Britská automobilka Ariel, kterou proslavil zejména její lehký a na závodní trať určený model Atom, již brzy představí svůj třetí model. Sportovní hybrid ponese název Hipercar, bude disponovat výkonem 880 kW a jeho akcelerace by měla trumfnout i slavnou Bugatti Veyron.
Společnost Ariel v současnosti nabízí dva modely: lehký okruhový Atom a poněkud bláznivý a dobrodružný Nomad, určený především do lehkého terénu. Tato rodinka se však již brzy rozroste o třetího člena, který by měl Ariel posunout mezi smetánku automobilového průmyslu.
Projekt Hipercar, což je zkratka pro High-Performance Carbon Reduction, by pod svou kapotou měl ukrývat turbíno-elektrický pohon o výkonu 880 kW (1196 k) s točivým momentem 1800 Nm, o který se postará čtveřice elektromotorů o jednotlivém výkonu 220 kW.
Díky těmto číslům bude Hipercar schopný zrychlit z 0 na 96 km/h za 2,4 sekundy, na 160 km/h se dostane za 3,8 sekundy a pokud vám to nestačí, tak na 250 km/h se dostane za pouhých 7,8 sekund. Maximální rychlost se přitom zastaví až na hodnotě 260 km/h.
Chybět samozřejmě nemůžou 75služné kWh vodou chlazené a ohřívané Li-Ion baterie umístěné hluboko v základně vozu, které napájí elektromotor u každého kola. To ovšem platí pouze pro verzi s pohonem všech kol, neboť k dispozici by měla být verze se silnější baterií o kapacitě 56 kWh a pohonem pouze jedné nápravy.
Dojezd čistě na elektrickou energii ale nebude příliš slavný, neboť nepřesáhne hodnotu 160 až 190 kilometrů. V obou případech však bude mít řidič k dispozici 35 kWh micro-turbínový systém schopný prodloužit dojezd vozu. Na okruhu tak dostanete z vozu o 15 minut zábavy navíc, ovšem poté je potřeba vůz odstavit a nabít, což potrvá cca 50 minut.
Podobnou technologii již dříve sliboval koncept Jaguaru C-X75, ten byl ovšem zrušen kvůli finanční krizi.
Nový vůz Arielu bude postaven na šasi s hliníkovým monokokem a panely karoserie by měly být vyrobeny z karbonu. Na váze se skutečně šetřilo, neboť u motor s převodovkou bude vážit pouhých 57 kilogramů.
Cílem Arielu je udržet verzi s pohonem všech kol pod váhou 1500 kilogramů a verzi s pohonem pouze jedné nápravy ještě níž. Přesná čísla pro verzi s pohonem jedné nápravy ale ještě neexistují, jak řekl Simon Saunders, šéf Arielu, během rozhovoru pro CarAdvice.
Vůz je momentálně ve fázi testování a první prototypy by se měly představit 6. a 7. září na akci Low Carbon Vehicle Show Milbrook. Ani tam se však vozy Hipercar neukáží v plné kráse, neboť jim budou chybět panely karoserie. Ty si společnost schovává až pro prezentaci hotového stroje.
Pozitivní zprávou by však měla být cena. Ta sice nebude nikterak nízká, ovšem ve srovnání s hyper-sportovními vozy, jimž bude Hipercar minimálně na poli akcelerace slušně zatápět, má jít o vůz s nejlepším poměrem cena X výkon. Je těžké si pod tímto přirovnáním představit konkrétní částku, ale rozhodně nepůjde o miliony dolarů nebo liber.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.