Na elektrický tahač Tesla Semi jsme čekali poměrně dlouho, ovšem nakonec mu většinu popularitu sebral neočekávaně odhalený Tesla Roadster. I samotný tahač je však další ukázkou technologické revoluce, kterou nám Tesla představuje s každým dalším modelem.
Nejdůležitějším číslem, které bude většinu lidí u elektrického tahače zajímat, je samozřejmě dojezd. Původní spekulace se pohybovaly od 300 do 450 mil, nicméně Tesla opět všechny překvapila. I s nákladem vážícím přes 36 tun dokáže nový tahač zvládnout na jedno nabití 500 mil, tedy cca 804 kilometrů.
Ještě překvapivějším údajem je však zrychlení. Prázdný tahač dokáže vystřelit z 0 na 96 km/h během 5 sekund, s nákladem oněch 36 tun to pak zvládá za cca 20 sekund. To je ovšem stále mnohem lepší zrychlení, než které nabízí většina v současnosti používaných tahačů. Velký podíl na tom budou mít čtyři elektromotory, které pohání čtveřici zadních kol.
Zajímavostí je i schopnost tahače předcházet situaci, kdy se celá souprava tzv. "zlomí" a návěs de facto tlačí tahač zlomený do úhlu 90° před sebou. Aby to bylo možné, dostal nový tahač zvláštní nezávislé zavěšení zadních kol s možností regulace točivého momentu.
Samozřejmostí je standardní přítomnost pokročilého systému autonomní jízdy "Enhanced Autopilot". Tahač tak nemá problém udržet se v jízdním pruhu a dokáže i zcela autonomně brzdit.
Elon Musk také slibuje nadprůměrnou spolehlivost. Během představení dokonce garantoval, že prvních milion mil zvládne tahač bez závad. Z legrace dokonce prohodil, že by měl ustát i jaderný výbuch, nebo Tesla vrátí zákazníkovi peníze.
But what Musk seems most excited about is the thermonuclear explosion proof glass. "It survives a nuclear explosion, or you get a full refund!" Hey-o!
— Doree Shafrir (@doree) 17. listopadu 2017
Neopomenutelnou zajímavostí jsou i nové nabíjecí stanice "Megacharger", které dokáží během 30 minut poskytnout dostatek energie k nájezdu dalších 400 mil, tedy cca 643 kilometrů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?