Odolný podvozek se žebřinovým rámem, spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy, propůjčuje vozu užitečné zatížení více než jednu tunu a schopnost táhnout bržděný přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Ložná plocha o objemu 2,46m2 nabízí ve svém segmentu unikátní využitelnost díky upevňovacímu systému C-Channel pro bezpečnost celého nákladu. Tento upínací systém se skládá ze tří kolejnic upevněných na třech stranách ložné plochy a čtyř mobilních háků pro jednoduché, praktické a rychlé upevnění všech typů nákladu. Zadní sklopná stěna ložné plochy má nosnost až 500 kg.
„Po expanzi v Latinské Americe Renault potvrzuje celosvětové ambice modelu ALASKAN a vyráží dobýt evropský trh s pick-upy. ALASKAN je výkonný a robustní pick-up, který vyhovuje požadavkům zákazníků jak z řad profesionálů, tak i soukromých osob,“ řekl Ashwani Gupta - ředitel divize užitkových vozů Renault-Nissan.
O pohon se stará čtyřválcový dieselový motor 2,3l dCi, který je k dispozici s jedním (160 koní) nebo dvěma (190 koní) turbodmychadly. Tato pohonná jednotka je již dostatečně otestovaná z modelu Master a slibuje kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km.
Alaskan nabízí celkem tři režimy pohonu. Režim 2WD je určený pro normální jízdní podmínky a výkon je směřován pouze na zadní nápravu. Režim 4WD High přenáší výkon na všechny čtyři kola, a je tedy vhodný na kluzkém povrchu. Režim pohonu všech kol s redukcí (4WD Low) využívá dodatečné redukční převodovky, aby zlepšil trakci a ovladatelnost v terénu. Může být aktivován pouze po zastavení a je perfektní pro použití v nejextrémnějším terénu a v případě úplné ztráty trakce na písku, sněhu či hlubokém blátě.
Mnoho podnikatelů, obchodníků a farmářů hledá robustní a víceúčelový vůz, který dokáže přepravit těžká břemena, ale současně jim nebo jejich rodině poskytne vysoký komfort. Rozsáhlé možnosti přestaveb modelu ALASKAN rovněž umožňují splnit požadavky stavebních firem, přepravců zboží nebo pracovníků v oblasti lékařské péče. Někteří zákazníci také hledají prostorný vůz, jehož komfortní interiér dostojí požadavkům na osobní vůz, a přitom se současně díky velké ložné ploše a schopnosti táhnout přívěs skvěle hodí pro volnočasové aktivity v jakémkoliv terénu.
K dispozici je celá řada příplatkové výbavy, kterou tvoří například eLSD (elektronický samosvorný diferenciál), asistenty pro jízdu z kopce a rozjezd do kopce, asistenční systémy ABS, ESP, EBD, EBA, TCS, AEB, multimediální systém, bezklíčový přístup, startování tlačítkem a 360° kamerový systém.