Po sedmi letech na trhu si Dacia Duster získala řadu pochvalných recenzí z celého světa, a to jak od odborných novinářů, tak od nadšených uživatelů. Nedávno nám ale byla představena druhá generace, která sice nenabízí úplnou revoluci, ale podle všeho se zdá, že půjde o zdařilou evoluci.
V rámci úsporných opatření a ve snaze zůstat stále tím samým dostupným SUV totiž Dacia využila takřka stejné platformy, na kterou ale naroubovala prostornější, modernější a hlavně lépe vybavenou kabinu. A protože Dacia patří k oblíbeným modelům celosvětově, byla jen otázka času, kdy se jí začnou věnovat i talentovaní vládci Photoshopu, mezi které patří i X-Tomi Design, který graficky upravuje snad vše, co má kola.
Tento grafický mág vytvořil rovnou čtyři různé variace na Duster, ovšem zatímco koncept s třídveřovou karoserií a koncept GT spadají do říše snů, grafické znázornění základní verze a Pickupu by nemuselo být vůbec vzdálené realitě.
U základní verze Dusteru totiž X-Tomi vsadil na ocelové ráfky s minimalistickou středovou pokličkou, černé nárazníky a kryty zrcátek, střešní nosiče i madla dveří bez lakování, tedy v černé barvě. Mimo to z předního nárazníku zmizely mlhové světlomety a ozdobná stříbrně lakovaná plastová ochrana spodní části nárazníku.
Druhou zajímavou variantou je pak Dacia Duster ve verzi Pickup, která už vlastně existovala i v první generaci. Renault však prodával tento model pod svou značkou a pod jménem Oroch pouze v jižní Americe. S druhou generací Dacie Duster je však docela možné, že by se tento lehký Pickup mohl dostat i na evropské trhy a to rovnou pod svým původním názvem. I samotná automobilka Renault totiž brzy hodlá nabídnout zákazníkům i v ČR svůj pickup Alaskan.
Duster Pickup by však opět mohl oslovit více zákazníků toužících po levném a spolehlivém pracantovi, případně po laciné stylovce do města i na venkov. Nar ozdíl od první generace se totiž ta druhá může pochlubit vyšší sofistikovaností, nabízí například kamery snímající okolí celého vozu, bezklíčový přístup, hlídání slepého úhlu nebo automatické světlomety. Možnost připlatit si za pohon všech kol je pak samozřejmostí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.