Před rokem 2000 si nikdo neuměl představit, že by Porsche přišlo s SUV. O dva roky později přijel Cayenne. Stejný předsudek panoval u luxusní limuzíny a dorazila Panamera. Po jistou dobu si také byli všichni jistí, že i přes dvojité zboření tradic Němci určitě nikdy nepředstaví sériové kombi. Představili.
Porsche Panamera Sport Turismo navazuje na pět let starý stejnojmenný koncept. Necháme-li mluvit pouze čísla, je nové kombi obrovské – na délku má 5049 milimetrů, na šířku 1937 milimetrů, na výšku 1428 milimetrů a mezi nápravami 2950 milimetrů. Zavazadelník disponuje objemem 520 litrů (verze 4 E-Hybrid má jen 425 litrů), po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 40:20:40, naroste místo na 1390 litrů (E-Hybrid 1295 litrů).
Do kufru se přistupuje přes elektricky ovládané dveře, za příplatek pak nechybí čtyři kotvící oka, síť a dvě kolejnice. Dalším plusem kombíku je zvýšená linie střechy, usnadňující nastupování a vystupování vzadu, respektive zvětšující prostor pro hlavu v této části vozu. Oficiální uspořádání interiéru je 4+1, kdy zadní krajní sedadla přebírají hodně od individuálních míst. Ta jsou k dispozici za příplatek, to znamená, že Panamera může být pouze čtyřmístná.
Od praktické části rychle k té designové. Zatímco předek je shodný se sedanem, zadní partie od B-sloupku dál jsou zcela nové. A elegantnější, nutno podotknout. Kombi hodně těží z rovné linie střechy a méně dramaticky zkosených zadních sloupků. Střecha je pak zakončena adaptivním spoilerem, jenž jí opticky v zájmu aerodynamiky prodlužuje. Pracuje celkem ve třech polohách, odlišující se podle jízdní situace a konfigurace auta, a umí generovat dodatečně až 50 kilogramů přítlaku.
V rychlostech do 170 km/h je spoiler vysunut pod úhlem mínus sedm stupňů a pomáhá především šetřit palivo. Nad tuto hodnotu se posune do úhlu plus jeden stupeň a pomáhá stabilitě při jízdě. Pokud řidič navolí jízdní režim Sport nebo Sport Plus, pracuje spoiler ve druhé pozici již při rychlostech od 90 km/h. Jestliže je otevřená panoramatická střecha, spoiler naopak pomáhá minimalizovat hluk od proudícího vzduchu.
K dispozici bude novinka v několika verzích. Základem je Panamera 4 Sport Turismo s výkonem 243 kW (330 k) za cenu od 97 557 eur (cca 2 636 000 korun). Následuje Panamera 4S Sport Turismo s výkonem 324 kW (440 k) za nejméně 120 048 euro (cca 3 244 000 korun). Vrcholná Panamera Turbo Sport Turismo o výkonu 404 kW (550 k) přijde minimálně na 158 604 euro (cca 4 285 000 korun).
Ekologickou píseň hrají naftová Panamera 4S Diesel Sport Turismo o výkonu 310 kW (422 k) za 123 975 euro (cca 3 350 000 korun) a plug-in hybridní Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo se systémovým výkonem 340 kW (462 k) a cenou od 112 075 eur (cca 3 028 000 korun). Objednávky přijímají dealeři už nyní, na evropské trhy se kombi oficiálně podívá až 7. října.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?