Když se řekne silniční auto s inspirací ve světě monopostů formule 1, asi každému se vybaví hypersporty typu McLaren P1 nebo LaFerrari. Infiniti však v Ženevě předvede, že i docela obyčejné kupé může mít několik prvků z královny motorsportu.
Pryč jsou časy, kdy Infiniti bylo hlavním sponzorem týmu Red Bull. Dnes ve světe formule 1 najdeme „pouze“ mateřskou alianci Renault-Nissan, za to však s vlastní stájí Renault F1 Team. A právě s ní Infiniti spolupracovalo při vývoji koncepční Q60 Project Black S. To není nejzajímavější divokou aerodynamikou ve stylu Rychle a Zběsile, ale pohonným ústrojím. Dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec je doplněný jednotkou ERS (energy recovery system). Ta pomáhá ukládat kinetickou energii při brzdění do lithium-iontového akumulátoru, který ji pro změnu uvolňuje například pro maximální zrychlení bez jakékoliv prodlevy. Oficiální čísla neznáme, k dispozici by ale mělo být přes 368 kW (500 k).
Jízdní dynamice pomůže titanové výfukové potrubí, zakončené dvojici uprostřed umístěných laufů. Kovaná 21palcová kola mají širší pneumatiky pro lepší přenos točivého momentu na vozovku, samotné ráfky jsou zároveň lehčí. Infiniti také zmiňuje úpravy podvozku. Již zmíněný vnější vzhled je rovněž inspirován světem formule 1. Připravte se tedy na přední splitter, pevný zadní spoiler nebo výrazně tvarovaný difuzor. Spolu s nástavci prahů (ty mají decentní prvky, usměrňující vzduch kolem nižších partií zadní části) a blatníků jsou všechny tyto prvky vyrobeny z uhlíkových vláken. Vpředu dále zaujmou zvětšené nasávací otvory v nárazníku, stejně jako průduchy na kapotě. Chrom na karosérii sériového vozu nahradila lesklá černá, celkově je pak karosérie vyvedena v matné šedé a černé.
Project Black S ale není jen designérským cvičením. Ačkoliv oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, sama japonská automobilka připouští možnost výroby celé modelové řady s označením Black S. Agresivní koncept pak má otestovat reakce publika na podobný designový styl. O přerodu pohonného ústrojí do sériové výroby se Infinti zatím nezmiňuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.