Je až těžko uvěřitelné, že právě značka Bentley by představila nový model v tichosti. Přesto se tomu tak událo na autosalonu v Dubaji, kde automobilky představila svůj nejluxusnější kabriolet Mulsanne Grand Convertible.
Kromě reprezentativního vzhledu a luxusu uvnitř však Bentley nabídne i vzácnou exkluzivitu. Automobilka totiž vyrobí pouhých 19 kusů, přičemž jeden vyjde na 3.6 milionu dolarů, tedy cca 76 milionů korun. Jen pro srovnání, za podobnou částku si můžete pořídit zhruba 8 luxusních kabrioletů Rolls Royce Dawn, nebo cca 58 prémiově vybavených Superbů (cena odhadnuta podle nejdražšího skladového vozu Škoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 140 kW, 7 st. převodovka DSG, pohon 4x4).
Zámožní klienti z USA však budou mít smůlu, neboť automobilka neplánuje expedici žádného kusu do zámoří, jak uvedl tiskový mluvčí Bentley Motors Americas Erin Bronner pro web CarScoops.
A mají skutečně čeho litovat, neboť Mulsanne Convertible je limitovaná edice, za jejímž zhotovením stojí tradiční úpravce Mulliner. Vůz se poprvé ukázal jakožto koncept "Grand Convertible" a stává se neoficiálním nástupcem modelu Bentley Azure, jehož výroby byla ukončena v roce 2010.
Mlčení automobilky o představení nového kabrioletu je skutečně něčím nezvyklým, ovšem proslýchá se, že vůz měl být vyroben jako pocta ke stoletému výročí od založení automobilky, které oslavíme v roce 2019. Ostatně k datu založení automobilky, roku 1919, se vztahuje i počet plánovaných kusů.
Co se techniky pod kapotou týče, Grand Convertible by měl být postaven na základech modelu Mulsanne Speed, takže pod jeho kapotou nalezneme 6.75 litrovou V8 o výkonu 537 koní a 1100 Nm. Sedan s těmito parametry dokázal akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.8 sekundy a maximální rychlost dosahovala 305 km/h. Vzhledem k přidané váze kabrioletů však u nejnovějšího modelu bude třeba očekávat trochu pomalejší rozjezdy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?