Hlasitý výsměch Fordu, Takto má vypadat ostrý hatchback!

ar6, 7. března 2017, 23:55 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Svět malých sportovních hatchbacků nedávno rozšířila Fiesta ST a co si budeme povídat, s přeplňovaným tříválcem, co může být dokonce dvouválec, si příliš sympatií nezískala. Mnohem lépe je na tom Toyota Yaris GRMN, která rozhodně nešetřila s objemem motoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Yaris GRMN nabízí kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku.

Toyota Yaris GRMN nabízí kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota se letos vrátila do šampionátu WRC a pořádně zúročit toto spojení má mimo jiné také ostrý Yaris. Ten měl v podobě dvou generací provedení T-Sport také předchůdce, žádný z nich ale nebyl ostrý tolik jako vůz z dílen Gazoo Racing (zkráceně GRMN). Pod kapotou najdeme „plnotučnou“ osmnáctistovku s kompresorem a výkonem nejméně 155 kW (210 k). Jízdní dynamika má být nejlepší v segmentu, konkrétní ale Toyota byla jen v tom směru, že z 80 na 120 km/h půjde zrychlit při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni. Spekuluje se ale také o zrychlení z 0 na 100 km/h pod 6 sekund.

Přenos výkonu na přední kola má na starosti šestistupňová manuální převodovka. Té pomáhá také samosvor Torsen. Podvozek dostal zkrácené pružiny (sedí tak blíže k vozovce), tlumiče Sachs a větší průměr přední stabilizační tyče. Šasi bylo dále vyztuženo, pomohla také dodatečná rozpěra mezi zavěšením předních kol. Ke sportovnímu autu patří lepší brzdy, proto má Yaris GRMN odvětrávané kotouče se čtyřpístkovými třmeny vpředu.

Ostrý hatchback bude nabízen pouze s třídveřovou karosérií a vedle válečného zbarvení nabízí například výrazný černý spoiler na víku pátých dveří nebo černé kryty zrcátek. Samozřejmostí jsou upravené nárazníky, zadní difuzor nebo 17palcová kola BBS. Uvnitř jsou nová sportovní sedadla, poskytující nejlepší držení těla ve třídě. Volant pro změnu pochází z kupé GT86 a má decentní proužek pro určení správné polohy. Mírně upraven byl i přístrojový panel, pedály jsou nyní hliníkové. Do prodeje zamíří ostrý Yaris na začátku roku 2018, tehdy se snad dozvíme také detailnější technické parametry.

Vytisknout

Diskuze: Hlasitý výsměch Fordu, Takto má vypadat ostrý hatchback!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu.

Malá XC90 je na světě. Volvo XC60 je opět před Audi, BMW i Mercedesm

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud