Společnost Toyota Motor Corporation uvádí koncepční vozidlo „Fine-Comfort Ride“ na palivové články (FCV), které ukazuje možný prostředek mobility s nižší uhlíkovou stopou, a to díky intenzivnímu využívání vodíku a obnovitelných zdrojů energie. Koncept Fine-Comfort Ride představuje novou podobu prémiového sedanu s využitím výhod flexibilního uspořádání, typického pro elektromobily, a vysoké kapacity elektrické energie získávané díky vodíku.
Koncept Fine-Comfort Ride vyvinula Toyota s cílem zkoumat další potenciál vozů na palivové články. Koncept se pyšní příkladnými ekologickými parametry, neboť neprodukuje žádné provozní emise CO2 či jiných škodlivých látek, a kromě toho přináší výhodu dlouhého dojezdu na vodíkové palivo, jehož tankování nezabere více než tři minuty.
Exteriér
Toyota Fine-Comfort Ride používá kabinu na půdorysu diamantu, která se směrem dozadu zužuje, ale současně je celkově širší od přídě ke středu vozidla, čímž vzniká maximální prostor na sedadlech druhé řady při současném zlepšení aerodynamiky.
Koncept využívá flexibilní uspořádání, pro elektromobily typické, zde s elektromotory zabudovanými přímo do kol, s minimálními převisy karoserie a zakrytováním spodku vozidla, čímž se dosahuje vysoké jízdní stability a tichého chodu v duchu prémiového sedanu.
Interiér
Návrháři vyšli z námětu „pohodlného oděvu“, a tak tento vůz ukazuje budoucí mobilitu přinášející další přidanou hodnotu nad rámec přesouvání cestujících z místa na místo, kdy nejde pouze o jízdu samotnou.
Kolem předních sedadel je k dispozici inteligentní Agent a dotykový displej. Sedadla dovolují flexibilní přenastavení podle postavy. K pohodlnému sledování informací slouží řidiči i cestujícím různé displeje. Uspořádání sedadel je možné upravovat, aby bylo možné koncept Fine-Comfort Ride využívat jako individuální prostor i místo k pohodlné komunikaci více lidí.
Přednosti palivových článků
Koncept Fine-Comfort Ride se chlubí tichým a hladkým chodem i účinným využíváním vysoké elektrické kapacity zprostředkované vodíkovým palivem. V interiéru zaujme bohatá výbava, stejně tak jako dojezdová vzdálenost cca 1000 km na jedno natankování (dle japonského testovacího cyklu JC08).
Toyota plánuje představit svůj koncepční model Fine-Comfort Ride na letošním 45. ročníku Tokijského autosalonu, který se koná v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Motivem akce, která se uskuteční od 25. října do 5. listopadu, je motto „Beyond the Motor“ (Za hranicemi motorů).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?