Postrach všech řidičů – Česká kancelář pojistitelů, se vrací na scénu, a to od ledna příštího roku. ČKP bude opět vymáhat peníze za každý den bez povinného ručení, buďte tedy při sjednávání pojištění opatrní.
Česká kancelář pojistitelů je zájmové sdružení založené pojišťovnami, které sjednávají povinné ručení. Vznikla už v roce 1999 a jejím hlavním úkolem je vybírat peníze od majitelů nepojištěných aut. Činnost tohoto sdružení byla ale ukončena v roce 2015, kdy ČKP dosahovala extrémních excesů a požadovala peníze i za auta, která byla nepojízdná, nebo je lidé v uvedené době vůbec nevlastnili.
Tomu se naštěstí postavila iniciativa STOP ČKP, díky které Ústavní soud chování ČKP ostře odsoudil a poslanci v roce 2015 vymáhání zastavili. Nyní se ale tento fond, z něhož se vyplácejí škody způsobené nepojištěnými vozy, opět vrací na scénu. ČKP také přišla během dvou let nečinnosti o velkou řádku peněz, kterou dorovnaly pojišťovny z peněz vybraných na povinném ručení.
Jan Matoušek, šéf ČKP k tomu řekl: „K chybám, které zčásti způsobila nekvalitní data v databázích, již docházet nebude. Registry se vyčistily od nepojízdných vozidel, a hlavně skončila možnost polopřevodů. Troufám si říci, že chybovost bude velmi nízká a půjde o ojedinělé případy.“
Výše částky za každý den bez povinného ručení ještě není stanovena, je ale zřejmé že bude vyšší než běžné sazby pojištění. Upravena byla také výše takzvaného „regresu“, což je škoda, kterou může ČKP vymáhat po nepojištěných vinících dopravních nehod. Nyní to bude jedna třetina způsobené škody, přičemž je tato částka ještě omezena maximální hranicí 300 tisíc korun. Tato cifra však nebude platit pro úmyslné škody a škody způsobené pod vlivem drog či alkoholu.
„Je to sice citelná cifra, ale neměla by být pro nikoho likvidační. Ani mezi nepojištěnými nejsou výjimkou škody nad 10 milionů korun a běžný motorista není tak vysoké částky schopen uhradit,“ dodal Matoušek.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?