Dieslové motory to poslední dobou nemají příliš snadné. Emisní podvody, omezení vjezdu do měst nebo vyšší daně dokonce přiměly některé automobilky nahlas zvažovat ukončení jejich vývoje, ovšem podle předního úpravce vozů BMW, společnosti Alpina, mají vznětové motory stále co nabídnout. Model D5 S budiž důkazem
Společnost Alpina má s úpravami vozů BMW skutečně bohaté zkušenosti, což každoročně předvádí prezentací nových patřičně výkonných a exkluzivních modelů. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se prezentovala modelem D5 S, který nabízí několik výkonnostních verzí v závislosti na tom, na které straně je umístěn volant. Ta nejsilnější varianta, s levostranným řízením, je společností označována za "nejrychlejší produkční diesel na světě".
Pod její kapotou se ukrývá řadový šestiválec o objemu 3.0 litru, který doplňuje trojice turbodmychadel. Celkový výkon motoru se tak zastavil na hodnotě 285 kW (388 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 800 Nm. Tohle dieselové monstrum tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.4 sekundy a rychlosti 200 km/h dosáhne za 17 sekund. Akcelerace se nakonec zastaví až na hodnotě 286 km/h. Taková čísla možná nezní nijak exkluzivně, ovšem je potřeba si uvědomit, že Alpina D5 S je poměrně luxusní a také těžký sedan.
Varianta s pravostranným řízením si bohužel vyžádala některé technické ústupky, jejichž výsledkem je ztráta jednoho turbodmychadla. I tak si ovšem třílitrový šestiválec uchoval solidní výkon 240 kW (326 k) a točivý moment 700 Nm, což stále nejsou špatná čísla. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne jen o 5 desetin sekundy pomaleji, na 200 km/h to trvá 20 sekund a maximální rychlost se zastaví už u čísla 275 km/h.
Pokud byste měli o vůz zájem, jistě vás potěší zpráva, že Alpina již přijímá objednávky. Za sedan s levostranným řízením čekejte cenu od 87,900 Euro (2,27 milionu Kč), verze kombi pořídíte od 90,400 Euro (2,36 milionu Kč).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!