Druhá generace Mazdy CX-5 už několik týdnů není tajemstvím. Po americké a japonské verzi se tak světu ukazuje i ta evropská, která je vlastně úplně stejná jako ty dvě předchozí. Jen motorizace jsou jiné a samozřejmě také ceny. Tu základní českou už známe.
Designový jazyk Kodo je líbivý a nové Mazdě CX-5 dodává velice dynamickou tvář. Inspirace u nás nedostupnými modely CX-4 a CX-9 je jasná, příliš to ale konkurentovi Tiguanu nebo nového Compassu nevadí. Zajímavostí je fakt, že už v základní výbavě najdeme LED světlomety, které od třetího stupně doplňují také diodové mlhovky. Pozornost pak zasluhují přední sloupky posunuté o 35 milimetrů směrem dozadu. Celkově je novinka o 5 milimetrů kratší, 35 milimetrů nižší a má o 5 milimetrů širší rozchod kol. Vše samozřejmě srovnáváno s předchůdcem. Kola jsou v základu 17palcová ocelová, může dojít ale i na lité devatenáctky. Paleta laků obsahuje také odstíny Soul Red a Machine Grey.
Kabina těží z kvalitních materiálů a téměř prémiového zpracování. Z multimediálních prvků nechybí head up displej nebo 4,6palcová LCD obrazovka palubního počítače, především však nová CX-5 má volně stojící sedmipalcovou obrazovku infotainmentu Mazda Connect. Ve druhé nejvyšší výbavě k němu umí dodat i audio Bose s deseti reproduktory. Sedadla mají tvarování vhodné na dlouhé cesty, potažena navíc mohou být i kůží. O něco dále ve voze je pak 506, respektive 1620 litrů pro zavazadla.
Pod kapotou mohou být celkem tři motory. Tím základním je benzínový dvoulitr Skyactiv-G o výkonu 121 kW (165 k) s točivým momentem 210 Nm, respektive o výkonu 118 kW (160 k) s točivým momentem 208 Nm. První hodnota patří předokolce, ta druhá čtyřkolce, jež může být navíc vybavena i šestistupňovým automatem. Větší 2.5 Skyactiv-G s výkonem 142 kW (194 k) má pouze automat a pohon všech kol, disponuje ale také deaktivací válcův případě menšího zatížení. Nejpopulárnější tak zřejmě bude turbodiesel 2.2 Skyactiv-D o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 380 Nm nebo 129 kW (175 k) s točivým momentem 420 Nm. Slabší má výběr mezi manuál a automatem i pohonem předních nebo všech kol, silnější nabízí vždy čtyřkolku s manuální nebo automatickou převodovkou.
Podvozek využívá pokrokový systém G-Vectoring, především ale díky úpravám (ve spojení s těmi v konstrukci karosérie) přenáší do kabiny méně hluku i vibrací. Bezpečnostní prvky se skrývají za označením i-Activsense, jenž obsahuje třeba radarový tempomat, rozpoznávání dopravních značek nebo přednárazový systém. Ze starších prvků jmenujme monitorování mrtvého úhlu, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem, sledování bdělosti řidiče nebo asistent rozjezdu do kopce.
Trochu netradičně již s premiérou novinky známe také její český ceník. Ten jako první přinesl server Mazda News a obsahuje celkem pět výbavových stupňů. Základní Emotion má kompletní bezpečnostní a elektrickou výbavu, tempomat, přednárazový systém, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3, LED světla nebo 17palcová ocelová kola. Linie Challenge přidává dešťový a světelný senzor, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect, multifunkční kožený volant, mlhovky nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Mazda CX-5
Emotion Challenge Attraction Revolution Revolution TOP 2.0 Sky-G (121 kW) 560 900 Kč 663 900 Kč 711 900 Kč ---------- ---------- 2.0 Sky-G 4x4 (118 kW) ---------- 713 900 Kč 761 900 Kč 791 900 Kč ---------- 2.0 Sky-G 4x4 AT (118 kW) ---------- ---------- 813 900 Kč ---------- ---------- 2.5 Sky-G 4x4 AT (142 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 907 900 Kč 2.2 Sky-D (110 kW) ---------- 720 900 Kč 768 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D AT (110 kW) ---------- ---------- 820 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D 4x4 (110 kW) ---------- 770 900 Kč 818 900 Kč 848 900 Kč ---------- 2.2 Sky-D 4x4 AT (110 kW) ---------- ---------- 870 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D 4x4 (129 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 909 900 Kč 2.2 Sky-D 4x4 AT (129 kW) ---------- ---------- ---------- 910 900 Kč 961 900 KčStupeň Attraction má navíc hlídání mrtvého úhlu a dopravy za vozidlem, přední i zadní parkovací senzory, digitální rádio, vyhřívaná sedadla i volant, LED denní svícení a zadní LED světla. Výbava Revolution přidává udržování v jízdním pruhu, prevenci proti zadnímu nárazu, automatické přepínání světel, couvací kameru, barevný head up displej, audiosystém Bose s deseti reproduktory, elektrické víko kufru, bezklíčkové zamykání a 19palcová litá kola. Revolution TOP se může pochlubit brzdovým asistentem, adaptivním tempomatem, projekčním head up displejem, elektrickými předními sedadly, vyhřívanými zadními sedadly a koženým čalouněním.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?