SAAB vstává z mrtvých. Oživili ho v Číně a nejde o krádež ani kopii

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. prosince 2017, 10:00 Aktualizováno 7.12.2017, 14:39 Google+

Švédsko-Čínská společnost NEVS, která v roce 2012 koupila majoritní podíl v upadající automobilce SAAB, slavnostně odstartovala produkci elektromobilů postavených na základě klasického sedanu 9-3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Představení nových elektromobilů NEVS, jejichž základem se stal Saab 9-3

Představení nových elektromobilů NEVS, jejichž základem se stal Saab 9-3 | foto: facebook

Sdílejte článek

NEVS se pochlubilo elektromobilem postaveným na základě SAABu 9-3 již v dubnu tohoto roku, nicméně produkce, která bude probíhat v továrně Tianjin (Čína), byla slavnostně zahájena teprve včera. V první fázi má být roční objem produkce zhruba 50.000 vozů, nicméně v druhé fázi už 220.000 vozů.

Ačkoliv SAAB 9-3 pochází už z roku 2002, jeho design byl natolik nadčasový, že na něm nebylo potřeba nic měnit. Největší přednosti vozu se tak ukrývají v jeho útrobách. Základem je samozřejmě elektrický pohonný systém, díky kterému dokáže vůz zdolat až 300 kilometrů na jedno nabití. K dalším přednostem se řadí účinný kabinový filtr schopný odstranit 99 % částic ve vzduchu, WiFi konektivita, konektivita s chytrými telefony a nechybí ani možnost updatovat software automobilu bezdrátově.

Již dříve společnost NEVS uvedla, že na nové elektromobily už má řadu zákazníků. Mezi ty přední patří společnost Panda New Energy, se kterou má NEVS uzavřený kontrakt  hodnotě 12 milionů dolarů na pořízení 150000 vozidel. Dalším slibným obchodem je pak prodej patentů Turecku, které by rádo rozjelo výrobu vlastních vozidel typu SAAB 9-3 (ovšem pod jiným názvem).

Značka SAAB je totiž i nadále majetkem společnosti SAAB AB, která vyrábí letadla a vojenskou / bezpečnostní techniku. Automobilové divize se však před lety zbavila kvůli jejím finančním potížím.

Prozatím bude NEVS 9-3 dostupný hlavně na Čínském trhu, kde si od něj automobilka slibuje mnohé. Ostatně i kvůli vážné smogové situaci byl ve voze instalován kvalitní kabinový filtr, který by měl eliminovat 99 % částic ve vzduchu. Zda se dočkáme elektromobilů NEVS i v Evropě je zatím ve hvězdách, nicméně kolem roku 2020 by se zde mohly objevit jako součást pilotního programu na sdíleného vlastnictví elektromobilů.

Vytisknout

Diskuze: SAAB vstává z mrtvých. Oživili ho v Číně a nejde o krádež ani kopii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

reklama

Doporučujeme

Aston Martin Valkyrie

Ještě se nevyrábí a už ho přeprodávají. Budeme čekat, zda Aston splní své hrozby

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud