Když se řekne silniční auto s inspirací ve světě monopostů formule 1, asi každému se vybaví hypersporty typu McLaren P1 nebo LaFerrari. Infiniti však v Ženevě předvede, že i docela obyčejné kupé může mít několik prvků z královny motorsportu.
Pryč jsou časy, kdy Infiniti bylo hlavním sponzorem týmu Red Bull. Dnes ve světe formule 1 najdeme „pouze“ mateřskou alianci Renault-Nissan, za to však s vlastní stájí Renault F1 Team. A právě s ní Infiniti spolupracovalo při vývoji koncepční Q60 Project Black S. To není nejzajímavější divokou aerodynamikou ve stylu Rychle a Zběsile, ale pohonným ústrojím. Dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec je doplněný jednotkou ERS (energy recovery system). Ta pomáhá ukládat kinetickou energii při brzdění do lithium-iontového akumulátoru, který ji pro změnu uvolňuje například pro maximální zrychlení bez jakékoliv prodlevy. Oficiální čísla neznáme, k dispozici by ale mělo být přes 368 kW (500 k).
Jízdní dynamice pomůže titanové výfukové potrubí, zakončené dvojici uprostřed umístěných laufů. Kovaná 21palcová kola mají širší pneumatiky pro lepší přenos točivého momentu na vozovku, samotné ráfky jsou zároveň lehčí. Infiniti také zmiňuje úpravy podvozku. Již zmíněný vnější vzhled je rovněž inspirován světem formule 1. Připravte se tedy na přední splitter, pevný zadní spoiler nebo výrazně tvarovaný difuzor. Spolu s nástavci prahů (ty mají decentní prvky, usměrňující vzduch kolem nižších partií zadní části) a blatníků jsou všechny tyto prvky vyrobeny z uhlíkových vláken. Vpředu dále zaujmou zvětšené nasávací otvory v nárazníku, stejně jako průduchy na kapotě. Chrom na karosérii sériového vozu nahradila lesklá černá, celkově je pak karosérie vyvedena v matné šedé a černé.
Project Black S ale není jen designérským cvičením. Ačkoliv oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, sama japonská automobilka připouští možnost výroby celé modelové řady s označením Black S. Agresivní koncept pak má otestovat reakce publika na podobný designový styl. O přerodu pohonného ústrojí do sériové výroby se Infinti zatím nezmiňuje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?