Po sedmi letech na trhu si Dacia Duster získala řadu pochvalných recenzí z celého světa, a to jak od odborných novinářů, tak od nadšených uživatelů. Nedávno nám ale byla představena druhá generace, která sice nenabízí úplnou revoluci, ale podle všeho se zdá, že půjde o zdařilou evoluci.
V rámci úsporných opatření a ve snaze zůstat stále tím samým dostupným SUV totiž Dacia využila takřka stejné platformy, na kterou ale naroubovala prostornější, modernější a hlavně lépe vybavenou kabinu. A protože Dacia patří k oblíbeným modelům celosvětově, byla jen otázka času, kdy se jí začnou věnovat i talentovaní vládci Photoshopu, mezi které patří i X-Tomi Design, který graficky upravuje snad vše, co má kola.
Tento grafický mág vytvořil rovnou čtyři různé variace na Duster, ovšem zatímco koncept s třídveřovou karoserií a koncept GT spadají do říše snů, grafické znázornění základní verze a Pickupu by nemuselo být vůbec vzdálené realitě.
U základní verze Dusteru totiž X-Tomi vsadil na ocelové ráfky s minimalistickou středovou pokličkou, černé nárazníky a kryty zrcátek, střešní nosiče i madla dveří bez lakování, tedy v černé barvě. Mimo to z předního nárazníku zmizely mlhové světlomety a ozdobná stříbrně lakovaná plastová ochrana spodní části nárazníku.
Druhou zajímavou variantou je pak Dacia Duster ve verzi Pickup, která už vlastně existovala i v první generaci. Renault však prodával tento model pod svou značkou a pod jménem Oroch pouze v jižní Americe. S druhou generací Dacie Duster je však docela možné, že by se tento lehký Pickup mohl dostat i na evropské trhy a to rovnou pod svým původním názvem. I samotná automobilka Renault totiž brzy hodlá nabídnout zákazníkům i v ČR svůj pickup Alaskan.
Duster Pickup by však opět mohl oslovit více zákazníků toužících po levném a spolehlivém pracantovi, případně po laciné stylovce do města i na venkov. Nar ozdíl od první generace se totiž ta druhá může pochlubit vyšší sofistikovaností, nabízí například kamery snímající okolí celého vozu, bezklíčový přístup, hlídání slepého úhlu nebo automatické světlomety. Možnost připlatit si za pohon všech kol je pak samozřejmostí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?