Znovuzrozená Alpine A110 poprvé oficiálně! Krásnější retro nenajdete

Alpine A110 na prvních oficiálních snímcích.
Alpine A110 na prvních oficiálních snímcích., foto: Alpine F1 Team
ar6 28. února 2017 11:44
Sdílej:

Nejočekávanější novinkou letošní Ženevy není BMW řady 5 Touring, ani nové Ferrari 812 Superfast a dokonce ani pokračovatel Fordu Fiesta. Automobilový svět totiž čeká na okamžik, až Renault strhne plachtu ze sériové podoby znovuzrozeného kupé Alpine A110.

Čekali jste napínání až do 7. března, tedy prvního dne ženevského autosalonu? Pak vás Francouzi nejspíše zklamali. Virtuální plachtu strhli z kupé Alpine A110 přesně o týden dříve. Přesto je na co se těšit, protože retro je to na první pohled úžasné. Nechybí dvojice kruhových reflektorů kolem loga automobilky, přítomna jsou ale samozřejmě i klasická hlavní světla. Směrem dozadu nečekejte žádnou divočinu, výraznějším prvkem je pouze prolis ve spodní části dveří. Zadní partie s elegantní siluetou zatím zůstávají skryté, velké odlišení od zhruba rok starého konceptu ale nelze.

Technické detaily si zatím Francouzi nechávají z velké části pro sebe. Už z dřívějška ale víme, že například sedačky budou každá vážit jen 13,1 kilogramu. Další kila uspoří hliníková platforma a karosérie, opět ale bez bližších detailů. Britský Autocar předpokládá, že pohotovostní hmotnost bude na úrovni jedné tuny. S tím si bude muset poradit pravděpodobně přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru v kombinaci s dvouspojkovým automatem EDC. Výkon by se měl pohybovat na hranici 221 kW (300 k), což v kombinaci s dokonalou aerodynamikou vystřelí vůz z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Jako první se do prodeje dostane exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si ve vybraných světových zemích přeobjednat, Česká republika ale mezi nimi chybí. Limitovaná série bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé – zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Rezervace vozu probíhá přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun). Více informací se dozvíme přesně za týden.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?