Alfa Romeo naposledy upravila své kupé a roadster 4C vloni v lednu. Italský výrobce chystá další technický update na začátek roku 2019. Dle magazínu Autocar dostane řadu vylepšení, ale nebude nabízen s manuální převodovkou.
Informaci, kterou přinesl britský časopis potvrdil šéf vývoje značek Alfa Romeo a Maserati Roberto Fedeli. Zároveň uvedl, že upravená 4C se představí koncem příštího roku, její prodej pak bude zahájen v lednu 2019. Kapesní střela by měla krom nového motoru dostat i upravené odpružení a řízení.
Současná 4C je kritizována za špatnou ovladatelnost a nepředvídatelné řízení. To chtějí inženýři Alfy odstranit použitím nejnovějších technologií. K pohonu současné verze slouží benzinové turbo 1,75 l o výkonu 237 k a s točivým momentem 350 Nm. Auto rozhýbá z 0 na 100 km/h za 4,1 s, maximální rychlost je pak solidních 257 km/h. V rámci faceliftu by měly přibýt i nové exteriérové barvy a více možností personalizace. Fedeli rovněž v článku prozradil, že špičkové modely značek Ferrari, Maserati či Alfa Romeo nedostanou kvůli malému zájmu zákazníků manuální převodovky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?