Rekord na Ringu i bez berliček. Huracán Performante se dál spoléhá na atmosféru

ar6, 6. března 2017, 22:40 Google+ Geneva International Motor Show 2017

6:52,01 minuty. Že nevíte, co podivné seskupení čísel znamená? Je to oficiálně nejrychlejší čas, jaký kdy zajelo produkční auto na Severní smyčce Nürburgringu. Tím autem je Lamborghini Huracán Performante a rozhodně to není jediný trumf v jeho pořádně vyhrnutých rukávech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Huracán Performante je aktuálně to nejlepší od Lamborghini.

Huracán Performante je aktuálně to nejlepší od Lamborghini. | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Vzdát se atmosférických motorů? U Lamborghini naprostý nesmysl! Turbo, kompresor, hybrid… Huracán Performante nemá ani jedno a přesto jeho vidlicový desetiválec dává 470 kW (640 k) při 8000 ot./min a 600 Nm při 6500 ot./min (70 procent točivého momentu je dostupných od 1000 ot./min). Vedle úprav samotného motoru vsadili technici také na lehčí výfukové potrubí se dvěma centrálními koncovkami. Pomohlo to nejen výkonu, ale také zvuku. Poháněná jsou všechna kola s mezinápravovou spojkou Haldex, a to přes přepracovanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku LDF. Kromě ní má Huracán také zadní mechanický samosvor. Při suché hmotnosti 1382 kilogramů (43:57 ve prospěch zadní nápravy) se pak ani nejde divit, že zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h 8,9 sekundy.

Podvozek dostal tužší naladění pružin, tlumičů i ramen, dvojité lichoběžníky na obou koncích vozu mají navíc pasivní tlumiče a dodatečně je možné je vybavit magnetickým odpružením. Řízení, standardní s elektromechanickým posilovačem i příplatkové s variabilním převodem, bylo přepracováno a v každém z režimů Strada, Sport a Corsa poskytuje maximální zpětnou vazbu. Standardní 20palcová kovaná kola, i příplatkové dvacítky s centrální maticí, obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, vyvinuté speciálně pro Huracán Performante. Kdo má rád ještě rychlejší průjezdy zatáčkami, může si připlatit za gumy Pirelli Trofeo R. Karbon-keramické brzdy pak umí ze 100 km/h zastavit na 31 metrech.

Největší kouzlo Huracánu Performante ale tkví někde trochu jinde. Již bylo řečeno, že suchá hmotnost je 1382 kilogramů. Té bylo dosaženo mimo jiné použitím rámu z hliníku a karbonu a karosérie z hliníku a kovaného kompozitu, originálního materiálu Lamborghini mimo jiné s uhlíkovými vlákny a resinem. Z něj je vyrobeno například křídlo, splitter, kapota, zadní nárazník nebo difuzor. Celkově se na těchto dílech ušetřilo 40 kilo.

img-responsive

Vzadu si povšimněte masivního křídla. | foto: Lamborghini

Dalším nosným prvkem je aktivní aerodynamika, skrývající se za označením Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA). Vše začíná u předního splitteru s aktivními klapkami, vzadu se klapky objevují v zadním křídle a pracují nezávisle na sobě. Elektronika tak umí upravovat přítlak jen na jednou kole. Pod úrovní zadní kapoty se pro změnu zdržují kanálky na usměrňování proudícího vzduchu. Řízení elektromotorů aktivních prvků má na starosti „umělá inteligence“ s označením Piattaforma Inerziale. Ta dokáže přizpůsobit jednotlivé díly v řádu 500 milisekund. Samozřejmě může nastat situace, kdy je aktivní aerodynamika vypnutá. Zavřené klapky vpředu tak produkují více přítlaku ve vyšších rychlostech, zadní křídlo se pro změnu chová jako by bylo pevné.

Stejně jako díly exteriéru, i v interiéru se objevuje kovaný kompozit. Konkrétně na výdeších ventilace, pádlech převodovky, klikách dveří a středovém panelu. Sportovní sedadla potažená Alcantarou je možné zaměnit za komfortnější místa, v obou případech umí Lamborghini laserem vepsat do čalounění grafiku písmene Y. O stavu aktivních aerodynamických prvků informuje řidiče digitální přístrojová deska, která také podporuje rozhraní Apple CarPlay. K dispozici jsou rovněž doplňky z programu Ad Personam. Prodej vozu začne letos v létě, základní cena je 195 040 euro (cca 5 270 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Rekord na Ringu i bez berliček. Huracán Performante se dál spoléhá na atmosféru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Arteon je nejkrásnějším Volkswagenem současnosti.

Volkswagen Arteon strčí designem do kapsy i Italy. Uvnitř ale čeká zklamání

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud