Model Škoda Kodiaq je nově nabízen také v konfiguraci pro Zdravotnickou záchrannou službu.
Společnost Škoda Auto představila model mladoboleslavského SUV Škoda Kodiaq, které bylo upraveno tak, aby splňovalo nároky pro použití v systému rendez-vous Zdravotnické záchranné služby. Tento systém se úspěšně používá již od sedmdesátých let minulého století. Celé to funguje na bázi setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlý kompaktní vůz s posádkou řidiče a lékaře záchranáře se k zásahu dostane předtím, než přijede velký sanitní vůz. Poté je pacient převezen do nemocnice již velkým sanitním vozem, ve většině případů bez přítomnosti samotného lékaře. Mezi přednosti tohoto systému se řadí rychlost, se kterou mohou lékaři v aglomeracích zasáhnout, a především fakt, že stačí menší počet lékařů. Neboť lékař je po poskytnutí pomoci opět připraven k výjezdu.
Rok 1906 zahájil propojení historie vozů Škoda a záchrany lidských životů, s čímž je spojen automobil Laurin & Klement Voiturette A. Nejznámější sanitkou se jistě stal model Škoda 1203, vyráběný na českém území od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století. V dnešní době slouží Zdravotnické záchranné službě modely Škoda Octavia, Škoda Superb a především Škoda Yeti.
Nově představený záchranářský automobil Škoda Kodiaq disponuje nejmodernější majákovou a lékařskou technikou: LED majáková soustava Whelen se skládá z vysoce svítivých modrých diod v masce chladiče, v předních blatnících a pátých dveřích vozu. Na střeše je umístěna hi-tech majáková rampa řady Whelen Legacy, které asistuje siréna s výkonem 100 W se stejně výkonným reproduktorem. K dopravní signalizaci zde slouží plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, nacházející se za zadním oknem automobilu. Celé vozidlo je v barevném provedení RAL 1016 doplněném o retroreflexní složku.
Mezi další prvky, kterými se tato verze pro záchranáře liší od běžného modelu Kodiaq, náleží posílená a rozšířená elektroinstalace, do níž kromě jiného patří například speciální 230V přípojka, předehřev motorového oleje a dodatečné pojistkové skříně. Dále automobil disponuje lékařským vybavením, jakým je například výsuvný modul systému Carmo Sortimo, hasicí přístroj a záchranářská sada Weinmann.
Představená Škoda Kodiaq disponuje prvky z výbavy Ambition a srdcem celého vozu je dvoulitrový naftový motor 2,0 TDI s výkonem 140 kW spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a s pohonem všech kol. Lze si ovšem vybrat i jiné pohonné ústrojí. Společnost Škoda Auto se zaměřuje nejen na potřeby Zdravotnické záchranné služby, ale chce oslovit též Hasičský sbor, Policii České republiky a městskou policii prostřednictvím upravených vozů Škoda Kodiaq právě dle požadavků bezpečnostních složek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?