Mnozí z vás jistě pamatují nepříliš povedenou, a minimálně v Evropě ani populární, dvojici Jeep Compass a Patriot. Ty časy jsou už ale pryč a z dvojice se stal jeden model. Opět se jmenuje Compass, je ale modernější, kvalitnější a právě přijíždí také do Evropy.
Z fotek to tak možná nemusí vypadat, ale nový Compass je velikostně zhruba stejný jako Hyundai Tucson, Kia Sportage nebo Volkswagen Tiguan. To také mimo jiné znamená, že půjde přímo proti chystané druhé generaci Škody Yeti. Jednou ze zbraní má být i design v typicky „jeepovském“ stylu se sedmi vertikálními otvory masky chladiče, lichoběžníkovými blatníky, vyšší světlou výškou či plastovým obložením spodní části karosérie. Novinkou jsou třeba zadní LED světlomety nebo elektricky ovládané páté dveře.
Kabina svým tvarováním odkazuje například ke Grand Chrokee nebo Renegadu, řeč je především o lichoběžníkové středové konzoli. Její součástí je také infotainment Uconnect s obrazovkou o úhlopříčce 5, 7 nebo 8,4 palce, navigací nebo rozhraním Apple CarPlay a Android Auto (v závislosti na verzi). Další obrazovka, tentokrát s úhlopříčkou 3,5 nebo 7 palců, je mezi budíky. Tlačítka se v nové generaci přesunula na středový tunel, odkud se ovládá klimatizace, hlasitost rádia nebo nastavení systému Selec-Terrain.
Špičkové terénní vlastnosti se z ostatních modelů značky přesunuly i na Compass. V nabídce jsou tak dva systémy trvalého pohonu všech kol Jeep Active Drive a Jeep Active Drive Low, přičemž ten druhý obsahuje například i plazivý převod s poměrem 20:1. Součástí obou systémů je kontrola trakce Selec-Terrain s režimy Auto, Snow, Sand a Mud, k nimž výbava Trailhawk (o 2,5 centimetru vyšší světlá výška, lepší nájezdové úhly, off-roadové pneumatiky, asistent sjíždění kopců a specifické prvky designu) přidává speciální mód Rock. Compass využívá také odpojitelný pohon zadní nápravy a odpojení rozdělovací převodovky, díky čemuž modely s pohonem všech kol mohou dosáhnout výrazně lepší spotřeby paliva.
Vstupním motorem je 1.4 MultiAir – se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol má 103 kW (140 k) a 230 Nm, s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol disponuje 125 kW (170 k) a 250 Nm. Naftová 1.6 MultiJet s manuálem a pohonem předních kol má 88 kW (120 k) a 320 Nm, větší dvoulitr je k dispozici s manuálem i automatem a pohonem všech kol, přičemž má 103 kW (140 k) a 350 Nm. Vrcholem je dvoulitrový MultiJet s automatem a pohonem všech kol o výkonu 125 kW (170 k). Na vybraných trzích pak bude Compass dostupný také s 2.4 Tigershark o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k), vždy ale jako čtyřkolka s automatem.
Bezpečnostní výbava zahrnuje například sedm airbagů, přednárazový systém a sledování jízdního pruhu, což jsou prvky ve standardu všech výbavových verzí. Dále je možné dostat sledování mrtvého úhlu, detekci křížení dráhy za vozidlem, zadní parkovací kameru s dynamickým naváděním, plně automatický parkovací asistent pro podélné i příčné parkování, adaptivní tempomat nebo ESP s kontrolou proti převrácení. Při uvedení na trh letos v létě budou k dispozici výbavové stupně Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Ceny odstartují na 25 000 eurech (cca 675 500 korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.