké předjímat, kde by Mahinda Roxor mohla najít své uplatnění. Její parametry, co se zátěže týče, totiž nejsou nijak slavné. Utáhne sice přívěs až o váze 1.3 tuny, ovšem v zadní části (říkejme ji kufr) uveze jen 158 kg. Maximální rychlost je navíc omezena na 72 km/h, což odpovídá parametrům Willyse. Na rozdíl od něj se však spotřeba má pohybovat okolo 7.3 l/100 km, což není vůbec špatné.

Roxor by měl být nabízen v několika úrovních výbavy, přičemž první dvě zveřejněné začínají na částkách 320 000 Kč a 391 000 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Indové vzkřísili legendární Willys, Mahindra Roxor má nakročeno k úspěchu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

reklama

Doporučujeme

Jen během natáčení reportáže si pneumatiku prorazilo 19 řidičů

Jak vypadá nejděravější silnice světa? Za pár minut na ní zničí auto desítky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  2. Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

  3. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

  4. Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

  5. Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

  6. Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud