Postrach všech řidičů – Česká kancelář pojistitelů, se vrací na scénu, a to od ledna příštího roku. ČKP bude opět vymáhat peníze za každý den bez povinného ručení, buďte tedy při sjednávání pojištění opatrní.
Česká kancelář pojistitelů je zájmové sdružení založené pojišťovnami, které sjednávají povinné ručení. Vznikla už v roce 1999 a jejím hlavním úkolem je vybírat peníze od majitelů nepojištěných aut. Činnost tohoto sdružení byla ale ukončena v roce 2015, kdy ČKP dosahovala extrémních excesů a požadovala peníze i za auta, která byla nepojízdná, nebo je lidé v uvedené době vůbec nevlastnili.
Tomu se naštěstí postavila iniciativa STOP ČKP, díky které Ústavní soud chování ČKP ostře odsoudil a poslanci v roce 2015 vymáhání zastavili. Nyní se ale tento fond, z něhož se vyplácejí škody způsobené nepojištěnými vozy, opět vrací na scénu. ČKP také přišla během dvou let nečinnosti o velkou řádku peněz, kterou dorovnaly pojišťovny z peněz vybraných na povinném ručení.
Jan Matoušek, šéf ČKP k tomu řekl: „K chybám, které zčásti způsobila nekvalitní data v databázích, již docházet nebude. Registry se vyčistily od nepojízdných vozidel, a hlavně skončila možnost polopřevodů. Troufám si říci, že chybovost bude velmi nízká a půjde o ojedinělé případy.“
Výše částky za každý den bez povinného ručení ještě není stanovena, je ale zřejmé že bude vyšší než běžné sazby pojištění. Upravena byla také výše takzvaného „regresu“, což je škoda, kterou může ČKP vymáhat po nepojištěných vinících dopravních nehod. Nyní to bude jedna třetina způsobené škody, přičemž je tato částka ještě omezena maximální hranicí 300 tisíc korun. Tato cifra však nebude platit pro úmyslné škody a škody způsobené pod vlivem drog či alkoholu.
„Je to sice citelná cifra, ale neměla by být pro nikoho likvidační. Ani mezi nepojištěnými nejsou výjimkou škody nad 10 milionů korun a běžný motorista není tak vysoké částky schopen uhradit,“ dodal Matoušek.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.