Suzuki pokračuje s výraznou modelovou ofenzivou posledních měsíců. Baleno na podzim doplnilo kapesní SUV Ignis a nyní přichází na řadu úplně nové vydání Swiftu. To vzhledově známe již z Japonska, technicky pak nevybočuje ze zajetých kolejí.
Pokud jste čekali nějaké překvapení, musíte být zklamaní. 3840 milimetrů dlouhá, 1735 milimetrů široká a 1495 milimetrů vysoká karosérie Swiftu s rozvorem 2450 milimetrů je totiž designově naprosto stejná jako v Japonsku. Zachována dokonce byla i LED diodová přední světla, což je v této třídě možná až zbytečný luxus. Důležitější je ale nakonec vnitřní prostor, který i přes o chloupek menší délku karosérie (ale naopak větší rozvor) citelně narostl. Pomohla tomu i upravená pozice sedadel. Kufr pojme v základu 254 litrů.
Vzhled palubní desky máme poslepovaný z jiných modelů značky. Čekejte tak o pár stupňů směrem k řidiči natočenou středovou konzoli, LED podsvětlení panelu klimatizace nebo volant ve tvaru písmene D. U vyšších verzí výbavy nebude chybět sedmipalcová obrazovka infotainmentu SLDA, která může být ovládaná i s rukavicemi. Nechybí 3D navigace a rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Mezi budíky se ukrývá tentokrát 4,2palcová LCD obrazovka. V základní výbavě všech Swiftů by neměla chybět šestice airbagů, klimatizace, digitální rádio se čtyřmi reproduktory nebo přední okna v elektrice.
Motorový prostor ukrývá místo pro dvě známé pohonné jednotky – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 81 kW (111 k) s točivým momentem 170 Nm a čtyřválcovou dvanáctistovku Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 120 Nm. Zatímco litr má pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat, „dvanáctka“ manuál zaměňuje za automat CVT. Pro oba motory je dostupný mild hybridní systém SHVS s integrovaným startér generátorem, regenerativním brzděním a lithium-iontovým akumulátorem. Tříválec má jen manuál, čtyřválec také automat. 1.2 Dualjet, i jako SHVS, pak v duchu tradic dostane volitelný pohon všech kol Allgrip.
Důležitou zprávou je snížení pohotovostní hmotnosti až na minimálních 890 kilogramů. Lví podíl na tom má o 30 kilo lehčí platforma. Zajímavostí je oproti japonské verzi širší rozchod kol vpředu i vzadu. Bezpečnost mají na starosti například autonomní nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo automatické přepínání světel.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.