Bude o dost levnější a ve zrychlení porazí Bugatti Veyron. Model Hipercar už Ariel testuje

-mao / AutoRoad.cz, 23. srpna 2017, 15:54 Google+

Britská automobilka Ariel, kterou proslavil zejména její lehký a na závodní trať určený model Atom, již brzy představí svůj třetí model. Sportovní hybrid ponese název Hipercar, bude disponovat výkonem 880 kW a jeho akcelerace by měla trumfnout i slavnou Bugatti Veyron.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ariel Hipercar

Ariel Hipercar | foto: Ariel

Sdílejte článek

Společnost Ariel v současnosti nabízí dva modely: lehký okruhový Atom a poněkud bláznivý a dobrodružný Nomad, určený především do lehkého terénu. Tato rodinka se však již brzy rozroste o třetího člena, který by měl Ariel posunout mezi smetánku automobilového průmyslu.

Projekt Hipercar, což je zkratka pro High-Performance Carbon Reduction, by pod svou kapotou měl ukrývat turbíno-elektrický pohon o výkonu 880 kW (1196 k) s točivým momentem 1800 Nm, o který se postará čtveřice elektromotorů o jednotlivém výkonu 220 kW.

Díky těmto číslům bude Hipercar schopný zrychlit z 0 na 96 km/h za 2,4 sekundy, na 160 km/h se dostane za 3,8 sekundy a pokud vám to nestačí, tak na 250 km/h se dostane za pouhých 7,8 sekund. Maximální rychlost se přitom zastaví až na hodnotě 260 km/h.

Chybět samozřejmě nemůžou 75služné kWh vodou chlazené a ohřívané Li-Ion baterie umístěné hluboko v základně vozu, které napájí elektromotor u každého kola. To ovšem platí pouze pro verzi s pohonem všech kol, neboť k dispozici by měla být verze se silnější baterií o kapacitě 56 kWh a pohonem pouze jedné nápravy.

img-responsive

Ariel Hipercar | foto: Ariel

Dojezd čistě na elektrickou energii ale nebude příliš slavný, neboť nepřesáhne hodnotu 160 až 190 kilometrů. V obou případech však bude mít řidič k dispozici 35 kWh micro-turbínový systém schopný prodloužit dojezd vozu. Na okruhu tak dostanete z vozu o 15 minut zábavy navíc, ovšem poté je potřeba vůz odstavit a nabít, což potrvá cca 50 minut.

Podobnou technologii již dříve sliboval koncept Jaguaru C-X75, ten byl ovšem zrušen kvůli finanční krizi.

Nový vůz Arielu bude postaven na šasi s hliníkovým monokokem a panely karoserie by měly být vyrobeny z karbonu. Na váze se skutečně šetřilo, neboť u motor s převodovkou bude vážit pouhých 57 kilogramů.

Cílem Arielu je udržet verzi s pohonem všech kol pod váhou 1500 kilogramů a verzi s pohonem pouze jedné nápravy ještě níž. Přesná čísla pro verzi s pohonem jedné nápravy ale ještě neexistují, jak řekl Simon Saunders, šéf Arielu, během  rozhovoru pro CarAdvice.

Vůz je momentálně ve fázi testování a první prototypy by se měly představit 6. a 7. září na akci Low Carbon Vehicle Show Milbrook. Ani tam se však vozy Hipercar neukáží v plné kráse, neboť jim budou chybět panely karoserie. Ty si společnost schovává až pro prezentaci hotového stroje.

Pozitivní zprávou by však měla být cena. Ta sice nebude nikterak nízká, ovšem ve srovnání s hyper-sportovními vozy, jimž bude Hipercar minimálně na poli akcelerace slušně zatápět, má jít o vůz s nejlepším poměrem cena X výkon. Je těžké si pod tímto přirovnáním představit konkrétní částku, ale rozhodně nepůjde o miliony dolarů nebo liber.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Bude o dost levnější a ve zrychlení porazí Bugatti Veyron. Model Hipercar už Ariel testuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GAZ SG-2 Torpedo

Sovětské silniční torpédo? GAZ SG-2 měl překonávat rychlostní rekordy

Ilustrační foto

Komunikace mezi automobily? Technologie budoucnosti má předcházet nehodám

Petter Solberg bude řídit nové Polo GTI R5 ve Španělsku

Volkswagen se vrací do světa WRC, za volantem Pola GTI R5 usedne legendární Petter Solberg

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

reklama
reklama

Doporučujeme

Ferrari Portofino

Ferrari představilo nový model, jmenuje se Portofino

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  6. Armáda vyzbrojená létajícími Jeepy? Airgeep byl výkonný, ozbrojený a skutečně létal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud