Automobilka Hyundai představila novou generaci vozidel poháněných palivovými články, kterou tentokrát zastupuje stylové SUV s dojezdem až 580 kilometrů na jedno natankování.
Dnes si v soulu odbyla premiéru již čtvrtá generace FCEV vozidel korejské automobilky Hyundai, kterou tentokrát zastupuje elegantní SUV. Vů přímo navazuje na koncept FE Fuel Cell, který se představil již na autosalonu v Ženevě. V produkční verzi by pak vůz mohl nahradit starší, palivovými články poháněný Tuscon. V tom by mu měl pomoci i dojezd cca 580 kilometrů.
Co se designu týče, tento nový zástupce FCEV vozidel je druhým SUV ze stáje Hyundai, který převzal nový designový jazyk značky - tím prvním byl kompaktní městský crossover Kona. Součástí nového stylingu je například stylová čelní maska, úzké světlomety a poměrně vysoko posazené mlhové světlomety.
Některé technické parametry stále nejsou známy, ovšem elektrický motor by mohl dosahovat výkonu cca 120 kW (163 k) a točivým momentem 400 Nm. Tento výkon pak bude s největší pravděpodobností posílán pouze na přední nápravu.
Prodej bude zahájen začátkem příštího roku v Korei, následovat bude severoamerický trh a poté dorazí nové SUV snad i do Evropy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.