Když se řekne silniční auto s inspirací ve světě monopostů formule 1, asi každému se vybaví hypersporty typu McLaren P1 nebo LaFerrari. Infiniti však v Ženevě předvede, že i docela obyčejné kupé může mít několik prvků z královny motorsportu.
Pryč jsou časy, kdy Infiniti bylo hlavním sponzorem týmu Red Bull. Dnes ve světe formule 1 najdeme „pouze“ mateřskou alianci Renault-Nissan, za to však s vlastní stájí Renault F1 Team. A právě s ní Infiniti spolupracovalo při vývoji koncepční Q60 Project Black S. To není nejzajímavější divokou aerodynamikou ve stylu Rychle a Zběsile, ale pohonným ústrojím. Dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec je doplněný jednotkou ERS (energy recovery system). Ta pomáhá ukládat kinetickou energii při brzdění do lithium-iontového akumulátoru, který ji pro změnu uvolňuje například pro maximální zrychlení bez jakékoliv prodlevy. Oficiální čísla neznáme, k dispozici by ale mělo být přes 368 kW (500 k).
Jízdní dynamice pomůže titanové výfukové potrubí, zakončené dvojici uprostřed umístěných laufů. Kovaná 21palcová kola mají širší pneumatiky pro lepší přenos točivého momentu na vozovku, samotné ráfky jsou zároveň lehčí. Infiniti také zmiňuje úpravy podvozku. Již zmíněný vnější vzhled je rovněž inspirován světem formule 1. Připravte se tedy na přední splitter, pevný zadní spoiler nebo výrazně tvarovaný difuzor. Spolu s nástavci prahů (ty mají decentní prvky, usměrňující vzduch kolem nižších partií zadní části) a blatníků jsou všechny tyto prvky vyrobeny z uhlíkových vláken. Vpředu dále zaujmou zvětšené nasávací otvory v nárazníku, stejně jako průduchy na kapotě. Chrom na karosérii sériového vozu nahradila lesklá černá, celkově je pak karosérie vyvedena v matné šedé a černé.
Project Black S ale není jen designérským cvičením. Ačkoliv oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, sama japonská automobilka připouští možnost výroby celé modelové řady s označením Black S. Agresivní koncept pak má otestovat reakce publika na podobný designový styl. O přerodu pohonného ústrojí do sériové výroby se Infinti zatím nezmiňuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.