Když se řekne silniční auto s inspirací ve světě monopostů formule 1, asi každému se vybaví hypersporty typu McLaren P1 nebo LaFerrari. Infiniti však v Ženevě předvede, že i docela obyčejné kupé může mít několik prvků z královny motorsportu.
Pryč jsou časy, kdy Infiniti bylo hlavním sponzorem týmu Red Bull. Dnes ve světe formule 1 najdeme „pouze“ mateřskou alianci Renault-Nissan, za to však s vlastní stájí Renault F1 Team. A právě s ní Infiniti spolupracovalo při vývoji koncepční Q60 Project Black S. To není nejzajímavější divokou aerodynamikou ve stylu Rychle a Zběsile, ale pohonným ústrojím. Dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec je doplněný jednotkou ERS (energy recovery system). Ta pomáhá ukládat kinetickou energii při brzdění do lithium-iontového akumulátoru, který ji pro změnu uvolňuje například pro maximální zrychlení bez jakékoliv prodlevy. Oficiální čísla neznáme, k dispozici by ale mělo být přes 368 kW (500 k).
Jízdní dynamice pomůže titanové výfukové potrubí, zakončené dvojici uprostřed umístěných laufů. Kovaná 21palcová kola mají širší pneumatiky pro lepší přenos točivého momentu na vozovku, samotné ráfky jsou zároveň lehčí. Infiniti také zmiňuje úpravy podvozku. Již zmíněný vnější vzhled je rovněž inspirován světem formule 1. Připravte se tedy na přední splitter, pevný zadní spoiler nebo výrazně tvarovaný difuzor. Spolu s nástavci prahů (ty mají decentní prvky, usměrňující vzduch kolem nižších partií zadní části) a blatníků jsou všechny tyto prvky vyrobeny z uhlíkových vláken. Vpředu dále zaujmou zvětšené nasávací otvory v nárazníku, stejně jako průduchy na kapotě. Chrom na karosérii sériového vozu nahradila lesklá černá, celkově je pak karosérie vyvedena v matné šedé a černé.
Project Black S ale není jen designérským cvičením. Ačkoliv oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, sama japonská automobilka připouští možnost výroby celé modelové řady s označením Black S. Agresivní koncept pak má otestovat reakce publika na podobný designový styl. O přerodu pohonného ústrojí do sériové výroby se Infinti zatím nezmiňuje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?