Nejočekávanější novinkou letošní Ženevy není BMW řady 5 Touring, ani nové Ferrari 812 Superfast a dokonce ani pokračovatel Fordu Fiesta. Automobilový svět totiž čeká na okamžik, až Renault strhne plachtu ze sériové podoby znovuzrozeného kupé Alpine A110.
Čekali jste napínání až do 7. března, tedy prvního dne ženevského autosalonu? Pak vás Francouzi nejspíše zklamali. Virtuální plachtu strhli z kupé Alpine A110 přesně o týden dříve. Přesto je na co se těšit, protože retro je to na první pohled úžasné. Nechybí dvojice kruhových reflektorů kolem loga automobilky, přítomna jsou ale samozřejmě i klasická hlavní světla. Směrem dozadu nečekejte žádnou divočinu, výraznějším prvkem je pouze prolis ve spodní části dveří. Zadní partie s elegantní siluetou zatím zůstávají skryté, velké odlišení od zhruba rok starého konceptu ale nelze.
Technické detaily si zatím Francouzi nechávají z velké části pro sebe. Už z dřívějška ale víme, že například sedačky budou každá vážit jen 13,1 kilogramu. Další kila uspoří hliníková platforma a karosérie, opět ale bez bližších detailů. Britský Autocar předpokládá, že pohotovostní hmotnost bude na úrovni jedné tuny. S tím si bude muset poradit pravděpodobně přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru v kombinaci s dvouspojkovým automatem EDC. Výkon by se měl pohybovat na hranici 221 kW (300 k), což v kombinaci s dokonalou aerodynamikou vystřelí vůz z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.
Jako první se do prodeje dostane exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si ve vybraných světových zemích přeobjednat, Česká republika ale mezi nimi chybí. Limitovaná série bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé – zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Rezervace vozu probíhá přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun). Více informací se dozvíme přesně za týden.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.