Svět malých sportovních hatchbacků nedávno rozšířila Fiesta ST a co si budeme povídat, s přeplňovaným tříválcem, co může být dokonce dvouválec, si příliš sympatií nezískala. Mnohem lépe je na tom Toyota Yaris GRMN, která rozhodně nešetřila s objemem motoru.
Toyota se letos vrátila do šampionátu WRC a pořádně zúročit toto spojení má mimo jiné také ostrý Yaris. Ten měl v podobě dvou generací provedení T-Sport také předchůdce, žádný z nich ale nebyl ostrý tolik jako vůz z dílen Gazoo Racing (zkráceně GRMN). Pod kapotou najdeme „plnotučnou“ osmnáctistovku s kompresorem a výkonem nejméně 155 kW (210 k). Jízdní dynamika má být nejlepší v segmentu, konkrétní ale Toyota byla jen v tom směru, že z 80 na 120 km/h půjde zrychlit při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni. Spekuluje se ale také o zrychlení z 0 na 100 km/h pod 6 sekund.
Přenos výkonu na přední kola má na starosti šestistupňová manuální převodovka. Té pomáhá také samosvor Torsen. Podvozek dostal zkrácené pružiny (sedí tak blíže k vozovce), tlumiče Sachs a větší průměr přední stabilizační tyče. Šasi bylo dále vyztuženo, pomohla také dodatečná rozpěra mezi zavěšením předních kol. Ke sportovnímu autu patří lepší brzdy, proto má Yaris GRMN odvětrávané kotouče se čtyřpístkovými třmeny vpředu.
Ostrý hatchback bude nabízen pouze s třídveřovou karosérií a vedle válečného zbarvení nabízí například výrazný černý spoiler na víku pátých dveří nebo černé kryty zrcátek. Samozřejmostí jsou upravené nárazníky, zadní difuzor nebo 17palcová kola BBS. Uvnitř jsou nová sportovní sedadla, poskytující nejlepší držení těla ve třídě. Volant pro změnu pochází z kupé GT86 a má decentní proužek pro určení správné polohy. Mírně upraven byl i přístrojový panel, pedály jsou nyní hliníkové. Do prodeje zamíří ostrý Yaris na začátku roku 2018, tehdy se snad dozvíme také detailnější technické parametry.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.