Švédsko-Čínská společnost NEVS, která v roce 2012 koupila majoritní podíl v upadající automobilce SAAB, slavnostně odstartovala produkci elektromobilů postavených na základě klasického sedanu 9-3.
NEVS se pochlubilo elektromobilem postaveným na základě SAABu 9-3 již v dubnu tohoto roku, nicméně produkce, která bude probíhat v továrně Tianjin (Čína), byla slavnostně zahájena teprve včera. V první fázi má být roční objem produkce zhruba 50.000 vozů, nicméně v druhé fázi už 220.000 vozů.
Ačkoliv SAAB 9-3 pochází už z roku 2002, jeho design byl natolik nadčasový, že na něm nebylo potřeba nic měnit. Největší přednosti vozu se tak ukrývají v jeho útrobách. Základem je samozřejmě elektrický pohonný systém, díky kterému dokáže vůz zdolat až 300 kilometrů na jedno nabití. K dalším přednostem se řadí účinný kabinový filtr schopný odstranit 99 % částic ve vzduchu, WiFi konektivita, konektivita s chytrými telefony a nechybí ani možnost updatovat software automobilu bezdrátově.
Již dříve společnost NEVS uvedla, že na nové elektromobily už má řadu zákazníků. Mezi ty přední patří společnost Panda New Energy, se kterou má NEVS uzavřený kontrakt hodnotě 12 milionů dolarů na pořízení 150000 vozidel. Dalším slibným obchodem je pak prodej patentů Turecku, které by rádo rozjelo výrobu vlastních vozidel typu SAAB 9-3 (ovšem pod jiným názvem).
Značka SAAB je totiž i nadále majetkem společnosti SAAB AB, která vyrábí letadla a vojenskou / bezpečnostní techniku. Automobilové divize se však před lety zbavila kvůli jejím finančním potížím.
Prozatím bude NEVS 9-3 dostupný hlavně na Čínském trhu, kde si od něj automobilka slibuje mnohé. Ostatně i kvůli vážné smogové situaci byl ve voze instalován kvalitní kabinový filtr, který by měl eliminovat 99 % částic ve vzduchu. Zda se dočkáme elektromobilů NEVS i v Evropě je zatím ve hvězdách, nicméně kolem roku 2020 by se zde mohly objevit jako součást pilotního programu na sdíleného vlastnictví elektromobilů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.