Model Škoda Kodiaq je nově nabízen také v konfiguraci pro Zdravotnickou záchrannou službu.
Společnost Škoda Auto představila model mladoboleslavského SUV Škoda Kodiaq, které bylo upraveno tak, aby splňovalo nároky pro použití v systému rendez-vous Zdravotnické záchranné služby. Tento systém se úspěšně používá již od sedmdesátých let minulého století. Celé to funguje na bázi setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlý kompaktní vůz s posádkou řidiče a lékaře záchranáře se k zásahu dostane předtím, než přijede velký sanitní vůz. Poté je pacient převezen do nemocnice již velkým sanitním vozem, ve většině případů bez přítomnosti samotného lékaře. Mezi přednosti tohoto systému se řadí rychlost, se kterou mohou lékaři v aglomeracích zasáhnout, a především fakt, že stačí menší počet lékařů. Neboť lékař je po poskytnutí pomoci opět připraven k výjezdu.
Rok 1906 zahájil propojení historie vozů Škoda a záchrany lidských životů, s čímž je spojen automobil Laurin & Klement Voiturette A. Nejznámější sanitkou se jistě stal model Škoda 1203, vyráběný na českém území od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století. V dnešní době slouží Zdravotnické záchranné službě modely Škoda Octavia, Škoda Superb a především Škoda Yeti.
Nově představený záchranářský automobil Škoda Kodiaq disponuje nejmodernější majákovou a lékařskou technikou: LED majáková soustava Whelen se skládá z vysoce svítivých modrých diod v masce chladiče, v předních blatnících a pátých dveřích vozu. Na střeše je umístěna hi-tech majáková rampa řady Whelen Legacy, které asistuje siréna s výkonem 100 W se stejně výkonným reproduktorem. K dopravní signalizaci zde slouží plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, nacházející se za zadním oknem automobilu. Celé vozidlo je v barevném provedení RAL 1016 doplněném o retroreflexní složku.
Mezi další prvky, kterými se tato verze pro záchranáře liší od běžného modelu Kodiaq, náleží posílená a rozšířená elektroinstalace, do níž kromě jiného patří například speciální 230V přípojka, předehřev motorového oleje a dodatečné pojistkové skříně. Dále automobil disponuje lékařským vybavením, jakým je například výsuvný modul systému Carmo Sortimo, hasicí přístroj a záchranářská sada Weinmann.
Představená Škoda Kodiaq disponuje prvky z výbavy Ambition a srdcem celého vozu je dvoulitrový naftový motor 2,0 TDI s výkonem 140 kW spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a s pohonem všech kol. Lze si ovšem vybrat i jiné pohonné ústrojí. Společnost Škoda Auto se zaměřuje nejen na potřeby Zdravotnické záchranné služby, ale chce oslovit též Hasičský sbor, Policii České republiky a městskou policii prostřednictvím upravených vozů Škoda Kodiaq právě dle požadavků bezpečnostních složek.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?