Známe české ceny nové Mazdy CX-5! Na kolik velký rival Tiguanu přijde?

Mazda CX-5 míří do Evropy, známe i české ceny.
Mazda CX-5 míří do Evropy, známe i české ceny., foto: Mazda Europe
AutoRoad.cz 9. března 2017 21:53
Sdílej:

Druhá generace Mazdy CX-5 už několik týdnů není tajemstvím. Po americké a japonské verzi se tak světu ukazuje i ta evropská, která je vlastně úplně stejná jako ty dvě předchozí. Jen motorizace jsou jiné a samozřejmě také ceny. Tu základní českou už známe.

Designový jazyk Kodo je líbivý a nové Mazdě CX-5 dodává velice dynamickou tvář. Inspirace u nás nedostupnými modely CX-4 a CX-9 je jasná, příliš to ale konkurentovi Tiguanu nebo nového Compassu nevadí. Zajímavostí je fakt, že už v základní výbavě najdeme LED světlomety, které od třetího stupně doplňují také diodové mlhovky. Pozornost pak zasluhují přední sloupky posunuté o 35 milimetrů směrem dozadu. Celkově je novinka o 5 milimetrů kratší, 35 milimetrů nižší a má o 5 milimetrů širší rozchod kol. Vše samozřejmě srovnáváno s předchůdcem. Kola jsou v základu 17palcová ocelová, může dojít ale i na lité devatenáctky. Paleta laků obsahuje také odstíny Soul Red a Machine Grey.

Kabina těží z kvalitních materiálů a téměř prémiového zpracování. Z multimediálních prvků nechybí head up displej nebo 4,6palcová LCD obrazovka palubního počítače, především však nová CX-5 má volně stojící sedmipalcovou obrazovku infotainmentu Mazda Connect. Ve druhé nejvyšší výbavě k němu umí dodat i audio Bose s deseti reproduktory. Sedadla mají tvarování vhodné na dlouhé cesty, potažena navíc mohou být i kůží. O něco dále ve voze je pak 506, respektive 1620 litrů pro zavazadla.

Pod kapotou mohou být celkem tři motory. Tím základním je benzínový dvoulitr Skyactiv-G o výkonu 121 kW (165 k) s točivým momentem 210 Nm, respektive o výkonu 118 kW (160 k) s točivým momentem 208 Nm. První hodnota patří předokolce, ta druhá čtyřkolce, jež může být navíc vybavena i šestistupňovým automatem. Větší 2.5 Skyactiv-G s výkonem 142 kW (194 k) má pouze automat a pohon všech kol, disponuje ale také deaktivací válcův případě menšího zatížení. Nejpopulárnější tak zřejmě bude turbodiesel 2.2 Skyactiv-D o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 380 Nm nebo 129 kW (175 k) s točivým momentem 420 Nm. Slabší má výběr mezi manuál a automatem i pohonem předních nebo všech kol, silnější nabízí vždy čtyřkolku s manuální nebo automatickou převodovkou.

Podvozek využívá pokrokový systém G-Vectoring, především ale díky úpravám (ve spojení s těmi v konstrukci karosérie) přenáší do kabiny méně hluku i vibrací. Bezpečnostní prvky se skrývají za označením i-Activsense, jenž obsahuje třeba radarový tempomat, rozpoznávání dopravních značek nebo přednárazový systém. Ze starších prvků jmenujme monitorování mrtvého úhlu, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem, sledování bdělosti řidiče nebo asistent rozjezdu do kopce.

Trochu netradičně již s premiérou novinky známe také její český ceník. Ten jako první přinesl server Mazda News a obsahuje celkem pět výbavových stupňů. Základní Emotion má kompletní bezpečnostní a elektrickou výbavu, tempomat, přednárazový systém, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3, LED světla nebo 17palcová ocelová kola. Linie Challenge přidává dešťový a světelný senzor, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect, multifunkční kožený volant, mlhovky nebo 17palcová litá kola.

Ceník - Mazda CX-5

Emotion Challenge Attraction Revolution Revolution TOP 2.0 Sky-G (121 kW) 560 900 Kč 663 900 Kč 711 900 Kč ---------- ---------- 2.0 Sky-G 4x4 (118 kW) ---------- 713 900 Kč 761 900 Kč 791 900 Kč ---------- 2.0 Sky-G 4x4 AT (118 kW) ---------- ---------- 813 900 Kč ---------- ---------- 2.5 Sky-G 4x4 AT (142 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 907 900 Kč 2.2 Sky-D (110 kW) ---------- 720 900 Kč 768 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D AT (110 kW) ---------- ---------- 820 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D 4x4 (110 kW) ---------- 770 900 Kč 818 900 Kč 848 900 Kč ---------- 2.2 Sky-D 4x4 AT (110 kW) ---------- ---------- 870 900 Kč ---------- ---------- 2.2 Sky-D 4x4 (129 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 909 900 Kč 2.2 Sky-D 4x4 AT (129 kW) ---------- ---------- ---------- 910 900 Kč 961 900 Kč

Stupeň Attraction má navíc hlídání mrtvého úhlu a dopravy za vozidlem, přední i zadní parkovací senzory, digitální rádio, vyhřívaná sedadla i volant, LED denní svícení a zadní LED světla. Výbava Revolution přidává udržování v jízdním pruhu, prevenci proti zadnímu nárazu, automatické přepínání světel, couvací kameru, barevný head up displej, audiosystém Bose s deseti reproduktory, elektrické víko kufru, bezklíčkové zamykání a 19palcová litá kola. Revolution TOP se může pochlubit brzdovým asistentem, adaptivním tempomatem, projekčním head up displejem, elektrickými předními sedadly, vyhřívanými zadními sedadly a koženým čalouněním.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.