Společnost Toyota Motor Corporation uvádí koncepční vozidlo „Fine-Comfort Ride“ na palivové články (FCV), které ukazuje možný prostředek mobility s nižší uhlíkovou stopou, a to díky intenzivnímu využívání vodíku a obnovitelných zdrojů energie. Koncept Fine-Comfort Ride představuje novou podobu prémiového sedanu s využitím výhod flexibilního uspořádání, typického pro elektromobily, a vysoké kapacity elektrické energie získávané díky vodíku.
Koncept Fine-Comfort Ride vyvinula Toyota s cílem zkoumat další potenciál vozů na palivové články. Koncept se pyšní příkladnými ekologickými parametry, neboť neprodukuje žádné provozní emise CO2 či jiných škodlivých látek, a kromě toho přináší výhodu dlouhého dojezdu na vodíkové palivo, jehož tankování nezabere více než tři minuty.
Exteriér
Toyota Fine-Comfort Ride používá kabinu na půdorysu diamantu, která se směrem dozadu zužuje, ale současně je celkově širší od přídě ke středu vozidla, čímž vzniká maximální prostor na sedadlech druhé řady při současném zlepšení aerodynamiky.
Koncept využívá flexibilní uspořádání, pro elektromobily typické, zde s elektromotory zabudovanými přímo do kol, s minimálními převisy karoserie a zakrytováním spodku vozidla, čímž se dosahuje vysoké jízdní stability a tichého chodu v duchu prémiového sedanu.
Interiér
Návrháři vyšli z námětu „pohodlného oděvu“, a tak tento vůz ukazuje budoucí mobilitu přinášející další přidanou hodnotu nad rámec přesouvání cestujících z místa na místo, kdy nejde pouze o jízdu samotnou.
Kolem předních sedadel je k dispozici inteligentní Agent a dotykový displej. Sedadla dovolují flexibilní přenastavení podle postavy. K pohodlnému sledování informací slouží řidiči i cestujícím různé displeje. Uspořádání sedadel je možné upravovat, aby bylo možné koncept Fine-Comfort Ride využívat jako individuální prostor i místo k pohodlné komunikaci více lidí.
Přednosti palivových článků
Koncept Fine-Comfort Ride se chlubí tichým a hladkým chodem i účinným využíváním vysoké elektrické kapacity zprostředkované vodíkovým palivem. V interiéru zaujme bohatá výbava, stejně tak jako dojezdová vzdálenost cca 1000 km na jedno natankování (dle japonského testovacího cyklu JC08).
Toyota plánuje představit svůj koncepční model Fine-Comfort Ride na letošním 45. ročníku Tokijského autosalonu, který se koná v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Motivem akce, která se uskuteční od 25. října do 5. listopadu, je motto „Beyond the Motor“ (Za hranicemi motorů).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.