Je až těžko uvěřitelné, že právě značka Bentley by představila nový model v tichosti. Přesto se tomu tak událo na autosalonu v Dubaji, kde automobilky představila svůj nejluxusnější kabriolet Mulsanne Grand Convertible.
Kromě reprezentativního vzhledu a luxusu uvnitř však Bentley nabídne i vzácnou exkluzivitu. Automobilka totiž vyrobí pouhých 19 kusů, přičemž jeden vyjde na 3.6 milionu dolarů, tedy cca 76 milionů korun. Jen pro srovnání, za podobnou částku si můžete pořídit zhruba 8 luxusních kabrioletů Rolls Royce Dawn, nebo cca 58 prémiově vybavených Superbů (cena odhadnuta podle nejdražšího skladového vozu Škoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 140 kW, 7 st. převodovka DSG, pohon 4x4).
Zámožní klienti z USA však budou mít smůlu, neboť automobilka neplánuje expedici žádného kusu do zámoří, jak uvedl tiskový mluvčí Bentley Motors Americas Erin Bronner pro web CarScoops.
A mají skutečně čeho litovat, neboť Mulsanne Convertible je limitovaná edice, za jejímž zhotovením stojí tradiční úpravce Mulliner. Vůz se poprvé ukázal jakožto koncept "Grand Convertible" a stává se neoficiálním nástupcem modelu Bentley Azure, jehož výroby byla ukončena v roce 2010.
Mlčení automobilky o představení nového kabrioletu je skutečně něčím nezvyklým, ovšem proslýchá se, že vůz měl být vyroben jako pocta ke stoletému výročí od založení automobilky, které oslavíme v roce 2019. Ostatně k datu založení automobilky, roku 1919, se vztahuje i počet plánovaných kusů.
Co se techniky pod kapotou týče, Grand Convertible by měl být postaven na základech modelu Mulsanne Speed, takže pod jeho kapotou nalezneme 6.75 litrovou V8 o výkonu 537 koní a 1100 Nm. Sedan s těmito parametry dokázal akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.8 sekundy a maximální rychlost dosahovala 305 km/h. Vzhledem k přidané váze kabrioletů však u nejnovějšího modelu bude třeba očekávat trochu pomalejší rozjezdy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?