Suzuki pokračuje s výraznou modelovou ofenzivou posledních měsíců. Baleno na podzim doplnilo kapesní SUV Ignis a nyní přichází na řadu úplně nové vydání Swiftu. To vzhledově známe již z Japonska, technicky pak nevybočuje ze zajetých kolejí.
Pokud jste čekali nějaké překvapení, musíte být zklamaní. 3840 milimetrů dlouhá, 1735 milimetrů široká a 1495 milimetrů vysoká karosérie Swiftu s rozvorem 2450 milimetrů je totiž designově naprosto stejná jako v Japonsku. Zachována dokonce byla i LED diodová přední světla, což je v této třídě možná až zbytečný luxus. Důležitější je ale nakonec vnitřní prostor, který i přes o chloupek menší délku karosérie (ale naopak větší rozvor) citelně narostl. Pomohla tomu i upravená pozice sedadel. Kufr pojme v základu 254 litrů.
Vzhled palubní desky máme poslepovaný z jiných modelů značky. Čekejte tak o pár stupňů směrem k řidiči natočenou středovou konzoli, LED podsvětlení panelu klimatizace nebo volant ve tvaru písmene D. U vyšších verzí výbavy nebude chybět sedmipalcová obrazovka infotainmentu SLDA, která může být ovládaná i s rukavicemi. Nechybí 3D navigace a rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Mezi budíky se ukrývá tentokrát 4,2palcová LCD obrazovka. V základní výbavě všech Swiftů by neměla chybět šestice airbagů, klimatizace, digitální rádio se čtyřmi reproduktory nebo přední okna v elektrice.
Motorový prostor ukrývá místo pro dvě známé pohonné jednotky – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 81 kW (111 k) s točivým momentem 170 Nm a čtyřválcovou dvanáctistovku Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 120 Nm. Zatímco litr má pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat, „dvanáctka“ manuál zaměňuje za automat CVT. Pro oba motory je dostupný mild hybridní systém SHVS s integrovaným startér generátorem, regenerativním brzděním a lithium-iontovým akumulátorem. Tříválec má jen manuál, čtyřválec také automat. 1.2 Dualjet, i jako SHVS, pak v duchu tradic dostane volitelný pohon všech kol Allgrip.
Důležitou zprávou je snížení pohotovostní hmotnosti až na minimálních 890 kilogramů. Lví podíl na tom má o 30 kilo lehčí platforma. Zajímavostí je oproti japonské verzi širší rozchod kol vpředu i vzadu. Bezpečnost mají na starosti například autonomní nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo automatické přepínání světel.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.