Dieslové motory to poslední dobou nemají příliš snadné. Emisní podvody, omezení vjezdu do měst nebo vyšší daně dokonce přiměly některé automobilky nahlas zvažovat ukončení jejich vývoje, ovšem podle předního úpravce vozů BMW, společnosti Alpina, mají vznětové motory stále co nabídnout. Model D5 S budiž důkazem
Společnost Alpina má s úpravami vozů BMW skutečně bohaté zkušenosti, což každoročně předvádí prezentací nových patřičně výkonných a exkluzivních modelů. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se prezentovala modelem D5 S, který nabízí několik výkonnostních verzí v závislosti na tom, na které straně je umístěn volant. Ta nejsilnější varianta, s levostranným řízením, je společností označována za "nejrychlejší produkční diesel na světě".
Pod její kapotou se ukrývá řadový šestiválec o objemu 3.0 litru, který doplňuje trojice turbodmychadel. Celkový výkon motoru se tak zastavil na hodnotě 285 kW (388 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 800 Nm. Tohle dieselové monstrum tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.4 sekundy a rychlosti 200 km/h dosáhne za 17 sekund. Akcelerace se nakonec zastaví až na hodnotě 286 km/h. Taková čísla možná nezní nijak exkluzivně, ovšem je potřeba si uvědomit, že Alpina D5 S je poměrně luxusní a také těžký sedan.
Varianta s pravostranným řízením si bohužel vyžádala některé technické ústupky, jejichž výsledkem je ztráta jednoho turbodmychadla. I tak si ovšem třílitrový šestiválec uchoval solidní výkon 240 kW (326 k) a točivý moment 700 Nm, což stále nejsou špatná čísla. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne jen o 5 desetin sekundy pomaleji, na 200 km/h to trvá 20 sekund a maximální rychlost se zastaví už u čísla 275 km/h.
Pokud byste měli o vůz zájem, jistě vás potěší zpráva, že Alpina již přijímá objednávky. Za sedan s levostranným řízením čekejte cenu od 87,900 Euro (2,27 milionu Kč), verze kombi pořídíte od 90,400 Euro (2,36 milionu Kč).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.