Po představení v roce 2016 v Kolumbii byl Renault Alaskan uveden na latinskoamerické trhy, kde mají pick-upy silnou tradici. Českým zákazníkům se Alaskan představí v listopadu. Již nyní však netrpělivě očekáváme ceny, které by měly být zveřejněny do konce měsíce.
Odolný podvozek se žebřinovým rámem, spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy, propůjčuje vozu užitečné zatížení více než jednu tunu a schopnost táhnout bržděný přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Ložná plocha o objemu 2,46m2 nabízí ve svém segmentu unikátní využitelnost díky upevňovacímu systému C-Channel pro bezpečnost celého nákladu. Tento upínací systém se skládá ze tří kolejnic upevněných na třech stranách ložné plochy a čtyř mobilních háků pro jednoduché, praktické a rychlé upevnění všech typů nákladu. Zadní sklopná stěna ložné plochy má nosnost až 500 kg.
„Po expanzi v Latinské Americe Renault potvrzuje celosvětové ambice modelu ALASKAN a vyráží dobýt evropský trh s pick-upy. ALASKAN je výkonný a robustní pick-up, který vyhovuje požadavkům zákazníků jak z řad profesionálů, tak i soukromých osob,“ řekl Ashwani Gupta - ředitel divize užitkových vozů Renault-Nissan.
O pohon se stará čtyřválcový dieselový motor 2,3l dCi, který je k dispozici s jedním (160 koní) nebo dvěma (190 koní) turbodmychadly. Tato pohonná jednotka je již dostatečně otestovaná z modelu Master a slibuje kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km.
Alaskan nabízí celkem tři režimy pohonu. Režim 2WD je určený pro normální jízdní podmínky a výkon je směřován pouze na zadní nápravu. Režim 4WD High přenáší výkon na všechny čtyři kola, a je tedy vhodný na kluzkém povrchu. Režim pohonu všech kol s redukcí (4WD Low) využívá dodatečné redukční převodovky, aby zlepšil trakci a ovladatelnost v terénu. Může být aktivován pouze po zastavení a je perfektní pro použití v nejextrémnějším terénu a v případě úplné ztráty trakce na písku, sněhu či hlubokém blátě.
Mnoho podnikatelů, obchodníků a farmářů hledá robustní a víceúčelový vůz, který dokáže přepravit těžká břemena, ale současně jim nebo jejich rodině poskytne vysoký komfort. Rozsáhlé možnosti přestaveb modelu ALASKAN rovněž umožňují splnit požadavky stavebních firem, přepravců zboží nebo pracovníků v oblasti lékařské péče. Někteří zákazníci také hledají prostorný vůz, jehož komfortní interiér dostojí požadavkům na osobní vůz, a přitom se současně díky velké ložné ploše a schopnosti táhnout přívěs skvěle hodí pro volnočasové aktivity v jakémkoliv terénu.
K dispozici je celá řada příplatkové výbavy, kterou tvoří například eLSD (elektronický samosvorný diferenciál), asistenty pro jízdu z kopce a rozjezd do kopce, asistenční systémy ABS, ESP, EBD, EBA, TCS, AEB, multimediální systém, bezklíčový přístup, startování tlačítkem a 360° kamerový systém.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?