Po představení v roce 2016 v Kolumbii byl Renault Alaskan uveden na latinskoamerické trhy, kde mají pick-upy silnou tradici. Českým zákazníkům se Alaskan představí v listopadu. Již nyní však netrpělivě očekáváme ceny, které by měly být zveřejněny do konce měsíce.
Odolný podvozek se žebřinovým rámem, spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy, propůjčuje vozu užitečné zatížení více než jednu tunu a schopnost táhnout bržděný přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Ložná plocha o objemu 2,46m2 nabízí ve svém segmentu unikátní využitelnost díky upevňovacímu systému C-Channel pro bezpečnost celého nákladu. Tento upínací systém se skládá ze tří kolejnic upevněných na třech stranách ložné plochy a čtyř mobilních háků pro jednoduché, praktické a rychlé upevnění všech typů nákladu. Zadní sklopná stěna ložné plochy má nosnost až 500 kg.
„Po expanzi v Latinské Americe Renault potvrzuje celosvětové ambice modelu ALASKAN a vyráží dobýt evropský trh s pick-upy. ALASKAN je výkonný a robustní pick-up, který vyhovuje požadavkům zákazníků jak z řad profesionálů, tak i soukromých osob,“ řekl Ashwani Gupta - ředitel divize užitkových vozů Renault-Nissan.
O pohon se stará čtyřválcový dieselový motor 2,3l dCi, který je k dispozici s jedním (160 koní) nebo dvěma (190 koní) turbodmychadly. Tato pohonná jednotka je již dostatečně otestovaná z modelu Master a slibuje kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km.
Alaskan nabízí celkem tři režimy pohonu. Režim 2WD je určený pro normální jízdní podmínky a výkon je směřován pouze na zadní nápravu. Režim 4WD High přenáší výkon na všechny čtyři kola, a je tedy vhodný na kluzkém povrchu. Režim pohonu všech kol s redukcí (4WD Low) využívá dodatečné redukční převodovky, aby zlepšil trakci a ovladatelnost v terénu. Může být aktivován pouze po zastavení a je perfektní pro použití v nejextrémnějším terénu a v případě úplné ztráty trakce na písku, sněhu či hlubokém blátě.
Mnoho podnikatelů, obchodníků a farmářů hledá robustní a víceúčelový vůz, který dokáže přepravit těžká břemena, ale současně jim nebo jejich rodině poskytne vysoký komfort. Rozsáhlé možnosti přestaveb modelu ALASKAN rovněž umožňují splnit požadavky stavebních firem, přepravců zboží nebo pracovníků v oblasti lékařské péče. Někteří zákazníci také hledají prostorný vůz, jehož komfortní interiér dostojí požadavkům na osobní vůz, a přitom se současně díky velké ložné ploše a schopnosti táhnout přívěs skvěle hodí pro volnočasové aktivity v jakémkoliv terénu.
K dispozici je celá řada příplatkové výbavy, kterou tvoří například eLSD (elektronický samosvorný diferenciál), asistenty pro jízdu z kopce a rozjezd do kopce, asistenční systémy ABS, ESP, EBD, EBA, TCS, AEB, multimediální systém, bezklíčový přístup, startování tlačítkem a 360° kamerový systém.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.