Čínská automobilka Byton vznikla z pohledu průmyslového světa poměrně nedávno, přesto už nám prezentuje své téměř hotové čistě elektrické SUV, které svou výbavou a technologickou vybaveností téměř zastiňuje celosvětovou konkurenci. Pojďme se na něj ale podívat podrobněji na nových snímcích, které automobilka uvolnila po premiéře.
Elektrický crossover,, jehož koncept automobilka představila na veletrhu CES 2018 v Las Vegas, slibuje velice zajímavé parametry i výbavu. Například dojezd by měl u standardní verze dosahovat 250 mil (cca 402 km), přičemž baterie dokáží po pouhých 20 minutách nabíjení poskytnout dalších 150 mil (241 km) a za dalších 10 minut dosáhnou 80% své celkové kapacity.
Kromě zajímavého pohonného systému však Byton slibuje i propracované bezpečnostní systémy, které by při začátku produkce měly zahrnovat systém autonomního řízení na třetí úrovni, přičemž postupem času by nemělo být problémem ani upravení na čtvrtou úroveň. Automobilka se navíc přidala k trendu odstraňování zrcátek, které u konceptu nahradila dvojice kamer, jež přenášejí obraz na obrovský displej infoteinmentu.
A právě obrazovka infotainmentu je něčím, co vás uvnitř vozu okamžitě zaujme. Ostatně ještě aby ne, vždyť její úhlopříčka má být 49 palců a táhne se téměř napříč celou palubní deskou. Výrobce přitom slibuje, že právě tenhle prvek by se měl rozhodně dostat z konceptu až do produkčního vozu. Další malou obrazovku navíc výrobce vtěsnal do volantu, nicméně by nás zajímalo, kam zmizel airbag.
O bohatou technologickou výbavu však nebudou ochuzeni ani cestující na zadních sedadlech, kteří se mohou těšit z dvojice tabletů umístěných na předních sedačkách, které disponují USB porty, integrovanými kamerami a řadou senzorů. Vůz by tak měl být schopen například sledovat vaši únavu, měřit vám tep či sledovat krevní tlak. Zajímavým pomocníkem na cestách pak jistě bude i speciální verze systému pro ovládání hlasem Amazon Alexa.
Zakladatelé Bytonu sdělili, že výroba crossoveru by měla být zahájen a v roce 2019 a jeho cena by měla startovat okolo 45 000 dolarů (cca 958 000 Kč), což možná není úplně málo, ovšem na poměry elektromobilů se jedná o skvělou cenu, zvlášť přihlédneme li k parametrům a výbavě. Pozitivní zprávou přitom jest, že Byton by rád působil na všech významných trzích, včetně toho Evropského. Pokud by byl crossover úspěšný, automobilka by ho ráda doplnila elektrickým sedanem a MPV.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?