Druhá generace Mazdy CX-5 už několik týdnů není tajemstvím. Po americké a japonské verzi se tak světu ukazuje i ta evropská, která je vlastně úplně stejná jako ty dvě předchozí. Jen motorizace jsou jiné a samozřejmě také ceny. Tu základní českou už známe.
Designový jazyk Kodo je líbivý a nové Mazdě CX-5 dodává velice dynamickou tvář. Inspirace u nás nedostupnými modely CX-4 a CX-9 je jasná, příliš to ale konkurentovi Tiguanu nebo nového Compassu nevadí. Zajímavostí je fakt, že už v základní výbavě najdeme LED světlomety, které od třetího stupně doplňují také diodové mlhovky. Pozornost pak zasluhují přední sloupky posunuté o 35 milimetrů směrem dozadu. Celkově je novinka o 5 milimetrů kratší, 35 milimetrů nižší a má o 5 milimetrů širší rozchod kol. Vše samozřejmě srovnáváno s předchůdcem. Kola jsou v základu 17palcová ocelová, může dojít ale i na lité devatenáctky. Paleta laků obsahuje také odstíny Soul Red a Machine Grey.
Kabina těží z kvalitních materiálů a téměř prémiového zpracování. Z multimediálních prvků nechybí head up displej nebo 4,6palcová LCD obrazovka palubního počítače, především však nová CX-5 má volně stojící sedmipalcovou obrazovku infotainmentu Mazda Connect. Ve druhé nejvyšší výbavě k němu umí dodat i audio Bose s deseti reproduktory. Sedadla mají tvarování vhodné na dlouhé cesty, potažena navíc mohou být i kůží. O něco dále ve voze je pak 506, respektive 1620 litrů pro zavazadla.
Pod kapotou mohou být celkem tři motory. Tím základním je benzínový dvoulitr Skyactiv-G o výkonu 121 kW (165 k) s točivým momentem 210 Nm, respektive o výkonu 118 kW (160 k) s točivým momentem 208 Nm. První hodnota patří předokolce, ta druhá čtyřkolce, jež může být navíc vybavena i šestistupňovým automatem. Větší 2.5 Skyactiv-G s výkonem 142 kW (194 k) má pouze automat a pohon všech kol, disponuje ale také deaktivací válcův případě menšího zatížení. Nejpopulárnější tak zřejmě bude turbodiesel 2.2 Skyactiv-D o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 380 Nm nebo 129 kW (175 k) s točivým momentem 420 Nm. Slabší má výběr mezi manuál a automatem i pohonem předních nebo všech kol, silnější nabízí vždy čtyřkolku s manuální nebo automatickou převodovkou.
Podvozek využívá pokrokový systém G-Vectoring, především ale díky úpravám (ve spojení s těmi v konstrukci karosérie) přenáší do kabiny méně hluku i vibrací. Bezpečnostní prvky se skrývají za označením i-Activsense, jenž obsahuje třeba radarový tempomat, rozpoznávání dopravních značek nebo přednárazový systém. Ze starších prvků jmenujme monitorování mrtvého úhlu, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem, sledování bdělosti řidiče nebo asistent rozjezdu do kopce.
Trochu netradičně již s premiérou novinky známe také její český ceník. Ten jako první přinesl server Mazda News a obsahuje celkem pět výbavových stupňů. Základní Emotion má kompletní bezpečnostní a elektrickou výbavu, tempomat, přednárazový systém, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3, LED světla nebo 17palcová ocelová kola. Linie Challenge přidává dešťový a světelný senzor, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect, multifunkční kožený volant, mlhovky nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Mazda CX-5
Emotion Challenge Attraction Revolution Revolution TOP 2.0 Sky-G (121 kW) 560 900 Kč 663 900 Kč 711 900 Kč ---------- ---------- 2.0 Sky-G 4x4 (118 kW) ---------- 713 900 Kč 761 900 Kč 791 900 Kč ---------- 2.0 Sky-G 4x4 AT (118 kW) ---------- ---------- 813 900 Kč ---------- ---------- 2.5 Sky-G 4x4 AT (142 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 907 900 Kč 2.2 Sky-D (110 kW) ---------- 720 900 Kč 768 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D AT (110 kW) ---------- ---------- 820 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D 4x4 (110 kW) ---------- 770 900 Kč 818 900 Kč 848 900 Kč ---------- 2.2 Sky-D 4x4 AT (110 kW) ---------- ---------- 870 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D 4x4 (129 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 909 900 Kč 2.2 Sky-D 4x4 AT (129 kW) ---------- ---------- ---------- 910 900 Kč 961 900 KčStupeň Attraction má navíc hlídání mrtvého úhlu a dopravy za vozidlem, přední i zadní parkovací senzory, digitální rádio, vyhřívaná sedadla i volant, LED denní svícení a zadní LED světla. Výbava Revolution přidává udržování v jízdním pruhu, prevenci proti zadnímu nárazu, automatické přepínání světel, couvací kameru, barevný head up displej, audiosystém Bose s deseti reproduktory, elektrické víko kufru, bezklíčkové zamykání a 19palcová litá kola. Revolution TOP se může pochlubit brzdovým asistentem, adaptivním tempomatem, projekčním head up displejem, elektrickými předními sedadly, vyhřívanými zadními sedadly a koženým čalouněním.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.