Společnost Toyota Motor Corporation uvádí koncepční vozidlo „Fine-Comfort Ride“ na palivové články (FCV), které ukazuje možný prostředek mobility s nižší uhlíkovou stopou, a to díky intenzivnímu využívání vodíku a obnovitelných zdrojů energie. Koncept Fine-Comfort Ride představuje novou podobu prémiového sedanu s využitím výhod flexibilního uspořádání, typického pro elektromobily, a vysoké kapacity elektrické energie získávané díky vodíku.
Koncept Fine-Comfort Ride vyvinula Toyota s cílem zkoumat další potenciál vozů na palivové články. Koncept se pyšní příkladnými ekologickými parametry, neboť neprodukuje žádné provozní emise CO2 či jiných škodlivých látek, a kromě toho přináší výhodu dlouhého dojezdu na vodíkové palivo, jehož tankování nezabere více než tři minuty.
Exteriér
Toyota Fine-Comfort Ride používá kabinu na půdorysu diamantu, která se směrem dozadu zužuje, ale současně je celkově širší od přídě ke středu vozidla, čímž vzniká maximální prostor na sedadlech druhé řady při současném zlepšení aerodynamiky.
Koncept využívá flexibilní uspořádání, pro elektromobily typické, zde s elektromotory zabudovanými přímo do kol, s minimálními převisy karoserie a zakrytováním spodku vozidla, čímž se dosahuje vysoké jízdní stability a tichého chodu v duchu prémiového sedanu.
Interiér
Návrháři vyšli z námětu „pohodlného oděvu“, a tak tento vůz ukazuje budoucí mobilitu přinášející další přidanou hodnotu nad rámec přesouvání cestujících z místa na místo, kdy nejde pouze o jízdu samotnou.
Kolem předních sedadel je k dispozici inteligentní Agent a dotykový displej. Sedadla dovolují flexibilní přenastavení podle postavy. K pohodlnému sledování informací slouží řidiči i cestujícím různé displeje. Uspořádání sedadel je možné upravovat, aby bylo možné koncept Fine-Comfort Ride využívat jako individuální prostor i místo k pohodlné komunikaci více lidí.
Přednosti palivových článků
Koncept Fine-Comfort Ride se chlubí tichým a hladkým chodem i účinným využíváním vysoké elektrické kapacity zprostředkované vodíkovým palivem. V interiéru zaujme bohatá výbava, stejně tak jako dojezdová vzdálenost cca 1000 km na jedno natankování (dle japonského testovacího cyklu JC08).
Toyota plánuje představit svůj koncepční model Fine-Comfort Ride na letošním 45. ročníku Tokijského autosalonu, který se koná v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Motivem akce, která se uskuteční od 25. října do 5. listopadu, je motto „Beyond the Motor“ (Za hranicemi motorů).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.