Když se řekne silniční auto s inspirací ve světě monopostů formule 1, asi každému se vybaví hypersporty typu McLaren P1 nebo LaFerrari. Infiniti však v Ženevě předvede, že i docela obyčejné kupé může mít několik prvků z královny motorsportu.
Pryč jsou časy, kdy Infiniti bylo hlavním sponzorem týmu Red Bull. Dnes ve světe formule 1 najdeme „pouze“ mateřskou alianci Renault-Nissan, za to však s vlastní stájí Renault F1 Team. A právě s ní Infiniti spolupracovalo při vývoji koncepční Q60 Project Black S. To není nejzajímavější divokou aerodynamikou ve stylu Rychle a Zběsile, ale pohonným ústrojím. Dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec je doplněný jednotkou ERS (energy recovery system). Ta pomáhá ukládat kinetickou energii při brzdění do lithium-iontového akumulátoru, který ji pro změnu uvolňuje například pro maximální zrychlení bez jakékoliv prodlevy. Oficiální čísla neznáme, k dispozici by ale mělo být přes 368 kW (500 k).
Jízdní dynamice pomůže titanové výfukové potrubí, zakončené dvojici uprostřed umístěných laufů. Kovaná 21palcová kola mají širší pneumatiky pro lepší přenos točivého momentu na vozovku, samotné ráfky jsou zároveň lehčí. Infiniti také zmiňuje úpravy podvozku. Již zmíněný vnější vzhled je rovněž inspirován světem formule 1. Připravte se tedy na přední splitter, pevný zadní spoiler nebo výrazně tvarovaný difuzor. Spolu s nástavci prahů (ty mají decentní prvky, usměrňující vzduch kolem nižších partií zadní části) a blatníků jsou všechny tyto prvky vyrobeny z uhlíkových vláken. Vpředu dále zaujmou zvětšené nasávací otvory v nárazníku, stejně jako průduchy na kapotě. Chrom na karosérii sériového vozu nahradila lesklá černá, celkově je pak karosérie vyvedena v matné šedé a černé.
Project Black S ale není jen designérským cvičením. Ačkoliv oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, sama japonská automobilka připouští možnost výroby celé modelové řady s označením Black S. Agresivní koncept pak má otestovat reakce publika na podobný designový styl. O přerodu pohonného ústrojí do sériové výroby se Infinti zatím nezmiňuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?