Po sedmi letech na trhu si Dacia Duster získala řadu pochvalných recenzí z celého světa, a to jak od odborných novinářů, tak od nadšených uživatelů. Nedávno nám ale byla představena druhá generace, která sice nenabízí úplnou revoluci, ale podle všeho se zdá, že půjde o zdařilou evoluci.
V rámci úsporných opatření a ve snaze zůstat stále tím samým dostupným SUV totiž Dacia využila takřka stejné platformy, na kterou ale naroubovala prostornější, modernější a hlavně lépe vybavenou kabinu. A protože Dacia patří k oblíbeným modelům celosvětově, byla jen otázka času, kdy se jí začnou věnovat i talentovaní vládci Photoshopu, mezi které patří i X-Tomi Design, který graficky upravuje snad vše, co má kola.
Tento grafický mág vytvořil rovnou čtyři různé variace na Duster, ovšem zatímco koncept s třídveřovou karoserií a koncept GT spadají do říše snů, grafické znázornění základní verze a Pickupu by nemuselo být vůbec vzdálené realitě.
U základní verze Dusteru totiž X-Tomi vsadil na ocelové ráfky s minimalistickou středovou pokličkou, černé nárazníky a kryty zrcátek, střešní nosiče i madla dveří bez lakování, tedy v černé barvě. Mimo to z předního nárazníku zmizely mlhové světlomety a ozdobná stříbrně lakovaná plastová ochrana spodní části nárazníku.
Druhou zajímavou variantou je pak Dacia Duster ve verzi Pickup, která už vlastně existovala i v první generaci. Renault však prodával tento model pod svou značkou a pod jménem Oroch pouze v jižní Americe. S druhou generací Dacie Duster je však docela možné, že by se tento lehký Pickup mohl dostat i na evropské trhy a to rovnou pod svým původním názvem. I samotná automobilka Renault totiž brzy hodlá nabídnout zákazníkům i v ČR svůj pickup Alaskan.
Duster Pickup by však opět mohl oslovit více zákazníků toužících po levném a spolehlivém pracantovi, případně po laciné stylovce do města i na venkov. Nar ozdíl od první generace se totiž ta druhá může pochlubit vyšší sofistikovaností, nabízí například kamery snímající okolí celého vozu, bezklíčový přístup, hlídání slepého úhlu nebo automatické světlomety. Možnost připlatit si za pohon všech kol je pak samozřejmostí.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?