Účtenka Volkswagenu za dieselgate se jen v USA vyšplhala na neuvěřitelných 30 miliard $

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie, foto: youtube.com
-jka , AutoRoad.cz 8. října 2017 08:14
Sdílej:

Náprava emisního skandálu ve Spojených státech se navýšila o další 3 miliardy dolarů, neboť se ukázalo, že je technicky i časově mnohem náročnější, než se původně zdálo.

Celková částka za opravy ve Spojených státech činí nyní neuvěřitelných 30 miliard dolarů. Od objevení emisního skandálu přitom již uplynuly dva roky, finanční boje mezi automobilkou Volkswagen a poškozenými však stále pokračují.  

Společnost Volkswagen připustila použití nelegálního softwaru k ovlivňování emisních testů v září 2015. Od té doby firma upravuje své vozy tak, aby vyhovovaly požadavkům daným zákonem. Proces ve Spojených státech se ale ukazuje jako složitější a nákladnější, než se původně očekávalo.

Nezbývá nám nic jiného než sledovat, jak bude pokračovat náprava automobilů a odškodnění majitelů v Evropě. Na společnost Volkswagen si nyní dělá zálusk i česká firma Safe Diesel, která se rozhodla zrealizovat a zafinancovat hromadnou žalobu. Do svých služeb najala ty nejlepší evropské právníky a z posudků, které si nechala zpracovat, jasně vyplývá, že úprava softwaru tak, aby splňoval emisní normy, musí zákonitě „poškodit“ majitele buď zvýšením spotřeby, nebo snížením výkonu a zvýšením tlaků v motoru, tedy i jeho rychlejší opotřebení.

V souvislosti s vyšetřováním emisního skandálu bylo již zadrženo několik osob z vedení automobilky. Jedním z nich je i Wolfgang Hatz, bývalý člen představenstva v divizi VW Porsche. Ten byl vedoucím výzkumu a vývoje ve firmě Porsche, vlastněnou společností VW a zastával i další role ve skupině VW včetně vývoje motorů v Audi. Své místo opustil ihned po obvinění automobilky z emisního skandálu.

Pan Hatz byl údajně blízký bývalému generálnímu řediteli Martinovi Winterkornovi, který popřel, že by o zařízeních, jež by umožnily vozidlům uměle snižovat emise během testů, cokoliv věděl. Dalším obviněným byl bývalý ředitel Audi, Giovanni Pamio, zadržený v USA na začátku tohoto roku.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.