Autonomní řízení je budoucností automobilismu. Ví to BMW, ví to Tesla a ví to také Peugeot. K samořízení ale musí značky přidat i dnes nezbytné propojení auta s všemožnými chytrými technologiemi. Proto francouzský lev vytvořil koncept Instinct.
Vůbec poprvé se v jakémkoliv autě objevuje platforma IoT, což je zkratka pro spojení Internet of Things. Za ní stojí společnost Samsung Artik a jedná se ve své podstatě o velké cloudové úložiště. Platforma totiž spojuje data ze všech uživatelem auta používaných „chytrých“ zařízení, a to včetně hodinek, telefonu nebo televize. Automobil mezi těmito zařízeními pochopitelně nechybí, což mu zajišťuje dokonalý přehled o programu či náladě řidiče. Ví, že máte ráno schůzku, umí pustit hudbu, kterou uživatel poslouchal před odchodem z domu, po náročném dni v práci naopak umí sám aktivovat samořídící režim. O synchronizaci navigace v případě nějaké schůzky nemluvě.
Instinct je ale pořád také automobilem, vedle inovativního cloudového úložiště tedy sází i na zajímavý design. Sám Peugeot říká, že má jeho nejnovější koncept karosérii shooting brake, pořád ale disponuje klasickými dvěma páry dveří – i když otevírajícími se proti sobě. Přední části dominuje obrovská mřížka, ohraničená pásky LED světlometů. Ty při rychlosti větší než 90 km/h lehce vysunou a zajišťují tak větší přítlak na přední nápravě, respektive zlepšují obtékání vzduchu kolem pětipaprskových kol. Neméně zajímavým prvkem je čočka z fotoaparátu ve středu obou předních reflektorů, mající za úkol evokovat lidské oko. Vzadu jsou pro změnu 3D lampy, ve spojení s bočním prolisem a decentním výsuvným spoilerem mezi světlomety je vzduch podobně jako vpředu usměrňován přímo k zadnímu difuzoru.
Bohužel, Francouzi podobně designově povedené koncepty vždy uměli, sériové výroby se ale nedočkal jediný. Proto se zaměřme na interiér, ten by se mohl v některém z budoucích modelů objevit. Obsahuje například poslední vývojové stádium i-Cockpitu, jenž je uvozené dodatečným označením Responsive. Před řidičem je klasický digitální přístrojový panel, stále kompaktní volant ale vypadá jako z monopostů formule 1. Jeho tvar má ale své opodstatnění, při změně režimu na autonomní totiž zajede do palubní desky.
Zpátky však k novému i-Cockpitu, který se projevuje třeba také sedadly, inspirovanými letectvím. Ty mají tři samostatné části – sedák, opěradlo a opěrka hlavy. Navíc, zatímco sedák z hliníku je pevný, opěradlo se pohybuje po ose Y. Komunikace s automobilem pak probíhá přes takzvaný Chatbot. Jak už bylo řečeno, Peugeot Instinct se může pohybovat za asistence řidiče i svépomocí. V obou případech má řidič k dispozici dva jízdní režimy – když řídí sám tak Drive Boost nebo Drive Relax, když řídí automobil tak Autonomous Sharp nebo Autonomous Soft.
Boost je dělaný pro dynamickou jízdu, Relax podporuje součinnost řidiče a elektronických asistentů, Sharp vybere vždy nejefektivnější cestu a Soft je především komfortním režimem. Mimochodem i při autonomní jízdě má řidič možnost ovlivnit chování auta, a to prostřednictvím ovladače i-Device. Ten je umístěn vedle centrální obrazovky s úhlopříčkou 9,7 palce. Ta, spolu s digitální palubní deskou, také v různých jízdních režimech ukazuje různé informace. Nechybí mimo jiné ani technické detaily plug-in hybridního ústrojí s výkonem 221 kW (300 k). Spolu s jízdním režimem se mění i prostředí na palubě.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.