Nejočekávanější novinkou letošní Ženevy není BMW řady 5 Touring, ani nové Ferrari 812 Superfast a dokonce ani pokračovatel Fordu Fiesta. Automobilový svět totiž čeká na okamžik, až Renault strhne plachtu ze sériové podoby znovuzrozeného kupé Alpine A110.
Čekali jste napínání až do 7. března, tedy prvního dne ženevského autosalonu? Pak vás Francouzi nejspíše zklamali. Virtuální plachtu strhli z kupé Alpine A110 přesně o týden dříve. Přesto je na co se těšit, protože retro je to na první pohled úžasné. Nechybí dvojice kruhových reflektorů kolem loga automobilky, přítomna jsou ale samozřejmě i klasická hlavní světla. Směrem dozadu nečekejte žádnou divočinu, výraznějším prvkem je pouze prolis ve spodní části dveří. Zadní partie s elegantní siluetou zatím zůstávají skryté, velké odlišení od zhruba rok starého konceptu ale nelze.
Technické detaily si zatím Francouzi nechávají z velké části pro sebe. Už z dřívějška ale víme, že například sedačky budou každá vážit jen 13,1 kilogramu. Další kila uspoří hliníková platforma a karosérie, opět ale bez bližších detailů. Britský Autocar předpokládá, že pohotovostní hmotnost bude na úrovni jedné tuny. S tím si bude muset poradit pravděpodobně přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru v kombinaci s dvouspojkovým automatem EDC. Výkon by se měl pohybovat na hranici 221 kW (300 k), což v kombinaci s dokonalou aerodynamikou vystřelí vůz z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.
Jako první se do prodeje dostane exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si ve vybraných světových zemích přeobjednat, Česká republika ale mezi nimi chybí. Limitovaná série bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé – zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Rezervace vozu probíhá přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun). Více informací se dozvíme přesně za týden.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.