Suzuki pokračuje s výraznou modelovou ofenzivou posledních měsíců. Baleno na podzim doplnilo kapesní SUV Ignis a nyní přichází na řadu úplně nové vydání Swiftu. To vzhledově známe již z Japonska, technicky pak nevybočuje ze zajetých kolejí.
Pokud jste čekali nějaké překvapení, musíte být zklamaní. 3840 milimetrů dlouhá, 1735 milimetrů široká a 1495 milimetrů vysoká karosérie Swiftu s rozvorem 2450 milimetrů je totiž designově naprosto stejná jako v Japonsku. Zachována dokonce byla i LED diodová přední světla, což je v této třídě možná až zbytečný luxus. Důležitější je ale nakonec vnitřní prostor, který i přes o chloupek menší délku karosérie (ale naopak větší rozvor) citelně narostl. Pomohla tomu i upravená pozice sedadel. Kufr pojme v základu 254 litrů.
Vzhled palubní desky máme poslepovaný z jiných modelů značky. Čekejte tak o pár stupňů směrem k řidiči natočenou středovou konzoli, LED podsvětlení panelu klimatizace nebo volant ve tvaru písmene D. U vyšších verzí výbavy nebude chybět sedmipalcová obrazovka infotainmentu SLDA, která může být ovládaná i s rukavicemi. Nechybí 3D navigace a rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Mezi budíky se ukrývá tentokrát 4,2palcová LCD obrazovka. V základní výbavě všech Swiftů by neměla chybět šestice airbagů, klimatizace, digitální rádio se čtyřmi reproduktory nebo přední okna v elektrice.
Motorový prostor ukrývá místo pro dvě známé pohonné jednotky – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 81 kW (111 k) s točivým momentem 170 Nm a čtyřválcovou dvanáctistovku Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 120 Nm. Zatímco litr má pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat, „dvanáctka“ manuál zaměňuje za automat CVT. Pro oba motory je dostupný mild hybridní systém SHVS s integrovaným startér generátorem, regenerativním brzděním a lithium-iontovým akumulátorem. Tříválec má jen manuál, čtyřválec také automat. 1.2 Dualjet, i jako SHVS, pak v duchu tradic dostane volitelný pohon všech kol Allgrip.
Důležitou zprávou je snížení pohotovostní hmotnosti až na minimálních 890 kilogramů. Lví podíl na tom má o 30 kilo lehčí platforma. Zajímavostí je oproti japonské verzi širší rozchod kol vpředu i vzadu. Bezpečnost mají na starosti například autonomní nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo automatické přepínání světel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.