Hlasitý výsměch Fordu, Takto má vypadat ostrý hatchback!

Toyota Yaris GRMN nabízí kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku.
Toyota Yaris GRMN nabízí kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku., foto: Toyota
ar6 7. března 2017 23:55
Sdílej:

Svět malých sportovních hatchbacků nedávno rozšířila Fiesta ST a co si budeme povídat, s přeplňovaným tříválcem, co může být dokonce dvouválec, si příliš sympatií nezískala. Mnohem lépe je na tom Toyota Yaris GRMN, která rozhodně nešetřila s objemem motoru.

Toyota se letos vrátila do šampionátu WRC a pořádně zúročit toto spojení má mimo jiné také ostrý Yaris. Ten měl v podobě dvou generací provedení T-Sport také předchůdce, žádný z nich ale nebyl ostrý tolik jako vůz z dílen Gazoo Racing (zkráceně GRMN). Pod kapotou najdeme „plnotučnou“ osmnáctistovku s kompresorem a výkonem nejméně 155 kW (210 k). Jízdní dynamika má být nejlepší v segmentu, konkrétní ale Toyota byla jen v tom směru, že z 80 na 120 km/h půjde zrychlit při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni. Spekuluje se ale také o zrychlení z 0 na 100 km/h pod 6 sekund.

Přenos výkonu na přední kola má na starosti šestistupňová manuální převodovka. Té pomáhá také samosvor Torsen. Podvozek dostal zkrácené pružiny (sedí tak blíže k vozovce), tlumiče Sachs a větší průměr přední stabilizační tyče. Šasi bylo dále vyztuženo, pomohla také dodatečná rozpěra mezi zavěšením předních kol. Ke sportovnímu autu patří lepší brzdy, proto má Yaris GRMN odvětrávané kotouče se čtyřpístkovými třmeny vpředu.

Ostrý hatchback bude nabízen pouze s třídveřovou karosérií a vedle válečného zbarvení nabízí například výrazný černý spoiler na víku pátých dveří nebo černé kryty zrcátek. Samozřejmostí jsou upravené nárazníky, zadní difuzor nebo 17palcová kola BBS. Uvnitř jsou nová sportovní sedadla, poskytující nejlepší držení těla ve třídě. Volant pro změnu pochází z kupé GT86 a má decentní proužek pro určení správné polohy. Mírně upraven byl i přístrojový panel, pedály jsou nyní hliníkové. Do prodeje zamíří ostrý Yaris na začátku roku 2018, tehdy se snad dozvíme také detailnější technické parametry.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.