Po sedmi letech na trhu si Dacia Duster získala řadu pochvalných recenzí z celého světa, a to jak od odborných novinářů, tak od nadšených uživatelů. Nedávno nám ale byla představena druhá generace, která sice nenabízí úplnou revoluci, ale podle všeho se zdá, že půjde o zdařilou evoluci.
V rámci úsporných opatření a ve snaze zůstat stále tím samým dostupným SUV totiž Dacia využila takřka stejné platformy, na kterou ale naroubovala prostornější, modernější a hlavně lépe vybavenou kabinu. A protože Dacia patří k oblíbeným modelům celosvětově, byla jen otázka času, kdy se jí začnou věnovat i talentovaní vládci Photoshopu, mezi které patří i X-Tomi Design, který graficky upravuje snad vše, co má kola.
Tento grafický mág vytvořil rovnou čtyři různé variace na Duster, ovšem zatímco koncept s třídveřovou karoserií a koncept GT spadají do říše snů, grafické znázornění základní verze a Pickupu by nemuselo být vůbec vzdálené realitě.
U základní verze Dusteru totiž X-Tomi vsadil na ocelové ráfky s minimalistickou středovou pokličkou, černé nárazníky a kryty zrcátek, střešní nosiče i madla dveří bez lakování, tedy v černé barvě. Mimo to z předního nárazníku zmizely mlhové světlomety a ozdobná stříbrně lakovaná plastová ochrana spodní části nárazníku.
Druhou zajímavou variantou je pak Dacia Duster ve verzi Pickup, která už vlastně existovala i v první generaci. Renault však prodával tento model pod svou značkou a pod jménem Oroch pouze v jižní Americe. S druhou generací Dacie Duster je však docela možné, že by se tento lehký Pickup mohl dostat i na evropské trhy a to rovnou pod svým původním názvem. I samotná automobilka Renault totiž brzy hodlá nabídnout zákazníkům i v ČR svůj pickup Alaskan.
Duster Pickup by však opět mohl oslovit více zákazníků toužících po levném a spolehlivém pracantovi, případně po laciné stylovce do města i na venkov. Nar ozdíl od první generace se totiž ta druhá může pochlubit vyšší sofistikovaností, nabízí například kamery snímající okolí celého vozu, bezklíčový přístup, hlídání slepého úhlu nebo automatické světlomety. Možnost připlatit si za pohon všech kol je pak samozřejmostí.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?