Model Škoda Kodiaq je nově nabízen také v konfiguraci pro Zdravotnickou záchrannou službu.
Společnost Škoda Auto představila model mladoboleslavského SUV Škoda Kodiaq, které bylo upraveno tak, aby splňovalo nároky pro použití v systému rendez-vous Zdravotnické záchranné služby. Tento systém se úspěšně používá již od sedmdesátých let minulého století. Celé to funguje na bázi setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlý kompaktní vůz s posádkou řidiče a lékaře záchranáře se k zásahu dostane předtím, než přijede velký sanitní vůz. Poté je pacient převezen do nemocnice již velkým sanitním vozem, ve většině případů bez přítomnosti samotného lékaře. Mezi přednosti tohoto systému se řadí rychlost, se kterou mohou lékaři v aglomeracích zasáhnout, a především fakt, že stačí menší počet lékařů. Neboť lékař je po poskytnutí pomoci opět připraven k výjezdu.
Rok 1906 zahájil propojení historie vozů Škoda a záchrany lidských životů, s čímž je spojen automobil Laurin & Klement Voiturette A. Nejznámější sanitkou se jistě stal model Škoda 1203, vyráběný na českém území od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století. V dnešní době slouží Zdravotnické záchranné službě modely Škoda Octavia, Škoda Superb a především Škoda Yeti.
Nově představený záchranářský automobil Škoda Kodiaq disponuje nejmodernější majákovou a lékařskou technikou: LED majáková soustava Whelen se skládá z vysoce svítivých modrých diod v masce chladiče, v předních blatnících a pátých dveřích vozu. Na střeše je umístěna hi-tech majáková rampa řady Whelen Legacy, které asistuje siréna s výkonem 100 W se stejně výkonným reproduktorem. K dopravní signalizaci zde slouží plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, nacházející se za zadním oknem automobilu. Celé vozidlo je v barevném provedení RAL 1016 doplněném o retroreflexní složku.
Mezi další prvky, kterými se tato verze pro záchranáře liší od běžného modelu Kodiaq, náleží posílená a rozšířená elektroinstalace, do níž kromě jiného patří například speciální 230V přípojka, předehřev motorového oleje a dodatečné pojistkové skříně. Dále automobil disponuje lékařským vybavením, jakým je například výsuvný modul systému Carmo Sortimo, hasicí přístroj a záchranářská sada Weinmann.
Představená Škoda Kodiaq disponuje prvky z výbavy Ambition a srdcem celého vozu je dvoulitrový naftový motor 2,0 TDI s výkonem 140 kW spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a s pohonem všech kol. Lze si ovšem vybrat i jiné pohonné ústrojí. Společnost Škoda Auto se zaměřuje nejen na potřeby Zdravotnické záchranné služby, ale chce oslovit též Hasičský sbor, Policii České republiky a městskou policii prostřednictvím upravených vozů Škoda Kodiaq právě dle požadavků bezpečnostních složek.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.