Autonomní řízení je budoucností automobilismu. Ví to BMW, ví to Tesla a ví to také Peugeot. K samořízení ale musí značky přidat i dnes nezbytné propojení auta s všemožnými chytrými technologiemi. Proto francouzský lev vytvořil koncept Instinct.
Vůbec poprvé se v jakémkoliv autě objevuje platforma IoT, což je zkratka pro spojení Internet of Things. Za ní stojí společnost Samsung Artik a jedná se ve své podstatě o velké cloudové úložiště. Platforma totiž spojuje data ze všech uživatelem auta používaných „chytrých“ zařízení, a to včetně hodinek, telefonu nebo televize. Automobil mezi těmito zařízeními pochopitelně nechybí, což mu zajišťuje dokonalý přehled o programu či náladě řidiče. Ví, že máte ráno schůzku, umí pustit hudbu, kterou uživatel poslouchal před odchodem z domu, po náročném dni v práci naopak umí sám aktivovat samořídící režim. O synchronizaci navigace v případě nějaké schůzky nemluvě.
Instinct je ale pořád také automobilem, vedle inovativního cloudového úložiště tedy sází i na zajímavý design. Sám Peugeot říká, že má jeho nejnovější koncept karosérii shooting brake, pořád ale disponuje klasickými dvěma páry dveří – i když otevírajícími se proti sobě. Přední části dominuje obrovská mřížka, ohraničená pásky LED světlometů. Ty při rychlosti větší než 90 km/h lehce vysunou a zajišťují tak větší přítlak na přední nápravě, respektive zlepšují obtékání vzduchu kolem pětipaprskových kol. Neméně zajímavým prvkem je čočka z fotoaparátu ve středu obou předních reflektorů, mající za úkol evokovat lidské oko. Vzadu jsou pro změnu 3D lampy, ve spojení s bočním prolisem a decentním výsuvným spoilerem mezi světlomety je vzduch podobně jako vpředu usměrňován přímo k zadnímu difuzoru.
Bohužel, Francouzi podobně designově povedené koncepty vždy uměli, sériové výroby se ale nedočkal jediný. Proto se zaměřme na interiér, ten by se mohl v některém z budoucích modelů objevit. Obsahuje například poslední vývojové stádium i-Cockpitu, jenž je uvozené dodatečným označením Responsive. Před řidičem je klasický digitální přístrojový panel, stále kompaktní volant ale vypadá jako z monopostů formule 1. Jeho tvar má ale své opodstatnění, při změně režimu na autonomní totiž zajede do palubní desky.
Zpátky však k novému i-Cockpitu, který se projevuje třeba také sedadly, inspirovanými letectvím. Ty mají tři samostatné části – sedák, opěradlo a opěrka hlavy. Navíc, zatímco sedák z hliníku je pevný, opěradlo se pohybuje po ose Y. Komunikace s automobilem pak probíhá přes takzvaný Chatbot. Jak už bylo řečeno, Peugeot Instinct se může pohybovat za asistence řidiče i svépomocí. V obou případech má řidič k dispozici dva jízdní režimy – když řídí sám tak Drive Boost nebo Drive Relax, když řídí automobil tak Autonomous Sharp nebo Autonomous Soft.
Boost je dělaný pro dynamickou jízdu, Relax podporuje součinnost řidiče a elektronických asistentů, Sharp vybere vždy nejefektivnější cestu a Soft je především komfortním režimem. Mimochodem i při autonomní jízdě má řidič možnost ovlivnit chování auta, a to prostřednictvím ovladače i-Device. Ten je umístěn vedle centrální obrazovky s úhlopříčkou 9,7 palce. Ta, spolu s digitální palubní deskou, také v různých jízdních režimech ukazuje různé informace. Nechybí mimo jiné ani technické detaily plug-in hybridního ústrojí s výkonem 221 kW (300 k). Spolu s jízdním režimem se mění i prostředí na palubě.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.