Indové vzkřísili legendární Willys, Mahindra Roxor má nakročeno k úspěchu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. března 2018, 12:00 Google+

Sehnat dnes starší Jeep Willys v pěkném stavu je poměrně obtížné a hlavně nákladné. Indická automobilka Mahindra však představila svůj nový off-road, který nejen že jako Willys vypadá, ale také s ním sdílí řadu techniky a vlastností. Navíc už se za malým off-roadem obrací pohledy z celého světa, zvláště pak z USA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mahindra Roxor

Mahindra Roxor | foto: Mahindra

Sdílejte článek

Po světě už pár kopií starého Willysu jezdí, ovšem málo kdo šel tak do hloubky, jako právě Mahindra. Nový Roxor dostal téměř identickou karoserii jako Willys typu CJ-7, která je připevněna ke klasickému ocelovému rámu. Navzdory moderním trendům jsou obě nápravy tuhé a s karoserií je spojují listové pružiny.

Pod kapotou se ukrývá ideál každého milovníka jízdy do terénu: 2.5 litrový čtyřválcový turbo-diesel, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou (časem by se měl objevit i automat). S 1.3 tuny vážícím vozem si bude muset poradit pouhých 62 koní a 195 Nm točivého momentu. Přeplňovaný motor však dává bohaté možnosti hraní si s výkonem.

Někdo by mohl chtít o kvalitách vozu pochybovat, ovšem sluší se připomenout, že Mahindra má se stavbou pseudo-Jeepů bohaté zkušenosti. Jedním z prvních modelů odvozených od klasického Jeepu Willys byl model Thar, na jehož základech je postaven i Roxor. První indické Jeepy byly vlastně klasické Willysy CJ-2A, které do země přicestovaly jako stavebnice a následně byly od pozdních čtyřicátých let sestavovány a prodávány pod licencí. A právě díky této letité licenci může automobilka ve své výrobě pseudo-Jeepů pokračovat.

Po vzhledové stránce je nový Roxor téměř identický se starým Willysem CJ-7, ať use budeme bavit o kapotě, dveřích, různých úchytech, atd.. podobnost je fenomenální. Menší rozdíly se projevují až v zadní části, zejména pak díky odlišným světlům a víčku palivové nádrže.

Co se parametrů týče, Roxor má na rozdíl od Jeepu nepatrně delší rozvor, je širší a jeho světlá výška také narostla o pár milimetrů. Celková délka ale přesto zůstala stejná. Roxor tak bude fantastickým vozem na výlety do divočiny a na úzké silničky.

Na rozdíl od modelu Thar, se kterým sdílí mnoho komponent, nebude Roxor vyráběn v Indii. Namísto toho bude výroba probíhat v Detroitu, kde byl vůz navržen a kde probíhal technický výzkum. Kdy se dostane Roxor na trhy zatím není jasné, ovšem díky webu Jalopnik už nyní víme, že nabídne neuvěřitelných 900 barevných kombinací.

Je těžké předjímat, kde by Mahinda Roxor mohla najít své uplatnění. Její parametry, co se zátěže týče, totiž nejsou nijak slavné. Utáhne sice přívěs až o váze 1.3 tuny, ovšem v zadní části (říkejme ji kufr) uveze jen 158 kg. Maximální rychlost je navíc omezena na 72 km/h, což odpovídá parametrům Willyse. Na rozdíl od něj se však spotřeba má pohybovat okolo 7.3 l/100 km, což není vůbec špatné.

Roxor by měl být nabízen v několika úrovních výbavy, přičemž první dvě zveřejněné začínají na částkách 320 000 Kč a 391 000 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Indové vzkřísili legendární Willys, Mahindra Roxor má nakročeno k úspěchu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Jen během natáčení reportáže si pneumatiku prorazilo 19 řidičů

Jak vypadá nejděravější silnice světa? Za pár minut na ní zničí auto desítky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud