Nově vyrobené automobily značky Mini budou mít od března 2018 na kapotě, na zádi, na volantu i na klíčku nové logo. To bude odrážet stylistické prvky z raných dob klasického Mini s designem orientovaným na budoucnost.
Použití kombinace symbolů kola a křídel se datuje do počátečních let výroby klasického Mini. Když společnost British Motor Corporation (BMC) uvedla na trh v roce 1959 svůj Morris Mini-Minor společně s technicky shodným Austinem Seven, nesl prvně jmenovaný model logo značky Morris. To bylo tvořeno červeným býkem a třemi modrými vlnami – symbolem města Oxford – v kruhu se dvěma stylizovanými křídly po stranách.
Sesterský model, který byl od roku 1962 označován jako Austin Mini, nesl své šestiúhelníkové logo se jménem a emblémem značky nad maskou chladiče. Další dva klony revoluční Issigonisovy konstrukce se objevily pod jinými značkami koncernu BMC – Wolseley a Riley. Wolseley Hornet a Riley Elf měly více individuální design se specifickými úpravami karoserie, ale i odlišná loga.
Rozpolcená identita klasického Mini přetrvala až do roku 1969. Od toho roku už se vyrábělo výhradně v britské továrně Longbridge a zároveň dostalo slavný jednoslovný název Mini. U příležitosti tohoto kroku obdrželo Mini nové logo s motivem tradičního emblému s abstraktním designem, který nenesl žádnou podobnost s původními symboly. Takzvaný erb Mini se používal po celá desetiletí a jeho design byl několikrát přepracován. Řada speciálních modelů klasického Mini dostala individuálně navržená loga, ale všechna z nich byla založena na univerzální podobě emblému.
Nová edice Mini Cooperu, která přišla v roce 1990 tato zavedená pravidla změnila. Vrátil se tradiční design loga a s ním i zaměření na sportovní charakter klasického Mini. Chromované kolo se stylizovanými křídly odkazovalo na logo Morrisu Mini-Minor, ale namísto býka a vln se objevil červený nápis „MINI COOPER“ se zeleným vavřínovým věncem na bílém pozadí. V roce 1996 došlo k aplikaci této varianty i na ostatní modely s upraveným pozadím a nápisem „MINI“, kdy světlá písmena vystupovala ze zeleného pozadí.
Jen o pár let později bylo v průběhu příprav na oživení značky, která nyní patří do koncernu BMW Group, učiněno rozhodnutí redefinovat nejen identitu značky MINI, ale také její logo. V tomto případě byla jako základ využita poslední verze loga klasického Mini, které bylo důkladně modernizováno. Na své premiéře v listopadu 2000 se moderní MINI objevilo s vysoce kvalitním trojrozměrným logem, jež neslo jméno značky na černém pozadí. Chromované kolo a stylizovaná křídla zůstaly beze změny po téměř 15 let a staly se celosvětově známým symbolem potěšení z řízení, individuálního stylu a prémiové kvality v malém voze pro 21. století. Stejně tak i nové logo MINI odráží oddanost tradicím britské značky, nyní sahající téměř 60 let nazpět.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.