Lamborghini představilo první novodobé SUV. Urus nabídne 650 koní a tuny emocí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. prosince 2017, 20:15 Aktualizováno 5.12.2017, 07:44 Google+

Tak jsme se konečně dočkali! Po týdnech lákání, kdy jsme se mohli kochat jen kratičkými ukázkami z jednotlivých jízdních režimů, představilo Lamborghini model Urus v plné kráse. A jak se zdá, původní tvrzení o revoluci v segmentu rozhodně nebylo daleko od pravdy. Urus totiž snadno pokoří jakéhokoliv konkurenta ve své třídě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Se svým 4.0 litrovým motorem V8 se totiž Urus ve světě Lamborghini neztratí a modelům Aventador ani Gallardo rozhodně ostudu neudělá. Pod kapotou totiž ukrývá 650 koňských sil a 850 Nm točivého momentu, díky čemuž vystřelí z 0 na 100 km/h během 3.6 sekundy. Na 200 km/h se ručička tachometru vyšplhá za 12.8 sekundy a její cesta vzhůru se zastaví až u cifry 305 km/h. Později se však kromě klasického benzínového osmiválce dočkáme i hybridu, jehož parametry ale zatím neznáme.

Výkon putuje na všechna kola prostřednictvím elektro-hydraulické osmistupňové automatické převodovky. Chytrý systém navíc dokáže rozdělovat točivý moment adekvátně podle záběru motoru. Standardní poměr činí 40/60, ovšem v případě potřeby dokáže poslat až 70 procent točivého momentu na předek, případně 87% točivého momentu na zadní nápravu.

Tu navíc dokáže Urus i řídit. Od modelu Aventador S si totiž půjčil systém řízení všech kol, díky čemuž dokáže v nízkých rychlostech zvyšovat manévrovatelnost a naopak ve vyšších rychlostech zvyšuje stabilitu. Ideálním jízdním vlastnostem navíc pomáhá i uspořádání motorového prostoru. Motor je kvůli nízkému těžišti posazen poměrně nízko. A aby se zlepšila reakce motoru, bylo turbodmychadlo umístěno co nejblíže k motoru to šlo.

Za volantem vám bude k dispozici hned šestice speciálních režimů:  Strada, Sport, Corsa, Neve (sníh), Terra (off-road) a Sabbia (písek), plus speciální režim Ego, který si můžete přizpůsobit podle svého. Jízdní režimy Neve, Terra a Sabbia dokáží mimo jiné upravovat i světlou výšku vozu, režimy Strada, Sport a Corsa jsou primárně zaměřeny pro jízdu na asfaltu a ideální jízdní výkony.

Tím jsme probrali to nejzajímavější a můžeme se vrhnout k exteriéru. Pokud nevíte jak velkou garáž na Urus potřebujete, rozměry auta jsou následující: Délka: 5112 milimetrů, šířka 2016 milimetrů a výška 1638 milimetrů. Rozvor náprav je 3003 milimetrů a váha se zastavila na hodnotě 2200 kilogramů. Není to málo, nicméně je to stále méně, než v případě Porsche Cayenne Turbo, se kterým sdílí Urus platformu MLB Evo.

Rysy Urusu údajně vycházejí z prvního SUV značky, modelu LM002. Z některých úhlů by se možná podoba našla, nicméně svými proporcemi 2/3 karoserie, 1/3 okna se blíží spíše ke sportovním strojům Aventador a Huracán, na které jsme zvyklí. Celkově se design vozu až neskutečně blíží agresivitě sportovních vozů Lamborghini, od siluety, přívodů vzduchu až po světlomety a denní svícení s tradičním tvarem Y. Zadní difuzér s integrovanými koncovkami výfuků se pak inspiroval u závodních Lamborghini.

Uvnitř pak Urus dokonale spojuje jak svou sportovní povahu, tak luxus. Podobně jako u jiných modelů automobilky, i v Urusu najdeme řadu ostře řezaných tvarů a linek. Pro řidiče je připraven sportovně vyhlížející tříramenný volant, za nímž se ukrývá plně digitální přístrojový štít. Na cestách pak potěší řada asistenčních systémů, včetně systému PreCognition (anti-kolizní systém), parkovací senzory, automatické stmívání dálkových světel, elektricky nastavitelné sedačky s 18 možnostmi nastavení, atd. Na cestující zkrátka čeká maximální luxus. Co se kufru týče, Urus by neurazil ani českého zahrádkáře. V základu nabídne 616 litrů, maximálně pak 1596 litrů při sklopení zadních sedadel.

Nechybí ani pokročilý infotainemnt systém s možností ovládání hlasem, který si snadno porozumí i s vaším telefonem prostřednictvím Android Auto nebo Apple Car Play. V základu posádku potěší 8 reproduktorů, ovšem k dispozici bude i prémiový audiosystém Bang & Olufsen nabízející 3D zvuk a výkon 1700 Wattů.

A jak jsme na tom s cenami? V USA se bavíme o 200 000 dolarech, což je zhruba 4.3 milionu korun. Inu, žádná lidovka, ovšem své zákazníky si jistě najde. A ti nejšťastnější se mohou těšit na svůj vůz již na jaře příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini představilo první novodobé SUV. Urus nabídne 650 koní a tuny emocí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Morgan Aero GT

Morgan se s Aero 8 rozloučí speciální sérií GT

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud