Čínská automobilka Byton vznikla z pohledu průmyslového světa poměrně nedávno, přesto už nám prezentuje své téměř hotové čistě elektrické SUV, které svou výbavou a technologickou vybaveností téměř zastiňuje celosvětovou konkurenci. Pojďme se na něj ale podívat podrobněji na nových snímcích, které automobilka uvolnila po premiéře.
Elektrický crossover,, jehož koncept automobilka představila na veletrhu CES 2018 v Las Vegas, slibuje velice zajímavé parametry i výbavu. Například dojezd by měl u standardní verze dosahovat 250 mil (cca 402 km), přičemž baterie dokáží po pouhých 20 minutách nabíjení poskytnout dalších 150 mil (241 km) a za dalších 10 minut dosáhnou 80% své celkové kapacity.
Kromě zajímavého pohonného systému však Byton slibuje i propracované bezpečnostní systémy, které by při začátku produkce měly zahrnovat systém autonomního řízení na třetí úrovni, přičemž postupem času by nemělo být problémem ani upravení na čtvrtou úroveň. Automobilka se navíc přidala k trendu odstraňování zrcátek, které u konceptu nahradila dvojice kamer, jež přenášejí obraz na obrovský displej infoteinmentu.
A právě obrazovka infotainmentu je něčím, co vás uvnitř vozu okamžitě zaujme. Ostatně ještě aby ne, vždyť její úhlopříčka má být 49 palců a táhne se téměř napříč celou palubní deskou. Výrobce přitom slibuje, že právě tenhle prvek by se měl rozhodně dostat z konceptu až do produkčního vozu. Další malou obrazovku navíc výrobce vtěsnal do volantu, nicméně by nás zajímalo, kam zmizel airbag.
O bohatou technologickou výbavu však nebudou ochuzeni ani cestující na zadních sedadlech, kteří se mohou těšit z dvojice tabletů umístěných na předních sedačkách, které disponují USB porty, integrovanými kamerami a řadou senzorů. Vůz by tak měl být schopen například sledovat vaši únavu, měřit vám tep či sledovat krevní tlak. Zajímavým pomocníkem na cestách pak jistě bude i speciální verze systému pro ovládání hlasem Amazon Alexa.
Zakladatelé Bytonu sdělili, že výroba crossoveru by měla být zahájen a v roce 2019 a jeho cena by měla startovat okolo 45 000 dolarů (cca 958 000 Kč), což možná není úplně málo, ovšem na poměry elektromobilů se jedná o skvělou cenu, zvlášť přihlédneme li k parametrům a výbavě. Pozitivní zprávou přitom jest, že Byton by rád působil na všech významných trzích, včetně toho Evropského. Pokud by byl crossover úspěšný, automobilka by ho ráda doplnila elektrickým sedanem a MPV.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?