Model Škoda Kodiaq je nově nabízen také v konfiguraci pro Zdravotnickou záchrannou službu.
Společnost Škoda Auto představila model mladoboleslavského SUV Škoda Kodiaq, které bylo upraveno tak, aby splňovalo nároky pro použití v systému rendez-vous Zdravotnické záchranné služby. Tento systém se úspěšně používá již od sedmdesátých let minulého století. Celé to funguje na bázi setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlý kompaktní vůz s posádkou řidiče a lékaře záchranáře se k zásahu dostane předtím, než přijede velký sanitní vůz. Poté je pacient převezen do nemocnice již velkým sanitním vozem, ve většině případů bez přítomnosti samotného lékaře. Mezi přednosti tohoto systému se řadí rychlost, se kterou mohou lékaři v aglomeracích zasáhnout, a především fakt, že stačí menší počet lékařů. Neboť lékař je po poskytnutí pomoci opět připraven k výjezdu.
Rok 1906 zahájil propojení historie vozů Škoda a záchrany lidských životů, s čímž je spojen automobil Laurin & Klement Voiturette A. Nejznámější sanitkou se jistě stal model Škoda 1203, vyráběný na českém území od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století. V dnešní době slouží Zdravotnické záchranné službě modely Škoda Octavia, Škoda Superb a především Škoda Yeti.
Nově představený záchranářský automobil Škoda Kodiaq disponuje nejmodernější majákovou a lékařskou technikou: LED majáková soustava Whelen se skládá z vysoce svítivých modrých diod v masce chladiče, v předních blatnících a pátých dveřích vozu. Na střeše je umístěna hi-tech majáková rampa řady Whelen Legacy, které asistuje siréna s výkonem 100 W se stejně výkonným reproduktorem. K dopravní signalizaci zde slouží plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, nacházející se za zadním oknem automobilu. Celé vozidlo je v barevném provedení RAL 1016 doplněném o retroreflexní složku.
Mezi další prvky, kterými se tato verze pro záchranáře liší od běžného modelu Kodiaq, náleží posílená a rozšířená elektroinstalace, do níž kromě jiného patří například speciální 230V přípojka, předehřev motorového oleje a dodatečné pojistkové skříně. Dále automobil disponuje lékařským vybavením, jakým je například výsuvný modul systému Carmo Sortimo, hasicí přístroj a záchranářská sada Weinmann.
Představená Škoda Kodiaq disponuje prvky z výbavy Ambition a srdcem celého vozu je dvoulitrový naftový motor 2,0 TDI s výkonem 140 kW spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a s pohonem všech kol. Lze si ovšem vybrat i jiné pohonné ústrojí. Společnost Škoda Auto se zaměřuje nejen na potřeby Zdravotnické záchranné služby, ale chce oslovit též Hasičský sbor, Policii České republiky a městskou policii prostřednictvím upravených vozů Škoda Kodiaq právě dle požadavků bezpečnostních složek.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.