Pozor na povinné ručení! ČKP je zpět a opět půjde po hříšnících

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie, foto: pixabay.com
-jka , AutoRoad.cz 16. září 2017 07:43
Sdílej:

Postrach všech řidičů – Česká kancelář pojistitelů, se vrací na scénu, a to od ledna příštího roku. ČKP bude opět vymáhat peníze za každý den bez povinného ručení, buďte tedy při sjednávání pojištění opatrní.

Česká kancelář pojistitelů je zájmové sdružení založené pojišťovnami, které sjednávají povinné ručení. Vznikla už v roce 1999 a jejím hlavním úkolem je vybírat peníze od majitelů nepojištěných aut. Činnost tohoto sdružení byla ale ukončena v roce 2015, kdy ČKP dosahovala extrémních excesů a požadovala peníze i za auta, která byla nepojízdná, nebo je lidé v uvedené době vůbec nevlastnili.

Tomu se naštěstí postavila iniciativa STOP ČKP, díky které Ústavní soud chování ČKP ostře odsoudil a poslanci v roce 2015 vymáhání zastavili. Nyní se ale tento fond, z něhož se vyplácejí škody způsobené nepojištěnými vozy, opět vrací na scénu. ČKP také přišla během dvou let nečinnosti o velkou řádku peněz, kterou dorovnaly pojišťovny z peněz vybraných na povinném ručení.

Jan Matoušek, šéf ČKP k tomu řekl: „K chybám, které zčásti způsobila nekvalitní data v databázích, již docházet nebude. Registry se vyčistily od nepojízdných vozidel, a hlavně skončila možnost polopřevodů. Troufám si říci, že chybovost bude velmi nízká a půjde o ojedinělé případy.“

Výše částky za každý den bez povinného ručení ještě není stanovena, je ale zřejmé že bude vyšší než běžné sazby pojištění. Upravena byla také výše takzvaného „regresu“, což je škoda, kterou může ČKP vymáhat po nepojištěných vinících dopravních nehod. Nyní to bude jedna třetina způsobené škody, přičemž je tato částka ještě omezena maximální hranicí 300 tisíc korun. Tato cifra však nebude platit pro úmyslné škody a škody způsobené pod vlivem drog či alkoholu.

„Je to sice citelná cifra, ale neměla by být pro nikoho likvidační. Ani mezi nepojištěnými nejsou výjimkou škody nad 10 milionů korun a běžný motorista není tak vysoké částky schopen uhradit,“ dodal Matoušek.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.