Švédsko-Čínská společnost NEVS, která v roce 2012 koupila majoritní podíl v upadající automobilce SAAB, slavnostně odstartovala produkci elektromobilů postavených na základě klasického sedanu 9-3.
NEVS se pochlubilo elektromobilem postaveným na základě SAABu 9-3 již v dubnu tohoto roku, nicméně produkce, která bude probíhat v továrně Tianjin (Čína), byla slavnostně zahájena teprve včera. V první fázi má být roční objem produkce zhruba 50.000 vozů, nicméně v druhé fázi už 220.000 vozů.
Ačkoliv SAAB 9-3 pochází už z roku 2002, jeho design byl natolik nadčasový, že na něm nebylo potřeba nic měnit. Největší přednosti vozu se tak ukrývají v jeho útrobách. Základem je samozřejmě elektrický pohonný systém, díky kterému dokáže vůz zdolat až 300 kilometrů na jedno nabití. K dalším přednostem se řadí účinný kabinový filtr schopný odstranit 99 % částic ve vzduchu, WiFi konektivita, konektivita s chytrými telefony a nechybí ani možnost updatovat software automobilu bezdrátově.
Již dříve společnost NEVS uvedla, že na nové elektromobily už má řadu zákazníků. Mezi ty přední patří společnost Panda New Energy, se kterou má NEVS uzavřený kontrakt hodnotě 12 milionů dolarů na pořízení 150000 vozidel. Dalším slibným obchodem je pak prodej patentů Turecku, které by rádo rozjelo výrobu vlastních vozidel typu SAAB 9-3 (ovšem pod jiným názvem).
Značka SAAB je totiž i nadále majetkem společnosti SAAB AB, která vyrábí letadla a vojenskou / bezpečnostní techniku. Automobilové divize se však před lety zbavila kvůli jejím finančním potížím.
Prozatím bude NEVS 9-3 dostupný hlavně na Čínském trhu, kde si od něj automobilka slibuje mnohé. Ostatně i kvůli vážné smogové situaci byl ve voze instalován kvalitní kabinový filtr, který by měl eliminovat 99 % částic ve vzduchu. Zda se dočkáme elektromobilů NEVS i v Evropě je zatím ve hvězdách, nicméně kolem roku 2020 by se zde mohly objevit jako součást pilotního programu na sdíleného vlastnictví elektromobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?