Swift jde proti Fabii s hmotností motokáry. Má i čtyřválec a další překvapení

ar6, 7. března 2017, 22:14 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Suzuki pokračuje s výraznou modelovou ofenzivou posledních měsíců. Baleno na podzim doplnilo kapesní SUV Ignis a nyní přichází na řadu úplně nové vydání Swiftu. To vzhledově známe již z Japonska, technicky pak nevybočuje ze zajetých kolejí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové Suzuki Swift výrazně ubralo na váze.

Nové Suzuki Swift výrazně ubralo na váze. | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Pokud jste čekali nějaké překvapení, musíte být zklamaní. 3840 milimetrů dlouhá, 1735 milimetrů široká a 1495 milimetrů vysoká karosérie Swiftu s rozvorem 2450 milimetrů je totiž designově naprosto stejná jako v Japonsku. Zachována dokonce byla i LED diodová přední světla, což je v této třídě možná až zbytečný luxus. Důležitější je ale nakonec vnitřní prostor, který i přes o chloupek menší délku karosérie (ale naopak větší rozvor) citelně narostl. Pomohla tomu i upravená pozice sedadel. Kufr pojme v základu 254 litrů.

Vzhled palubní desky máme poslepovaný z jiných modelů značky. Čekejte tak o pár stupňů směrem k řidiči natočenou středovou konzoli, LED podsvětlení panelu klimatizace nebo volant ve tvaru písmene D. U vyšších verzí výbavy nebude chybět sedmipalcová obrazovka infotainmentu SLDA, která může být ovládaná i s rukavicemi. Nechybí 3D navigace a rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Mezi budíky se ukrývá tentokrát 4,2palcová LCD obrazovka. V základní výbavě všech Swiftů by neměla chybět šestice airbagů, klimatizace, digitální rádio se čtyřmi reproduktory nebo přední okna v elektrice.

Motorový prostor ukrývá místo pro dvě známé pohonné jednotky – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 81 kW (111 k) s točivým momentem 170 Nm a čtyřválcovou dvanáctistovku Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 120 Nm. Zatímco litr má pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat, „dvanáctka“ manuál zaměňuje za automat CVT. Pro oba motory je dostupný mild hybridní systém SHVS s integrovaným startér generátorem, regenerativním brzděním a lithium-iontovým akumulátorem. Tříválec má jen manuál, čtyřválec také automat. 1.2 Dualjet, i jako SHVS, pak v duchu tradic dostane volitelný pohon všech kol Allgrip.

Důležitou zprávou je snížení pohotovostní hmotnosti až na minimálních 890 kilogramů. Lví podíl na tom má o 30 kilo lehčí platforma. Zajímavostí je oproti japonské verzi širší rozchod kol vpředu i vzadu. Bezpečnost mají na starosti například autonomní nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo automatické přepínání světel.

Vytisknout

Diskuze: Swift jde proti Fabii s hmotností motokáry. Má i čtyřválec a další překvapení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Omlazený Renault Captur se podobá na ruský Kaptur, chlubí se lepší konektivitou.

Ruský Renault Captur dorazil i k nám, nejdůležitější prvek mu chybí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud