Citroën připravuje lavinu SUV. Na podzim poznáme C3 Aircross, nástupce současné C3 Picasso. Už nyní v Šanghaji ukazuje dvojitý šíp větší C5 Aircross, která se velikostí řadí přesně mezi novou generaci Škody Yeti a Kodiaq.
SUV střední třídy Citroën představil poprvé před dvěma roky ve formě konceptu Aircross a právě ten posloužil jako základ nové C5 se stejným přídomkem. Na délku má extravagantně tvarované auto 4,5 metru, na šířku 1,84 metru a na výšku 1,67 metru. Jak už bylo řečeno, vzhled je opět velice excentrický a vychází z posledních designérských nápadů dvojitého šípu.
Důležité je především rozdělení předních světlometů – na logo automobilky navazují LED diody pro denní svícení a blinkry, z masky chladiče vychází dálková a potkávací světla. Z konceptu byla převzata vysoko umístěná a mohutná kapota motoru, z C3 nebo Cactusu si C5 půjčuje vzduchové kapsle Airbump, které pomáhají především řešit drobné šrámy v městském provozu. Nechybí jejich specifické barevné provedení, kombinované s několika odstíny karosérie a 17- až 19palcovými koly. Vzadu najdeme reflektory s 3D efektem a decentní nasávací otvory. Za pozornost jistě stojí také provedení střešních ližin, respektive chromovaný rámeček kolem bočních oken v oblasti zadních dveří.
Pětimístná kabina je s rozvorem 2,73 metru velice prostorná (kufr má 482 litrů, dvojitou podlahu a elektrické víko), francouzský útulná a především moderní. Před řidičem tak je 12,3palcový TFT displej místo konvenčních budíků, mezi vertikálními dvojitými výdechy ventilace je pro změnu osmipalcová HD obrazovka infotainmentu Connect Nav s 3D navigací nebo rozhraním Apple CarPlay. Pro chytré telefony nebude chybět ani bezdrátová nabíječka. Sedadla připomínají styl C4 Cactus, vpředu jim nechybí masážní strojky nebo vyhřívání, vzadu o 27 stupňů nastavitelná opěradla. Potahy mohou být látkové, ale také z kůže Nappa. Vedle sedaček k palubnímu komfortu přispívá i kontrola kvalita ovzduší, výborný výhled všemi směry a kvalitní zpracování.
Možná nejzajímavějším prvkem Citroënu C5 Aircross je ale odpružení Progressive Hydraulic Cushions. To částečně nahrazuje legendární hydropneumatické odpružení a je specifické především tlumiči s hydraulickými dorazy. Ty tak nabízejí nejvyšší možný komfort při téměř jakékoliv jízdní situaci – i když jsou stlačené téměř nadoraz nebo naopak vůbec. Pod kapotou SUV s platformou EMP2 se v Číně objeví přeplňované čtyřválce THP o výkonu 121 kW (165 k) nebo 147 kW (200 k) v kombinaci s automatem EAT6 u verzí s 19palcovými koly a pneumatikami Mud & Snow též systémem Grip Control s pěti jízdními režimy. Novinkou je i asistent jízdy z kopce.
Pod označením Plug-In Hybrid PHEV e-AWD se ukrývá asi nejzajímavější pohonná jednotka vozu a nejsilnější Citroën všech dob. Plug-in hybridní ústrojí složené z 200koňové jednotky THP a dvou elektromotorů. Na každé nápravě je jeden a celkově dávají autu systémový výkon 221 kW (300 k) a také elektrickou čtyřkolku. K dispozici pak bude vedle 4x4 i čistě elektrický režim s dojezdem 60 kilometrů, režim pro kombinovaný provoz a Hybrid pro maximalizaci dojezdové vzdálenosti. Z elektronických pomocníků jmenujme adaptivní tempomat s funkcí Stop, aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, panoramatický kamerový systém a sledování mrtvého úhlu.
Do prodeje zamíří novinka nejprve v říjnu v Číně, Evropa se dočká ve druhé polovině příštího roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.