Nejočekávanější novinkou letošní Ženevy není BMW řady 5 Touring, ani nové Ferrari 812 Superfast a dokonce ani pokračovatel Fordu Fiesta. Automobilový svět totiž čeká na okamžik, až Renault strhne plachtu ze sériové podoby znovuzrozeného kupé Alpine A110.
Čekali jste napínání až do 7. března, tedy prvního dne ženevského autosalonu? Pak vás Francouzi nejspíše zklamali. Virtuální plachtu strhli z kupé Alpine A110 přesně o týden dříve. Přesto je na co se těšit, protože retro je to na první pohled úžasné. Nechybí dvojice kruhových reflektorů kolem loga automobilky, přítomna jsou ale samozřejmě i klasická hlavní světla. Směrem dozadu nečekejte žádnou divočinu, výraznějším prvkem je pouze prolis ve spodní části dveří. Zadní partie s elegantní siluetou zatím zůstávají skryté, velké odlišení od zhruba rok starého konceptu ale nelze.
Technické detaily si zatím Francouzi nechávají z velké části pro sebe. Už z dřívějška ale víme, že například sedačky budou každá vážit jen 13,1 kilogramu. Další kila uspoří hliníková platforma a karosérie, opět ale bez bližších detailů. Britský Autocar předpokládá, že pohotovostní hmotnost bude na úrovni jedné tuny. S tím si bude muset poradit pravděpodobně přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru v kombinaci s dvouspojkovým automatem EDC. Výkon by se měl pohybovat na hranici 221 kW (300 k), což v kombinaci s dokonalou aerodynamikou vystřelí vůz z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.
Jako první se do prodeje dostane exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si ve vybraných světových zemích přeobjednat, Česká republika ale mezi nimi chybí. Limitovaná série bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé – zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Rezervace vozu probíhá přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun). Více informací se dozvíme přesně za týden.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.