Britská automobilka Ariel, kterou proslavil zejména její lehký a na závodní trať určený model Atom, již brzy představí svůj třetí model. Sportovní hybrid ponese název Hipercar, bude disponovat výkonem 880 kW a jeho akcelerace by měla trumfnout i slavnou Bugatti Veyron.
Společnost Ariel v současnosti nabízí dva modely: lehký okruhový Atom a poněkud bláznivý a dobrodružný Nomad, určený především do lehkého terénu. Tato rodinka se však již brzy rozroste o třetího člena, který by měl Ariel posunout mezi smetánku automobilového průmyslu.
Projekt Hipercar, což je zkratka pro High-Performance Carbon Reduction, by pod svou kapotou měl ukrývat turbíno-elektrický pohon o výkonu 880 kW (1196 k) s točivým momentem 1800 Nm, o který se postará čtveřice elektromotorů o jednotlivém výkonu 220 kW.
Díky těmto číslům bude Hipercar schopný zrychlit z 0 na 96 km/h za 2,4 sekundy, na 160 km/h se dostane za 3,8 sekundy a pokud vám to nestačí, tak na 250 km/h se dostane za pouhých 7,8 sekund. Maximální rychlost se přitom zastaví až na hodnotě 260 km/h.
Chybět samozřejmě nemůžou 75služné kWh vodou chlazené a ohřívané Li-Ion baterie umístěné hluboko v základně vozu, které napájí elektromotor u každého kola. To ovšem platí pouze pro verzi s pohonem všech kol, neboť k dispozici by měla být verze se silnější baterií o kapacitě 56 kWh a pohonem pouze jedné nápravy.
Dojezd čistě na elektrickou energii ale nebude příliš slavný, neboť nepřesáhne hodnotu 160 až 190 kilometrů. V obou případech však bude mít řidič k dispozici 35 kWh micro-turbínový systém schopný prodloužit dojezd vozu. Na okruhu tak dostanete z vozu o 15 minut zábavy navíc, ovšem poté je potřeba vůz odstavit a nabít, což potrvá cca 50 minut.
Podobnou technologii již dříve sliboval koncept Jaguaru C-X75, ten byl ovšem zrušen kvůli finanční krizi.
Nový vůz Arielu bude postaven na šasi s hliníkovým monokokem a panely karoserie by měly být vyrobeny z karbonu. Na váze se skutečně šetřilo, neboť u motor s převodovkou bude vážit pouhých 57 kilogramů.
Cílem Arielu je udržet verzi s pohonem všech kol pod váhou 1500 kilogramů a verzi s pohonem pouze jedné nápravy ještě níž. Přesná čísla pro verzi s pohonem jedné nápravy ale ještě neexistují, jak řekl Simon Saunders, šéf Arielu, během rozhovoru pro CarAdvice.
Vůz je momentálně ve fázi testování a první prototypy by se měly představit 6. a 7. září na akci Low Carbon Vehicle Show Milbrook. Ani tam se však vozy Hipercar neukáží v plné kráse, neboť jim budou chybět panely karoserie. Ty si společnost schovává až pro prezentaci hotového stroje.
Pozitivní zprávou by však měla být cena. Ta sice nebude nikterak nízká, ovšem ve srovnání s hyper-sportovními vozy, jimž bude Hipercar minimálně na poli akcelerace slušně zatápět, má jít o vůz s nejlepším poměrem cena X výkon. Je těžké si pod tímto přirovnáním představit konkrétní částku, ale rozhodně nepůjde o miliony dolarů nebo liber.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?