Mnozí z vás jistě pamatují nepříliš povedenou, a minimálně v Evropě ani populární, dvojici Jeep Compass a Patriot. Ty časy jsou už ale pryč a z dvojice se stal jeden model. Opět se jmenuje Compass, je ale modernější, kvalitnější a právě přijíždí také do Evropy.
Z fotek to tak možná nemusí vypadat, ale nový Compass je velikostně zhruba stejný jako Hyundai Tucson, Kia Sportage nebo Volkswagen Tiguan. To také mimo jiné znamená, že půjde přímo proti chystané druhé generaci Škody Yeti. Jednou ze zbraní má být i design v typicky „jeepovském“ stylu se sedmi vertikálními otvory masky chladiče, lichoběžníkovými blatníky, vyšší světlou výškou či plastovým obložením spodní části karosérie. Novinkou jsou třeba zadní LED světlomety nebo elektricky ovládané páté dveře.
Kabina svým tvarováním odkazuje například ke Grand Chrokee nebo Renegadu, řeč je především o lichoběžníkové středové konzoli. Její součástí je také infotainment Uconnect s obrazovkou o úhlopříčce 5, 7 nebo 8,4 palce, navigací nebo rozhraním Apple CarPlay a Android Auto (v závislosti na verzi). Další obrazovka, tentokrát s úhlopříčkou 3,5 nebo 7 palců, je mezi budíky. Tlačítka se v nové generaci přesunula na středový tunel, odkud se ovládá klimatizace, hlasitost rádia nebo nastavení systému Selec-Terrain.
Špičkové terénní vlastnosti se z ostatních modelů značky přesunuly i na Compass. V nabídce jsou tak dva systémy trvalého pohonu všech kol Jeep Active Drive a Jeep Active Drive Low, přičemž ten druhý obsahuje například i plazivý převod s poměrem 20:1. Součástí obou systémů je kontrola trakce Selec-Terrain s režimy Auto, Snow, Sand a Mud, k nimž výbava Trailhawk (o 2,5 centimetru vyšší světlá výška, lepší nájezdové úhly, off-roadové pneumatiky, asistent sjíždění kopců a specifické prvky designu) přidává speciální mód Rock. Compass využívá také odpojitelný pohon zadní nápravy a odpojení rozdělovací převodovky, díky čemuž modely s pohonem všech kol mohou dosáhnout výrazně lepší spotřeby paliva.
Vstupním motorem je 1.4 MultiAir – se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol má 103 kW (140 k) a 230 Nm, s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol disponuje 125 kW (170 k) a 250 Nm. Naftová 1.6 MultiJet s manuálem a pohonem předních kol má 88 kW (120 k) a 320 Nm, větší dvoulitr je k dispozici s manuálem i automatem a pohonem všech kol, přičemž má 103 kW (140 k) a 350 Nm. Vrcholem je dvoulitrový MultiJet s automatem a pohonem všech kol o výkonu 125 kW (170 k). Na vybraných trzích pak bude Compass dostupný také s 2.4 Tigershark o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k), vždy ale jako čtyřkolka s automatem.
Bezpečnostní výbava zahrnuje například sedm airbagů, přednárazový systém a sledování jízdního pruhu, což jsou prvky ve standardu všech výbavových verzí. Dále je možné dostat sledování mrtvého úhlu, detekci křížení dráhy za vozidlem, zadní parkovací kameru s dynamickým naváděním, plně automatický parkovací asistent pro podélné i příčné parkování, adaptivní tempomat nebo ESP s kontrolou proti převrácení. Při uvedení na trh letos v létě budou k dispozici výbavové stupně Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Ceny odstartují na 25 000 eurech (cca 675 500 korun).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?