Je až těžko uvěřitelné, že právě značka Bentley by představila nový model v tichosti. Přesto se tomu tak událo na autosalonu v Dubaji, kde automobilky představila svůj nejluxusnější kabriolet Mulsanne Grand Convertible.
Kromě reprezentativního vzhledu a luxusu uvnitř však Bentley nabídne i vzácnou exkluzivitu. Automobilka totiž vyrobí pouhých 19 kusů, přičemž jeden vyjde na 3.6 milionu dolarů, tedy cca 76 milionů korun. Jen pro srovnání, za podobnou částku si můžete pořídit zhruba 8 luxusních kabrioletů Rolls Royce Dawn, nebo cca 58 prémiově vybavených Superbů (cena odhadnuta podle nejdražšího skladového vozu Škoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 140 kW, 7 st. převodovka DSG, pohon 4x4).
Zámožní klienti z USA však budou mít smůlu, neboť automobilka neplánuje expedici žádného kusu do zámoří, jak uvedl tiskový mluvčí Bentley Motors Americas Erin Bronner pro web CarScoops.
A mají skutečně čeho litovat, neboť Mulsanne Convertible je limitovaná edice, za jejímž zhotovením stojí tradiční úpravce Mulliner. Vůz se poprvé ukázal jakožto koncept "Grand Convertible" a stává se neoficiálním nástupcem modelu Bentley Azure, jehož výroby byla ukončena v roce 2010.
Mlčení automobilky o představení nového kabrioletu je skutečně něčím nezvyklým, ovšem proslýchá se, že vůz měl být vyroben jako pocta ke stoletému výročí od založení automobilky, které oslavíme v roce 2019. Ostatně k datu založení automobilky, roku 1919, se vztahuje i počet plánovaných kusů.
Co se techniky pod kapotou týče, Grand Convertible by měl být postaven na základech modelu Mulsanne Speed, takže pod jeho kapotou nalezneme 6.75 litrovou V8 o výkonu 537 koní a 1100 Nm. Sedan s těmito parametry dokázal akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.8 sekundy a maximální rychlost dosahovala 305 km/h. Vzhledem k přidané váze kabrioletů však u nejnovějšího modelu bude třeba očekávat trochu pomalejší rozjezdy.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?