Po představení v roce 2016 v Kolumbii byl Renault Alaskan uveden na latinskoamerické trhy, kde mají pick-upy silnou tradici. Českým zákazníkům se Alaskan představí v listopadu. Již nyní však netrpělivě očekáváme ceny, které by měly být zveřejněny do konce měsíce.
Odolný podvozek se žebřinovým rámem, spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy, propůjčuje vozu užitečné zatížení více než jednu tunu a schopnost táhnout bržděný přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Ložná plocha o objemu 2,46m2 nabízí ve svém segmentu unikátní využitelnost díky upevňovacímu systému C-Channel pro bezpečnost celého nákladu. Tento upínací systém se skládá ze tří kolejnic upevněných na třech stranách ložné plochy a čtyř mobilních háků pro jednoduché, praktické a rychlé upevnění všech typů nákladu. Zadní sklopná stěna ložné plochy má nosnost až 500 kg.
„Po expanzi v Latinské Americe Renault potvrzuje celosvětové ambice modelu ALASKAN a vyráží dobýt evropský trh s pick-upy. ALASKAN je výkonný a robustní pick-up, který vyhovuje požadavkům zákazníků jak z řad profesionálů, tak i soukromých osob,“ řekl Ashwani Gupta - ředitel divize užitkových vozů Renault-Nissan.
O pohon se stará čtyřválcový dieselový motor 2,3l dCi, který je k dispozici s jedním (160 koní) nebo dvěma (190 koní) turbodmychadly. Tato pohonná jednotka je již dostatečně otestovaná z modelu Master a slibuje kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km.
Alaskan nabízí celkem tři režimy pohonu. Režim 2WD je určený pro normální jízdní podmínky a výkon je směřován pouze na zadní nápravu. Režim 4WD High přenáší výkon na všechny čtyři kola, a je tedy vhodný na kluzkém povrchu. Režim pohonu všech kol s redukcí (4WD Low) využívá dodatečné redukční převodovky, aby zlepšil trakci a ovladatelnost v terénu. Může být aktivován pouze po zastavení a je perfektní pro použití v nejextrémnějším terénu a v případě úplné ztráty trakce na písku, sněhu či hlubokém blátě.
Mnoho podnikatelů, obchodníků a farmářů hledá robustní a víceúčelový vůz, který dokáže přepravit těžká břemena, ale současně jim nebo jejich rodině poskytne vysoký komfort. Rozsáhlé možnosti přestaveb modelu ALASKAN rovněž umožňují splnit požadavky stavebních firem, přepravců zboží nebo pracovníků v oblasti lékařské péče. Někteří zákazníci také hledají prostorný vůz, jehož komfortní interiér dostojí požadavkům na osobní vůz, a přitom se současně díky velké ložné ploše a schopnosti táhnout přívěs skvěle hodí pro volnočasové aktivity v jakémkoliv terénu.
K dispozici je celá řada příplatkové výbavy, kterou tvoří například eLSD (elektronický samosvorný diferenciál), asistenty pro jízdu z kopce a rozjezd do kopce, asistenční systémy ABS, ESP, EBD, EBA, TCS, AEB, multimediální systém, bezklíčový přístup, startování tlačítkem a 360° kamerový systém.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.