Postrach všech řidičů – Česká kancelář pojistitelů, se vrací na scénu, a to od ledna příštího roku. ČKP bude opět vymáhat peníze za každý den bez povinného ručení, buďte tedy při sjednávání pojištění opatrní.
Česká kancelář pojistitelů je zájmové sdružení založené pojišťovnami, které sjednávají povinné ručení. Vznikla už v roce 1999 a jejím hlavním úkolem je vybírat peníze od majitelů nepojištěných aut. Činnost tohoto sdružení byla ale ukončena v roce 2015, kdy ČKP dosahovala extrémních excesů a požadovala peníze i za auta, která byla nepojízdná, nebo je lidé v uvedené době vůbec nevlastnili.
Tomu se naštěstí postavila iniciativa STOP ČKP, díky které Ústavní soud chování ČKP ostře odsoudil a poslanci v roce 2015 vymáhání zastavili. Nyní se ale tento fond, z něhož se vyplácejí škody způsobené nepojištěnými vozy, opět vrací na scénu. ČKP také přišla během dvou let nečinnosti o velkou řádku peněz, kterou dorovnaly pojišťovny z peněz vybraných na povinném ručení.
Jan Matoušek, šéf ČKP k tomu řekl: „K chybám, které zčásti způsobila nekvalitní data v databázích, již docházet nebude. Registry se vyčistily od nepojízdných vozidel, a hlavně skončila možnost polopřevodů. Troufám si říci, že chybovost bude velmi nízká a půjde o ojedinělé případy.“
Výše částky za každý den bez povinného ručení ještě není stanovena, je ale zřejmé že bude vyšší než běžné sazby pojištění. Upravena byla také výše takzvaného „regresu“, což je škoda, kterou může ČKP vymáhat po nepojištěných vinících dopravních nehod. Nyní to bude jedna třetina způsobené škody, přičemž je tato částka ještě omezena maximální hranicí 300 tisíc korun. Tato cifra však nebude platit pro úmyslné škody a škody způsobené pod vlivem drog či alkoholu.
„Je to sice citelná cifra, ale neměla by být pro nikoho likvidační. Ani mezi nepojištěnými nejsou výjimkou škody nad 10 milionů korun a běžný motorista není tak vysoké částky schopen uhradit,“ dodal Matoušek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?